Ja het gaat echt stukken beter! Ik denk dat hij echt geschrokken is van het feit dat ineens wel heeeel erg duidelijk werd dat we anders maar uit elkaar moesten. Hij doet echt zijn best nu, en dat hij dan wat meer tijd aan hobby’s besteeds vind ik niet erg. Ik vindhet allang leuk om hem weer eens enthousiast te zien! En hij is tenminste thuis ipv altidj maar 's avonds weg![]()
Dat hij zich op die hobby’s zo goed kan concentreren is inderdaat wel logisch. Dat hoor je vaak bij mensen met adhd, die kunnen zich enorm focussen op iets wat ze echt intereseerd.
Maar als er bijvoorbeeld al een hele week zware onweersbuienbuien enzo worden voorspeld, met een weer-alarm en alles er op en er aan, en het blijkt op die dag toch niet zo te zijn, dan kan hij ook wel weer heel teleurgesteld zijn dat hij zich zo verheugd heeft op iets, en helemaal voor niks… (kan niet tegen verandering he, haha) Ach, het is vaak heel lastig om met die adhd om te gaan, maar het maakt hem ook wel weer speciaal, en daarom ben ik ook op hem gevallen.
We blijven beide ons best doen, en we hebben er ook beiden weer vertrouwen in. En dat laatste zorgt er denk ik ook voor dat het allemaal weer wat makkelijker is, want eerder hadden we het echt al een beetje op gegeven, en dan doe je ook niet veel je best meer.