ik vind het een heel mooi verhaal maar ik neig ook naar wat Michele zegt;
kijk ik geloof wel… maar waar ik precies in geloof is me niet helemaal duidelijk.
Ik ben heel erg spiritueel ingesteld. iets wat mijn tante b.v. totaal niet vind. ik geloof in een spirituele “god” en of het nou god heet of koos of jan of piet… dat weet ik dan weer niet het is maar net wat voor naam je eraan geeft. of wat MEN in het algemeen daaraan geeft.
en wat woezel ook aangaf: dat ze gelooft dat er meer tussen “hemel en aarde” is dat heb ik ook.
Ik geloof echt dat er meer is dan wij weten, en ook meer dan wat bewezen is dmv onderzoeken etc.
om een voorbeeldje te noemen: hier verdwijnen HEEL VAAK dingen in huis. niet 1 keer in de mnd maar echt dagelijks.
wij zijn elke dag wel op zoek naar iets waarvan we zeker zijn dat het DAAR lag en daar lag het dan niet. en dan zoeken we het hele huis af naar papa’s muts of naar mama’s sleutels.
uiteindelijk houden we op met zoeken, en INEENS komen we op de plek waar we het neer hadden gelegd en daar ligt het TOCH wel weer! (b.v. gewoon op tafel, of gewoon aan de kapstok) en het is hier echt geen rommelhuis dat we het over het hoofd hebben gezien.
echt zo bizar!!
Maar ik vind b.v. wat ik al eerder zei… mijn tante houdt zich enorm vast aan haar geloof. en ik vind het prachtig en wereldsmooi dat zij daardoor in staat is zo verder te leven, met de pijn die ze heeft en eigenlijk totaal geen hoop op verbetering (alleen met het bewijs dat het alleen maar erger en erger gaat wordenvoor haar)
toch zet zij door. omdat ze nog lang niet klaar is om te gaan. en omdat god haar helpt.
ik vind het onwijs mooi!
trouwens; weet je wat het is: ZEKER weten KUN je dit niet of er een god bestaat ja of nee. daarom heet het "geloven"
je geloofd dat het zo is. dat is compleet wat anders dan dat je het zeker weet. want dat doe je pas als je 1: hem gezien hebt. en 2: de mensen die TOEN leefde en hem gekent hebben.
daarom vind ik… dat mensen die niet geloven op moeten houden met zeggen: die bestaat niet. want dat weten ze helemaal niet.
en zo vind ik ook dat mensen die wel geloven niet mogen zeggen dat hij zeker bestond. want nogmaals; dan heet het geen geloven meer.
en dat is wat we juist proberen te voorkomen.
daarom ben ik ook de persoon niet die hier discussies over aan wil of kan gaan. juist omdat ik van beide kanten ben.
Ik interesseer me heel erg in mensen die wel geloven. maar ik ben ook benieuws naar de visies van mensen die niet geloven en waarom ze denken zoals ze denken. zowel van gelovige als van niet gelovige
Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Mar 2011 20:48:48