@Michele: ook dat deel is wat ik geleerd heb.
Wat een rampen over de wereld!
@Michele en mamavanrico: Ik heb nog nooit gehoord dat de duivel is verbannen omdat hij vuur aan de mensen had gegeven. Dat geloof ken ik dan weer niet
En ook nog nooit gehoord van Lilith.
En Michele: De bijbel is absoluut niet vrouwonvriendelijk. Ten minste de mijne niet God zegt zelf in de bijbel dat man en vrouw gelijk zijn.
En Adam en Eva zijn niet voor niks BEIDEN uit het paradijs gezet he
Adam heeft net zo goed van de verboden vrucht gegeten als Eva. Eva was alleen de eerste maar die gaf de verboden vrucht aan Adam en die heeft er ook gewoon van gegeten. Ze waren beiden even schuldig en zijn daarom ook beiden uit het paradijs gezet. Dus daar is niks vrouwonvriendelijks aan.
@Mamavan3jongens: Oh dan heb jij inderdaad een heel ander geloof dan ons, maar dat had ik al in de gaten
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
bij ons zijn de mannen en vrouwen niet gelijk… MAAR hebben de vrouwen meer rechten… helaas word er in veel culturen geen gehoor gegeven aan deze rechten maar dat staat dan weer recht tegenover het geloof.
before you judge me, try hard to love me
Ik ben gewoon christelijk opgevoed. We gingen altijd naar een gereformeerde kerk, maar niet zo’n abnormaal strenge waar je perse rokken moet dragen enzo
Trouwens kan je jouw berichtje even aanpassen en mijn quote weghalen? Dat trekt namelijk het topic uit zijn verband
@mamavan3jongens:maar jij bent toch een moslima?
ik weet niet beter… dan de verhalen die ik hoor en zie en lees en noem maar op, dat mannen meerdere vrouwen mogen hebben… dat vrouwen in feite moeten luisteren naar hun man en pas mogen spreken als zij daarvoor toestemmingkrijgen.
ik heb al vaker gehad dat ik b.v. iets vroeg aan een moslima en dat ze dan gewoon zei: dat moet je aan mijn man vragen.
dat ginng over kinderpostzegels toen ik jonger was.
daar schrok ik echt enorm van!
Ik geloof dat veel moslims hun eigen draai aan de koran hebben gegeven en hun eigen regels en wetten bedacht hebben ZONDER dat het geloof hier mee van doen heeft. Eigenlijk als je echt naar het begin gaat van de bijbel/koran… lijkt het best veel op elkaar het wordt alleen anders geschreven. het is meer dat het vaak op hetzelflde neer komt.
Ik vind het alleen heel erg voor jullie en de mensen die het geloof wel degelijk serieus nemen dat andere het voor jullie verpesten.
quote:
bij ons zijn de mannen en vrouwen niet gelijk... MAAR hebben de vrouwen meer rechten... helaas word er in veel culturen geen gehoor gegeven aan deze rechten maar dat staat dan weer recht tegenover het geloof.before you judge me, try hard to love me
Jij bent Moslim toch mamma van 3 jongens?? Waarom voor de buitenwereld lijkt het dan zo dat vrouwen juist helemaal geen rechten hebben bij jullie??? Want ik heb dat wel vaker gehoord dat vrouwen juist veel rechten hebben bij jullie, maar ik zie het zo weinig.
Groetjes,
Michèle
@Hanna: viel me nog nie eens op. maarre zo goed?
ja maar je wordt toch gedoopt tot iets…
ik ben katholiek
ben jij dan gedoopt tot gereformeerd? of hoe je dat dan ook zegt…
@Michele: hoezo 2 zielen 1 gedachten
we posten vrijwel tegelijk
Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Mar 2011 13:36:28
Haha nee ik ben gewoon tot christen gedoopt
En ja ik ga maar eens nieuwe tickers zoeken want elke keer als iemand me quote ligt het hele topic uit zn verband
En ik vind mn tickers juist zo leuk
ja ik snap er helemaal niks van hoe dat in elkaar steekt
ik bedoel een katholiek is toch ook een christene? bij mij staat er in mijn doopboekje dat ik "katholiek ben gedoopt"
en een katholieke kerk is toch gewoon een christelijke kerk. alle kerken toch die in christus geloven hmm toch best verwarrend al die verschillende dingen.
oh heb je je ticker bij lilypie gemaakt? want dan kun je toch een mini ticker maken?
dat heeft naar mijn mening toch echt meer te maken met cultuur of opvatting want hier is het toch echt andersom als er iemand aan de deur komt om iets te verkopen en mijn man doet open vraagt hij aan mij of ik het wil hebben, want wie dan de vrouw weet beter wat het huishouden nodig heeft??
van het toestemming vragen om te spreken heb ik echt nog nooit van gehoord en als dat wel zo was tja daar ben ik dan toch echt te hollands voor hoor ik laat me niet op me kop zitten.
en indd een man heeft het recht om meerdere vrouwen te huwen max. 4 en niet zoals sommige die wel 12 of meer vrouwen hebben dat is absoluut niet toegestaan.
en wat het onderdanig zijn betreft ja dat ben ik toch echt niet zou het ook niet kunnen zijn dus daar zal ik voor gestraft worden, maar ook daar zijn toch denk ik wel grenzen in, als de man je iets vraagt te doen terwijl dat tegen het geloof in gaat moet je dat weigeren,
wel respecteer ik zijn mening en laat de belangrijke beslissingen aan mijn man over na mijn eige mening aan hem te gegeven hebben dan kan hij kijken wat hij er mee doet.
ja michelle spijtig genoeg staat de islam indd zo bekend terwijl dat juist helemaal niet zo is
je hoort zo vaak dat een moslim recht heeft om zijn vrouw te slaan dat is zo NIET waar dat is zo tegen de regels, als je je vrouw wilt straffen (om het zo maar te noemen) moet je twee weken niet met haar slapen dat is het enigste wat je mag doen, wilt het daarna niet lukken moet je scheiden.
een man moet zoveel mogelijk helpen in het huishouden als de vrouw moe ziek of druk is , voorbeeld de profeet Mohammed had meerdere vrouwen maar hij deed zelf ook veel in huis als zijn vrouwen druk waren.
en wat betreft de zelfmoordaanlagen die ze plegen… is verboden!! je mag geen zelfmoord plegen dus dat ook niet
echt door de media en acties van bepaalde moslim groepen (er zijn 72 groepen) lijkt de islam geweldadig maar het is juist zo vredelievend anders was ik er toch niet in bekeerd als hollandse atheist?
mamavan rico de orginele bijbel die in het vaticaan verborgen ligt is gelijk aan de koran jammer genoeg zijn er zoveel veranderingen aangebracht dat het twee totale verschillende geloven zijn geworden
Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 15 Mar 2011 13:48:41
hmm ja maar weet je dat is dan weer iets wat ik niet kan begrijpen.
jij als vrouw mag geen meerdere mannen hebben maar een man mag er wel vrouwen opo na houden. ik vind dit 1 oneerlijk en 2 onwijs disrespectvol naar een vrouw toe.
ik bedoel. of je nou geloofd of niet. streng of niet streng. je kan mij nie vertellen dat het je koud zou laten als je man elders 3 vrouwen heeft waar hij het bed mee deelt… ja sorry maar dat vind ik gewoon vies.
dat zou precies hetzelde zijn dat als mijn vent bij een andere vrouw in bed had gelegen. ja dan kan hij vertrekken hoor! en zn eigen is behoorlijk op soa’s testen
dit niet om je geloof aan te vallen ik vraag alleen om duidelijkheid, want ik ben gewoon benieuwdhoe dat dan in elkaar zit.
want je zei zelf dat mannen niet meer rechten hebben dan vrouwen toch?
maar dat hebben ze dus blijkbaar wel als die dingen die je net noemde waar zijn toch? want uiteindelijk beslist de man dus altijd zoals ik het nu begrijp.
ik vind dat niet erg hoe raar dat voor jou ook zal klinken als mijn man besluit een tweede vrouw te huwen ,
wat betreft de beslissingen die hij neemt , hier word er altijd samen over gesproken over wat ik denk en hoe hij het ziet uiteindelijk maakt hij dan een overwogen keuze waarmee we samen kunnen leven ik zie dit niet als een extra recht voor de man ik zie dit als een stuk veiligheid omdat een man (mijn man wel igg) een stuk minder onoverhaaste en beter doordachte beslissingen kan nemen, ik neem beslissingen met mijn hart hij met verstand.
het paradijs ligt onder de voeten van je vrouw en je moeder als jou vrouw niet tevreden met haar man is verdient hij geen paradijs, mijn man word ook gestraft voor mijn fouten dus in dat opzicht heeft hij een zware taak , hij moet zijn zonden , mijn zonden en de zonden van zijn kinderen uitzitten en als ik niet tevreden ben met hoe mijn man mij behandeld is er geen prettig vooruitzicht voor hem dus neem van mij aan dat ik goed behandelt word hahaha
ja maar jullie kennen de emotie Jaloezie toch ook? ik bedoel je bent een vrouw je wil toch het prinsesje van je man zijn dat willen we toch allemaal?
En hoe wordt hij dan gestraft? ik bedoel als mijn vriend met een ander in bed ligt krijgt hij een klap op zn gezicht, zo dat is zn straf
@ mamma van 3 jongens. Dat is zeker jammer dat er zoveel misvattingen over jullie geloof is. Het is inderdaad niet zo verschillend van het christelijke. Ook de Thora bevat veel gelijkenissen met de bijbel en de Koran. En dat van die vrouwen wist ik. En ik weet ook dat hij ze alleen mag huwen als hij ze aantoonbaar kan onderhouden, dus lukraak trouwen is er niet bij.
En wat jij zegt dat is precies waarom er zoveel mensen het niet meer snappen. De originele bijbel en scrollen die het Vaticaan verborgen houd. Het is ook het vaticaan die de hoogste macht in de kerk wil hebben en voor mij het katholieke geloof tot iets ongeloofwaardigs maakt. Tot iets waar ik totaal niet bij wil horen. Het is in naam van de Paus dat er door de eeuwen heen zoveel gestorven zijn en zoveel verbannen. Ik heb geen goed woordt voor dat stelletje over. Sorry vor de katholieken onder ons, maar degene die dit geloof zogenaamd leiden zijn in mijn ogen een stel hypocrieten. Alles om de waarheid maar verborgen te houden en eigen rijkdom hoog.
Groetjes,
Michèle
wat ik wel jammer vind is dat er moslims zijn die niet in deze tijd leven ,
ik bedoel ze proberen te leven zoals ze in de tijd leefden toen de koran werd gezonden. dat is onmogelijk en onjuist , want de islam staat voor leren ontdekken en vooruitgang en is niet toegestaan om meisjes thuis te houden van school je bent verplicht om je hele leven te blijven leren
vroeger was de arabische wereld een stuk verder dan de westerse maar als je nu kijkt staan ze gewoon stil in de middeleeuwen en dat is niet juist
Toch raar eigenlijk dat sommige van de meest vooraanstaande beschavingen nu of ie meer bestaan (inca’s, maya’s, azteken e.a.) of terug de tijd in geworpen zijn (arabische wereld, Italie (romeinen), grieken, chinezen). E ik heb op een internationaal college gezeten en ik moet zeggen de turkse en marokaanse meisjes zaten bijna allemaal op het havo vwo en nederlandse meisje mavo havo.
Groetjes,
Michèle
mama van rico ja natuurlijk kennen wij jaloezie hahaha ik ben enorm jaloers hahah
maar een man moet zeer goed nadenken voordat hij de keus maakt om een tweede vrouw erbij te huwen want het is ontzettend moeilijk , je moet alle vrouwen exact hetzelfde behandelen evenveel van ze houden allemaal exact hetzelfde kunnen bieden kwa tijd en spullen en dat is de reden dat vele moslims het niet aandurven hoe graag ze ook willen want als je die regels niet kunt waarmaken heb je een grote straf voor de deur staan
trouwens niet alleen in de islam is het toegestaan er is nog een geloof , kom even niet op welke dat nou was, waar het is toegestaan, was een tijdje geleden bij oprah winfrey
en ja als mijn man achter mijn rug om een vriendin heeft (dus niet gehuwd) dan komt er niet alleen met een klap voor zijn kop vanaf ,
hij heeft het recht om zonder mijn medeweten een ander te huwen (lijkt mij onmogelijk want waar zou hij zijn snachts ) maar mijn man weet dat (hij heeft er by the way geen intresse in hoor)het beter voor hem is dat hij dat met openheid doet, en dat mijn voorkeur is dat de vrouw in mijn woning komt te wonen en niet dat mijn man 1 week hier is en 1 week daar
Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 15 Mar 2011 14:12:33