Wat doet je man met je kind?

Dames, misschien een gekke vraag, maar wat doen jullie mannen/ vriendjes/ partners met je kind?

Mijn man vroeg het ineens gisteren aan me. Wat mannen in de Nederlandse cultuur met hun kids doen. In Malawi is het overigens heel erg weinig. Ik denk dat hij inspiratie zoekt om wat leuks met Jada te doen. Ik kon het zo snel niet verzinnen. Dus ik zei; ga even de hulptroepen inroepen!

Wij doet veel dingen met Jada binnenshuis, maar niet veel buiten, echt spelen kan hij niet (nooit geleerd, moest altijd meehelpen/werken) Hij maakt nu wel muziek met haar (hij speelt gitaar) dus das wel leuk. Verder nog dingen die ze kunnen doen. Filmpje kijken doen ze wel eens samen. Fietsen kan hier niet, dus das er helaas niet bij, en papa kan niet zwemmen dus dat kunnen ze ook niet doen; Alhoewel Jada wel aan papa vroeg of hij kon zwemmen. Hij zei; nee, en toen zei Jada dat ze het hem wel even ging leren! hahahahah

Phoe wat doet papap met Morgan. Nou ja wel fietsen en boodschappen doen samen. Ook tuinieren ze samen als er getuinierd wordt. Ze lezen boekjes samen en kleien. Ook kijken ze tv en dansen ze samen. Eigenlijk alles dat ik (of jij) ook zou doen met de kleine.

Groetjes,

Michèle

Tja, mijn man doet praktisch alles wat ik ook doe. Nog een paar weken heeft hij ook 1 dag in de week vrij (vandaag) en dan gaan ze naar de speeltuin, fietsen, boodschappe doen, op bezoek bij een vriend met zoontje, filpje kijken dat soort dingen. In nl is denk ik meer qua speeltuintjes enzo te doen.
Verder speelt hij ook gitaar en gaat Nora dansen, zingen ze samen en ook d everzorging heeft hij een ggroot anadeel in. We doen dat zo’n beetje 50/50 (wat een bofkont ben ik he?) Zo heeft hij ook qualitytime met hara natuurlijk. Oh ja, en boekje lezen, de tuin opruimen dat soort dingen.

Leuk dat hij uit zichzelf vraagt om ideeen! Dat zijn goede voornemens!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Boekjes lezen doen we hier veel en samen kleien doet pappa ook wel. Als pappa aan het klussen is, mag Anna meehelpen. Puzzel maken vind Anna ook erg leuk om samen met pappa te doen. Voetballen is ook in trek!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Hier is het niet 50/50, simpelweg omdat papa voltijds werkt en ik 3 dagen. Maar in de tijd dat papa thuis is, speelt hij met Erik, kijken ze samen filmpjes op de computer, gaat 'ie met Erik badderen/onder de douche, of buiten stampen in de plassen Kortom, wat ik ook doe alleen dan ietsje minder vaak.

Groetjes,
M

hey hey , wat een vraag hahahhaa ! wel goed dat je hem stelt natuurlijk, cultuurverschillen blijven er altijd wor !

mijn man is op woensdag altijd thuis met de kleine … en die doen dan altijd samen ‘lunchuh’ gaan ze hier naar een tentje in de stad, kinderstoel erbij papa een broodje en pippy een tosti, daarna mag ze altijd ff een ererondje door het cafe’tje heen rennen, verder gaan ze naar de diertjes… lopend of fietsend… of bij vriendjes op bezoek… (vriendjes van manlief meestal… want in de vriendengroep hebben we nog nie veel kids…) eendjes voeren, speeltuin, tekenen… rollebolle op de grond, lego’wen… (wat papa overigens stiekem leuker vind dan pippy hahahaha) of hij gaat ff naar het grasveld met een bal en laat haar ff flink achter die bal aan rennen, dan slaapt ze goed hahahaha !

Baby geboren

hier geen cultuur verschil
mijn man werkt heel veel
ik doe alles met de kinderen als hij vrij is weet hij ook niet echt wat hij moet doen hij doet wel zijn best meestal neem ik het voortouw en zeg tegen de jongens vraag maar of papa zin heeft om met jullie na het bos te gaan
dat doet manlief dan graag of speeltuin dierentuin puzzelmaken enz

Hier ook 50-50 dus wat ik doe, doet mijn vriend ook. Ik merk wel dat hij erg houdt van lekker erop uit met de dames, dus hij gaat vaak lekker met ze wandelen, naar het bos, naar de winkel, fietsen, etc. Ik ben meer een "knutselaar"dan hij, dat gepriegel zoals hij dat noemt vindt hij maar niets . Dus ik doe met Minke wat meer tekenen en kleien enzo. Maar verder doet hij dus ook alles!
groetjes

Als Chris op Zondag vrij is, Of savonds neemt hij alles van me over… maar meestal is het ook dan 50/50… de ene keer verschoont hij Noah, de andere keer ik.

En als ik Zondags even weg wil, dan doet papa alles…

Liefs, Melanie

Ik doe ook meer met de kindjes dan papa, omdat hij 40 uur werkt. Maar hij besteedt, als hij thuis is, erg veel tijd aan ze! Heel fijn! Max is nog te klein om echt veel mee te doen, maar met Eva doet hij alles wat ik ook doe (behalve shoppen hahaha), dus: wandelen met de bolderkar, fietsen, stoeien, met de keuken spelen, samen koken, filmpjes kijken etc. Papa verheugt zich er nu al op, om met Max te gaan voetballen, met Lego te bouwen en om met hem echte mannendingen te doen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

@ Rainbow he ik dacht dat jou mannetje wel zo geemancipeerd was om te weten dat ie met eva ook kan legoen en voetballen

Groetjes,

Michèle

Hier is het denk ik 95%mama en 5% papa.

Hier is het een mannenwereld dus veel duplo/treinen/voetballen etc. Ook fietsen, tuinieren, wandelen, eendjes voeren etc. Tja papa doet wilder met de kindjes dan ik… daarom zijn ze denk dol op hun papa. Maar mama is echt hun knuffeltje… die komt Jurian dan nl ook heel de dag doorbrengen. Mama even kroelen … LIEF!

Chris speelt wel altijd met Noah als ie terug komt uit zn werk…
Ik kan niet zo goed met hem “echt” spelen… Ik ben meer van de verzorging dan het spelen… Noah komt wel eens naar me toe met een autootje en zegt dan… Mama auto spelen! maar dat kan ik niet… zou niet weten hoe en wat ik moet doen… haha!
Ik wil nog wel eens met hem dansen, of met de bal rollen, of naar de speeltuin gaan… maar echt spelen doet papa met hem…

Liefs, Melanie

Dat kan jij wel…!! Gewoon je eigen laten gaan… je fanatasie laten rollen. Dit is juist hartstikke leuk. Ik weet nog 1ste keer dat ik met Jurian op het autospeelkleed ging spelen we maakte file en botsingen etc. Ik dacht hij vind er niks aan met mama. Toen eind van de dag (dus paar uur later) papa thuis kwam zei hij ‘papa… papa… ik heb met mama met auto’s gespeeld’. Hij was dolenthousiast. En het koste mij maar half uurtje. Hoe kan je je kind blij maken… Ik vond het super!!

Mijn man werkt 4 dagen per week. Heeft vrij/za/zo vrij.
Als hij samen wat met Jony doet is het buiten bijvoorbeeld: Samen de auto wassen, jumpen op de trampoline, samen in de zandbak voetballen enz. enz.
Tegenwoordig doet hij samen met haar op de zaterdag’s (als hij zin heeft) iets lekkers bakken muffins/cake/taart ofzo.
En de duplo staat beneden. Jony is een echt gezelligheids mensje en die sleept ons er wel bij, om iets samen te ondernemen.

Greetzzzz

hmm… het is een makkelijke vraag hoor maar ik moest toch even denken;
papa die fietst met rico, bouwt met duplo en andere blokken, ze kleien samen. spelen " pakkertje" rijden met autootjes, als papa kookt laat hij rico kijken en proeven. buiten spelen boodschappen doen… naar de graafmachines kijken
boekjes lezen doet ie niet wel plaatjes kijken en benoemen wat het is. rijco houdt niet van lezen maar als ik s’ avonds weg moet dan leest hij wel voor op zijn manier uiteraard
tekenen doet papa ook graag met rico zeker op het schoolbord.
stel klein jong! hahaha

Jeetje wat doen sommige papas veel, nee dat doet mijn man echt niet, die kan gewoon echt niet spelen! Vind hij vreselijk moeilijk op een of andere manier! Heel jammer wel want je kan ze zo zien genieten! Moeten we dan toch maar samen gaan proberen!

wie proberen? je man en jada of jij en jada?
maar wat doe je man dan wel met Jada? knuffelen enzo neem ik aan?

Uhhh gitaar spelen en muziek maken, en dansen en tv kijken, dat was het wel zo’n beetje geloof ik. Hij heeft bijv in d’r hele leven 2 luiers verschoont, oohhh qua verzorging wast hij haar handen tijdens de maaltijd en poetst hij haar tanden, maar hij pakt bijv niets uit zichzelf op, moet hem altijd aansturen

@ mamarico; samen, moet hem dus echt leren spelen met Jada! Hij zal haar ook echt niet buiten de deur meenemen zelf alleen zonder mij bijvoorbeeld. Heeft hij 1 keer gedaan naar zijn moeder en was binnen een uur terug! hahahahah hij is een beetje hopeloos als het daar op aankomt, omdat in Afrika dit niet aan mannen geleerd word!