Wat dragen jullie kindjes 's nachts nu?

Het is nog niet superkoud buiten, vergeleken met wat er nog moet gaan komen, maar ik vraag me af wat jullie kindjes dragen bij het slapen… Lisa heeft een romper met lange (soms korte als die met lange allemaal in de was zitten) mouwen, een pyjama en een winterslaapzak zonder mouwen aan. Ze heeft verder geen dekentje, die gooit ze uit bed… Zou het beter zijn om nu al de slaapzak met mouwen aan te doen bij haar? Misschien heeft ze het wel weer koud en dat ze daarom ook weer zo vroeg wakker is?

Tja, als je nu al een winterslaapzak met mouwen aandoet heb je geen stap hoger meer voor als het straks echt gaat sneeuwen en vriezen buiten, ik zou daar toch nog even mee wachten. Op zich is de ideale temperatuur van een kinderslaapkamer tussen de 16 en 18 graden en dan zouden ze in gewone slaapzak kunnen slapen. Dus als het iets frisser is lijkt me een winterslaapzak zonder mouwen met romper en pyjama eronder nog voldoende.
Joaquin heeft hetzelfde aan maar dan zonder pyjama broek wel sokken, maar hij slaapt braaf onder een dekentje met dekbedovertrek. Als het straks vriest buiten ga ik meteen een winterslaapzak met lange mouwen kopen en hem die aandoen, maar ik stel het nog even uit!

Groetjes Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers

Morgan heeft een romper met lange mouwen, een flanellen pyjama, een dunne slaapzak zonder mouwen en een deken in een overtrek. Ik kan nog een stapje hoge neer mouwen en een winterslaapzak, maar daar wachten we nog maar even mee

Groetjes,

Michèle

nu vind ik het eerlijk gezegt wel echt koud worden op zijn kamer, ik zet geen verwarming aan.
Rico slaapt sinds 2 nachten in zijn combisleeper (totaal dus niet alleen de buiten/binnenzak, maargewoon in een complete combi sleeper) en een romper met lange mouwen.
ik heb vanacht ook een pyjama trui (katoen) aan gedaan, Nu sliep hij wel goed, dus hij had het voorheen gwoon wat koud.

hier een romper met korte mouwen (moet nodig met lange mouwen gaan halen) een flanellen pyama en dan de winterslaapzak zonder mouwen.
ook hier staat de verwarming niet aan, bij Lindsey maakte dat overigens niks uit hoor wat betreft tijd van wakker worden. hij heeft namelijk wel een tijdje aangestaan maar nu dus sinds een paar dagen uitgezet.

liefs,
Rinske

Hier ook romper met lange mouw, en daarover een winterslaapzak met mouwen.
Als het écht koud wordt kunnen we er nog een pyjama bij aandoen.

wij geven Aaron een hempje en onderbroek aan met een katoenen pyama en daaroverheen gewoon zijn dekbed nu alleen het 400 gram dekbed en niet de dubbele die bewaar ik voor als het gaat vriezen.
Op zijn kamer is het best fris…op de thermometer staat vandaag 14 graden.

Gr, Danielle

Ik denk dat ik de onze warmer kleed dan die van jullie… Op het kamertje hier is het zo met gemak slechts 12 graden (wij doen geen kacheltje aan). Hij slaapt onder een dun vier seizoenendekbed (400 gr in totaal). Dan heeft ie bij deze temperatuur een hemdje, onderbroek, legging, pyjamabroek, shirtje en nog pyjamatruitje aan. En nog sokjes. Maar heeft ie wel nodig want hij rolt zich onder zijn dekbed vandaan. En dan nog meldt ie zich wel eens als hij er onder vandaan gerold is en het koud heeft. Even toedekken is dan gelukkig voldoende. Mocht het nog kouder worden, dan hebben we de flanellen pyjama nog.

Lisa had vannacht een romper met korte mouwen, een pyjamabroekje en de slaapzak met lange mouwen aan, maar het hielp niks, het was weer 6 uur. Vanavond nog met romper met lange mouwen proberen en anders geef ik het op

Bo heeft een hempje, onderbroekje, flannellen pyama, en een winterslaapzak aan zonder mouw. Ik an nog een paar stappen hoger, door er mouwn aan te doen, of de combisleepper te gebruiken. Eventueel een deken er bij doen kan ook, maar dan moet hij eerst wat rustiger worden met zijn oortjes, wantnu is het in slaa komen ook een ramp!

liefs woezel

Tim draagt een mouwloze romper en een pyama en ligt onder een dekbed.

Groetjes,
Sandra

Erik draagt een romper met korte mouw of een mouwloze, een badstof pyjama en hij ligt onder een dekbedje.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Vinden jullie die rompers op deze leeftijd nog fijn?
Ik ben al een tijd over op de boxershorts en hempjes en ik vind het echt ideaal hoor!

Gr, danielle

Oooo, dan is Eva best warm gekleed. Komt denk ik doordat ik het altijd koud heb en ik hoor haar niet dat ze het te warm heeft. Geen verwarming aan, maar wel een romper met korte mouw, een dunne katoenen pyjama (HEMA) en een dikke slaapzak mét mouwen! Heerlijk!

En Max ligt met kleertjes aan in zijn bakerdoek, d.w.z. met een romper, een truitje en sokjes aan (broek mag niet). Dan ligt hij onder een laken en een dekentje.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Dion wordt ook al 2 weken steeds vroeg wakker, ergens tussen 4.30 en 5.00 en voeld dan niet echt warm aan en heeft koude voetjes, dus ik denk dat hij daarom vroeg wakker is maar weet het niet zeker

eerst had ik een combisleep met alleen een romper,
toen een pyama er bij toen ook nog sokken en nog was hij koud als hij wakker werd.

Dus nu in de gewaterde slaapzak van Prenatal met mouwen, en sokken pyama en romper … en nog vroeg wakker en koud.

Dekentje erbij maar dat werkt niet want hij gaat er boven op liggen, hij draait altijd om in bed dus vond dat gevaarlijk.

Nu heeft hij alles aan en de zomerslaapzak en de dikke winterzak er overheen en nu was hij vanmorgen om 4 uur wakker en hij was nog niet lekker warm vond ik.

Op zijn kamer is het 16-17 graden, ik snap er niets van.

Ga denk ik een flanelle pyama proberen, moet toch nieuwe want die andere worden hoog water hahaha.

Hij kan ook nog in zijn 17 maanden sprongetje zitten dat hij daarom zo vroeg wakker is maar overdag gaat het weer lekker met hem en het sprongetje is aan het uitwerken denk ik, nu is hij nog wat verkouden dus dat kan het ook zijn.

Waar hebben ze fijne flanelle pyamaatjes?

@danielle, ik vind die rompers niet onhandig ofzo hoor. In de zomer had Erik wel af en toe een boxershortje aan en dan niet eens een hemdje. Als het heel warm was. Maar vind het nu het kouder wordt juist wel een fijn idee, zo’n romper zit tenslotte vast en kruipt niet op. Lekker warm buikje en ruggetje dus. Zo lang ze z’n maat verkopen en hij en wij het niet lastig vinden, blijven we ze gebruiken. Waarom zijn jullie overgestapt?

@vlokje, bij de HEMA verkopen ze fijne flanellen pyjama’s. Maar ook van badstof, dat voelt ook heerlijk zacht en warm aan.

Groetjes,
M

Ik vind rompers ook nog ideaal. Zie nu nog niet in waarom we over moeten gaan op onderbroek en hemd. Haha lijkt mij persoonlijk alleen maar lastiger. Nu is het knopen van de romper dicht en klaar. Een hemd moet je nog helemaal in de onderbroek stoppen

Groetjes,
Sandra

Ik weet nog van Nikki dat ik hemdje en onderbroek juist wel handig vond, maar wel toen ze zindelijk was. Anders moet je zo’n grote maat onderbroek kopen met die luiers… Lisa is nu weer terug in de winterslaapzak zonder mouwen, met lange romper en pyjama… ik weet nu namelijk waarom ze zo vroeg wakker werd… ze krijgt de laatste kiezen

Hier ligt Jurian in dun slaapzak, pyama, romper zonder mouw en een dekbedje over hem heen. Hij werd tijdje terug regelmatig wakker en nu hij onder dekbed ligt niet meer… dus ws toch de kou.

Levi ligt in bed met kruik (altijd lekker in zijn rugje …) en met een pyama/romper zonder mouw en de woombie zak + babydeken met laken.

Jurian draagt ook al wel regelmatig boxershorts en hemden. Hij vind het stoer (net als papa) en ik vind die niet zo hoog sluiten als een romper. Bij een gewoon shirt zie je al snel bovenin de romper zitten. Ook vind ik het met boxershort makkelijker staand verschonen.

Eva heeft ook rompers aan en die vind ik nu nog heel handig. Dat hoort van mijn gevoel ook nog een beetje bij peuter zijn…iki weet niet…Ze draagt nu wel regelmatig een oefen-luier die ze omhoog en omlaag kan trekken en dat vindt ze reuze stoer. Maar zolang ze luiers heeft, hou ik het bij rompers.

@Vlokje, ik koop altijd pyjama’s bij de HEMA. Badstof en flanel, heerlijk warm, wat Mriek ook zegt. En ik wou nog zeggen dat ik je foto van Dion zo leuk vind, met die schmink!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers