Wat een rampen over de wereld!

Is goed, want ik vraag me altijd af hoe christenen dat zien zeg maar.

Groetjes,

Michèle

tja door alles wat er in de wereld gebeurd vraag ik me wel is af wie de aarde “gemaakt” heeft. ze zeggen god… maar op momenten als deze twijfel ik of de duivel dit niet gedaan heeft…daarbij… geloof ik dat er goed en kwaad is… maar ik geloof wel dat het kwaad veel sterker is dan het goede en dat het goede zijn/haar weg nog niet gevonden heeft om sterker te zijn dan het kwaad.
zo kijk ik er tegenaan.

@Michele: ja ik snap je zo gauw er IETS wordt verteld over het geloof kun je daarmee discussies krijgen, maar dan was ik er echt niet op door gegaan, helemaal geen zin in. laat liever iedereen in zijn waarde natuurlijk.
en wat heftig van dat kantoor! maar ik snap niet helemaal hoe dat dn zit. is dat een vestiging van iets van jouw werk ofzo?

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Mar 2011 14:06:31

Ik ben niet een gelovig persoon. Of tenminste, ik weet wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar wat dat dan precies is, daar ben ik nog niet over uit. Ik denk echter wel dat het niet gaat of je nou gelovig bent of niet, maar dat het gaat over hoe je in het leven staat, hoe je bent voor anderen, voor jezelf. Ik denk dat als je zorgzaam bent naar anderen, goed zorgt voor jezelf, eigenlijk alles doet wat een gelovig persoon mischien ook we zou doen, behalve het geloven, het feit dat je niet gelooft niet zou moeten (of zal) uitmaken wanneer die dag des oordeels dan zou komen.

Wat ik wel vervelend vind is dat bij elke grote ramp, er gelijk verhalen komen over het einde van de wereld, 2012 etc.etc. Er is wat betreft die voorspelling voor 2012 zelfs door een deskundige op dat gebied gezegd dat de maya kalender in 2012 niet eindigt omdat de wereld vergaat, maar omdat ze simpel weg opgehouden zijn met tellen (of zoiets, weet het niet precies meer). Komt er in ieder geval op neer dat er veel onrust wordt veroorzaakd, al dan wel of niet bewust. Mensen moeten geloven wat ze willen, maar wat er in Japan is gebeurt, is compleet te verklaren aan het feit dat ze al ik weet niet hoeveel jaar op een giga breuklijn wonen , en dat het eigenlijk “geluk” is dat het nog niet eerder is gebeurt (het woordje geluk is niet helemaal goed gekozen maar jllie begrijpen mij hopelijk wel)
Het feit dat er nu kernreactoren op knappen staat, en ontploft zijn is het gevolg van die aardbeving. Verschrikkelijk, maar er is wat mij betreft geen bovennatuurlijke verklaring voor. Ze stonden helaas op een ongelukige plaats, en ik vraag mij ook af, waarom Japan , wat bekend is met aardbevingen ivm die breuklijn, zoveel kernreactoren heeft, en op de plekken vlak bij de beuklijn. Persoonlijk snap ik dat dus niet, want voor mijn gevoel wordt er dan wel een extra risico genomen. Dit neemt niet weg dta het ronduit afschuwelijk is wat er gebeurt, het is te erg om aan te zien, en ik hoop dat de mensen in japan allle hulp krijgen die ze nodig hebben,

Mijn man zei het dit weekend toevallig ook nog. Hij is gelovig opgevoed en begon zelf ook over wat er in de bijbel stond, en dat iedereen dan gefixeerd zou zijn op het middenoosten (ofzoiets) en hij doelde dus op dat gebeuren in Libie. Tja, het zou kunnen, maar ik denk/vind van niet. Iederen moet geloven en vinden wat hij of zij zelf wil. Ik denk alleen wel dat er opgepast moet worden over hoe het gebracht word. Er kunnen mensen hiervan in paniek raken, denken dat er ik weet niet wat zal gaan gebueren, terwijl dit misschien helemaal niet zo hoeft te zijn.

Daarnaast heeft Jomanda voorspeld dat in de week van 22 augustus 2011 noord holland getroffen zal worden door een tsunami en dus weggevaagd zal worden. Haar advies was dan ook om als een gek daar weg te gaan en elders in het land een leven op te bouwen.

Tja ik vind het onzin, andere mensen geloven hierin. Zelfde als met de bijbel en het einde van de wereld verhaal. Ik vind het onzin, maar anderen geloven hierin. Elkaar in de waarde laten en proberen om geen paniek te zaaien , en dan zal het wel goed komen denk ik.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
@Michele: ja ik snap je zo gauw er IETS wordt verteld over het geloof kun je daarmee discussies krijgen, maar dan was ik er echt niet op door gegaan, helemaal geen zin in. laat liever iedereen in zijn waarde natuurlijk. en wat heftig van dat kantoor! maar ik snap niet helemaal hoe dat dn zit. is dat een vestiging van iets van jouw werk ofzo?

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Mar 2011 14:06:31

Ons kantoor doet zaken met agenten over de hele wereld. Als een japanner dus bijvoorbeeld een octrooi of een merk wil deponeren in Europa schakeld hij een agent in in Japan en die geven opdracht aan ons om bijvoorbeeld in de benelux een merk in te laten schrijven en andersom als een nederlander iets in Japan wil geven wij die agent weer opdracht. Er zijn een heleboel agenten overigens hoor naar deze was erg zwaar getroffen. Maar dit was even in een notendop hoe het werkt.

Groetjes,

Michèle

Zoo ben ik weer, onderweg gelijk even nagedacht.

@ Mamavanrico, God heeft de aarde geschapen ( geloof ik dan ), ook de engelen etc heeft Hij geschapen, Satan ( duivel) wilde net zo groot zijn als God, net zo machtig etc en daarom heeft God hem uit de hemel op de aarde gegooid.
Satan mag heersen over de aarde tot op bepaalde hoogte, als Jezus terugkomt en Zijn volk meeneemt krijgt Satan voor even heerschappij over de aarde in de vorm van de antichrist, en geloof me, dat wordt geen pretje, daar zijn alle rampen ed van nu niks bij.
Maar het goede ( God) heeft al overwonnen toen Jezus voor ons stierf aan het kruis zodat wij weer bij God konden komen.
Het goede is absoluut sterker dan het kwade, al laat het kwade zich meer zien op deze wereld.
Het kwade ( Satan) is een schepsel van God.
Als je het heel menselijk bekijkt, als jij een legowereldje bouwt met poppetjes erin blijf jij altijd de hoogste, de baas en geen poppetje zal jouw overwinnen want jij hebt dat hele wereldje gemaakt.

De rest kan ik niet meer zien

@ Woezel, Het is idd zo dat er bij elke ramp zo gereageerd wordt.
Wanneer God terugkomt weet niemand, dat weet God alleen, zelfs Jezus weet het niet.
Dus geloof niemand die zegt dat hij kan voorspellen wanneer de dag des oordeels is.
Er staan in de bijbel alleen wel tekenen en dingen genoemd die voorafgaan aan de wederkomst.
En er zijn al vaak, ook eeuwen terug, mensen geweest die dachten dat de wederkomst er snel aan zou komen gezien alle rampen.
Alleen wat nu anders is, is dat alles tegelijk gebeurt, de rampen volgen elkaar steeds op, is het nog niet voorbij dan is de volgende ramp er alweer.
Daarnaast idd de onrust in het middenoosten.
De bijbel voorspelt dit allemaal.
Het is van mij absoluut niet bedoelt om angst aan te jagen, maar het is voor mij de waarheid die ik geloof.
En wanneer de dag des oordeels is, nogmaals, ik heb geen flauw idee.

@ Michele, heftig van dat kantoor zeg.
Nog wat van ze gehoord?

Om je vraag terug te komen, hoe ik het als christen zie.
Zonde zit niet in datgene wat je slecht of goed doet.
Ik zal proberen om het uit te leggen, weet niet of ik het helemaal juist heb.

In den beginne…hahaha geintje
God heeft de aarde geschapen, ook 2 mensen, Adam en Eva.
De slang kwam ( Satan) en heeft Eva verleid om uit de boom van goed en kwaad te eten ( de enige boom waarvan God verboden had om van te eten)
Door te luisteren naar Satan vielen Adam en Eva in zonde.
God heeft ze de Hof van Eden uitgezet.
Door die zonde is er een kloof ontstaan tussen God en mensen waardoor de mens niet meer rechtstreeks naar God kon ( vandaar alle offers die gebracht werden in het oude testament ( eerste deel van de bijbel) )
Om die kloof te overbruggen heeft God zijn enige zoon Jezus naar de aarde gestuurd om van Hem te getuigen en uiteindelijk te sterven aan het kruis voor alle zonde van de hele wereld ( dus ook die van mij en jou) zodat de kloof tussen God en mensen overbrugt werd en mensen via Jezus weer rechtstreekt naar God konden gaan ( dus niet meer hoefden te offeren)
Alleen als je gelooft dat Jezus christus voor jouw zonden gestorven is kun je bij God komen, want Jezus alleen overbrugt die kloof.
Dat is tenminste wat ik geloof

@mama van job, dat is wat mijn man ook zei. Ik snap ook wel dat als je gelooft, en dit zo staat beschreven, en je nu dingen herkent daarvan , dat je dit aan het denken zet. Tja, of dit daadwerkelijk het einde is, ik weet het niet, enige wat ik wel weet is dat ik hetheel erg sneu vind voor de mensen in Japan. Ik hoor namelijk nu net dat er waarschijnlijk een meltdown is geweest , wat zeer ,z eer ernstig is. Eerst de aardbeving, toen de tsunami, en nu dit. Het volgt elkaar idd zomaar op.

Iedereen moet elkaar respecteren idd in wat hij of zij gelooft, ik vind het zelfs erg knap als mensen zo sterk geloven. Ik zou het (tot nu toe dan) niet kunnen en vin dhet bewonderigens waardig dat je daar je hoop vandaan haalt en ben daar zelfs enigzins jaloers op, want ik heb dat niet, dat vertrouwen in God, en soms, heel soms denk ik wel eens, of dta een gemis is voor ons leven.

liefs woezel

@Mamavanjob: mijn tante is extreem gelovig en zegt god te hebben “gezien” toen ze op sterven na dood was ofzoiets.
door hem is ze er nog steeds ondanks dat ze heel erg ziek is en niet maar 1 ziekte heeft…maar wel 11. en niet een slappe hap maar hele ernstige…
zij zegt: ook al geloof je niet. zodra je ook maar 1 keer gaat bidden tot god zal hij er voor je zijn. god laat niemand in de steek door zijn of haar zondes. het is niet zo dat je in de hel komt als je ooit iets gestolen hebt en daarvoor niet “gezondigd” hebt.
als je de heer nodig hebt is hij er altijd.
dat is wat mijn tante mij verteld en dat vind ik tof van dr

want ik heb dat niet, dat vertrouwen in God, en soms, heel soms denk ik wel eens, of dta een gemis is voor ons leven.

En daar sla je de spijker op zn kop.
God heeft ons geschapen en ieder mens heeft een leegte in zich, de een vult het met eten, de ander met kopen, dat is ook 1 van de redenen dat mensen erg slecht tegen stilte kunnen en niets doen, want dan voel je die leegte.
De enige die die leegte kan vullen is God ( ben ik zelf ook net achter hoor, was wel christen maar ik vulde mijn leegte eigenlijk met eten)

maar hope laat je hem die leegte dan vullen? Ik bedoel, je leest de bijbel, gaat naar de kerk, bid voor het eten en slapen gaan, maar wat vel je dan precies als die leegte is gevuld door god, daar ben ik nou zo beniewd naar, want ondanks dat ik veel vraagtekens heb, waarom zoiets als dit nou kan gebeuren, waarom als god in principe dit had kunnen vookromne, al die onschldige mensen zijn gestorven, denk ik stiekum een klein beetje wel dat Hij zo kunnen bestaan. Maar doordat zulke vragen door mijn hoofd spelen vin dik het zo moeilijk. Snap je? Moet opeens denken aan dat gidchtje over die voetstapen in het zand, er waren er eerst twee paar, en in moeilijke tijden maar 1, maar toen degene aan god vroeg waarom hij niet geholpen werd door god, zei god, maar ik was er wel, de reden waarom er maar 1 paar voetstappen zijn, is omdat ik je heb gedragen.

liefs woezel

Dat zijn vragen die ik ook nog niet snap.
Waarom al die ellende als hij het kan voorkomen? Waarom al die onschuldige mensen? Ik weet het niet.
Het leven is soms heel hard en super oneerlijk.

Hoe laat ik God mijn leegte vullen?
Goeie vraag, het is soort verlangen dat je in je hebt als je je bekeerd hebt.
Mss een heel stom voorbeeld maar kan nu even niks ander verzinnen, stel je hebt heel veel zin in seks en op het moment dat je het dan hebt voel je je heel goed, fijn, prettig en al het andere positieve.
Zo kan God de leegte van je ziel vullen, want wat voel je bv als het stil is, tv uit, radio uit, gewoon stilte en verder geen afleiding.
Dan ga je denken, voel je je leeg mss.

Ik ben er zelf ook nog in aan het ontdekken.
Wat ik al zei, ik was wel christen, geloof dat Jezus voor mijn zonden gestorven is etc maar mijn leegte vulde ik met eten ipv God, dus ik vind het lastig om precies uit te leggen hoe het voelt

@mamajob hmm we hebben tegelijk gepost. wil je mijn bericht nog is lezen? (net voor jouw bericht over leegte)

@ mamavanrico, ik geloof zelf dat dat wat je tante zegt alleen geldt als je gelooft.
Als je daadwerkelijk gelooft dat Jezus ook voor jou aan dat kruis heeft gehangen, dit accepteerd Hem daarvoor dankt er er ook naar gaat leven

@ mammajob. De mensen van het kantoor zelf zijn allemaal in orde dus de schade is materieel en geestelijk want geloof me zo stoicijns als een jappaner er uit ziet het gaat ze wel aan het hart hoor.

En tja ik weet niet of ik moet geloven of Jezus voor onze gestorven is. Dat hij bestaan heeft ben ik van overtuigd maar ik zie hem eerder als profeet/ orakel en niet als zoon van. Wel ben ik een ‘gelover’ van het oude geloof zeg maar. Dat van de moeder godin en dat wat door de kerk als hekserij genoemd is. Dat de natuur meer kan geven dan wij denken en weten, en dat wij mensen de enige dieren zijn die onze leefomgeving vernietigen.

Even terug naar japan heeft iemand de keizer al gezien of gehoord?? Of heb ik dat gemist?

Groetjes,

Michèle

huh maar jezus is toch juist gestorven omdat hij verraden is door Judas dat zat toch zovan… Toen Jezus zei dat hij de zoon van god was. toen riep Kajafas uit dat er sprake was van godslastering en dat Jezus de doodstraf verdiende. volgens mij was toen de maat vol ofzoiets dat het daar mee te maken had want jezus werd toch ontzegt zich zo voor te doen maar toch gaf hij de mensen raad en advies mbt god… omdat hij mensen wilde helpen. omdat hij waarschuwingen had gehad en judas hem toen verraden had, werd Kajafas helemaal kwaad nouja en toen vond hij dus dat Jezus bezig was met godlastering… ZO staat het in mijn geheugen hoe het is gebeurd en hoe het is verteld. en ook dat Kajafas de doodstraf niet mocht voltrekken en dat pilatus hem vrij sprak. maar door chantage heeft hij het toch gedaan had iets met de keizer te maken geloof ik…
maar ze waren het in ieder geval zat (volgens mij pure jaloezie) dat Jezus zich koning van de joden noemde zoiets was het toch?
maar anderzijds denk ik: de ene gelovige hoord dit en de andere dat. maar alles wel mbt christus. dusja wat is dan waar. want er zijn zoveel dingen geschreven en HERschreven dat je er gewoon flauw van wordt

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Mar 2011 18:59:54

Dames ik heb morgen een cursus en heb vanavond een pleur huiswerk te doen, ik reageer morgen verder oke?

Deze vond ik net nog, vond hm wel grappig

Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren over vele zaken.

Al gauw kwamen ze bij de vraag: BESTAAT GOD WEL?

De kapper zei:
”Kijk, ik geloof niet dat God bestaat!”

“Waarom zeg je zoiets,” vroeg de man.

“Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij ziet dat God niet bestaat.
Als God echt bestaat, zou er dan zoveel ellende in de wereld zijn?
Nee, ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan!”

De man was even stil, maar zei verder niets.
De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de kapperszaak.
Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat.
Hij had heel lang haar en een onverzorgde baard.

De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: “kappers bestaan niet!”

“maar ik ben toch echt een kapper en sta hier voor je!” antwoordde de kapper.

“Nee!”,schreeuwde de man, “kappers bestaan gewoonweg niet!”
“Als ze echt bestonden, dan zouden er geen mensen meer rondlopen met lang en onverzorgde baarden op de wereld.”

De kapper antwoordde:
“Ach, wij kappers bestaan zeker wel, het zijn gewoon de mensen die niet naar ons toekomen!”

“Exact”, ging de man verder, ‘”dat is het hem nou juist.
God bestaat zeer zeker wel, maar het zijn juist de mensen die niet naar Hem toegaan en Hem opzoeken.
En daarom is er zoveel ellende op de aarde.

@mamajob, mooie vergelijking!!

liefs woezel

Zeker mooi, alleen ben ik persoonlijk van mening dat op het moment dat je iets een naam geeft je weet wat het is. En ik weet niet wat er is, Ik weet niet hoe het er uit ziet. Of God een man is of juist een Godin, en misschien is er wel meer dan 1 god zoals de romeinen, grieken en noormanen geloofde. Dat er meer is tussen hemel en aarde ben ik wel van overtuigd, maar wat?? Geen idee. Ik heb zelf zoiets van ik zie het wel als het zover is. Mervin is dood geweest, maar ik hij heeft ook geen groot licht gezien en mensen die hem op stonden te wachten, en ook geen hellevuren of iets. Hij weet gewoon niks meer vanaf het moment dat zijn hart stopte tot het moment dat weer ging kloppen en hij weer leefde. We weten alleen dat het zijn tijd niet was want vlak daarna kwam hij mij tegen.

Groetjes,

Michèle