Oh bah zeg, hier kan ik echt zo kwaad om worden… Hoe bestaat het toch dat er zulke onverantwoordelijke’’ moeders’’ mogen zijn… Die arme kindjes!
Wat ik nu toch lees; onverantwoordelijke moeder!
Ik lees dit berichtje nu pas. Wat een afschuwelijk verhaal zeg! Hoe haalt iemand het in zijn hoofd? Dan spoor je echt totaal niet. Wat zielig dat dat oudste kindje een flesje wilde maken voor haar babybroertje. Dat ze dat al aanvoelt, die verantwoordelijkheid. Zo klein nog, maar wel weten dat zij als oudste iets moet doen. Dat vind ik dan wel mooi aan het verhaal, al was het haar niet gelukt. Wat een beestachtig wijf zeg. Die hoef ik echt niet tegen te komen, je zou haar meteen aanvliegen. Walgelijk!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Oh ja…en op je 22 4 kinderen hebben…Dat is nogal wat. Tienermama’s of jonge mama’s kunnen ook goed voor hun kindjes zorgen, dat bewijzen er hier ook een paar, maar ik vraag me hier toch af waarom 4? Misschien wel allemaal van een andere papa, weten wij veel? Hoe dan ook, het blijft een verschrikkelijk bericht!
En de vader dan? Die is nog beestachtiger naar mijn mening. Maar dat wordt wel getollereerd. Nee toch. Het schijnt allemaal vrij normaal te zijn dat de vader geen verantwoording neemt of er gewoon niet is? Ik kan me niet voorstellen namelijk dat het anders allemaal rozegeur en maneschijn is.
TRIEST hoor. Nu ik zelf moeder ben doet me dit soort dingen veel meer.
Hopelijk krijgen de kindjes nu een goed thuis.
Groetjes Carolien
Inderdaad Appelientje, over de vader wordt niks gezegd? Die woont misschien al niet meer thuis? Arme kindjes he!
Inderdaad Michèle.
Als ze al weet wie de vader is/zijn!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
[img]http://b2.lilypie.com/6r9fp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Er zijn zeker tienermoeders die het wel goed doen (heb pas nog dat programma over tienermoeders gekeken op tv, zaten echt top meiden bij die nog een voorbeeld konden zijn voor vele andere moeders)
Maar als je het als tienermoeder en kort daarna als jonge moeder zwaar hebt o.id. neem je toch geen 2e, 3e,of 4e kindje meer die je vervolgens alle 4 niet belangrijk genoeg vind om voor thuis te blijven.
Er word nog altijd geroepen dat je geen vooroordeel mag hebben van tiener/jonge moeders, maar dit soort figuren zorgt er wel voor dat je dat vooroordeel kweekt.
Er zijn zeker genoeg tienermoeders die het vast goed doen…en dan praat ik ook wel een beetje over mezelf… maar als je dit leest, is het toch wel een vooroordeel.
Toen ik zwanger was, was ik 19…toen kwam er iemand naar mij toe met de vraag of ik naar een tienermoeder groep ging.
En ik zei Nee waarom zou ik? nou antwoorde ze, als je dat niet doet kun jij als jong meisje je kind niet goed opvoeden…Ik ben toen zoooo ontzettend boos weg gelopen, had geen eens zin om met zon iemand in discussie te gaan.
Ik heb er zelf voor gekozen samen met mijn vriend die toen 24 was om voor een kind te gaan, en ik durf echt van mezelf te zeggen dat ik een verantwoorde en goede moeder ben.
Sommige mensen…
[img]http://b2.lilypie.com/6r9fp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Ach melanie, ik ben 30 (29 toen ik zwanger was) maar oog heel jong en ik kreeg dat soort dingen ook. Of dan vroegen ze of het gepland was, en dan zei ik ben 29 denk het wel. Meestal deinsen ze dan wel terug. En nu nog krijg ik opmerkeningen. Ook ik wordt en scheitziek van als ik het even zo mag zeggen want het is zo dodelijk vermoeiend. Oh ja de mooiste was nog een oudere dame die mij ging lopen vertellen over voorbehoedsmiddelen om me voor nog zo’n ‘fout’ te behoeden. Echt het is dat ik Morgan bij me had maar ik had haar graag even verbouwd.
Groetjes,
Michèle
@Melanie en Michele: waar bemóeien mensen zich mee zeg! Echt belachelijk dat mensen zoiets gewoon zeggen! Ik kan me voorstellen Michele dat jij dat mens even wilde verbouwen! Is echt niet normaal! Ik heb er zelf nooit last van gelukkig. Ik heb wel, dat mensen op het werk vaak denken dat ik binnen 3 weken zwanger was van Eva. Ik bedoel, ik was lang single nadat mijn toenmalige relatie uit was. Dat wisten mensen ook. Toen leerde ik mijn vriend kennen en na 1,5 jaar was ik toen zwanger. Ok, we kenden elkaar niet heel lang, maar 1,5 jaar is natuurlijk niet abnormaal snel. Maar heel veel mensen zeggen dan: ‘Oh? Toch na 1,5 jaar? Ik dacht dat jij echt binnen een maand ofzo al zwanger was!’ Mensen…de tijd vliegt. Doe effe normaal.
Ik moet zeggen dat ik eigenlij kheel weinig van die reacties gehad heb (gelukkig!!)
Iedereen verwachte dat wij het wel aankonden,
Ik kan me alleen nog 1x in de winkel herinneren dat een gehandicapte mevrouw vroeg, of ik niet jong was voor een kindje
Maar ja, dat vind ik dan weer wat anders
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan ook zo ontzettend kwaad bent!!
Ik bedoel, zulke dingen zeg je gewoon niet, en daar heb je ook nog eens niets mee te maken!!
Lief,s Anne
Inderdaad Lalala, mensen bemoeien zich te veel met ander mans ding.
tegen mij werd letterlijk gezegt: dat is jou kind toch niet??
ik zo hoezo: omdat je zo jong bent? was het een oepsje??
ik vond het ZO ontzettend onbeschoft
wordt nu weer pissed als ik eraan denk
@ Rainbow Mervin en ik zijn 18-7-06 bij elkaar gekomen en in december 07 was ik zwanger… Tel maar uit… Oh ja wij woonde met dag 1 al zowat samen…
Groetjes,
Michèle
1 Januari 2007 kreeg ik een relatie met Christiaan,
15 Juni 2007 gingen we samen wonen, 25 Juni kwam ik erachter dat ik zwanger was.
1 Oktober 2007 gingen we verhuizen naar een 1gezinds woning en we wonen er nog… Dus dat is pas snel… maar wist meteen dat dit “The One” was.
Bij andere vriendjes had ik dat niet
Ha ha ha oke dat overtref ik niet. Maar wat je zegt als je weet dat het goed zit zit het ook goed. Enne garantie tot op de hoek dus je hebt het zelf te onderhouden.
Groetjes,
Michèle
Inderdaad Michèle.
Helemaal gelijk in… We moeten het inderdaad zelf onderhouden, en dat is de ene keer makkelijker dan de andere keer, want echt over de toekomst konden we niet fantaseren, want die stond meteen meteen voor de deur hahaha
Wij hebben elkaar in Juli 2006 ontmoet, 3 weken voordat ik terug moest naar nederland voor mijn laatste jaar verpleegkunde, terug gegaan naar Nederland, geregeld dat ik terug kon naar Malawi, november 2006 terug gegaan en meteen samenwonen, tijdens mijn afstudeer stage en scriptie, 9 maanden later zwanger, tijdens mijn afstuderen dus! hahahah Terug naar Nederland met 3 weken zwanger, tot 20 weken daarna in nov 2007 terug naar Malawi, Jada is in maart 2008 geboren, en dat vond ik al snel! hahahahahahah
Jada is dus wel in Malawi geboren?? Is ze wel eens in Nederland geweest??
Groetjes,
Michèle
Gewijzigd door - Michèle op 26 Oct 2009 07:30:30