Wat een rampen over de wereld!

zou heel goed kunnen weet het niet zeker

before you judge me, try hard to love me

Dat is het enige geloof dat ik ken dat ook meerdere vruwen mag en dan zijn er nog een paar afrikaanse landen waar je een hele zooi vrouwen mag hebben als statussymbool.

Groetjes,

Michèle

ja maar waarom mag het dan niet andersom? waarom mag jij niet een 2e man hebben?
en daarnaast… waarom zou een man als hij zoveel van zn vrouw houdt een 2e vrouw of een 3 en 4e uberhoudt willen?
ik bedoel heeft jouw man daar behoefte aan? of heeft jouw man dat niet? want dan heb ik respect voor hem hoor. juist omdat ik de onderscheid niet kan maken tussen moslim zijn en 2 of meerdere vrouwen hebben want in mijn ogen heeft dat puur met karakter te maken… zoals dat ook katholieke mensen niet altijd monogaam kunnen blijven (in de zin van sex b.v.)

nee mijn man heeft dat niet hahaha maar als hij dat wel zou hebben zou hij mijn zegen hebben. het heeft namelijk niks met liefde te maken bij sommige mannen wel met sex en voor die mannen is het juist ook een uitkomst want het is verboden om omgehuwd sex te hebben uiteraard is het niet toegstaan zoal sommige mannen doen om een korte tijd een vrouw te huwen puur voor de sex.

waarom vrouwen dat niet mogen? geen idee heb me daar nooit in verdiept maar zal het eens navragen.

de eerste vrouw heeft natuurlijk ook het recht om te weigeren daarom word er ook geadvisseerd om dit voor het huwelijk te bespreken zodat de man van te voren weet of het wel of niet mogelijk is om evt een tweede vrouw te huwen.
en om niet te vergeten in de koran schrijft dat het beter is om maar 1 keer te trouwen maar indien nodig heeft de man wel het recht ervoor

Volgens mij, maar ik weet het niet zeker speelde het ook mee dat er in de tijd dat het toegestaan werd er meer vrouwen waren dan mannen, en om er voor te zorgen dat je dochter aan de man kwam mochten mannen, mits ze inderdaad aan bepaalde voorwaarden voldeden met meerdere vrouwen trouwen. Maar of dit ook zo met de islam is dat het zo begonnen is weet ik niet zeker hoor, maar dit is wel de reden dat polygamie onstaan is.

Groetjes,

Michèle

dat is indd ook een discussie die nu in de moslim gemeeschap heerst er zijn namelijk mannen die hier in nl een tweede vrouw huwen (ook bekeerde vrouwen) terwijl er nu genoeg mannen en vrouwen zijn om er maar 1 te huwen, dus word er gezegd dat degene die een tweede vrouw willen dat ze dan naar landen moeten gaan waar er te weinig mannen zijn (door oorlog bijv) omdat dat ook een van de redenen zouden kunnen zijn om een tweede vrouw te huwen

In nl een 2e vrouw huwen??? Maar dan alleen voor de moslim wet neem ik aan want polygamie in Nederland zelf is bij wet verboden.

Oh ja weet iet of die mannen het weten, maar de kinderen uit dat 2e huwelijk mag hij in nederland ook niet erkennen omdat hij al getrouwd is, dus de enige die er wat aan heeft is hij zelf. Beetje egoistisch dan.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 15 Mar 2011 14:44:36

je moet zoiezo in de moskee trouwen anders geld je huwelijk niet , ook al trouw je voor de nl wet maar ja je hebt zat moslims hier in nl met meerdere vrouwen soms zelfs meer dan toegstaan

Nou ik wil wel even zeggen dat mijn geloof echt totaal niet op de islam lijkt hoor En mijn bijbel totaal niet op de koran!
Ik ben blij dat ik gewoon christen ben en gewoon gelijk ben aan mijn vriend
Dat we samen dingen beslissen en dat er niet ineens nog een vrouw in huis komt. Sorry mamavan3jongens, niet lullig naar jou bedoeld hoor, want ik heb ook zeker veel respect voor jouw geloof. En ook erg veel respect voor jou dat jij dat allemaal zo kan en volhoud. Maar het zou niks voor mij zijn.

@mamavanrico: Nee ik heb geen lilypie, dat is juist het probleem, die zijn inderdaad precies de goede grootte
Maar mijnes zijn van zichzelf ook nooit te groot, maar echt alleen als iemand me quote

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

maar je kan een kind toch zoiezo erkennen? of je wel of niet gehuwd bent?

goudvisje, de orginele bijbel die in het vaticaan ligt is gelijk aan de koran , juist omdat die zo veranderd is is de koran gestuurd.

en samen dingen doe je toch zoiezo al in een huwelijk moslim of christen

quote:
maar je kan een kind toch zoiezo erkennen? of je wel of niet gehuwd bent?

De nederlandse wet zegt dat als je niet gehuwd bent de moeder beslist of de vader het kind kan erkenenen. Ben je al gehuwd dan gaat de nederlandse wet er va uit dat jij automatisch de vader bent van het kind dus gaat erkennen automatisch en moet je dus aantonen dat jij NIET de vader zou zijn. En als je getrouwd bent en je maakt een andere vrouw dan jouw eigen vrouw zwanger kun je per wet het kind niet erkennen. Waarom weet ik niet maar het is de wet. Snap je het nog??

Groetjes,

Michèle

@mamavan3jongens: Dat is wat jij gelooft, niet wat ik geloof. Ik geloof dat mijn bijbel de enige echte is, net als jij gelooft dat de koran dat is.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

michelle ik snap hem

goudvisje dat de orginele bijbel in het vaticaan verborgen is is een feit dat die op de koran lijkt of eigelijk gelijk aan is ja dat geloof ik en jij niet haha

Ligt daar ook de complete bijbel want ik weet wel dat de evangelies van de appostelen incl judas en Maria Magdelena daar liggen al wordt dat altijd ontkent natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

daar ligt de orginele gehele bijbel verborgen

Hmm misschien toch maar eens een bibliotheekpasje aanvragen

Groetjes,

Michèle

grappig dat je dat zegt want zat er net aan te denken dat er een bibliotheek onder het vatciaan ligt waar niemand toegang tot krijgt niet alleen de orginele bijbel maar veel meer kerkelijke boeken die niet openbaar mogen worden ben zeer benieuwd waarom niet

Onder het Vaticaan ligt een bibliotheek aan boeken die apocrief zijn, dat wil zeggen dat zijn boeken die verboden zijn door de kerk en waarvan destijds alle exemplaren vernietigd zijn… Dus in die bibliotheek liggen honderden boeken waarvan er nog maar eentje bestaat en dat is dan in die bibliotheek van het Vaticaan…

kopietje van google