Tja… ik heb een langslapertje, maar die moet er al vroeg uit om mee dr broer naar school te brengen.
Dus hier is het om 7.15 wakker, en dan even wassen aankleden en eten. Daar ben ik met 2 kids al gauw een uur mee zoet (hoewel de oudste natuurlijk het meeste zelf doet). En dan om 8.15 naar school. Zijn we 8.40 weer thuis en is ze weer moe. En moe betekend: kan niet zelf spelen en ben sagerijnig.
Maar als ik haar meteen naar bed breng is ze om 11.30 weer wakker, gaat t prima tot een 14.30 en dan weer moe… terwijl we om 15.00 broerlief op moeten halen, en daarna meteen door naar zwemles. Dus slapen zit er dan niet meer in.
Dus probeer haar nu op te houden tot 11uur, geef ik haar alvast een boterham en kan ze lekker slapen tot 14.00/14.30
Broerlief blijft over op de zwemlesdagen zodat zij dus tussen de middag kan slapen ![]()
Maar ik moet haar wel bezighouden tot die tijd dus…
Zij zit nu lekker te kleien aan tafel en ik zit ernaast met de laptop. Krijg een minitaartje van haar waar ik 3 euro voor moet betalen ![]()
Elly en Rikkert op de achtergrond en af en toe eens meezingen. Verder bouwen we torens, doen een dansje, kraaltjes rijgen, boekjes lezen…
En ze maakt heerlijke kopjes koffie en warme chocomel met slagroom voor me
wel 100 per dag. en die MOETEN op.
Ben dus op zich wel veel met haar bezig, maar ondertussen doe ik wel mn eigen ding op de laptop of soms even wat poetsen. Tja moet nou eenmaal ook gebeuren.
Als ik haar echt even niet om me heen kan gebruiken of ze heel erg drammerig is hebben we altijd nog de tv als uitkomst, hahaha.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)