Wat een drama dag

hallo iedereen ,

wat een toestand he , ben er helemaal onderste boven van wat er gebeurd is vandaag .
die man die dan zo even zoveel mensen , families , gezinnen kapot maakt .
mensen zwaar gewond , zelfs dood , het is toch te triest voor woorden.

even wat anders , jullie weten inmiddels van onze kinderwens , wat niet lukt en alle toestanden , nu denk ik dat ik een doorbraak heb en wil heel graag jullie mening.

ik ben een dag overtijd ?!?!?!?!?!?
ja ja , het is niet te geloven , alleen punt is dat ik wel heel erg het gevoel heb dat mijn menstruatie eraan zit te komen .

nu mijn vraag , (ik blijf namelijk toch hopen dat het gelukt is daar ik een dag over tijd ben) , mijn vraag is gericht aan vrouwen die zwanger zijn of geweeest zijn , hadden jullie ook het gevoel ongesteld te worden terwijl dat gewoon een beginnende zwangerschap was.

komt dit bekend voor bij iemand ?kan ik al een beetje blij zijn , helaas geen test in huis , alles is dicht dus moet wachten tot morgen .

alvast bedankt

Inderdaad, wat een drama. En zo verpest één of andere gek de levens van zoveel mensen: de slachtoffers en hun familie/vrienden en alle mensen die gewoon lekker feest wilden vieren. Het zal volgend jaar wel een stuk soberder worden allemaal op 30 april.

Wat betreft je dag overtijd: ik hoop natuurlijk dat het deze keer goed nieuws is. Maar ja, het is gewoon niet te zeggen. Ik had helemaal geen ‘klachten’ toen ik overtijd was. Eigenlijk wist ik meteen dat dat betekende dat ik zwanger was, omdat ik altijd stipt menstrueerde. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je het bent. Het is wel beter om een paar dagen te wachten met testen en niet gelijk als je één dag overtijd bent. Na een paar dagen is het HCG in je urine beter aan te tonen. Het kan dus best dat je morgen negatief test, terwijl je misschien toch zwanger bent. Snap je?

Heel veel sterkte met afwachten en ik duim!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dank je , ik ga het afwachten .
duim voor me

Ik wist het ook 100% zeker voordat ik teste. Ik was ook stipt op tijd en ik wist het gewoon zeker. Weet niet waarom. Ik wist ook zeker dat Morgan een meid zou worden. Vraag me niet waarom.

Groetjes,

Michèle

Het enige symptoom wat ik had, was zwáár PMS, hahaha. Vréselijke stemmingswisselingen en licht ontvlambaar dus, hihi.

Groetjes!

Ik had het gevoel inderdaad dat ik gewoon ongesteld zou worden maar was niet regelmatig zat wel vaker 6 weken tussen. Daarna dacht ik dat ik de griep had
Maar bleek zwanger te zijn na 5 jaar niet meer op durven hopen en we hadden het al over sterliseren omdat ik mezelf te oud begon te voelen.
Ben er eigenlijk na mijn miskraam nu bijna 6 jaar geleden ook niet meer mee bezig geweest of het nog wle zou lukken en ziedaar heb er nu een prachtig knulletje bij

Ik ook zou je aanraden niet te snel te testen.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wennetje, lieverd, ik leef heel erg met je mee en ik vind het heel erg dat het maar niet lukt om zwanger te worden maar meissie, je maakt jezelf en ons steeds nerveuzer als je voor elk mogelijk zwangerschapsverschijnseltje een topic start.

Nogmaals, ik leef met je mee en ik hoop dat je ooit een hele lieve mama mag worden, maar je maakt het jezelf en ons zo moeilijk om elke keer te komen met “zou het, want ik voel dit”, “hadden jullie dit en dit ook toen je 1 dag overtijd was”, etc. Wij weten het op een gegeven moment ook niet meer en digitaal kunnen we al helemaal niet bepalen of je zwanger zou kunnen zijn.

Echt, er hangt zoveel spanning in jou, de kans dat je dan zwanger wordt is alleen maar veel kleiner. Het komt op mij over alsof je aan niks anders meer denkt dan aan zwanger worden.

En het is van ons heel makkelijk gezegd “zet het van je af, denk er eens een poos niet aan”, want ik weet uit ervaring dat dat niet zo werkt als je kinderwens zo groot is, maar echt meissie, zoals je nu bezig bent, zo is het ook niet goed. Je bent er echt veel te krampachtig mee bezig.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Apr 2009 21:02:15

Ik sluit me helemaal bij Sje aan. Hoe graag ik het je ook gun dat je heel snel zwanger raakt, zoals ik nu je topics lees ben je er veel te veel mee bezig. Natuurlijk is dat logisch gezien je situatie, ziekte etc. Maar ik denk dat dit alleen maar averechts werkt. Laat het los hoe moeilijk dit ook is en probeer te denken we willen het heel graag, maar zien wel of het lukt of niet.

Ik weet ook helemaal niet hoe regelmatig jouw cyclus is, dus dan zegt 1 dag overtijd misschien helemaal niets. Ik zou ook idd niet te snel testen. Ik heb een hele regelmatige cyclus, dus toen ik 1 dag overtijd was had ik meteen het idee dat het gelukt was. Maar voor de zekerheid hebben we pas getest toen ik 4 dagen overtijd was. Dit ook om teleurstellingen te voorkomen dat je na de test toch zwanger wordt.

Groetjes,
Sandra

sorry , ik dacht dat deze forums ervoor waren om dingen met elkaar te bespreken en te delen .
elkaar te helpen om zoveel mogelijkheid onzekerheid te verhelpen .
situaties met elkaar te vergelijken om zo elkaar te helpen de juiste andwoorden te vinden .
ik zal dit ook zeker verder niet meer doen , blijkbaar heb ik een verkeerd beeld van een forum .

als laatste , nee wij hebben helaas niet de positie om af te kunnen wachten en het even los te laten , was dat maar zo !

Oh wennetje ik gun het je echt van harte, echt!
Maar…als we nu zeggen; tja als je voeld dat je ongesteld moet worden zul je dat vast ook worden en niet zwanger zijn, ben je teleurgesteld. Als we zeggen, ja dat gevoel hadden wij ook, dan ben je blij, heb je hoop en word je misschien wel later teleur gesteld…of niet natuurlijk.
Ik kan je op die vraag zowiezo geen antw geven, want ik heb geen speciaal gevoel wanneer ik ongesteld moet worden, geen raar-buik-gevoel, geen buikpijnen ect, hooguit dat ik hoofdpijn krijg wanneer ik ongesteld ben.

Ik vind het best moeilijk om antwoord te geven.
Toen ik de eerste maand gestopt was met de pil, wist ik zeker dat ik zwanger zou zijn! (oh wat zou ik geluk hebben dat het gelijk raak zou zijn) Ik was inmiddels al een paar dagen overtijd en ik voelde me raar in mijn buik ect…na 7 dagen overtijd geweest te zijn en 2 negatieve testen verder…werd ik uiteindelijk toch gewoon ongesteld…tja onregelmatige cyclus had ik, en dat had ik ook kunnen weten, dat had ik vroeger ook.
Na een aantal maanden had ik besloten dat als het deze maand niet raak was, ik weer zou beginnen met de pil zodra ik ongesteld zou worden…ik werd op een dag wat misselijk, gewoon een klein beetje, heb wat gegeten en de misselijkheid was over. Denken en nog eens denken, tellen en nog eens tellen, op de kalender kijken ect…oh ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar ja onregelmatig he Toch maar een testje gehaald en was minimaal positief. 2 dagen later was het veel duidelijker.

Iedereen voeld iets anders wanneer ze zwanger is, want iedere zwangerschap is uniek, net zoals het kindje wat later geboren word. Er zijn wel dingen die redelijk overeen komen maar toch blijft het voor iedereen anders.

Probeer er in ieder geval van uit te gaan dat het een jaar duurd voordat je zwanger word, dus ga er vanuit dat jullie nu voor het echie aan het oefenen zijn en dat je de grootste kans hebt volgend jaar in de maand dat je gestopt bent met de pil.
Je hebt iedere maand maar ‘1 kans’ om zwanger te worden, op 12 maanden zijn dat 12 kansen…als je niet kunt darten bijv, probeer dan eens in 3x gooien de roos te raken, dat zal waarschijnlijk niet lukken…meest waarschijnlijk is het dat het je na een keer of 10-12 wel lukt Of je moet heel wat geluk hebben wilt het je wel eerder lukken

Kijk, misselijkheid en overgeven, kunnen duiden op een buikgriep, ongesteldheidsgevoel, kan duiden op ongesteld worden…dus allemaal wat vaag.

Als ik jou was zou ik de komende dagen leuke dingen gaan doen, er vanuit gaan dat je ongesteld moet worden dus ga op pad met iets in je tas en maandag dan een test gaan halen voor wanneer je nog niet ongesteld bent.
Dit stressen heeft echt geen zin en hierdoor word je zeker niet sneller zwanger.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je echt, voor jou nog liever vorige maand dan deze maand, maar ja, het is nu eenmaal een ‘kansspel’ wat je niet kunt beinvloeden.

Hoe lang ben je nu gestopt met de pil?

Je hebt geen verkeerd beeld van dit forum en we helpen graag iedereen zo goed mogelijk, maar wij kunnen je digitaal niet van je onzekerheid en ongerustheid af helpen.

Ik hoop dat je begrijpt dat een vraag als “hadden jullie ook het gevoel dat je ongesteld moest worden en dat het gewoon een beginnende zwangerschap was” erg wanhopig overkomt. En nogmaals, we willen graag helpen, steunen en je geruststellen, maar elke zwangerschap voelt anders, dus als hier mensen zouden melden “ja hoor, dat had ik ook” dan geeft dat jou alleen maar valse hoop want wie zegt dat het bij jou ook zo is?

Digitaal is daar niks over te zeggen en zelfs je beste vriendin die live een arm om je heen slaat en je wil steunen, zal nog je onzekerheid niet weg kunnen nemen.

Het is dus geen onwil van ons en we hebben echt begrip voor je onzekerheid, je onmacht en je verdriet, maar als je elke keer een topic start met een soortgelijke onzekere vraag als in dit topic, dan kun je je toch wel voorstellen dat het voor ons steeds moeilijker wordt om je gerust te stellen en je te helpen?

Dit is dus echt niet boos bedoeld ofzo, nogmaals, ik hoop echt dat je ooit een hele lieve mama gaat worden. Het is je van harte gegund.

Groetekes, Sje

quote:
sorry , ik dacht dat deze forums ervoor waren om dingen met elkaar te bespreken en te delen . elkaar te helpen om zoveel mogelijkheid onzekerheid te verhelpen . situaties met elkaar te vergelijken om zo elkaar te helpen de juiste andwoorden te vinden . ik zal dit ook zeker verder niet meer doen , blijkbaar heb ik een verkeerd beeld van een forum .

als laatste , nee wij hebben helaas niet de positie om af te kunnen wachten en het even los te laten , was dat maar zo !

Bij iedereen verloopt en voelt een zwangerschap anders, zelfs elke zwangerschap voelt anders. Dus wat dat betreft kunnen we gewoon niet aan de hand van je gevoel je vertellen of het wel of niet zo is dat je zwanger bent. Een ander voelde wel een soort menstruatiepijn, ikke dus zeker niet. Hiermee heb je dus nog steeds geen uitsluitsel toch ? En dat is nou net wat we ook bedoelen. We proberen je uit te leggen dat je kans misschien iets groter is als je wat meer ontspannen en minder krampachtig met deze hele positie/situatie bezig bent.
Los laten is een groot woord, vertelde ik ook al eerder. Maar door er 24 uur per dag zo krampachtig mee bezig te zijn, maak je de uitslag niet anders en wellicht dat dat dus zelfs averechts kan werken.
Iedereen gunt het je hier en de adviezen zijn ( hoe rot misschien dan ook ) wel goed bedoeld.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Lieve Wennetje,

Wat erg voor je dat het zoveel moeite kost om zwanger te raken. Ik ken verder je verhaal niet goed, maar ik wil je toch iets zeggen.
Ik ben al drie keer binnen een maand nadat we ‘‘begonnen’’ waren zwanger geraakt. Helaas zijn de eerste zwangerschappen niet goed gegaan, en is onze Joey uit de derde zwangerschap gelukkig gezond geboren. Maar wat ik wil zeggen is dat ik vroeger al heel onregelmatig ongesteld was. Altijd 3 tot 10 dagen overtijd, echt geen pijl op te trekken…Maar ik maakte me daar nooit druk om, want ik had geen kinderwens en was daar dus ook totaal niet mee bezig.
Joey is nu een half jaar, en eigenlijk hadden wij al na zijn eerste maand zoiets van, er mag direct wel een tweede achteraan. Geen anticonceptie gebruikt dus, en al 5 keer teleurgesteld door een menstruatie nu… Was ik vroeger 3-10 dagen overtijd, nu is dat steeds 10-20 dagen! En ik heb zelf echt het idee dat dat komt omdat ik me zo bezig hou met de vraag '‘zal ik?’'
Omdat ik weet dat ik ontzettend onregelmatig ongesteld ben, wacht ik zeker een dikke week met testen, maar ik heb inmiddels al 4 testen liggen die aangeven dat ik niet zwanger was, en steevast werd ik het afgelopen half jaar de dag na de test ongesteld. Daarmee wil ik dus zeggen dat je menstruatie door al die spanning best langer kan duren.
Wat je hiermee kan doen, tja, dat is makkelijk te zeggen, en heeeeeel moeilijk te doen, maar het is toch proberen er minder mee bezig zijn. En ik weet zeker dat jij denkt als je dit leest; ‘‘dat kan ik niet’’, want dat denk ik ook! Toch wou ik je mijn verhaal vertellen, en je ook heel veel sterkte en succes wensen! Ik hoop dat het heel gauw waar mag zijn!

Groetje Anouk

Beste Wennetje,

ik wil je eigenlijk alleen een hart onder de riem steken. Ik snap dat je alle goedbedoelde adviezen als "Je moet er niet mee zo mee bezig zijn"niet kan aanhoren! Maar zoals al vermeld, we bedoelen het goed… Ik hoop dat je snel zwanger wordt en duim voor je.

lieve groeten!

Ik begrijp heel goed dat jullie zeggen dat ik het los moet laten , zou ik normaal ook van harte aannemen , maar na zestien keer elke keer weer een menstrutie aan te treffen op het toilet is frustrerend.
zeker omdat we een ternijn hebben gekregen , ik moet voor augustus zwanger worden , vanaf augustus begin ik met een medicijn voor mijn ziekte waar ik permanent onvruchtbaar door wordt. maar waar ik wel me veel beter door ga voelen.
Ik stel misschien veel vragen , sorry daarvoor maar ik heb helaas simpel weg de luxe niet om af te wachten.
om jullie even op de hoorgte te stellen van e stand van zaken , ik heb nu helaas na drie dagen overtijd licht bloed (bruin/rood) bloedverlies , dus mijn stand staat nu op 17 mislukte pogingen , vanuit het ziekenhuis doen ze niets ivm mijn ziekte , het moet dus" natuurlijk" en anders niet.
ik weet niet meer wat ik moet doen , heb nog maar 4 maanden en als ik dan niet zwanger ben moet ik echt gaan beginnen met de nieuwe medicijnen en dan is mijn kans verkeken .
ik hoop van harte dat jullie nu iets beter begrijpen waarom ik er zo “ziekelijk” mee bezig ben en elke raad van harte welkom is , alleen niet zet het van je af , want dat gaat echt niet !
groetjes

oh jeetje das wel heel erg moeilijk jah! Wat frustrerend dat het dan niet snel gaat! Begrijp heel goed dat je er dan zo mee bezig bent! Ik duim voor je dat het heel gauw gaat lukken!

Groetje Anouk

Jeetje, klussen met deadline. Dat lijkt me helemaal moeilijk. Ik wou dat ik DE gouden tip voor je had, maar meer dan op de ovulatie letten en zo heb ik niet voor je. Ja ik kan duimen voor je dat het lukt. Maar eh ik neem aan dat je medicatie uitgesteld wordt als het wel lukt toch??

Kijk anders eens op internet. Er zijn producten te koop die puur natuurlijk zijn bij de tuinen die vruchtbaarheid zouden kunnen verhogen. Is dat niet iets??

Groetjes,

Michèle

daar ga ik gelijk naar op zoek.
dank je

Meer als heel veel sterkte en succes wensen kan ik je niet. Heb je al wel bij een ander zh geprobeert? want het ene zh is het andere niet.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Volgens mij kan je ook van die ovulatietesten kopen weet je precies wanneer je vruchbaar bent volgens mij… Succes

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />