Oh wennetje ik gun het je echt van harte, echt!
Maar…als we nu zeggen; tja als je voeld dat je ongesteld moet worden zul je dat vast ook worden en niet zwanger zijn, ben je teleurgesteld. Als we zeggen, ja dat gevoel hadden wij ook, dan ben je blij, heb je hoop en word je misschien wel later teleur gesteld…of niet natuurlijk.
Ik kan je op die vraag zowiezo geen antw geven, want ik heb geen speciaal gevoel wanneer ik ongesteld moet worden, geen raar-buik-gevoel, geen buikpijnen ect, hooguit dat ik hoofdpijn krijg wanneer ik ongesteld ben.
Ik vind het best moeilijk om antwoord te geven.
Toen ik de eerste maand gestopt was met de pil, wist ik zeker dat ik zwanger zou zijn! (oh wat zou ik geluk hebben dat het gelijk raak zou zijn) Ik was inmiddels al een paar dagen overtijd en ik voelde me raar in mijn buik ect…na 7 dagen overtijd geweest te zijn en 2 negatieve testen verder…werd ik uiteindelijk toch gewoon ongesteld…tja onregelmatige cyclus had ik, en dat had ik ook kunnen weten, dat had ik vroeger ook.
Na een aantal maanden had ik besloten dat als het deze maand niet raak was, ik weer zou beginnen met de pil zodra ik ongesteld zou worden…ik werd op een dag wat misselijk, gewoon een klein beetje, heb wat gegeten en de misselijkheid was over. Denken en nog eens denken, tellen en nog eens tellen, op de kalender kijken ect…oh ik had gisteren ongesteld moeten worden, maar ja onregelmatig he
Toch maar een testje gehaald en was minimaal positief. 2 dagen later was het veel duidelijker.
Iedereen voeld iets anders wanneer ze zwanger is, want iedere zwangerschap is uniek, net zoals het kindje wat later geboren word. Er zijn wel dingen die redelijk overeen komen maar toch blijft het voor iedereen anders.
Probeer er in ieder geval van uit te gaan dat het een jaar duurd voordat je zwanger word, dus ga er vanuit dat jullie nu voor het echie aan het oefenen zijn en dat je de grootste kans hebt volgend jaar in de maand dat je gestopt bent met de pil.
Je hebt iedere maand maar ‘1 kans’ om zwanger te worden, op 12 maanden zijn dat 12 kansen…als je niet kunt darten bijv, probeer dan eens in 3x gooien de roos te raken, dat zal waarschijnlijk niet lukken…meest waarschijnlijk is het dat het je na een keer of 10-12 wel lukt
Of je moet heel wat geluk hebben wilt het je wel eerder lukken ![]()
Kijk, misselijkheid en overgeven, kunnen duiden op een buikgriep, ongesteldheidsgevoel, kan duiden op ongesteld worden…dus allemaal wat vaag.
Als ik jou was zou ik de komende dagen leuke dingen gaan doen, er vanuit gaan dat je ongesteld moet worden dus ga op pad met iets in je tas en maandag dan een test gaan halen voor wanneer je nog niet ongesteld bent.
Dit stressen heeft echt geen zin en hierdoor word je zeker niet sneller zwanger.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je echt, voor jou nog liever vorige maand dan deze maand, maar ja, het is nu eenmaal een ‘kansspel’ wat je niet kunt beinvloeden.
Hoe lang ben je nu gestopt met de pil?