Wat een rampen over de wereld!

ik vind het een heel mooi verhaal maar ik neig ook naar wat Michele zegt;
kijk ik geloof wel… maar waar ik precies in geloof is me niet helemaal duidelijk.
Ik ben heel erg spiritueel ingesteld. iets wat mijn tante b.v. totaal niet vind. ik geloof in een spirituele “god” en of het nou god heet of koos of jan of piet… dat weet ik dan weer niet het is maar net wat voor naam je eraan geeft. of wat MEN in het algemeen daaraan geeft.
en wat woezel ook aangaf: dat ze gelooft dat er meer tussen “hemel en aarde” is dat heb ik ook.
Ik geloof echt dat er meer is dan wij weten, en ook meer dan wat bewezen is dmv onderzoeken etc.
om een voorbeeldje te noemen: hier verdwijnen HEEL VAAK dingen in huis. niet 1 keer in de mnd maar echt dagelijks.
wij zijn elke dag wel op zoek naar iets waarvan we zeker zijn dat het DAAR lag en daar lag het dan niet. en dan zoeken we het hele huis af naar papa’s muts of naar mama’s sleutels.
uiteindelijk houden we op met zoeken, en INEENS komen we op de plek waar we het neer hadden gelegd en daar ligt het TOCH wel weer! (b.v. gewoon op tafel, of gewoon aan de kapstok) en het is hier echt geen rommelhuis dat we het over het hoofd hebben gezien.
echt zo bizar!!
Maar ik vind b.v. wat ik al eerder zei… mijn tante houdt zich enorm vast aan haar geloof. en ik vind het prachtig en wereldsmooi dat zij daardoor in staat is zo verder te leven, met de pijn die ze heeft en eigenlijk totaal geen hoop op verbetering (alleen met het bewijs dat het alleen maar erger en erger gaat wordenvoor haar)
toch zet zij door. omdat ze nog lang niet klaar is om te gaan. en omdat god haar helpt.
ik vind het onwijs mooi!

trouwens; weet je wat het is: ZEKER weten KUN je dit niet of er een god bestaat ja of nee. daarom heet het "geloven"
je geloofd dat het zo is. dat is compleet wat anders dan dat je het zeker weet. want dat doe je pas als je 1: hem gezien hebt. en 2: de mensen die TOEN leefde en hem gekent hebben.
daarom vind ik… dat mensen die niet geloven op moeten houden met zeggen: die bestaat niet. want dat weten ze helemaal niet.
en zo vind ik ook dat mensen die wel geloven niet mogen zeggen dat hij zeker bestond. want nogmaals; dan heet het geen geloven meer.
en dat is wat we juist proberen te voorkomen.
daarom ben ik ook de persoon niet die hier discussies over aan wil of kan gaan. juist omdat ik van beide kanten ben.
Ik interesseer me heel erg in mensen die wel geloven. maar ik ben ook benieuws naar de visies van mensen die niet geloven en waarom ze denken zoals ze denken. zowel van gelovige als van niet gelovige

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Mar 2011 20:48:48

hoor net (en lees net) dat er weer een explosie is geweest waarbij nu wel gevaarljke straling is vrij gekomen. Het gebied van ontruiming is nu van 20 tot 30 km uitgebreid, en een totale meltdown is zeer waarschrijnlijk. Dit houdt ds een tweede tsjernobil in, alleen dan nog erger hoorde ik, had iets te maken met dat bij tsjernobil de wolk in 1 keer in de lucht schoot, en het bij deze kernreactor in Japan laag bij de gornd blijft, en dan schijnt dus erger te zijn…
Wat erg wat daar nu gebeurt!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ook ik wil nog even reageren met betrekking tot het geloof:
Waarom God al deze ellende toe laat? Nou dat zit zo. God heeft de wereld geschapen (dat is wat ik geloof ) en daarbij de mens. Hij heeft de mens een eigen wil gegeven omdat Hij niet wil dat de mens als een marionet in God gelooft en Hem dient. Hij wil dat wij mensen die keus zelf maken om in Hem te geloven en naar Zijn wil te leven. Dat betekent dus dat de mens ook een eigen keus heeft om totaal voor het tegenovergestelde te kiezen: De satan, ellende, het slechte enzovoort. God houd dit niet tegen, omdat Hij dan de wil van de mens weer afpakt en dat wil Hij niet!
Jullie zeggen wel dat als je naar de wereld kijkt je meteen denkt er bestaat geen God, want er is zoveel ellende. Maar de ellende word juist meer en erger gezien dan al het goede!
Want nu bijvoorbeeld met Japan, het is ontzettend erg wat er is gebeurd, vreselijk zelfs! Maar God heeft deze mensen absoluut niet verlaten. Hij helpt door middel van reddingswerkers en dat zijn er een heeeeeeeeeeeeeleboel!!
Alles wat nu voor Japan word gedaan, alle steun en hulp die ze krijgen, DAT is God! Niet de ellende, maar juist alle goede dingen.
Zo werk God, dat is wat wij geloven

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik vind dat Mamajob en goudvisje het prima uitgelegd hebben
Wil er nog 1 ding aan toevoegen.

Mocht het zo zijn dat dit binnenkort het einde van de wereld is… (en wat is dan binnenkort? In Gods hand is 1000 jaar als 1 dag, en 1 dag als 1000 jaar)
Dan is het enige dat wij kunnen doen is zorgen dat we er klaar voor zijn toch? Ik ben er niet bang voor.
Het is zo eenvoudig… het enige dat je hoeft te doen is accepteren dat Jezus jouw straf op zich neemt!

Klinkt hard, maar je kunt nog zo braaf en netjes leven, je kunt zelfs in God geloven. Als je Jezus niet accepteert als redder dan is het allemaal voor niets.

het einde is niet in 2012 meiden er moet nog veel ste veel komen voordat het einde in zicht is zolang de wezens in de aarde het gebed nog niet op gezegd hebben zullen ze niet boven kunnen komen en ook moet de aarde eerst nog in de tegenovergestelde richting gaan draaien pas dan is het afgelopen.

mamajob de duivel is ontstaan uit een engel die niet wilde knielen voor god daarom is hij vervloekt tot de hel

en ik geloof niet dat wat er in japan gebeurd het werk is van de duivel maar wel degelijk van god aangezien ze geen respect hebben voor welk geloof dan ook , ze zijn de hele verkeerde kant opgegaan met hun penisfeesten hihi, blijft natuurlijk dat ik het wel degelijk zielig vind van de mensen die alles kwijt zijn.

althans dit zijn mijn meningen en overtuigingen uiteraard respecteer ik ieder andere mening , maar ik ben gek op zulke discussies hahaha

before you judge me, try hard to love me

suzsje mag ik vragen waarom jezus de straf voor ons zou over nemen?

quote:
suzsje mag ik vragen waarom jezus de straf voor ons zou over nemen?

Liefde!

oke mag ik daar mijn mening over geven? zonder iemand te beledigen!

volgens de bijbel is jezus aan het kruis gehangen door de mens en nu zou hij uit liefde de straf van dezelfde mens op zich nemen uit liefde?

kun je mij dat uit leggen alsjeblieft?

ik geloof dit namelijk jezus (wij noemen hem ISA) is een profeet geen zoon van god oid gewoon een profeet, hij is nooit aan een kruis gehangen is ook niet opgestaan en smeekt bij god om hem te vergeven voor het feit dat de mens hem ziet als zoon van god want dit heeft hij nooit gewild en daarom kan ik niet geloven dat hij de straffen van de mens zou over nemen

interesant…ik blijf lezen.

@Woezel: serieus? dat heb ik gemist jee wat erg. en idd die stad waar het vroeger gebeurd is dat is al zooo heftig!
maar daar gaan we hier dan wel wat vanmerken met metingen e.d.

quote:
oke mag ik daar mijn mening over geven? zonder iemand te beledigen!

volgens de bijbel is jezus aan het kruis gehangen door de mens en nu zou hij uit liefde de straf van dezelfde mens op zich nemen uit liefde?

kun je mij dat uit leggen alsjeblieft?

Ehm, ik ga een poging doen.

Als je God ziet als vader van alle mensen is het makkelijker te begrijpen.
Als vader (of moeder) moet je rechtvaardig zijn. Dus doet je kind iets dat niet mag, moet hij daarvoor gestraft worden. Ook al zou je veel liever altijd vriendjes zijn met je kind. Straf je hem niet, ben je niet meer geloofwaardig. Zowel niet in de negatieve dingen als in de positieve. Want als je zegt: “als je dat nog een keer doet gaan we niet naar …[noem maar wat]…” Kind doet het toch. Maar jij hebt toch wel zin om daar naar toe te gaan. Dus: “vooruit dan maar, we gaan wel voor deze keer”.
Heb je dus niet gedaan wat je zegt. Heeft het kind ook geen reden om de volgende keer wel te luisteren. EN, als je nu niet doet wat je zegt, waarom zou je dat dan wel doen als je iets leuks beloofd?

Zo rechtvaardig is God dus ook, dat als je hem vraagt om hulp, hij je zal helpen (al is het soms niet op de manier die wij bedacht hebben), en als wij iets verkeerd gedaan hebben, verdienen we straf.
Die straf is dat we niet in het Koninkrijk van God (de hemel) mogen komen.

Maar niemand is zonder zonde, dus zou er niemand in de hemel kunnen komen. Omdat God medelijden met de mensen had, en hij ontzettend veel van ze houdt (het zijn tenslotte zijn eigen kinderen!!!) heeft hij zijn zoon naar de aarde gestuurd, Jezus.

Het was een voor opgezet plan (al lang voor zijn geboorte was het aangekondigd door profeten), hij zou geboren worden als mens, zoals wij, zodat ook hij aan dezelfde verleidingen zou blootgesteld worden, net zo’n moeilijk leven zou leiden als dat wij soms doen. En daarna zou hij gekruisigd worden. Dat was nodig om de straf van ALLE mensen op zich te nemen. Want er moest tenslotte wel gestraft worden. Hij is voor ons dus de dood in gegaan, EN is weer opgestaan. Hij heeft de dood dus overwonnen, en daarom mogen wij, als we hem als redder accepteren, en leven zoals God wil (niet zonder zonde, dat is onmogelijk. Maar we kunnen daar wel ons best voor doen, en spijt tonen als het niet gelukt is). Dan mogen wij straks met Jezus in de hemel zijn, waar alles goed is.
Dat lijkt me heerlijk!!!

de trillingen szijn in nederland ook waargenomen te zijn , heb er niks van gemerkt maar met de schaal van richter schijnt het wel gemeten te zijn.

dat heb je mooi en duidelijk beschreven bedankt, en ik begrijp je en ben met een heel groot gedeelte helemaal met je eens, het is wel mogelijk maar ontzettend moeilijk om zondeloos dit leven te leiden, wij zien dit leven dan ook als test, wel is het zo dat god zeer vergevend is en dus is er de mogelijk heid dat je zonden vergeven worden mits je op andere dingen wel zonde vrij bent gebleven.
ook is niet niet zo dat als je in het hellevuur komt dat je dan nooit in het paradijs kunt komen, je zit je straf uit en als god wilt kun je alsnog naar het paradijs maar dan heb je een rode streep of stip op je voorhoofd zodat ieder weet dat je eerst je straf hebt uit gezeten.

in mijn geloof is het echt niet toegestaan om jezus als zoon van god te zien, hij is een profeet.
ook is niet hij gekruisigd maar een persoon die hem wilde veraden en jezus is tot god geroepen en is dus niet op aarde weder gekeerd.

@Suszsje: maar hoezo wordt er dan door de ene gelovige dit verteld en door de andere weer dat.
want zoals ik het weet heb ik het ook even nagezocht en dat is dit;

Jezus werd niet ter dood veroordeeld, omdat Hij goede werken deed en over God de Vader vertelde. Weliswaar namen vele Farizeeën daar aanstoot aan - waar haalde de man het lef vandaan en hoe kwam Hij aan zijn kennis! - maar Hem daarom aanklagen, dat ging niet. Dat begrepen ze ook wel.

Toen Jezus echter de vraag van Kajafas, de hogepriester - namelijk of Hij de Christus was, de zoon van God - bevestigend beantwoordde, was de maat vol. Kajafas riep uit dat er sprake was van godslastering en dat Jezus de doodstraf verdiende (Matteüs 26). Omdat Kajafas en de andere leden van de hoge Raad niet zelf de doodstraf mochten voltrekken, brachten ze Jezus bij Pilatus. Deze vond geen schuld in Jezus (Johannes 19) en wilde Hem vrijlaten.

Maar de leden van de raad chanteerden Pilatus door te zeggen dat hij geen vriend van de keizer kon zijn, als hij Jezus, die zich ´koning van de joden´ noemde, vrijliet. Daarop leverde Pilatus Jezus aan hen over.

@Mamavan3jongens: Mag ik vragen welk geloof jij hebt?
Wij leren namelijk van de bijbel dat als je eenmaal in de hel bent beland, je er niet meer uit kunt.

Wel is het zo dat mensen zelfs op hun sterfbed nog tot inkeer kunnen komen en als ze dan schuld belijden aan God en Jezus erkennen, dan kunnen ze alsnog in de Hemel komen.

Klopt er zijn inderdaad bevingen gemeten hier in Nederland, maar deze waren zo licht dat inderdaad niemand ze heeft gevoeld.
Wisten jullie allemaal trouwens ook dat de Japanse kust 2,4 meter naar China is verschoven en de as van de aardrotatie 10 cm??
Dit betekent dat de wereldmap aangepast moet worden, de vliegtuig routes, landkaarten en weet ik veel wat nog meer.

Brazilië staat ook onder water…

Het stralingsniveau is nu erg groot en gevaarlijk. De straal van 30 km is niet dat die mensen allemaal zijn geëvacueerd maar ze moeten binnen blijven met de ramen dicht. Ook bereikt de straling met de wind Tokio en ook die mensen worden geadviseerd binnen te blijven met de ramen dicht.
Weet je wat helemaal erg is van die straling? Voor de zwangere vrouwen die hierdoor mismaakte kindjes krijgen

Er is trouwens ook een 27 jarige Nederlander levend en ongedeerd gevonden in Japan. Er zijn er nu nog 3 vermist. Er waren al 49 Nederlanders terecht die daar leefden.

Ook de beurs en de economie hebben een flinke klap gekregen en dat is ook niet leuk voor ons. De benzine gaat nog duurder worden dan die al is

@Mamavanrico: Er zijn veel varianten van het christelijk geloof.
Je hebt de joden, de baptisten, de hervormden, de katholieken, de jehova getuigen en volgens mij nog wel meer maar ik weet het zo even niet allemaal

@hanna; ja maar dat weet ik ook wel haha ik heb op een katholieke school gezeten daar werd heel veel verteld over het verschil tussen het christelijk geloof.
maar goed dit is wat IK op school heb geleerd wat ik hierboven schreef.

Haha okee maar jij vroeg waarom door de ene gelovige dit werd verteld en door de andere dat Dat komt dus doordat de ene gelovige echt iets anders gelooft als de andere
Dat wilde ik er mee zeggen

goudvisje ik ben moslim

een mooi voorbeeld voor vergeving van zonden

er was een man , een moordenaar , hij wist dat hij voor zijn daden de hel in zou gaan en ging op zoek naar vergeving , hij werd naar een imam gestuurd aan de andere kant van de sahara onderweg overleed hij, de Angel vroeg aan god waar hij terecht moest komen omdat hij onderweg was naar de bekering, god gaf de Angel de opdracht om op te meten of hij dichterbij de plek van bestemming was of dichterbij de plek waar hij vandaan kwam, de man was dichterbij (een paar stappen) bij de plek van bekering en mocht dus naar het paradijs.

zo ook een voorbeeld van een vrouw die slechte daden op haar geweten had maar in nood toch koos om hulp te bieden aan een weerloos wezen die bijna omkwam van de dorst, zij werd ook vergeven.

je word vergeven voor dingen die je doet als je niet weet dat ze fout zijn zodra je weet dat je iets tegen de regels doet word je er voor gestraft.

en natuurlijk vraag ik me ook wel eens af waarom gebeurd ons dit zoals bij het overlijden van mijn zwagertje , hij studeerde voor zijn geloof , maar wij weten niet wat god weet en daar houden we het maar op.

nee ik had het over het eigenlijk over katholicisme.
de ene katholiek zegt dit en de ander dat want
zelfs IN ALLEEN het katholieke geloof zijn al verschillende meningen.
wat ik al eerder zei; weet je hoevaak de bijbel herschreven is?
op den duur zijn er mensen die iets anders beweren en die zeggen dan ook:
ja want het staat geschreven. ja zegt iemand anders dan,
dan schrijf ik dit en dan zeg ook ik: het is zo want het staat geschreven.
er is gewoon teveel verteld de een zegt dit de ander dat
(ook binnenin het zelfde geloof) dat het op den duur voor de mensen
die niet gelovig zijn onrealistisch wordt en zo creeeren ze mensen die
afhaken of er uberhoudt al niks van willen weten.

Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Mar 2011 13:33:25

Mijn is overigens altijd geleerd dat satan niemand anders is dan Lucifer een gevallen Engel. Hij moest het paradijs verlaten omdat hij de mensen vuur gegeven had.

En dat is eigenlijk wat mij ook een beetje tegenstaat in het geloof het is zijn way of de High way. Zo was er volgens verhalen een vrouw voor Eva, Lilith. Zij was de eerste vrouw van Adam alleen wilde zij gelijk zijn aan adam en niet ondergeschikt en moest zij het paradijs verlaten. Eva at van de appel van kennis en wijsheid en daarom werden ze verbannen. Wat als Adam het had gedaan??? Had hij wel kennis en wijsheid mogen verkrijgen en zijn vrouw niet. Ik vind het geloof vrouw onvriendelijk en manvereerderen en daarom ben ik eerder een aanhanger van het oude geloof waarin de godin moeder iedereen als gelijk gehandeld.

Groetjes,

Michèle