Oef dat zou ik niet kunnen hoor, ik zou helemaal eng worden als ik Mervin moest aansturen in dat alles. Hier doet hij het meeste in huis eigenlijk
Groetjes,
Michèle
Oef dat zou ik niet kunnen hoor, ik zou helemaal eng worden als ik Mervin moest aansturen in dat alles. Hier doet hij het meeste in huis eigenlijk
Groetjes,
Michèle
Hier is het ook aardig verdeeld.
Papa speelt altijd met Seth als hij thuis komt uit zijn werk. Lekker stoeien, voetballen, met auto’s rijden ed.
Op maandag is het papadag, en hij weet altijd wat leuks te verzinnen! Lekker fietsen, naar het bos, kinderboerderij, speeltuintje, die 2 hebben het altijd naar de zin.
Qua verzorging doe ik wel iets meer. Ik kleed hem bijna elke ochtend aan ed. Maar met hem eten en luiers ed doen we om de beurt. Net als naar bed brengen.
Ik vind het zelf ook moeilijk om met Seth te spelen, maar het gaat steeds beter Ook nu hij zelf meer fantasie krijgt.
Liefs, Anne
@ bakmama, mijn mans vader (al 12 jaar overleden) heeft nooit gezegd dat hij van hem hield, daar zit hij nu nog mee, dus hij zegt het elke dag tegen J. Hij probeert echt wel beter te zijn dan zijn pa (we proberen dat allemaal als ouder) maar ik zie dat hij het soms nog wel moeilijk vind. Voor de lunch vanmiddag ging hij haar wel kietelen, dus dat was leuk! Ik blijf gewoon ideeen aandragen!
@ bakmama, mijn mans vader (al 12 jaar overleden) heeft nooit gezegd dat hij van hem hield, daar zit hij nu nog mee, dus hij zegt het elke dag tegen J. Hij probeert echt wel beter te zijn dan zijn pa (we proberen dat allemaal als ouder) maar ik zie dat hij het soms nog wel moeilijk vind. Voor de lunch vanmiddag ging hij haar wel kietelen, dus dat was leuk! Ik blijf gewoon ideeen aandragen!
papa speelt eigelijk meer met de kids dan mama, ook ik kan niet spelen hahaha weet gewoon niet hoe
papa wel die stoeit rent kietelt voetbalt speelt met auto’s verstoppertje , monstertje etc etc.
mama houd zich meer bezig met de verzorging huishouden regelmaat huiswerk op tijd douchen naar bed schone kleren aan (de middelste draagt gerust een week dezelfde kleren en papa heeft dat niet door)etc etc
wel speelt mama in bad met de kleine (sinds kort) en leest mama voor als het bedtijd is of we tellen de sterren op het plafond
verf , klei , potloden zet ik regelmatig op tafel zodat ze zich bezig houden terwijl ik kook of haal de bak blokken-lego-duplo naar beneden en dan vermaken ze zich ook
maar momenteel zijn ze helemaal weg van de beans en daar verzinnen ze de leukste spelletjes mee
before you judge me, try hard to love me
@malawimamajada
Is het een idee om eens met je man een lijstje te maken met de dingen die ze samen al doen. En als aanvulling eens samen brainstormen wat kan er nog meer en dat aanvullen. Hup op de koelkast en als papa dan wil spelen met julie kleine hoeft hij niet eerst te bedenken wat hij wil maar kiest dan gewoon iets uit het lijstje. Mijn ervaring is dat het vaak geen onwil is maar een heel andere manier van denken. Succes!!!
mijn man en zoontje fietsen, wandelen, spelen met de blokken, kralenbaan en waar bart ook mee aankomt. Boekjes lezen diertjes voeren en verder pakt hij regelmatig de verzorging over in het weekend.Voor knutselen is bart nmi nog wat klein.
Ik moet erbij zeggen dat ik niet werk en mijn man 40 uur dus de zorg rondom bart is een groot gedeelte vd week voor mij.
Gewijzigd door - mini me op 26 Oct 2010 18:59:51
@ bakmama, oohh vond het helemaal niet vervelend hoor! Ik begrijp het toch wel, vanuit zijn perspectief, en wil er graag wat aan veranderen en hij ook merk ik nu, vooral omdat hij nu al een tijd weg is geweest. Het is misschien wel geen excuus dat als je er niet mee bent opgegrooid het moeilijker is, maar als je die traditionele patronen zo nu eenmaal gewend bent is het echt heel moeilijk doorbreken. Mijn man was bijvoorbeeld ook bij de bevalling, in NL is dat niet meer dan normaal, maar in Malawi is dat helemaal niet zo normaal. Daar is je schoonmoeder en je ma er bij! Dus merk echt dat hij het probeert maar soms gewoon vast zit, omdat er geen “rol modellen” zijn die houvast bieden! Vind dat heel jammer!