Wat een nacht deel 2,5 ;-)

Ja, en geef haar eens ongelijk, ze heeft papa en mama 2 jaar voor zichzelf gehad en ineens krijgt de laatste die er in het gezin bij komt nog eens de allermeeste aandacht ook! Dus het is heel menselijk, maar ideaal is het natuurlijk niet.

En ik, moet zeggen, weet ik uit ervaring, juist als de nieuwe baby om wat voor reden dan ook extra aandacht opeist, is het heel moeilijk om streng tegen de oudste te doen, want je hebt er toch mee te doen dat ze niet meer alle aandacht kan krijgen en dat ze zelfs tijdelijk minder dan de helft van de aandacht kan krijgen.

Maar er zit helaas niks anders op dan toch streng en consequent te blijven tot ze door heeft dat ze niet aan de zwakke plekken van papa en mama moet komen omdat ze daar toch niks mee bereikt.

Keihard, keimoeilijk, maar ik denk wel de enige manier om de stabiliteit in het gezin terug te krijgen. Niet toegeven, niet “dan maar in ons bed”, niet laten spoken in haar eentje op haar kamer. Nee, in je bed, stil zijn en klaar ermee.

Heel makkelijk gezegd, maar echt niet zo makkelijk voor elkaar te krijgen. Dit gaat energie kosten maar mogelijk helpt zo’n beloningssysteem of dreigen met slaapzak/campingbedje.

Groetekes, Sje

@Bakmama, hahaha, jullie ‘stellage’ lijkt volgens mij wel een beetje op dat wat wij hadden toen Max in ons bed sliep! Toen hadden we ook zo’n ‘barriere’ tussen het bed geplaatst. Werkte wel, want Max was een keer uit bed gerold!

Grrrr, zit ik net te bellen met een vriendin, de kids lagen net in bed, begint Eva alweer te huilen. Stond ze weer in haar kamer, wilde ze ‘Plop kijken’. Nou, ik heb gezegd dat dat mag, maar dat ze eerst even moet slapen…Als ze nu ook nog de rustige uren die ik 's middags heb gaat ‘afpakken’, word ik denk ik een beetje gek. Ik kan nu 's middags lekker even computeren ofzo en dat heb ik nu wel nodig. Ze ligt nu in bed. Normaal slaapt ze van 13.00-15.00 uur zoiets en had ik nooit problemen 's nachts. Het is sinds deze week begonnen…We hadden gebeld naar het telefonisch spreekuur van het CB en daar zeiden ze dat het heel veel voorkomt bij peuters en dat er eigenlijk niets opzit dan door de zure appel heen bijten…We moesten zo min mogelijk aandacht aan haar besteden. Helpt het niet, dan maar bij ons in bed…Vind ik niet zo erg voor een keer, maar niet elke nacht graag. Want ze slaapt dan niet echt, kriebelt aan mijn ogen en zegt steeds: ‘Mamamaaa’. Je komt dan niet tot rust. Het is hopelijk een fase. Ik heb ook gedacht aan zo’n bedrekje, maar dat hadden we al en daar klom ze gewoon overheen. Ze liet zich dan uit bed glijden en kon er zelf dan niet meer terug in. Dat kan ze nu dan wel, nu dat hekje weg is…Het is allemaal wat he? Morgen gaat ze bij oma en opa slapen en wedden dat ze dan inderdaad slaapt als een roos?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Tuurlijk slaapt ze daar als een roos want er is bij opa en oma geen reden om aandacht te vragen. Ze krijgt daar toch wel de volledige aandacht.

Groetekes, Sje

@Sje, Eva slaapt altijd in een slaapzak. Maar ze ‘zakloopt’ daarmee door de kamer en kan hem zelf uittrekken. Ze trekt gewoon tot de rits vanzelf open scheurt. Dat is dus niet de oplossing, maar dat campingbedje vind ik wel wat (even kijken hoe dat gaat bij opa en oma morgenavond) en ook die stickers. Eva is daar wel gevoelig voor volgens mij. Zeker als ik zeg dat ze dan bv een extra Plopfilmpje mag kijken! Ik ga dat toch proberen. En wat je zegt klopt wel, dat je niet te streng wilt zijn omdat het voor haar toch al allemaal zo wennen is. Toch hou ik de lijntjes wel vrij strak, heb haar net ook weer terug in bed gekregen, maar papa laat ze snel vieren. Die treedt half-bakken op. Heb ik hem al gezegd, maar komt nog niet zo aan. Hij is altijd veel te lief tegen haar. Als hij met Max zit, MOET Eva er ook bij en anders gaat ze gillen en dreinen. Bij mij doet ze dat echt NOOIT. Bij mij speelt ze gewoon zelf als ik Max voed, of ze komt er gezellig bij zitten. Ze gedraagt zich bij mij toch echt heel anders en huilt ook vrijwel nooit! Niet dat ik het beter doe, maar ik ben wel consequenter en dat heeft zij nodig! Overigens is het wel zo dat als ze samen huilen, ik eerst naar Eva ga en dan pas naar Max. Maar desondanks zou ze kunnen denken dat ze niet alle aandacht krijgt. Terwijl ze heel veel aandacht krijgt, soms misschien zelfs meer dan Max omdat hij veel slaapt…Nóg meer aandacht, dat gaat 'm niet worden. Hiermee moet ze het doen!

wat ontzettend vermoeiend moet dat zijn zeg jeetje.
ik zou ook zeker het stickersysteem proberen, zeker als ze daar gevoelig voor lijkt te zijn. en kan me ook zeker voorstellen dat je ze 's middags toch echt nog wel even op d’r bed wil hebben om zelf aan je rust te kunnen komen. zeker met 2 van de muppets heb je dat toch echt wel nodig.

ik hoop dat het voor jullie in ieder geval een beetje scheelt dat ze even een nachtje uit logeren gaat.

sterkte.

liefs,
Rinske

@ Rainbow dat pappa’s makkelijker zijn merken we hier ook. Ik kan alleen koken zeg maar als mer er niet is maar als hij kookt moet ik morgan meer vermaken. Bij mij vraagt ze 1 keer om iets lekkers vlak voor het eten en weet dat mamma’s nee nee is en nee blijft. Als ik thuis kom en Mer is thuis zit ze altijd wat te kanen en hij maar mopperen dat ze niet eet. Ja duh… Gelukkig zitten we verder heel goed op 1 lijn, maar soms is hij wel makkelijker dan ik.

En dat campingbed is zeker wel een idee inderdaad van Sje.

Groetjes,

Michèle

@Rainbow, kijk en dat merkt die kleine mop dus ook hè, dat jullie niet op 1 lijn zitten als het gaat om consequent zijn! Ze voelen feilloos aan waar bij beide ouders de grenzen liggen.

Dus blijf erop hameren dat meneer Rainbow toch de teugels wat strakker houdt. En ik weet het, vaders en dochters da’s een apart volkje, maar hij moet in het belang van de stabiliteit binnen het gezin echt strenger worden, hoe moeilijk dat ook zal zijn.

Ik ben benieuwd hoe het komende nacht bij jullie gaat. Ik blijf dit topic volgen. Sterkte en succes met de kleine diva!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Nov 2010 20:04:26

Gisteravond was papa alleen met de kindjes, want ik had een etentje van mijn werk. Het was supergezellig, ik was er helemaal uit en heb lekker een rosé gedronken! Ik was om twaalf uur thuis! Het was verder allemaal goed gegaan, alleen was Eva meteen weer gaan huilen toen ze Max had horen huilen. Uiteindelijk viel ze in slaap.

Vannacht huilde Max natuurlijk ook toen hij honger kreeg en ja hoor, ik hoorde alweer gedrein uit Eva’s kamer komen. ‘Papa, papaaaa’. We hebben het genegeerd. Ik had er geen zin in om haar weer te troosten, terwijl ze zich niet laat troosten en ze gehaaid genoeg is om het zielig zijn uit te buiten. Ik hoorde haar duidelijk door de kamer schuifelen, maar negeerde het en viel in slaap. Bij voeding 2 begon ze weer even, maar weer genegeerd. Uiteindelijk hebben WIJ goed geslapen, Eva duidelijk niet. Ze dreinde en had echt rode ogen van de slaap. Maar ja, ik kan er even niets mee nu. Zij kiest ervoor om niet te slapen en dan moet ze daar maar even de consequenties van merken. Het blijft wel erg vervelend dat ze steeds gaat gillen als Max huilt, want wij vliegen echt naar hem toe zodra hij los gaat om te voorkomen dat… Altijd te laat, want Eva heeft zo’n gevoelig gehoor dat ze echt elk mini-kikje hoort en meteen wakker is! Overdag maakt het haar niet uit als hij huilt, dus het is toch een vorm van aandacht trekken denk ik en daar pas ik voor.

Tja, papa-Eva blijft een bijzondere combinatie. Ik heb al vaak tegen hem gezegd dat hij niet zo soft moet reageren, maar hij vindt dan toch dat hij streng is. Het zit er gewoon niet in zeg maar…Hij zet haar wel op de gang, maar veel minder resoluut dan ik. Hij kan moeilijk doen alsof hij streng is, dat heeft Eva zo door. We hebben er eigenlijk ook geen last van, behalve dus als papa Max de fles geeft en Eva jaloers wordt. Verder zitten we wel op één lijn met wat wel en niet mag, alleen reageert papa dus veel softer als Eef over de schreef gaat.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat hij dan straks met Max gaat doen als hij ouder is, of meneer Rainbow dan ook niet streng is en het er inderdaad niet in zit of dat het echt een vader/ dochter ding is. Wel lekker dat jullie goed geslapen hebben en inderdaad Eef moet even voelen als ze niet wil horen.

En ook lekker dat jij even eruit kon en even Rainbow kon zijn voor een avondje.

Groetjes,

Michèle

Ja, het was heerlijk gisteren! Ik had zo wel 2, 3 rosé kunnen drinken, maar ik moest rijden en hield het bij 1 aan het begin van de avond…Toch dacht ik wel aan de kindjes hoor!

Ik vraag het me ook af…Ik denk dat het een papa-Eef-ding is! Oh ja en over dat kanen: ik zie Eef ook vrijwel ALTIJD met een hap chocopasta-brood in haar mond als ik 's ochtends beneden kom, of ze krijgt pindakaas op haar brood. Terwijl ze van mij voornamelijk kaas en vlees krijgt. Papa geeft al tegen negenen haar koek, bij mij moet ze wachten tot thee-tijd = tien uur. En ze weet het he! Bij mij zeurt ze er om negen uur ook om, maar mijn ‘Nee, straks’ blijft een ‘neem straks’ en ook dat weet ze!

Oh ja wij zijn wel van zoet op brood 's morgens dat is iets dat ik van huis uit al gewend ben, maar ik heb bijvoorbeeld wel de rem op het snoepen gezet want pappa was heel makkelijk. Als ze geen brood wilde kreeg ze een spek. Ja ho wacht even zo kan ik het ook natuurlijk dus ik heb pappa even toegesproken en het is al een heel stuk minder gelukkig

Groetjes,

Michèle