Wat een rampen over de wereld!

ja oke ik snap je exuses daarvoor want uiteraard heb ik net zoveel respect voor jou geloof als het mijne

before you judge me, try hard to love me

@goudvisje, er zijn wel stromingen waar het homohuwelijk wel is toegestaan.
Omdat ze vonden dat ze homo’s niet uit de kerk moeten weren, maar ze erbij betrekken.
Tja of dat goed is…? In de bijbel staat dat man en vrouw voor elkaar geschapen zijn, niet man en man of vrouw en vrouw. Dan zou ik het denk ik nog eerder accepteren dat een man meerdere vrouwen mag hebben of andersom Maar gelukkig is dat hier ook niet van toepassing.

In veel PKN kerken wordt het inmiddels wel gedaan, die van ons gelukkig niet.

dat zou kunnen want ik begreep het al niet en vandaar mijn vraag hoe dat mogelijk was en echt niet om jullie geloof onderuit te halen maar puur uit intresse

Ah okee Suzje op die manier. Maar dat betekent nog steeds niet dat daarom de bijbel is aangepast. Want in de bijbel staat nog steeds dat dit niet is toegestaan. Dus dan zijn die kerken gewoon fout bezig.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@mamavan3jongens: Haha okee, dan begrijpen we elkaar Gelukkig maar want ik heb ook respect voor jouw geloofsovertuiging

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Tja helaas zijn er mensen die de bijbel naar hun hand willen zetten.
“dat is oude taal, dat is van vroeger tijden maar dat mogen we nu zo interpreteren”
Je mag me dan ouderwets noemen maar eigenlijk alles wat vroeger in de tijd van de bijbel speelde is nu nog steeds actueel!

Ik ben het er dus ook niet mee eens als iets letterlijk in de bijbel staat (tenzij het een gelijkenis is) dat je dat dan anders op zou kunnen vatten.
En dat betekend niet dat je niet met je tijd mee mag gaan, maar wel dat je dat moet doen binnen de grenzen van de bijbel.

ind suszje je moet wel met de tijd meegaan maar iets wat vast staat in de bijbel of koran kun je moeilijk anders intepeteren dan hou je jezelf eigelijk voor de gek

toch blijf ik me afvragen hoe het kan dat je twee goden hebt zowel god als jezus maar ja dat vraag ik me al af sinds de basisschool waar we de bijbel moesten lezen en tot op heden kan mij niemand echt een overtuigend antwoord opgeven.dat is iets wat je dan gewoon moet geloven denk ik hoewel je het niet kan uitleggen.

Nee dat zullen we nooit kunnen verklaren.
Er is maar 1 God, God de Vader, God de Zoon (Jezus) en God de Heilige geest zijn samen 1.
Hoe dat zit? Geen idee. Goddelijk in ieder geval.

Maar waarom zo moeilijk over doen? Er staan zoveel dingen in de bijbel (en in de koran waarschijnlijk ook) die we niet kunnen verklaren.
Hoe zou iemand die altijd verlamd geweest is met 1 woord opeens weer kunnen lopen?
Of iemand die altijd blind geweest is opeens weer kunnen zien?
Hoe kan iemand over het water lopen?
Hoe kan water in wijn veranderen?

En eh… zo kunnen we nog wel even doorgaan

Maar ook nu gebeuren er nog onverklaarbare dingen hoor. Je moet ze alleen wel willen zien.
Kijk naar buiten en je ziet opeens weer allemaal groene knopjes aan de bomen. Mensen kunnen dat toch echt niet maken hoor.
Het grote wonder dat er een baby in je buik kan groeien, en dat dat gewoon een heel eigen persoontje is. Wauw!!
En ook nu worden er nog mensen met een ‘ongeneselijke ziekte’ op onverklaarbare wijze genezen.

o die dingen zijn heel goed te verklaren, god zegt word en het word, maar indd soms moet je blind vertrouwen in iets waar geen verklaring voor is

Helemaal mee eens.
Ik bedoel dan ook menselijkerwijs niet te verklaren

Dat God, Jezus en de Heilige geest samen 1 God zijn is op diezelfde manier ook zo te verklaren. God zegt dat t zo is, dus het is zo!
Toch zullen we het nooit begrijpen, net als al die andere wonderen.

ehm suzsje jij bent toch katholiek?

jij kent het gebed toch ook?
het luidt toch echt zo;

Wees gegroet Maria,
vol van genade.
De Heer is met U.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen.
En gezegend is Jezus,
de Vrucht van Uw schoot.
Heilige Maria,
Moeder van God,
bid voor ons, zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.

dus: heilige maria EN moeder van god.
dat gebed is er toch niet voor niets? dit komt toch gewoon uit het christendom?? of wordt dat alleen door de katholieke kerk gebruikt en niet door andere christelijke kerken?

oh en dit bericht is tevens voor goudvisje

Allereerst, sorry typfout.
Maria is idd de moeder van Jezus en niet van God.

suzsje nog even een reactie op je opmerking dat wie de koran geschreven heeft dat die zijn eigen interpertatie eraan heeft kunnen geven

(ik geloof als volgt voor er misverstanden ontstaan hihi)

God sprak direct met de profeet Mohammed vzh en de profeet kon niet schrijven nog lezen, het eerste woord wat hij door kreeg was ikra dit betekend schrijf vanaf dat moment kon hij schrijven en schreef woord voor woord wat hem verteld werd er is geen mogelijkheid dat hij iets veranderd zou hebben.

mamavanrico ben benieuwd wat er nou klopt, is maria nou wel of geen moeder van god??

dan even terug naar het begin van deze topic , hoewel ik de bijbel in mijn kinder jaren wel heb gelezen weet ik niet meer of er nou wel of geen hoofdstuk (weet niet hoe jullie het noemen wij zeggen soerah) in staat over het einde van de wereld, hoe staat dat in de bijbel beschreven? puur intresse

Zo wat een verhalen weer haha.
Ik blijf er ook bij dat de bijbel niet veranderd en zat ook steeds met de bijbeltekst in mn hoofd die Suzje schreef maar wist ff niet waar ie stond.

Ik geloof ook dat er maar 1 God is en dat is de God van de bijbel.
De bijbel en de koran zijn niet hetzelfde.
God en Allah zijn niet hetzelfde.
Het grote verschil tussen het christendom en alle andere religies is dat je je redding bij alle andere religies moet verdienen.
Je moet op bepaalde manieren leven, je moet dit, je moet dat enz.
Bij het christendom kun je je redding niet verdienen.
Het enige dat je hoeft te zeggen is: Dank u Jezus dat u voor mij gestorven bent.
En als je dat echt beseft en het echt meent dan zul je ook veranderen.
Het is niet zomaar een zinnetje dat je even zegt en ach dan ben ik gered en ga ik in elk geval naar de hemel.

johannes 12.49 want ik heb uit mijzelf niet gesproken maar de vader die mij gezonden heeft, die heeft mij een gebod gegeven, wat ik zeggen zal

en

johannes 8.40 beschreef hij zichzelf als , een mens die u de waarheid gesproken heeft , welke ik van god gehoord heb

uit deze twee stukken uit de bijbel blijkt dus dat hij een mens is een dienaar van god,

dit kom uit mijn boek islam en christendom

ja wat wij hebben geleerd is dat jezus de zoon is van maria maar zij wordt inn het gebed weergegeven als moeder van god. Ik denk dat dat is omdat Jezus de bedoeling van god over wil brengen op de mens en dat zij dus als 1 worden gezien: spreker van god.
maar ik heb ook geleerd dat Mozes degene is die 5 boeken heeft geschreven. hij stond op de berg en god sprak hem toe.
ik snap zelf niet helemaal hoe het nu precies zit en wat nu het verschil is tussen jezus en god voor ons als mens nu.
wij kennen Maria als de heilige maagd Maria
maar voor jullie is zij toch maryam? de moeder van jezus zo staat het toch in het nieuwe testament van de Koran?'
enfin…Volgens de christelijke theologie is Jezus in de schoot van Maria ontvangen door de kracht van de Heilige Geest.
Maria is de Moeder van Jezus Christus, die volledig mens en tegelijkertijd volledig God is. God zélf werd als mens geboren. Dat is het bijzondere van de geboorte van Jezus. De engel Gabriël zegt tegen Maria: “Het kind zal heilig worden genoemd, Zoon van God” Daarom is Maria de Moeder van Jezus, maar ook de Moeder van God. Hoewel er niet over gesproken wordt in de Bijbel, heeft Maria natuurlijk ook ouders gehad. In de traditie van de Kerk worden zij Joachim en Anna genoemd

zo dit voor alle geeintereseerde

marcus 12:29-30 het eerste van alle geboden is: Hoor israel, de Heere uw God is de enige Heere, en gij zult de heere uw God liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht,

en mattheus 4:10 de heere uw god zult gij aanbidden en hem alleen dienen

dit zijn teksten van jezus die in de bijbel staan alsdus mijn boekje genaamd islam en christendom

maar mamavan3jongens; was dit een antwoord op je vraag?

dan tot slot deze nog even

marcus 10.18 (uitspraak jezus) wat noemt gij mij goed? niemand is goed dan een, namelijk god

hij sprak over god als, mijn vader en jou vader,en mijn god en jouw god , Johannes 20.17

in zijn pijn aan het kruis riep jezus, Eloi eloi lama sabachthani wat vertaald word met, mijn god mijn god waarom heeft u mij verlaten

kan iemand mij uitleggen waarom god jezus deze woorden zou gebruiken ??