Wat doen vanaf zeven uur?

sinds onze vakantie hoor ik bij de club ‘van vroege kinderen’ sliep pippy eerst tot half 10 na de fles van zeven uur smorgens, nu is ze om zeven uur parraat! dat wij daaraan moeten wennen lijkt me wel logisch, ik ben nu eenmaal geen ‘morgenzonnetje’ maar ja goed, so be it, dus heb me er nu maar bij neergelegt… maar ik vraag me af, wat te doen vanaf 7 uur smorgens…

Want de dag met haar is ineens een stuk langer… ik zet haar nu meestal ff voor de tv zodat ik zelf ff de soep uit me ogen kan wrijven en ff een bakkie koffie kan doen… en daarna geef ik haar een boterham… zelf kan ik om 7.30 uur nog niet eten want dan ga ik over mijn nek ! … (een week geleden lag ik als een zombie op de bank, maar nu ben ik al wat gewent) maar ik vroeg me af hoe jullie ochtend eruit ziet ?

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier zit mijn peuter al te knippen/kleuren en rommel te maken aan tafel! Nu moet ze straks naar school, dus zijn we er vroeg bij, maar dit doet ze elke ochtend! .
En mijn dreumes zat bij de bak met speelgoed te spelen, maar inmiddels trekt ie wat laden op om er van alles uit te halen!
Ze zijn beide dus lekker in beweging, en dat is eigenlijk elke ochtend wel zo!

Succes met wennen!

Manderijn

@manderijn, hahaha ja hoe wakker zijn ze denk ik dan…
hier ligt ook haar tentje met al het speelgoed door de kamer…

ik vind het moeilijk, al 'echt iets met haar te doen 'in de morgen, nou moet ik zeggen dat ik daar zowieso wel moeite meeheb, ben niet zo’n knutsel-teken-plak fanaat moet ik toegeven…

vandaag is mijn laatste mama dag, morgen weer werken, maar ik ga het zaterdag eens ff lekker proberen met haar… dan is ze wel lekker bezig natuurlijk… zit mama waarschijnlijk wel met haar koppie op tafel uit dr zombie stand te komen, maar goed, zolang zij lekker aan het rommelen is, laat ze mij wel ff wakker worden hahaha

Hallo Sugars,

Hier nog zo’n vroege vogel (soms al om 6 uur!).
Eerst ontbijten verzorgen etc. Onze uk wil alles zelf doen, dus daar gaat ook al tijd in zitten. Soms kijkt ie dan ook nog een tekenfilm.
Op dagen dat ik vrij ben word er vooral veel gespeeld in de ochtend. Blokken treinen,puzzels enz. De kleine man kan zich goed zelf vermaken en dat geeft mama dus de gelegenheid om even rustig bij te komen Zelf ga ik daarna meestal wat opruimen oid.

Liefs Jo

Tja… ik heb een langslapertje, maar die moet er al vroeg uit om mee dr broer naar school te brengen.
Dus hier is het om 7.15 wakker, en dan even wassen aankleden en eten. Daar ben ik met 2 kids al gauw een uur mee zoet (hoewel de oudste natuurlijk het meeste zelf doet). En dan om 8.15 naar school. Zijn we 8.40 weer thuis en is ze weer moe. En moe betekend: kan niet zelf spelen en ben sagerijnig.
Maar als ik haar meteen naar bed breng is ze om 11.30 weer wakker, gaat t prima tot een 14.30 en dan weer moe… terwijl we om 15.00 broerlief op moeten halen, en daarna meteen door naar zwemles. Dus slapen zit er dan niet meer in.
Dus probeer haar nu op te houden tot 11uur, geef ik haar alvast een boterham en kan ze lekker slapen tot 14.00/14.30 Broerlief blijft over op de zwemlesdagen zodat zij dus tussen de middag kan slapen

Maar ik moet haar wel bezighouden tot die tijd dus…

Zij zit nu lekker te kleien aan tafel en ik zit ernaast met de laptop. Krijg een minitaartje van haar waar ik 3 euro voor moet betalen
Elly en Rikkert op de achtergrond en af en toe eens meezingen. Verder bouwen we torens, doen een dansje, kraaltjes rijgen, boekjes lezen…
En ze maakt heerlijke kopjes koffie en warme chocomel met slagroom voor me wel 100 per dag. en die MOETEN op.

Ben dus op zich wel veel met haar bezig, maar ondertussen doe ik wel mn eigen ding op de laptop of soms even wat poetsen. Tja moet nou eenmaal ook gebeuren.

Als ik haar echt even niet om me heen kan gebruiken of ze heel erg drammerig is hebben we altijd nog de tv als uitkomst, hahaha.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

hahaha ja 1 voordeel… de keuken is al schoon in de morgen, de bedden zijn alweer opgemaakt. hahhahaa, blijft me huis ook wat schoner, en nu ist 9.15 uur en mama zit al in de makeup … , we gaan zo maar ff nog wat boodschappies doen, ff langs de appie en de kruidvat, ze had net een poepbroek, zijn de doekkies gewoon op … lekker dan ! dus die moette ff gehaald worden… daarna maar ff langs de kinderboerderie !

ja hier moet ze er zelf ook aan wennen…want ja madam die is nu om 11.00 uur ook afgewerkt… dus krijgt ze net wat eerder haar boterhammie, eerst was dat om 12.00 uur maar doe het nu vaak al om 11.30 kan ze rustig eten en dan gaat ze nog slapen smiddags, ligt ze netjes om 12.00 uur op bed, want ze mist smorgens gewoon 2 uur slaap…

was gisteren ook bij een dinnetje, heb net de 2e gekregen, en het is wel schipperen, met school van de oudste, dan kan het ook niet anders natuurlijk…

Kan me voorstellen dat je vreselijk moet wennen aan die vroege uren. Hopelijk wordt het niet erger als de wintertijd ingaat .

Hier zijn we altijd rond 0630/0700 uur wakker. Meestal komt die nog ff bij ons in bed liggen als de jongste de fles krijgt daarna wassen, aankleden en gaan we gezellig met z’n allen ontbijten. Daarna gaat die spellen met z’n trein, auto’s, vrachtwagen en de jongste weer rond 0830 uur naar bed.
Wij gaan ook maar eens beginnen met freubelen zoals kleien, knippen, plakken, verfen, knutselen etc. Laatst heb ik bij de Hema zo’n Jip en Janneke kliederschort gehaald.

Jah… dat vind ik echt een nadeel met een kleintje… schooltijden!
Had gehoopt dat ze dat ritme vanzelf wel een keer zou overnemen. Maar na ruim 2 jaar dus nog steeds niet, zal wel niet meer gebeuren ook dan

Hoop dat ze toch snel wat meer energie krijgt en gewoon met alleen middagslaapje van 1,5uur toe kan!

helaas 't is hier nu alleen maar brullen. Ga haar toch maar op bed leggen want dit is ook niet leuk.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

@Lencios, wil je aub je tickers onder elkaar zetten en niet naast elkaar?
Elk topic waarin je reageert wordt uit z’n verband getrokken.
Ik lees ze daardoor niet meer, omdat dat zo lastig is.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

heb even met mijn toverstafje gezwaaid lencios

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Thanx Kimmetje

Thnx Kim!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Oef wat erg! Ik moet er niet aan denken… Mijn kids slapen altijd tot (ver) na negen uur, en dat ben ik zelf ook helemaal gewend! Soms is het zo half 11 hier, dus de ochtend is vaak al om als we allemaal goed en wel in de kleren zitten met een ontbijtje achter de kiezen! Van de week was Joey een keer om 8 uur wakker en dat was al niet tof! Ik was de avond er voor natuurlijk pas om half 2 naar bed gegaan, dsu ik was not amused! Want dat is het gevolg van die langslapertjes van mij, ik ben een echt avondmens geworden!

Wat je kan doen in de vroege ochtend… Idd al de dingen die je normaal later deed, en het voordeel daaraan is dan dat je lekker veel tijd hebt om alles rustig aan te doen! En lekker optijd bent met niks meer moeten Of je hangt nog eerst even samen een uurtje voor de tv, kinderprogramma’s beginnen volgens mij al heel vroeg smorgens! Maar ehh sterkte met wennen hier aan

Groetjes Anouk

herkenbaar, haha. nou ik st adus op met gaar hoofd… dan zet ik m op de wc en was ik zn handen en gezicht. kleren aan, hup in de stoel met tekenfilm, boterham en een glas melk. dan ga ik ondertussen mijn koppie koffie drinken en een peuk roken ofzo. dan zitten we nog wat samen te keuvelen want ook ik krijg geen hap weg in de ochtend en rico heeft ook geen zin om gezellig te kletsen als ie net wakker is, dan zegt ie: mama sssss!! dus daarom…
en idd ik heb ook even nodig om wakker te worden. meteen volle gas is niks voor mij

ja da ben ik dus ook gewend, gewoon doormaffe tot een uur of half 10 en zij ook want na haar middagslaapje, is het drama, dan is ze gewoon nog moe, ja da snap ik want dat gerous vanaf 7 uur kost haar elke dag 2 uur rust, pfhhh net breekt ze weer eerst bijna haar nek over de dweil, 5 minuten later donderd ze weer met haar laptop van de bank… pfhh ongelofelijjk!
morgen weer ff bijkomen op me werk hahaha

Hier eentje die nog nooit uitgeslapen heeft. Ik ben blij als we 7 uur halen en tussen de middag slapen we al lang niet meer. Als we wakker zijn dan ga ik meestal ook gelijk uit bed, met heeeeeeeeel veeeeeeeeel moeite en plak in mijn ogen!! Fabienne gaat spelen op haar kamer of is bij mij in de badkamer. Ik ga gelijk wassen, aankleden, maak het bed op en onze dame wordt aangekleed. Als boven alles klaar is gaan we samen naar beneden en doe ik zeppelin aan. Broodje maken, melk en mama koffie … Gaat prima zo …

@esther… ja weet je ik moet me erbij neerleggen natuurlijk, het valt alleen zo vet tegen als je er nog aan moet wennen …

Ik leg Aaron altijd bij mij in bed en gaat de tv aan (niet voor kwart voor 7!) en blijft ie in bed liggen tot Sesamstraat (10 voor half 8) en dan gaan we naar beneden.

Gr, Danielle
Ik heb altijd een vroege.

Jaaaa dan ziet je dag er ineens heel anders uit als je kind vroeg wakker is. Die pippy toch! En arme mama.

Als wij de kids niet af en toe uit van huis doen kunnen wij nooit uitslapen. Onze oudste is elke morgen tussen 5.30 en 6.00 wakker!! Erg vervelend!
Het was eerst tussen 6.30 en 7.00 maar nu dus nog eerder. En het vervelende is dat er om 6.00 geen klap op de tv is…want de kinderprogramma’s beginnen pas om 6.30.

Ach ik hoop dat het een fase is en dat snel weer iets langer slaapt. Tot die tijd zijn hier de dagen ook lang!

@pukje
Nick jr is er al vroeger

Liefs Michelle