Oh had ik maar een tijdmachine…
Groetjes,
Michèle
hahahaha ja geweldig en dat je idd terug kon gaan om bepaalde tijden te “onderzoeken” ofja te zien met eigen ogen en weer weg te kunnen wanneer je wil…
goh de kleutertijd…die tijd mag wel even stil blijven staan alles nog zo lekker makkelijk en zonder zorgen
Geen zorgen in je kleutertijd?? Nu ik had zorgen genoeg of ik wel in de poppenhoek kon en zo ja met wie.
Groetjes,
Michèle
ja op die manier haha maar van de wereld opzich toch totaal geen benul…you know what i mean!
en ja op die manier die jij omschrijft had ik ook zorgen.
ik had namelijk een trol zonder haar… waar je gras in kon zaaien en dat diende dan als haar.
dus ik knipte alle trollenharen van mijn broertje eraf (die dus niet te zaaien waren) en ook al het haar van mijn barbies want: dat groeide toch wel weer aan.
toen dat NIET gebeurde…jajaa toen had ik zorgen
zo eindelijk weer effe tijd om te ikkebennen
mamavanrico bedankt voor je mail indd dat had ik ook gelezen en zeer intressant hoewel soms wat lastig te begrijpen haha, trouwens de koran is niet veranderd ook niet door mond op mond verhalen die later zijn opgeschreven , omdat de bijbel die god gestuurd is wel is veranderd heeft god de koran gestuurd met de woorden dat deze niet veranderd KAN worden omdat Hij er zelf over waakt, dan heb ik het uiteraard over de arbaische koran en niet over de vertalingen daarvan deze kunnen domweg niet zodanig vertaald worden dat ze de kracht en exacte woorden van God behouden daar houden we dan ook altijd rekening mee en leren de meeste moslim arabisch zodat ze de orginele koran kunnen lezen zoals hij is.
suszje vind ik ook , vaak lopen zulke gesprekken uit op grote discussies maar deze keer verloopt het goed.
weet niet meer wie dat nou zei maar de vraag was hoe we weten dat de orginele verborgen bijbel gelijk is aan de koran, juist omdat dat in de koran schrijft omdat god heeft gezegd dat hij de koran persoonlijk zou beschermen tegen veranderingen.
er is maar 1 god, de god van de bijbel is dezelfde god van de koran , maar de mensen hebben de bijbel aangepast aan hoe zei het wilde zien (sommige moslimgroepen ook hoor)en nog steeds word de bijbel aangepast als je je bedenkt dat vroeger geen man met man huwelijken waren toegstaan in de bijbel en dat nu nu wel degelijk in de kerk tot in verbintenis gebracht mogen worden.
volgens mij (en corrigeer je me als ik het mis heb) staat er ook in de bijbel dat er maar 1 god is toch??
before you judge me, try hard to love me
mamajob huh??? maria was gewoon de moeder van god??? ze was de moeder van jezus en niet van god want je zegt dat je via jezus rechtstreeks naar god kan hoe kan dat??
maar dat kan toch niet , je zegt jezus is de zoon van god en maria is de moeder van jezus en de moeder van god?? hoe doe je dat???
en als jezus god is hoe kan je dan via jezus tot god komen??
Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 17 Mar 2011 10:08:54
Ik denk dat dat ook het grootste verschil is tussen Katoliek en protestant.
Tja hoe het met de verhoudingen ligt is moeilijk te begrijpen…
Wij geloven dat Maria de moeder van Jezus is, (simpelweg omdat God een oprechte vrouw nodig had om het kind te baren, zodat hij ook echt mens zou zijn), maar niet de moeder van God, zij is dan ook gewoon net als wij een kind van God. En dus ook niet heilig ofzo.
Jezus is dan wel weer de zoon van God, maar zelf is hij ook God … en toch is er maar 1, omdat zij samen met de heilige geest dan weer een 3 eenheid zijn.
En vraag me niet hoe dat zit want dat gaat ons menselijk verstand te boven en kan ik dus ook niet uitleggen, alleen geloven.
En dat de bijbel veranderd is geloof ik ook niet. Precies om dezelfde reden dat Mamavan3jongens zegt over de Koran, God zal er zelf over waken en voorkomen dat er dingen verkeerd worden opgeschreven in nieuwe vertalingen.
Tuurlijk kan het wel opgeschreven worden, maar dat heet het geen bijbel.
Matteüs 5:18
Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied.
Wat wel jammer is inderdaad, dat je woorden vaak niet letterlijk kunt vertalen, en dat in het Nederlands de kracht eruit gaat zeg maar.
Tja zelf kan ik geen hebreeuws Maar sinds kort hebben wij een nieuwe dominee, en die haalt vaak wel bepaalde woorden uit het hebreeuws aan, omdat die veel krachtiger zijn dan hoe het er nu staat. Hij kan die woorden dan wel uitleggen, maar zo staat het niet in de NL bijbel, omdat dan de zinsbouw gewoon niet meer klopt.
Ik vind het ook altijd fijn om verschillende vertalingen naast elkaar te lezen, statenvertaling (de oude) is bijv. best wel moeilijk te lezen, maar als je dan een nieuwere ernaast legt en daaruit leest is het wel begrijpelijker, maar dan vind ik de oude wel veelzeggender.
dit zijn stukjes uit de koran jezus word bij ons ISA genoemd
De bijbelse profeten waren allen moslims
Veel profeten uit het verleden ontvingen de ene religie van de islam (Soera 42:13) Wie waren deze profeten uit het verleden? Volgens de soera Het vee (Soera 6:83-86) zijn dit: Ibrahiem (Abraham), Ishaaq (Isaäk), Ja’qoeb (Jacob), Noeh (Noach), Dawoed (David), Soelaimaan (Salomon), Ajjoeb (Job), Joesoef (Jozef), Moesa (Mozes), Haroen (Aäron), Zakarieja (Zacharias), Jahja (Johannes de doper), ‘Isa (Jezus), Iljas (Elia), Isma’iel (Ismaël), Al-Jasa’ (Elisa), Joenoes (Jona) en Loet (Lot).
‘Isa, was een profeet van de islam
Jezus’ ware naam, volgens de koran, was ‘Isa. Zijn boodschap was de pure islam, onderwerping aan Allah. (Soera 3:84). Zoals alle moslimprofeten voor hem, en Mohammed na hem, was ‘Isa een wetgever, en christenen moeten zich aan zijn wet onderwerpen (Soera 3:50; 5:47). ‘Isa’s eerste discipelen waren ook ware moslims, omdat zij zeiden: “Wij geloven en getuigt Gij, dat wij ons hebben onderworpen.” (Soera 5:111)
De boeken
Zoals alle profeten van de islam voor hem, ontving ‘Isa zijn openbaring van de islam in de vorm van een boek (Soera 6:89). ‘Isa’s boek wordt de indjiel of het evangelie genoemd (Soera 5:46). De Thora was Mozes’ boek, en de Zaboer (psalmen) was Davids boek. Daarom worden joden en christenen “mensen van het boek” genoemd. De enige religie geopenbaard in deze boeken was de islam (Soera 3:19).
De biografie van ‘Isa
Volgens de koran, was ‘Isa de Messias. Hij werd gesteund door de ‘Heilige Geest’ (Soera 2:87; 5:110). Naar hem wordt ook verwezen als het “Woord van Allah” (Soera 4:171).
‘Isa’s moeder Marjam was de dochter van ‘Imraan, (Soera 3:35, 36) - vergelijk de Amran van Exodus 6:20 - en de zus van Aäron (en Mozes) (Soera 19:28). Zij werd opgevoed door Zacharias (de vader van Johannes de Doper) (Soera 3:37). Terwijl ze nog maagd was (Soera 19:19-21) baarde Marjam ‘Isa op een verlaten plaats onder een dadelpalm (Soera 19:22 en verder) (Niet in Bethlehem).
‘Isa sprak terwijl hij een baby in de wieg was (Soera 3:46; 5:110; 19:30). Hij verrichte verschillende andere wonderen, waaronder het tot leven beademen van kleien vogels, het genezen van blinden en leprozen, en het opwekken van doden (Soera 3:49; 5:110). Hij kondigde ook de komst van Mohammed aan (Soera 61:6).
‘Isa stierf niet aan een kruis
Christenen en joden hebben met hun geschriften geknoeid (Soera 3:69-71). Hoewel christenen geloven dat ‘Isa aan een kruis stierf, en joden beweren dat zij hem doodden, werd hij in werkelijkheid niet gedood of gekruisigd, en diegenen die zeiden dat hij werd gekruisigd logen (Soera 4:157). ‘Isa stierf niet, maar voer op naar Allah (Soera 4:158). Op de dag van de Opstanding zal ‘Isa zelf een getuige zijn tegenover joden en christenen voor het geloven in zijn dood (Soera 4:159).
Christenen zouden de islam moeten aannemen, en alle ware christenen zullen dit
Christenen (en joden) konden niet bevrijd worden van hun onwetendheid totdat Mohammed de koran als duidelijk bewijs kwam brengen (Soera 98:1). Mohammed was Allah’s gift aan christenen om misverstanden te corrigeren. Zij zouden Mohammed als Allah’s Boodschapper moeten accepteren, en de koran als zijn laatste openbaring. (Soera 5:15; 57:29; 4:47)
Sommige christenen en joden zijn getrouw en geloven waarlijk. (Soera 3:113, 114). Ieder van die ware gelovigen zullen zich aan Allah onderwerpen door Mohammed als de profeet van de islam aan te nemen, dat wil zeggen zij zullen moslim worden (Soera 3:199).
Hoewel joden en heidenen de grootste vijandigheid zullen hebben tegenover moslims, zijn het de christenen die het vriendschappelijkst jegens de gelovigen zijn. (Soera 5:82). Ware christenen zullen Mohammeds vijanden niet liefhebben (Soera 58:22). Met andere woorden, iemand die Mohammed afwijst is niet een waar christen.
Christelijke geloofsleringen
Christenen worden geboden niet te geloven dat ‘Isa de zoon van God is: “Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben.” (4:171; 25:2). ‘Isa was slechts een geschapen menselijk wezen, en een dienaar van Allah.(4:172; 3:59)
De koran beweert dat christenen geloven in een godengezin: Vader God, moeder Maria en ‘Isa de zoon, maar ‘Isa verwierp deze lering (Soera 5:116). De leerstelling van de Drieëenheid is ongeloof en een pijnlijk lot wacht op hen die dit geloven (Soera 5:73).
@Mamavan3jongens: De manier waarop je schrijft laat jij het wel heel erg overkomen alsof jouw geloof en jouw koran de enige echte zijn en niks anders waar is. Ik dacht dat we hier elkaar respecteren en in elkaars waarde laten?
Dan kun je dus geen berichten schrijven dat de bijbel ZEKER WETEN in het begin gelijk was aan de koran omdat de koran dat zegt! Jij GELOOFT dat het zo is, maar je kan het niet ZEKER WETEN.
Ik geloof namelijk absoluut niet in de koran en dus ook absoluut niet dat de koran en de bijbel hetzelfde zijn geweest en de islam en het christendom uit 1 geloof voortkomen.
Maar ik heb tot nu toe in elk bericht wat ik heb geschreven wel heel netjes gezegd dat dit is wat ik geloof en niet wat zeker weten de enige waarheid is. Ik heb in geen enkel bericht gezegd dat jou geloof en jullie koran totaal niet klopt en onwaar is. Ik heb in al mijn berichten heel netjes gezet dat ik er niet in geloof, meer niet. Dus verwacht ik ook van jou dat jij ons geloof en onze bijbel ook niet zomaar de grond in boort. Want dan laat je ons niet in onze waarde.
Maar goed nog even over Maria. Wij geloven dus wat Suzje zegt, maria is de moeder van Jezus, niet de moeder van God. En wij geloven dus ook niet dat maria heilig was.
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
overal waar soerah voor of achter staat is letterlijk van de koran
hoezo laat ik jou niet in je waarde , ik vraag gewoon om meer uitleg en die kan mij niet gegeven worden, dat is intresse geen aanval of belediging sorry als het zo over komt want dat is niet de bedoeling
Maar als dat zo in de koran staat, dan bewijst dat toch dat het Christendom er eerder was?
Maar dat degene die de koran geschreven heeft (of dat nou Allah is of Isa of Mohammed of iemand anders) het daar niet mee eens is, en zijn eigen interpretatie daar aan geeft.
Nogmaals, wat Hanna ook zegt… dit is wat wij geloven, dat is wat jij gelooft. Allemaal prima als we doodgaan of als Jezus terugkomt zullen we het zeker weten
Ik geloof dat Jezus voor mij gestorven is en dat ik door Jezus rechtstreeks naar God toe kan, Maria is daar niet voor nodig.
Maria was gewoon de moeder van God en daar bleef het bij, ze is niet heilig, wat de katholieken wel geloven
citaat van mamajob waarop mij vraag dus volgde hoe dit kan
quote:
trouwens de koran is niet veranderd ook niet door mond op mond verhalen die later zijn opgeschreven , omdat de bijbel die god gestuurd is wel is veranderd heeft god de koran gestuurd met de woorden dat deze niet veranderd KAN worden omdat Hij er zelf over waakt, dan heb ik het uiteraard over de arbaische koran en niet over de vertalingen daarvan deze kunnen domweg niet zodanig vertaald worden dat ze de kracht en exacte woorden van God behouden daar houden we dan ook altijd rekening mee en leren de meeste moslim arabisch zodat ze de orginele koran kunnen lezen zoals hij is.weet niet meer wie dat nou zei maar de vraag was hoe we weten dat de orginele verborgen bijbel gelijk is aan de koran, juist omdat dat in de koran schrijft omdat god heeft gezegd dat hij de koran persoonlijk zou beschermen tegen veranderingen.
er is maar 1 god, de god van de bijbel is dezelfde god van de koran , maar de mensen hebben de bijbel aangepast aan hoe zei het wilde zien (sommige moslimgroepen ook hoor)en nog steeds word de bijbel aangepast als je je bedenkt dat vroeger geen man met man huwelijken waren toegestaan in de bijbel en dat nu nu wel degelijk in de kerk tot in verbintenis gebracht mogen worden.
volgens mij (en corrigeer je me als ik het mis heb) staat er ook in de bijbel dat er maar 1 god is toch??
In dit bericht van jou zeg jij alles heel stellig en nergens dat dit is wat jij gelooft. Je zegt dat het zeker weten zo is.
Dat bedoelde ik, snap je?
En trouwens ik weet niet hoe je erbij komt hoor, maar homohuwelijken zijn in de christelijke kerk absoluut niet toegestaan hoor! Die huwelijken krijgen absoluut geen kerkelijke zegen!
En ja er is maar 1 God. Jezus is Zijn zoon en de Heilige Geest heeft hij gestuurd om over ons te waken. Samen zijn zij een 3 eenheid.
ja maar dat zeg ik toch ook hahaha de bijbel was er ook eeerder! maar omdat deze veranderd werd is de koran gekomen en daarom zeg ik dus dat de orginele bijbel dus hetzelfde is als de koran
@Mamavan3jongens: Dat was denk ik een typefout want maria is niet de moeder van God.
En nogmaals, dat is wat jij gelooft ja, dat de Koran gelijk is aan de originele bijbel. Je kan nooit met 100% zekerheid zeggen dat het zo is. Wij geloven dit absoluut niet.
God heeft mensen aangewezen die voor Hem dingen op moesten schrijven in de Bijbel. Deze boeken die geschreven zijn, zijn alleen maar vertaald. De inhoud is nooit aangepast. Dat geloven wij.
Gewijzigd door - goudvisje20 op 17 Mar 2011 11:09:20