Wat drinken jullie kindjes?

Eva drinkt eigenlijk alleen groeimelk, water en diksap. Nu heeft zij best vaak diaree en ik vraag me af of dat door de diksap kan komen. Ik geef bewust al geen appelsap-diksap meer, maar bv perzik-kweepeer (ik weet niet eens wat een kwee-peer is, maar a la). Ze heeft regelmatig dat het door de randjes van haar luier heen loopt…Ik ben niet zo van de suikerdranken, dus ik wil haar geen frisdrank of iets geven, maar wat dan wel? Ze wil het liefst sap, daar vraagt ze ook om, maar als ik bv 50-50 geef van Roosvicee (dat is half water half sap, kant en klaar) dan hoeft ze dat opeens niet. Ik weet niet goed watvoor drinkalternatieven er zijn? Wat geven jullie allemaal?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik geef Minke ook vaak (lauwe) thee. Met een scheutje melk.
Verder hier ook diksap en gewone melk. Water drinkt ze gewoon niet.
Ik weet ook niet wat kweepeer is !!

Zelfde als bakmama alleen heb ik Jurian bewust wel sap leren drinken omdat dit vaak wel bij andere mensen wordt gegeven (of als ik onverwachts ergens ben en drinken ben vergeten) dat hij bijv ook dubbel fris etc leert drinken. Hij vind het heerlijk … en heeft nergens voorkeur voor.

Gek he maar water alleen lust / drinkt Jurian echt niet. Hoe zou dat komen? Al van baby af aan kokt hij hiervan. Wel als ik bijv dubbelfris met half water erbij doe dan is het geen probleem …

Heerlijk man… hier gaan er minimaal 4 flesjes per dag naar binnen … en … nog lauw water ook (beter voor mijn darmen …)

Bij mij drinken ze bij het eten halfvolle melk (daarbij krijgen ze dat vitamine D-druppels). Tussendoor geef ik verschillende dingen, een pakje Wicky, een beker ijthee zonder prik, die 50/50, diksap, roosvicee etc.

bij mij drinkt ze ook vanalles, soms inderdaad wat lauwe thee… diksap maar ik heb ook limonade zonder prik, die heb je in lemon, orange en roseprut… doe ik dan ook water bij hoor…
maar ze drinkt ook wel eens gewone appelsap als we ergens zijn, sinasappelsap, vorige keer kreeg ze cocomelk op het terras, nou ze ging uit haar pan zo lekker vond ze het ! maar da’s alleen op het terras,dat ga ik haar thuis nie geven … maar als we een daggie weg zijn mag ze wel een feestelijk drankkie…

quote:
Lauw water (uit de kraan) bevat toch heel veel bacterien? Of is dat heel ouderwets...??

Babyvoeding wordt tegenwoordig ook met warm/lauw water uit de kraan gemaakt. Dus … bij mij weten kan dat geen kwaad of wel? Levi krijgt nl ook water uit de kraan… doe ik dit verkeerd ?

Water uit de kraan is gewoon goed hoor, misschien kan dat per regio verschillen, omdat het water toch niet overal hetzelfde is (‘hard’ water?)

@ Rainbow kijk hier maar eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Kweepeer

Enne morgan drinkt aanmaaklimonade van karvancevitan en daar hebben we gemiddeld 3 smaakjes van staan. Om af te wisselen, en ze drinkt gewone melk maar daar is ze niet dol op. Water drinkt ze ook. Maar meestal dus heel slappe limonade.

Groetjes,

Michèle

welnee jooh, pippy heb ook altijd flesvoeding gekregen met kraanwater

niks mis mee of je moet een heel oud huis hebben waar de leidingen nog van lood zijn, da’s wel gevaarlijk dan kan je beter pakken water halen, anders ist geen probleem hoor

welnee jooh, pippy heb ook altijd flesvoeding gekregen met kraanwater

niks mis mee of je moet een heel oud huis hebben waar de leidingen nog van lood zijn, da’s wel gevaarlijk dan kan je beter pakken water halen, anders ist geen probleem hoor

Aaron drinkt meestal ook Carvan cevitam en dan de limoen…vind ie super!
Ook dubbelfris half/half en dunne ranja etc…
Melk drinkt ie alleen met schepje cacou poedre erdoor.
Hij krijgt heel af en toe eens sinas een half bekertje.
Water lust ie alleen in zijn flesje in bed.

Gr, Danielle

Hier alleen momenteel diksap. Heel af en toe water. Thee en melk moet hij niet.

Met madelon der verjaardag had hij een fles kindercola, wat een stralend snoetje was dat. Maar dat is dus alleen als het feest is. 4 keer per jaar dus

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Sinaasappelsap bij het ontbijt, Wicky, appelsap, roosvicee, af en toe een slokje van mama’s spa cactus (haha), soms een bekertje Optimel ipv melk bij het broodje…volgens mij was dat het grotendeels wel.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

uhm diksap, wicky, ijsthee, appelsap en gewone melk. water hoeft de mop niet, zit ook geen smaak aan natuurlijk. ik vind t alleen in de zomer lekker en dan ijskoud.

liefs,
Rinske

Hier eigenlijk een beetje hetzelfde.
Tussendoor thuis eigenlijk altijd water en diksap. Als we bijv. in een restaurant zijn of terrasje dan is het meestal appelsap en bij opa en oma vaak een ander sapje (geen icetea meer want daar wordt meneer echt hyper van & het liefst ook niet meer dan een glasje zoete bende).
Bij zijn broodje drinkt Dani melk, soms Optimel en karnemelk met smaak (vind hij echt heel lekker).

Lilypie Pregnancy tickers

Luka drinkt eigenlijk alleen maar melk ( halfvol), appelsap ( verdund) en limonade ( ook flink verdund), verder haalt meneer zijn neus op voor alles!
Dus heeft hebben de mensen waar we het vaakst komen dus allemaal Carvan Cevitam in huis gehaald. En anders neem het mee, is ook de moeite niet.

Hij kan nog niet uit een pakje drinken en ook bekers moet hij niet, helaas…

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Oké, genoeg alternatieven dus. Wij geven Eva ook appelsap op het terras ofzo, maar dat is één slok en ik moet de rest opdrinken. Ik zal die Caravan eens proberen, of wat thee. Ze drinkt heel vaak zogenaamd thee uit haar servies, misschien moeten we het in het echt ook eens doen? Ik ga ermee aan de slag!

Enne…wij MOESTEN water uit de kraan gebruiken toen Eva net was geboren. Waarom? Geen idee, maar dat was goed genoeg. Dus Miniboy, no worries!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nora drinkt heel graag water, dus dat krijgt ze ook veel. Maar sochtends na de pap wil ze graag nog een half glaasje melk, bij of na haar fruit wat water, bij de boterham een glas melk. En smiddags een glas aanmaaklimonade bij d’r koekje. Als ze daarna nog wil, weer water. Voor het slapen gaan vaak ook nog een glas water. Slokje thee of dubbelfris krijgt ze ook wel. Op verjaardagen krijgt ze vaak sap en als we ergens op een terras ofzo zitten, meestal appelsap.

Maar ik heb nog nooit gehoord van sap dat diaree veroorzaakt. Waarom denk je dat het met haar drinkgewoontes te maken heeft?

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers