Pfff, even bijkomen hoor. Papa was gisteren naar school en ik stond er alleen voor met Eva en Max. Dat ging prima, al was het wel even aanpoten om er twee in bed te krijgen. Ze gingen allebei rustig slapen. Tot Eva rond half 11 huilend wakker werd. En toen ik boven kwam, hoorde ik Max ook. Die had trek, Eva had verdriet, dus daar ging ik als eerste heen. Ze zat in bed en was bijna niet te troosten. Ze zei dat ze bang was van het gehuil van Max. Dat kan ik me best voorstellen, aangezien zij in het donker ligt (alleen klein stekkerlampje aan) en Max toch klinkt als een enge sirene. Ze snikte echt zielig en toen ik vroeg of ze weer ging slapen, zei ze zielig: ‘Plop kijken’. Nou nee, dat leek me geen strak plan. Dus ik vertelde dat Plop en Klus en hun vrienden ook sliepen en dat pikte ze. Ze leek weer te gaan slapen.
Ik was de deur nog niet uit, of ze begon alweer te gillen. Zo ging dat maar door en om de rust te bewaren, ben ik er maar naast gaan liggen. Op mijn ‘geliefde’ stretcher, die ik al een week of twee uit onze slaapkamer verbannen had. Normaal gaat ze dan slapen, maar nu bleef ze vervelen. Ze stapte steeds uit bed en weigerde me met rust te laten. Als ik, inmiddels boos, zei dat ze moest slapen, brabbelde ze brutaal terug, zo van: ‘Ja, IK ben niet moe!’ Uiteindelijk ‘smeet’ ik haar met slaapzak en al weer terug in bed, ik was echt pissed. Ik mocht van haar gaan slapen om half 2…
Tegen 6 uur kwam papa de kamer binnen. Hij zat helemaal onder de poep! Hij had Max de fles gegeven en Max had even alles losgelaten zeg maar. Mijn vriend zat vol tot op zijn onderbroek en Max ook, ook het dekbed zat vol groene smurrie. Dus ik kon er weer uit om Max te verschonen. Hij lag op het waskussen echt zo te kijken van: ‘Ja, kan ik er wat aan doen mama?’ Echt heel aandachtig lag hij daar een beetje te glinmlachen. Papa ging schone kleding aan doen en zijn handen wassen, die ook vol zaten. Uiteindelijk lagen we er tegen kwart voor 7 weer in…Is ook niet meer de moeite. Eva werd na een half uur wakker en ging meteen weer zitten kletsen. Die had maar een paar uur geslapen, maar was totaal niet moe! Ik wel…Pfff…
Kijk, zo’n nachtje kan ik best hebben natuurlijk, maar waar ik me zorgen om maak is Eef. Zij reageert amper als Max overdag huilt, maar in het donker is ze er blijkbaar bang van. Nu kunnen wij Max heel snel temmen omdat hij nog bij ons slaapt in de wieg, maar als hij straks ook 's nachts op zijn kamer ligt, ben ik er niet binnen 3 tellen bij en loop ik dus een heeeel groot risico dat ik twee wakkere blerende kinderen heb. Eva is geen kind dat dan even getroost wil worden en gaat slapen. Nee, dan moet je erbij komen. Als dat eens een keer is, a la, maar het moet geen gewoonte worden en ik heb er al helemaal geen trek in dat zij mij van mijn slaap afhoudt! Wat moet ik hiermee???
En ik zag nu dus wat Eef 's nachts allemaal uitspookt. Of ze dat elke nacht doet weet ik niet, maar ik denk van wel. Ze gaat uit bed, wat lukt nu met haar grote bed en gaat op de grond liggen, met stoelen schuiven, het licht aandoen en met haar poppenhuis spelen. Of ze blijft rechtop zitten. Ik dacht altijd dat ze de hele nacht sliep en dan 's ochtends pas ging rommelen, maar volgens mij doet ze het veel vaker. Ik heb het er hier al eens over gehad en toen hadden jullie het over zo’n Nijntje-ik-mag-niet-uit-bed-wekker. Maar ik vrees dat dat niet helpt? Ze gaat gewoon rotzooien. Ik zou haar bijna terug willen leggen in haar ledikant, waar ze niet uit kan, maar daar ligt Max in. Hoe voorkom ik dat geklooi midden in de nacht of tegen de ochtend???
Zo, ik hoop dat jullie deze mama weer van tips kunnen voorzien. Ik zit even aan de thee nu…Wat een gedoe! En ik maar denken dat Eva perfect slaapt…Ze riep steeds: ‘Oma slapen’, want dat gaat ze dit weekend doen. Alleen Eva helaas, want mijn ouders vonden Max erbij wat te bewerkelijk omdat hij nog 2x drinkt 's nachts. Begrijpelijk, maar jammer voor ons, want zo kunnen wij nog niks met z’n tweetjes doen…Hoe dan ook, ik moet er goed over nadenken of ze wel naar oma en opa mag, want daar gaat ze misschien ook klooien??
Groetjes Rainbow, trotse mama
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Rainbow op 12 Nov 2010 08:21:05
Gewijzigd door - Rainbow op 13 Nov 2010 11:26:11