Zo hallow, ben je even weg, haha heb 3 pagina’s doorgelezen.
Ik heb respect voor alle andere geloven laat dat als eerste duidelijk zijn, maar…
De bijbel is nooit herschreven.
Ik heb ook nog nooit gehoord van een orginele bijbel die in het vaticaan ligt, sorry zal mss gek zijn, zal het nog eens nazoeken.
De bijbel is anders dan de koran, we hebben een totaal andere God.
De bijbel is vertaald en er zijn andere vertalingen van geschreven maar aan de inhoud is niets veranderd, het is in andere woorden vertaald zodat het makkelijk te begrijpen is maar er staat wel exact hetzelfde in.
En ik ga nu ff zoeken naar die bijbel die in het vaticaan ligt.
Al geloof ik dat ook het katholisisme (?) anders is dan het christelijk geloof, om het nog moeilijker te maken.
Ik geloof dat Jezus voor mij gestorven is en dat ik door Jezus rechtstreeks naar God toe kan, Maria is daar niet voor nodig.
Maria was gewoon de moeder van God en daar bleef het bij, ze is niet heilig, wat de katholieken wel geloven. Maar dat geloof ik, nogmaals ik heb respect voor een ieder die het wel gelooft.
Voor wie interesse heeft, kijk eens naar een Alpha cursus en verdiep je eens in het chriselijk geloof, je hebt niet te verliezen en de eeuwigheid te winnen.