Wat een nacht deel 2,5 ;-)

Pfff, even bijkomen hoor. Papa was gisteren naar school en ik stond er alleen voor met Eva en Max. Dat ging prima, al was het wel even aanpoten om er twee in bed te krijgen. Ze gingen allebei rustig slapen. Tot Eva rond half 11 huilend wakker werd. En toen ik boven kwam, hoorde ik Max ook. Die had trek, Eva had verdriet, dus daar ging ik als eerste heen. Ze zat in bed en was bijna niet te troosten. Ze zei dat ze bang was van het gehuil van Max. Dat kan ik me best voorstellen, aangezien zij in het donker ligt (alleen klein stekkerlampje aan) en Max toch klinkt als een enge sirene. Ze snikte echt zielig en toen ik vroeg of ze weer ging slapen, zei ze zielig: ‘Plop kijken’. Nou nee, dat leek me geen strak plan. Dus ik vertelde dat Plop en Klus en hun vrienden ook sliepen en dat pikte ze. Ze leek weer te gaan slapen.

Ik was de deur nog niet uit, of ze begon alweer te gillen. Zo ging dat maar door en om de rust te bewaren, ben ik er maar naast gaan liggen. Op mijn ‘geliefde’ stretcher, die ik al een week of twee uit onze slaapkamer verbannen had. Normaal gaat ze dan slapen, maar nu bleef ze vervelen. Ze stapte steeds uit bed en weigerde me met rust te laten. Als ik, inmiddels boos, zei dat ze moest slapen, brabbelde ze brutaal terug, zo van: ‘Ja, IK ben niet moe!’ Uiteindelijk ‘smeet’ ik haar met slaapzak en al weer terug in bed, ik was echt pissed. Ik mocht van haar gaan slapen om half 2…

Tegen 6 uur kwam papa de kamer binnen. Hij zat helemaal onder de poep! Hij had Max de fles gegeven en Max had even alles losgelaten zeg maar. Mijn vriend zat vol tot op zijn onderbroek en Max ook, ook het dekbed zat vol groene smurrie. Dus ik kon er weer uit om Max te verschonen. Hij lag op het waskussen echt zo te kijken van: ‘Ja, kan ik er wat aan doen mama?’ Echt heel aandachtig lag hij daar een beetje te glinmlachen. Papa ging schone kleding aan doen en zijn handen wassen, die ook vol zaten. Uiteindelijk lagen we er tegen kwart voor 7 weer in…Is ook niet meer de moeite. Eva werd na een half uur wakker en ging meteen weer zitten kletsen. Die had maar een paar uur geslapen, maar was totaal niet moe! Ik wel…Pfff…

Kijk, zo’n nachtje kan ik best hebben natuurlijk, maar waar ik me zorgen om maak is Eef. Zij reageert amper als Max overdag huilt, maar in het donker is ze er blijkbaar bang van. Nu kunnen wij Max heel snel temmen omdat hij nog bij ons slaapt in de wieg, maar als hij straks ook 's nachts op zijn kamer ligt, ben ik er niet binnen 3 tellen bij en loop ik dus een heeeel groot risico dat ik twee wakkere blerende kinderen heb. Eva is geen kind dat dan even getroost wil worden en gaat slapen. Nee, dan moet je erbij komen. Als dat eens een keer is, a la, maar het moet geen gewoonte worden en ik heb er al helemaal geen trek in dat zij mij van mijn slaap afhoudt! Wat moet ik hiermee???

En ik zag nu dus wat Eef 's nachts allemaal uitspookt. Of ze dat elke nacht doet weet ik niet, maar ik denk van wel. Ze gaat uit bed, wat lukt nu met haar grote bed en gaat op de grond liggen, met stoelen schuiven, het licht aandoen en met haar poppenhuis spelen. Of ze blijft rechtop zitten. Ik dacht altijd dat ze de hele nacht sliep en dan 's ochtends pas ging rommelen, maar volgens mij doet ze het veel vaker. Ik heb het er hier al eens over gehad en toen hadden jullie het over zo’n Nijntje-ik-mag-niet-uit-bed-wekker. Maar ik vrees dat dat niet helpt? Ze gaat gewoon rotzooien. Ik zou haar bijna terug willen leggen in haar ledikant, waar ze niet uit kan, maar daar ligt Max in. Hoe voorkom ik dat geklooi midden in de nacht of tegen de ochtend???

Zo, ik hoop dat jullie deze mama weer van tips kunnen voorzien. Ik zit even aan de thee nu…Wat een gedoe! En ik maar denken dat Eva perfect slaapt…Ze riep steeds: ‘Oma slapen’, want dat gaat ze dit weekend doen. Alleen Eva helaas, want mijn ouders vonden Max erbij wat te bewerkelijk omdat hij nog 2x drinkt 's nachts. Begrijpelijk, maar jammer voor ons, want zo kunnen wij nog niks met z’n tweetjes doen…Hoe dan ook, ik moet er goed over nadenken of ze wel naar oma en opa mag, want daar gaat ze misschien ook klooien??

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 12 Nov 2010 08:21:05

Gewijzigd door - Rainbow op 13 Nov 2010 11:26:11

Phoe lastig meid. Morgan slaapt nog steeds in der ledikant en zolang dat nog geod gaat blijft zat zo. Op zich slaapt ze wel de hele nacht door op soms een speenzoektochtje na.

En ik denk dat je op zich aan het gespeel van Eef niet zo veel kan doen. En als je er geen last van hebt. Het is vermoeiender om steeds te moeten kijken wat ze doet zeg maar. En dat ze wakker wordt van Max, kun je haar uitleggen dat het max is desnoods laten zien en vertellen waarom hij zo huilt?? Misschien dat ze er dan minder bang voor is omdat ze hem dan ziet en een plaatje bij het geluid heeft.

Groetjes,

Michèle

Ja, op zich maakt dat spoken me niet zo uit zolang ik zelf maar kan slapen! Meestal lig ik in coma en hoor ik niks…Ik hoop alleen niet dat ze 's nachts de tent afbreekt en op het idee komt om haar kledingkast open te maken en leeg te gaan halen. Daar zou ik echt niet blij mee zijn! Dan beter haar poppenhuis!

En ik had Eva gisteren inderdaad uitgelegd dat het Max was en dat hij moest huilen omdat hij honger heeft. Ik zei dat baby’s alleen kunnen huilen omdat ze gewoon niet kunnen praten en dat er verder niks was met Max. Ik weet ook niet 100% zeker of het dat was hoor, het kan ook iets anders zijn geweest. Alleen toen ik vroeg of ze bang was geworden van het huilen zei ze: ‘Ja, bébé luien (huilen)’. Maar bij Eva weet je dan niet helemaal zeker of ze dat ook bedoelt. Moeilijk he?

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Is het ook, alleen mijn ervaring is dat als je ze ergens op wijst dus in dit geval vind het max eng als hij huilt dat ze het dan juist eng gaan vinden. Dus dat zou ik niet meer vragen. Gewoon vragen waar ze van geschrokken is en als ze het niet weet dan weet ze het niet, maar ze is dan niet extra gewezen op max waardoor ze de volgende keer misschien wel doorslaapt omdat ze er niet naar taalt op dat moment. Kun je me nog volgen??

Groetjes,

Michèle

Ja, ik snap je helemaal! Ik denk inderdaad dat wat jij zegt beter is! Net als met een spin. Als ik niet zeg dat 'ie eng is, vindt zij dat ook niet. Dus misschien moet ik haar inderdaad zelf laten zeggen waar ze van geschrokken is, dan krijg ik ook een betrouwbaarder antwoord!

@Rainbow
Wat een nacht…kan me er wel iets bij voorstellen ook al hebben wij er maar eentje. Wij hebben ruim een half jaar lang korte nachten gehad door een ventje dat gewoon zo’n twee tot drie uur wakker bleef en bleef huilen als je weg ging (nu was het bij hem wel iets medisch, maar toch…). Stel dat ze nu weer wakker wordt van het hongerhuiltje van Max, zou het dan niet helpen dat je laat zien dat je hem een flesje geeft en dat hij daarna ook weer gaat slapen (en zij dus ook!)?

En over dat spoken in haar kamer 's nachts…maak je daar niet te druk om. Misschien doet ze het alleen als jij er bij bent. Want ze heeft de leeftijd om je grenzen zo lekker uit te proberen. En echt, ik zou haar iets gaan aanleren over dat uit bed komen. Onze regel van: pas uit bed komen als het licht op de gang aan is, werkt super! Maar we gaan er wel flexibel mee om hoor. Als we om kwart voor zeven merken dat hij echt klaar wakker is, dan zetten we het licht gewoon alvast aan en mag hij bij ons in bed komen. Slaapt hij om half acht nog, dan laten we het licht uit tot we horen dat hij wakker is. En moeten we hem wakker maken (omdat ie naar speelzaal moet ofzo), dan zetten we het licht wel vast aan zodat hij weet dat het tijd is om op te staan als ik hem wakker maak. (of klinkt dit nu allemaal erg ingewikkeld?)

Nu hebben wij over het algemeen een erg makkelijk kind, dus wie weet scheelt dat ook?

Succes

Ooooooh Ok, wij hebben ook zo onze eigen moeilijkheden natuurlijk maar pff als ik dit soort verhalen lees… wat ben ik blij met onze super slapertjes!!
Wij hebben hier vrijwel nooit gespook 'snachts gelukkig.

Daar kan ik je dus niet bij helpen… maar pff lijkt me erg moeilijk. Sterkte!

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

En weer hebben wij een afschuwelijke nacht achter de rug. Eva sliep altijd als een roos, de hele nacht (dacht ik tenminste), maar het is nu 3x niks. Het begon gisteravond al met Max. Hij zat bij papa en besloot dat 1x per dag poepen wel genoeg is, maar dat dan alles tegelijk moet komen. En dus zat papa weer onder de gele smurrie en zijn nieuwe bakerdoek ook. Toen alles schoon was zijn we gaan slapen.

Max was onrustig en ademde steeds alsof er iets vast zat op zijn borst. Echt rochelend. Bij de tweede voeding besloot Eva dat het tijd was om op te staan, het was half 5! Het licht stond alweer aan (zag papa toen hij de fles van Max ging maken) en ze stond op de deur te rammen. Ze riep: ‘Pap eten!’ Papa deed haar deur open, want hij moest Max verschonen die ook nog eens heel zijn fles uit had gespuugd. Heeft hij nog nooit gehad! En ik kon niet uit bed, want ik had een verkeerde beweging met mijn nek gemaakt en kon niet rechtop staan. Eva kwam naar ons bed, ze had haar slaapzak al uit. Niet dat ze bij ons wou slapen, nee, ze wilde op het bed springen. Uiteindelijk, na veel geklooi, ging ze toch weer slapen tot kwart voor 8.

We zijn voor de zoveelste keer weer gebroken! Het was al erg om er 2x uit te moeten voor Max, maar nu hebben we een nieuwe slaapverstoorder erbij. We balen er enorm van. We hebben in elk geval de lamp eruit gedraaid. Eva is wel groot genoeg om de lamp aan te doen, maar niet om hem uit te doen omdat de schakelaar dan ‘hoger’ staat zeg maar. Als alles donker blijft, hopen we dat zij ook vanzelf weer gaat liggen. Zo’n Nijntjewekker helpt denk ik nog niet bij haar, ik denk dat ze die negeert en er toch uit komt. En het dringt to-taal niet door als ik zeg dat ze moet blijven liggen…Ze is oost-Indisch doof dan…Als dit zo door gaat, denk ik dat we haar heeeeel snel weer in een ledikant terug doen. Dat kopen we dan wel. Onze nachtrust gaat er echt aan zo! Dat ze spookt a la, daar heb ik niet zo’n last van, maar dat licht dat aangaat en dat gebonk op de deur…Bah. Zij is klaarwakker, maar om half 11 moe. En wij…tja, wij kunnen overdag niet bijtanken omdat papa moet werken en er hier ook altijd wel iemand is (Max, Eef) die wakker is…Ik trek het nog wel, maar ik erger me wel rot aan dat tegendraadse gedrag van Eva OPEENS. Ik ga zo eens googlen of er geen rekjes zijn ofzo die je voor het bed kunt zetten, om te voorkomen dat ze er uit komt…Pfff…Zzzzz. Oervervelend dit!

Ik heb het idee dat wij zowat de enige zijn die dit hebben??

@Bakmama, wat DOODENG dat Thijs opeens aan jullie bed stond en naar jullie keek! IK zou dat ook eng vinden, je schrikt je rot, ook al is het je eigen kind! IEIEIE! En wat vervelend dat jij ook van die baggernachten hebt…Zucht. Ik zei nog: ‘Het duurt lang voor de kindjes groot zijn…’ Ze zijn leuk op deze leeftijd, maar zooooo vermoeiend…Gaap.

Jee, wat rot twee van die nachten! Volgens mij heeft Eef door dat jullie twee keer per nacht wakker zijn en vindt ze het wel gezellig om daar ook aan mee te doen! Logisch dat ze om half 11 alweer moe is! Als ik jou was zou ik haar absoluut niet laten slapen dan. gewoon een middagslaapje en hoewel het heerlijk is nu als Eva even slaapt (kan ik me zo voorstellen) na een uurtje wakker maken zodat ze savonds echt moe is en misschien wat dieper slaapt. Misschien doen jullie dit al hoor, weet ik natuurlijk niet.

Wel slim m de lamp eruit te draaien, dat kan ook al flink schelen!

Beterschap met je nek en hopen op een betere nacht vannacht!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@Liske, mijn nek is gelukkig weer ok. Ik had er vannacht gewoon raar op gelegen…En Eva gaat alleen slapen tijdens haar gewone middagslaap en gisteren sliep ze toen 3 uur! Ze slaapt ook goed tot aan de tweede voeding van Max, zo rond half 5…Irritant he!

@rainbow, even off topic, maar ik mail je nog echt terug hoor, maar zit nu in de nacht dienst en ga zo slapen, vanavond zal ik op mijn werk even terug maieln, als de computer het daar doet, en anders vanavond voor dat ik weg ga! Bo heeft buikgriep gehad (ergste is inmiddels wel voorbij) maar ben daar erg druk mee geweest, en had even niet veel puf om echt er voor te gaan zitten, aangezien het wel een belangrijk iets is zeg maar!! HIj komt er dus echt aan hoor meid!!

En die rochel van max, dat heeft bo dus ook al bijna 2 jaar. SOms is hij even weg, en dan heeft hij hem weken weer!! Raar iets die rochel!

liefs woezel

Phoe, wat een slaaptoestanden Rainbow. Ik snap je ergernis heel goed. Aan het eind van de nacht slaapt Eva natuurlijk minder vast en merkt ze eerder wanneer jullie eruit moeten voor Max. Slim om de lamp eruit te draaien, laten we hopen dat het helpt. En anders is een ledikantje inderdaad snel weer gekocht. Sterkte met je nachtbrakertjes, ik zou niet graag in je schoenen staan.

Groetjes,
M

Jeetje rainbow, kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Zeker als je dan 'smiddags ook niet ff kan bij tanken. Kan het niet zo zijn dat als je eva 's middags wat minder lang laat slapen dat ze 's nachts beter slaapt. Weet het niet hoor, tis maar 'n idee. Luna sliep nl al met 2 jr niet meer 's middags. Zou inderdaad anders overwegen om haat toch weer ion een ledikant te leggen.
Sterkte meid.

Gr Patries

ow rainbow, wat een verhalen zeg… lekker hoor groene smurie enzo…
nou ik zou ook weer een ledikant neerzetten, ik hou pippy ook zolang mogelijk in die ’ bijlmerbajesbedjes…’ het is goed, het is toch zo’n ontdeugend ding… die staat ook zo op de gang … stelletje spoken hahahhaa!

je nachtrust is belangrijk wor, anders loop je dadelijk weer helemaal overstresst met een slaapgebrek rond, bij ons wast woensdag ook keet hoor snachts… janken, en drama… pfhh halve nacht wakker geweest, de nacht erna kei lief, en gisteren zat ik net klaar voor ow ow cherso… hoor ik weer een sirene uit die babyphone komen … nou ben ff gaan kijken, niks aan de hand dus dus ik heb haar gewoon ff laten gillen… 25 minuten stond de sirene op roodgloeiend… en nie meer gehoord…
maar met 2 lijkt me een heel ander verhaal, tjemie meis, als ik dit zo lees, denk ik dat ik het bij een ’ klein’ gezin hou hahahahhahahaha!

ben ook zo blij dat wij nu ff een weekend in antwerpen zitten, geen sirene (of het brandalarm moet af gaan ofzo in het hotel) laat opa het maar ff oplosse…maar ja dan slapen die spoken altijd als roosjes he, bij een ander … draken !!!

nou lieve rainbow ik hoop dat ze van8cht allebei besluiten jullie je rust te gunnen !!!

Ik heb net alles zo’n beetje gelezen wat je schreef… pff wat moet dit zwaar zijn voor jullie…
ik heb eigenlijk helemaal geen tips, ik zat te denken maar ik weet het gewoon niet. ik heb geen 2 kindjes… dus ik hoef er ook niet voor 2 kindjes uit.
maar Rico heeft Eva’s leeftijd, dus qua dat betreft… Als eva zovaak uit bed komt en je trekt dat echt nu even niet… tja terug het ledikantje in kan niet, zou ik uberhoudt ook niet doen. wat ik WEL zou proberen is een bedrekje plaatsen.
ik zeg niet dat het werkt maar het zou haar een “zetje” kunnen geven dat ze het idee krijgt van: ik blijf maar beter liggen.
Ik weet verder ook echt niets… ik hoop zo dat het snel beter gaat en dat het bedrekje misschien wel gaat werken… heel veel sterkte want zwaar heb je het zoiezo… Knuffel

Jeetje, wat een drama’'s nachts!!

Ik moet zeggen dat die kinderen ook ontzettend veel aanvoelen van jezelf. Voorbeeld: Ik had afgelopen week tentamens en was redelijk gestresst, Seth die moest elke dag naar opa en oma, zodat ik naar school kon.
Nou mooi dat hij elke ochtend enorm vroeg wakker was (lees: voor 6 uur).
En vandaag is het weer over, ben ik gewoon thuis en niet meer gestresst, heeft hij weer tot 8 uur geslapen!

Ik hooop dat Eva snel weer gewoon luisterd!
Succes ermee,

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Oh Rainbow, wat een feest bij jullie … NOT!!! Ik heb vannacht ook een rotnacht achter de rug… Lisa had besloten om om 2 uur wakker te worden om vervolgens om half 5 weer te gaan slapen… viel ik net in slaap, begint die kat om half 7 te miauwen GRRRRRR ik kon hem wel wat doen!!

Goed van je dat je de lamp eruit hebt gedraaid, dat scheelt al iets… Ik denk dat ik Eva ook 's middags iets minder lang zou laten slapen. Ik haal Lisa altijd om 3 uur eruit, ze heeft dan 2 uurtjes geslapen en wordt niet uit zichzelf wakker. Ik merk dat ze 's nachts dan ook beter slaapt. Nu is het een ander verhaal, want ik denk dat ze nu na die 4 hoektanden gelijk de laatste kiezen er bovenop krijgt… Ik zou eerlijk gezegd ook geen ledikant terug zetten, want ik denk Eef dan niet meer weet waar ze aan toe is en juist meer herrie gaat schoppen bij het slapen gaan… Verder niet zo heel veel tips behalve dat je je rust moet pakken wanneer het kan en de boel ff de boel laten (misschien iemand vragen of je samen een keer het huis door kan rausen…als de kid(s) weg zijn (is)?)

Ik duim voor een betere nacht voor jullie!!!

Ik val even binnen.

Weet je wat ik denk? Dat het puur uitproberen en aandacht vragen is. Jullie zijn, ondanks dat jullie ook echt bewust Eva aandacht proberen te geven, zo met Max bezig dat de kans groot is dat ze haar extra stukje aandacht opeist.

Tussen 2 en 4 jaar loop je de grootste kans dat kindjes jaloers zijn of op een negatieve aandacht vragen als er een baby bij komt.

Wat dat “eng vinden 's nachts” betreft, sluit ik me bij Michèle aan. Eva heeft je daar inwendig hartelijk voor bedankt dat je met die suggestie kwam, want zo kan ze zodra ze Max hoort huilen lekker haar eigen nachtleven gaan leiden.

Ik brainstorm even mee naar oplossingen.

Slaapt ze nog met een slaapzak? Ik veronderstel van niet omdat ze 's nachts zelf haar bed uitkomt en dan gaat spelen. Ik zou weer met die slaapzak dreigen. Alle kindjes slapen 's nachts en Eva hoort dat ook te doen, dus als ze niet van plan is om in haar bed te blijven en te proberen verder te slapen, dan krijgt ze gewoon haar slaapzak weer aan. Klaar ermee!

Heb je een campingbedje? Als die truc met die slaapzak niet helpt, zou ik haar in het campingbedje leggen voorlopig. Wel op haar eigen kamer natuurlijk. Klinkt heel hard maar laat haar maar merken wat de bedoeling is. De nacht is om te slapen, niet om met een poppenhuis te spelen.

Ze zal moeten leren dat Max even meer zorg nodig heeft, dat die niet anders kan dan 's nachts wakker worden omdat baby’s nou eenmaal vaker moeten kunnen drinken.

Wat je ook kunt doen is met een beloningssysteem werken. En dan niet met cadeautjes want ik ben er persoonlijk niet voor om kinderen met cadeautjes een worst voor te houden. Maar als ze zich bijv. een hele week goed gedragen heeft 's nachts en niet heeft lopen spoken, dan mag ze die 7e dag 's middags of 's avonds een klein bakje chipjes bijv. (hoeven maar 5 chipjes in een bakje te zijn bij wijze van spreken). Of een pakje drinken i.p.v. ranja. Hoeft niks geks te zijn maar iets waarvan je weet dat ze er dol op is. Of zij mag die dag mee naar de winkel om het toetje voor die dag uit te zoeken.

Dus elke ochtend als de nacht goed verlopen mag ze een stickertje plakken op een vel papier wat bijv. op haar kastdeur hangt. Bij 7 stickertjes (samen elke dag even tellen hoever ze is, dat is nog leerzaam ook!) zijn jullie in hoera-stemming en krijgt ze haar beloning.

Als dat nou een aantal weken goed gaat, moet je dat af gaan bouwen. Dan mag ze na 7 stickers bijv. een grote sticker erbij plakken.
Bij 5 grote stickers (ben je 5 weken verder he?!) krijgt ze een beloning.

Begrijp je hoe ik het bedoel? Geen idee of Eva er gevoelig voor is, maar stickertjes doen over het algemeen wonderen.

Groetekes, Sje

hahhaha ja sje, ik zat er ookal aan te denken, bedoel ondanks dat jullie je best doet, denkt ze ik ga eens ff flink aandacht trekken…