Wat doen jullie 's avonds?

Kop op meis… Fijn dat jullie zo goed hebben kunnen praten gister. Blijf proberen om positief te blijven als is dat heel moeilijk. Je vriend heeft je NU nodig. Schrik niet als hij binnenkort aangeeft dat hij helemaal geen hulp nodig heeft (dat hoort bij het negatieve cirkeltje waar hij in zit) maar blijf nu doorzetten. Probeer rustig te blijven en positief.

Wie weet… als straks jullie kleine meisje er is … dat dit ook weer lichtpuntje in jullie relatie is!? Zit je er door heen … steun op ons!! Maar … ook op je man. Geef hem het gevoel dat hij ook voor jouw belangrijk is!

Denk aan je/jullie…

Nou een soort van terugval heeft hij eigenlijk al weer gehad gisteravond. Toen de ergste emoties weer over waren, en we gisteren redelijk gezellig tv zaten te kijken, maakt hij al weer een grappig bedoelde opmerking over ons ‘‘therapietje’’. Ik heb hem toen gelijk heel duidelijk gezegd dat hij er geen grapje over hoeft te maken, en dat ik dat heus niet direct af wil blazen omdat het even gezellig was. Hij schrok wel van mijn reactie, maar kwam gelukkig gelijk weer bij zijn positieven, en zei dat we dat inderdaat maar beter konden doen. Ik denk dat hij er ook wel een beetje tegen op ziet, zoveel confrontatie. Natuurlijk heb ik het ook moeilijk, maar alles zal er toch op neer komen dat het een beetje zijn schuld is dat allemaal dat het zo ver is gekomen. Ik heb zo vaak gezegd dat ik niet meer verder wil, en hij beloofde wel steeds beterschap, maar hield het nooit langer dan een dag vol.
Vanavond gaan we in elk geval lekker samen uit eten, en hopelijk hebben we dan eens iets om over te praten. Ik heb nu al aan gegeven dat ik niet over al onze problemen wil praten, maar dat het misschien leuker is om eens herinneringen op te halen. Van toen we elkaar net leerden kennen, de blijdschap van de eerste zwangerschap, onze enige vakantie in spanje, dat soort dingen. Dan zien we misschien weer in dat het niet alleen ellende is geweest tussen ons, want we hebben echt wel onze leuke tijden gehad. En daar verlang ik zo naar terug, ik wil gewoon mijn lieve vriendje van toen terug. Natuurlijk zijn we beiden veranderd door de nare gebeurtenissen, maar we moeten toch op z’n minst weer in kunnen zien dat we elkaar niet alleen hebben om alle ellende over uit te storten. We moeten er zijn voor elkaar, in slechte tijden, maar zeker ook in leuke tijden!
En mini-boy, wat je zegt dat hij zich bij mij kan uiten en voor de buitenweredl wel leuk is, dat klopt wel, want ik zie ook dat hij bij zijn moeder zo gemeen is. Daar is hij grotendeels bij opgegroeid, en ook zij is de pineut, al is het minder dan bij mij. En natuurlijk mag hij ook zichzelf zijn bij mij, maar zichzelf heeft toch ook een leuke kant neem ik aan…? Die is er namelijk echt wel geweest!

Er is trouwens nog iets waar hij mee zit, en dat vind ik ook heel aannemelijk. Hij voelt zich minder dan mij zegt hij. Hij is niet zo heel slim, heeft geen enkele school fatsoenlijk afgemaakt, ( hij weet wel heel veel van dingen die hem intereseren, zoals alles over alle soorten auto’s, maar vraag hem na het klaarnmaken van tig flesjes voor Joey niet hoeveel water en hoeveel schepjes, want dat weet hij niet, vraagt hij elke keer opnieuw) is verbaal niet echt sterk en begrijpt veel van mijn woorden niet, hij werkt via een sociale werkplaats fulltime op een begraafplaats als hovenier (ivm adhd), en ik heb mijn opleidingen wel gedaan en heb ook (nu niet echt als gastouder) goede banen gehad, Ik heb een fijne familie en hij niet, ik heb ‘nette’ vrienden, en hij eigenlijk meer van die straat schoffies. Beetje lullig om zo te zeggen, maar ik kan me voorstellen dat hij daarom een beetje tegen mij opkijkt, al vind ik dat echt niet nodig. Hij heeft weer hele andere kwaliteiten die ik niet heb. Hij is knap en slank, heeft veel sociale contacten, is zelfverzekerd en heeft lef in grote groepen, hij is nooit moe en heeft altijd energie, zomaar wat voorbeeldjes die ik allemaal niet heb. Hij moet alleen leren trots te zijn op wat hij wel in huis heeft, en niet alleen piekeren over zijn mindere kanten.
Hmmm het is weer een heel verhaal geworden zie ik… Sorry!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Jij moet ook je ei kwijt en daar zijn wij voor. Maar dat is nogal wat waar hij op zich mee zit. Overigens heet zijn aandoening dan ADD in plaats van ADHD. Een vriendin van mij heeft het ook en inderdaad ritalin helpt niet. Das het zelfde als iemand die ADHD heeft speed geven. Ik hoop wel dat hij door zet nu want dat is wel heel belangrij voor hem en zeker voor jullie. En heel belangrijk hij moet leren waarderen wat ie WEL heeft en niet missen wat ie NIET heeft.

Enne dat van die flessen, dat heeft Mervin ook nog wel eens en zijn IQ is hoger dan dat van mij. Mervin zegt wel eens dat wij dat weten heeft met moeder zijn te maken, wij zijn ouders op instinct hun op nadenken. En dat wil niet zeggen dat wij beter zijn, maar wij dragen het met ons mee zeg maar. Niet alle vrouwen overigens. en dat is niet erg, pappa’s hebben weer andere kwaliteiten en dat is wat je vriend moet leren. Niet dat ie minder is maar dat ie andere kwalitieiten heeft.

Succes en sterkte voor het weekend enne hopelijk werkt de ha goed mee en krabbelt je vriend niet terug.

Groetjes,

Michèle

Wat je nu hebt opgeschreven zijn wel punten die je met hem kunt bespreken. Misschien moet je hem ook laten zien dat hij in die punten beter is dan jij en jij dus ook echt niet perfect bent.

Ik hoop echt voor jullie dat het weer beter gaat. En vooral voor het wonder dat je bij je draagt. En natuurlijk voor Joey.

Veel plezier bij het etentje en vooral positief blijven en blijven praten. Dat is verschrikkelijk belangrijk in een relatie.

Je bent sterk meid… dat heb ik al vaker terug gelezen in je topics etc. Je geeft de moed niet zomaar op… daarom nu ook niet! Knap!!

Weet je wat jullie eens moeten gaan doen. Dagje/avondje relaxen in Sanadome … gewoon even geen weet van alle problems even heerlijk ontspannen… de kleine jongen uit logeren … en er een fijne avond van maken. Dat gun ik jullie…!!

Fijn weekend meis…

Jullie komen er samen wel, weet ik zeker. Moed houden meis

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Nou we zijn gisteravond naar de pizzeria geweest, en het was best gezellig. Ik heb em wel aan een boel gergerd, maar wou hem niet gelijk overal op aanvallen, al is dat wel heel moeilijk!
Het begon al thuis, de vorige dag hadden we afgesproken dat we rond 8 uur zouden gaan, zodat we inderdaat in de avond niet thuis zouden zijn. Gisteren middag zei hij al dat hij liever om 7 uur wou gaan, want Joey werd om half 5 al opgehaald, en als hij dan te lang thuis zit te wachten, dan word hij sjagrijnig. Nou goed, dan word het 7 uur dacht ik. Maar toen het half zes was kon hij al niet meer wachten! Bijna een flinke woordenwisseling gehad, maar ik heb hem weten te overtuigen dat we samen beter eerst even een serie op dvd konden kijken, want half 6 was echt te vroeg. Dan zouden we om half 8 ofzo al weer thuis zijn, en dan heb je weer zo’n lange avond.
Uiteindelijk zaten we er dus om 7 uur. Hij deed niks anders dan klagen, het was er warm, de tafels stonden te dicht op elkaar, wat een gevaarlijke tent als er brand uitbreekt, wat duurt het lang voor alleen al het soepje en stokbroodje komen, de pizza zat veel te vol met kaas… Pfff klopte ook allemaal wel, maar wat heb je toch aan al dat geklaag denk ik dan. Geniet gewoon, dan hoef je je ook nergens aan et ergeren. We hebben geen ruzie gekregen omdat ik hem niks ervan heb gezegd, maar onbezorgd en gezellig is anders zeg maar…
Ik heb altijd dat als we het dan eens redelijk gezellig hebben, dan kan ik niet voor 100% genieten, omdat ik onbewust wacht wanneer de bom barst zeg maar, begrijp je het nog…? Pfff het kost gewoon heel veel moeite, maar ik blijf mijn best doen! Ik zal blij zijn als we van de week bij de huisarts zitten!

Oef over slakken en zout gesproken. Wel kanp dat je nks gezegd hebt. Zwanger en geergerd worden is geen lolletje. Maar ik kan begrijpen dat je blij bent als het morgen (maandag is). Want het feit dat je op eieren loopt en water bij de wijn doet steeds om het gezellig te houden is geen leven. Nog even volhouden meid.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

Wat een vervelende situatie!!
Wij gaan ieder 1 avond in de week naar de yoga, verder hobby’t mijn mannetje vaak wat rondom/aan het huis. Wij stoken een hout kachel dus zo nu en dan moet hij hout gaan zagen… zijn nog in een eindfase van een verbouwing. Wij zijn blij als wij een avond niks moeten. Misschien kan hij met een vriend naar de sportschool gaan o.i.d. Het is een bezigheid, het kost energie en je wordt er positiever van (zegt de ha en de psych.).
Wij hebben ook in hetzelfde schuitje gezeten kwa zin… weinig behoefte-als je tegen hem aan kruipt verwacht hij er wat van- waardoor je weer meer afstand neemt enz. is een circel waar je in zit. Heb toen tegen m’n vriend gezegd dat ik niet na elke knuffel “besprongen” wil worden! (bij de psych)
Wij hebben geen relatie-therapie gehad (ik liep bij de psych.) maar wij zijn wel daardoor bewuster van wat we doen en dat wij moeten blijven praten, en zijn daar in geslaagd.
Ik zou zeggen relatietherapie, baat het niet schaad het niet. En mocht het toch op niets uitkomen heb je voor jou gevoel er toch alles voor gedaan!!!

Heel veel succes!!!

Liefs Frauk

Nou dames, ik geloof dat er al een beetje vooruitgang in komt We hebben het gisteren echt heel leuk gehad! We konden samen uitslapen omdat Joey ivm het etentje bij mijn ouders sliep. Samen hebben we ontbeten, en thuis opgeruimd. "s middags samen een dvd gekeken, en 's middags later hebben we samen Joey opgehaald. Voor het eerst sinds lange tijd dus ook weer zonder reden (moederdag, vaderdag, verjaardag) bij mijn ouders op visite geweest, en dat was ook leuk. Mijn vriend wil dat vaak niet, omdat hij dan ook niet zo lang stil kan zitten. Hij heeft samen met mijn vader fc twente gekeken, en ze hadden het heel leuk samen, met hun biertje We hebben daar nog gegeten, en toen werden we thuis gebracht. Ik heb Joey in bad en bed gedaan, en mijn vriend moest nog even wat ophalen bij een collega. In die tijd heb ik lekker hapjes gemaakt en kaarsjes aan gestoken. Uitgebreid gedoucht, en toen hij thuis was was hij echt vrolijk! We hebben het echt leuk gehad. Hij heeft de hele avond op mijn rug gekriebeld, hahaha! dat wil hij nooit, maar hij laat nu echt zien dat hij wat voor me over heeft!
Hij had ook de parfums voor ons gekocht die we gebruikten toen we elkaar net leerden kennen, en hij had 's morgens zijn haar gedaan zoals ik het mooi vind (en hij niet) en zijn mooiste kleren aan getrokken. Hahaha ik moet er wel een beetje om lachen, maar ik ben blij dat hij zo zijn best doet.
Tsjah, en toen is HET er ook sinds lange tijd weer van gekomen Dat zegt wel wat over hoe goed ik mij op mijn gemak voelde, want ik heb er wekenlang niet aan moeten denken! Ik begin dus weer wat meer vertrouwen te krijgen. Ik ga woensdag bellen naar de dokter, omdat we de komende dagen toch niet kunnen ivm werk, en zo kan ik ook mooi nog even aanzien of hij het echt serieus meent, of dat het een dagje toeval was…

Eerst even iets anders, ik zie ineens dat Joey zijn O uit de ticker is gevallen

Enne dat zijn positieve geluiden. Inderdaad nog steeds bellen want alleen kan hij het niet volhouden denk ik. Niet rot bedoeld, maar ik weet uit ervaring dat veranderen een hoop energie kost en dan is hulp daarbij soms heel erg welkom, maar het is zeker een mooie test.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn dat hij zo zn best doet! Ik bedoel, dat is wel een teken dat hij ook echt voor jullie toekomst wilt vechten & vooral dat hij ook zoveel om jou geeft dan jij om hem!
Natuurlijk is het niet makkelijk met zo’n kleintje om jullie heen & een ander kleintje op komst …

Wat ik altijd zeg is: Je kan pas van iemand anders houden, als je van jezelf houdt!

En uit zijn uitingen blijkt dat hij op dit moment niet genoeg van zichzelf houdt om jou te geven wat je eigenlijk nodig hebt nu: héél veel liefde!
Dus het is helemaal niet zo slecht om met een huisarts te gaan praten!
ADHD is inderdaad niet altijd dat mensen ‘alle dagen heel druk’ maar het is zeker niet makkelijk als je last hebt van concentratieproblemen & onrust in je hoofd hebt! De prikkels & spanningen die nu tussen jullie zijn maken die onrust waarschijnlijk ook nog een stukje erger, waardoor het dus een beetje uit de hand loopt allemaal!

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat …
De 1e stap na de huisarts is al gezet … dus als jullie het doorzetten kan het misschien alleen maar beter worden!
In iedergeval heb je niks te verliezen mama_snoekie!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

quote:
Wat ik altijd zeg is: Je kan pas van iemand anders houden, als je van jezelf houdt!

Dat vind ik niet zo. Ik hou absoluut niet van mezelf in de zin van negatief zelfbeeld. Maar wel heel veel van mijn man

Maar het zijn zeker goed geluiden van jullie kant Anouk!! Ben blij voor jullie… en weet zeker dat er meer van zulke dagen komen…!

Jeetje, wat een verhaal, meid!

heb me even helemaal ‘bijgelezen’ en kan me voorstellen dat het een heel moeilijke situatie is.

De herkenning die ik heb met jouw situatie, is dat mijn man ook ADHD heeft. Nu hij 30 is, betekent dat inderdaad niet meer dat hij heel de dag rond wil springen, maar speelt het zich meer intern af, net als bij jouw vriend. Zeker als hij dat niet makkelijk kan verwoorden hoe hij zich vvoelt, of welke gedachten er allemaal spelen, is het heel moeilijk om hoogte te krijgen van wat hij nou wil en voor hem ook heel moeilijk om voor zichzelf duidelijk te krijgen wat hem nou dwars zit, waarom hij zich ‘verveelt’ en het gevoel heeft dingen te missen. Mijn man kan zich redelijk goed uiten, maar het duurt soms wel even voordat hij het goed om een rijtje heeft voor zichzelf. dan broeit er al een tijd wat, maar komt het er pas na een week of twee of uit. met een beetje pech neemt de ADHD het dan over en gaat ie echt ruzie zoeken. Dat is met de beste wil dan niet te voorkomen, hij moet dan even ontploffen, waarna het weer beter gaat. Dit vergt een hoop kracht van ons als partners, ik herken dan gelukkig echt de ADHD en weet dat ik onredelijkheid kan verwachten. Niet leuk, maar wel hoe het is. daarna kunnen we ook normaal praten en is de lucht geklaard.

Ritalin is hiervoor geen oplossing. ben sowieso geen voorstander van ritalin voor volwassen, mijn man werd er ook depressief van. Ritalin is echt anti-stuiter en ook bij een ADHDer hoeft dit niet altijd het vervelendste probleem te zijn (ben er bij mijn man vaak wel van gecharmeerd… )

De ADHD zal vast niet de enige oorzaak zijn, maar maakt het voor jullie beiden wel onoverzichtelijker en moeilijker op te lossen. Als daar dan ook nog een stuk onzekerheid bij komt kijken, kan het heel complex worden en is realtietherapie waarschijnlijk een heel goede oplossing! Ik hoop echt voor jullie dat het gaat werken!

Daarnaast kan een goede vrijpartij de lucht echt klaren, loopt bij ons ook nog steeds niet fantastisch, maar er wordt aan gewerkt. Het kan soms echt helpen om even over die tegenzin heen te stappen en die tijd aan elkaar te besteden. Als je met je zwangerschap fysiek het niet kan hebben, zeker niet doen, maar anders… is toch ook goede therapie naar mijn idee!!

Heel veel succes samen!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Fijn om te horen dat “het gevoel” er nog wel zit bij beide kanten!!!
Zo’n moment moet je echt in je gedachten blijven houden. Dat was bij mij ook elke keer de reden om door te gaan en de moed niet te verliezen… bij ons is alles “goed”, dwz we werken weer als eenheid en alles valt weer op z’n plaats!!
Als jullie zo door zetten komt het allemaal wel goed, maar blijf beide vertrouwen hebben!!!

Succes Liefs Frauk

Anouk, hebben jullie al contact met de ha gehad?? Enne is ie ook lief gebleven voor je de afgelopen dagen?

Groetjes,

Michèle

Zie dat mijn reactie (gedeeltelijk) beetje mosterd na de maaltijd was, maar goed bedoeld in elk geval.

Ik hoop inderdaad dat het nu even leuk is gebleven met jullie.
Dat sporten wat eerder aangeraden wordt, is ook een goede mijn man heeft een tijd hard gelopen en kreeg daardoor echt meer rust in zn kop. Wie weet is t wat? Misschien kunnen jullie zelfs samen op een sport als je oppas kunt vinden voor een vaste dag in de week. Samen squashen ofzo, ideaal goed voor je lijf en je bent lekker samen bezig…

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar het gaat zo supergoed hier! Er is nog niet 1 woordenwisseling geweest, geen ruzies, alleen lief voor elkaar, behulpzaam, begripvol, geduldig, alles positief!
We praten ook erg veel, daar nemen we speciaal de tijd voor, door 's avonds al Joey op bed ligt, door samen koffie te gaan drinken aan de keukentafel. Tv en radio uit, gordijnen dicht, dus geen afleiding, en dan echt een soort evaluatie van de dag en avond er voor. Wat ging goed, wat kan beter, waar heb je je aan geergerd. Hahaha het klinkt bijna als een therapie, maar we vinden het wel allebei fijn zo!
Ik heb dus ook nog geen dokter gebeld, mijn vriend heeft me haast gesmeekt om hem nog een kans te geven. En die benut hij echt goed dit keer! Hij is van mening dat als alles wat soepeler gaat tussen ons, hij dan ook beter over zijn problemen kan praten, en dat doet hij het liefst met mij ipv professionele hulp. Tsja, ik had er mijn twijfels over, maar begin er steeds meer in te geloven dat dit voor hem misschien werkt.
Hij heeft ook een hobby er bij, waar hij lekker veel mee bezig is, en die ik ook best interesant vind om aan te horen, en ook ik heb weer genoeg om handen met de babykamer enzo.
Hij heeft zijn halters weer van zolder gehaald, en wil weer serieus wat spieren kweken. Hij is bodybuilder geweest, en mist dat best, maar geld voor een sportschool zit er helaas even niet in nu. Hij gaat dus iig zelf een begin maken, en als alle financieen met de baby er bij straks duidelijk, wil ik hem misschien een abo op de sportschool geven, en dan hopelijk met als reden dat hij zo goed is veranderd

Oh klinkt goed meid, Alleen zweef niet meteen helemaal weg he. Niet als domper bedoeld, maar hou het in de gaten dat je niet straks weer op dat zelfde punt zit.

En sporten is zeker een goede uitlaat voor mensen met ADHD, dus dat is alleen maar goed. En als je vriend weet wat hij moet doen dan hoef je ook niet zoveel kwijt te zijn voor een abo. Wel inderdaad je financien op orde hebben, maar er zijn sportscholen (zeer grote naam, dus zo te googelen) waar je maar 14.95 per maand betaald geloof ik. Ik ben duurder uit, maar ik heb ook meer begeleiding nodig voor mijn rug en zo.

Maar he wel lekker genieten verder.

Groetjes,

Michèle

Je hebt helemaal gelijk hoor Michèle, ik hou het echt wel in de gaten! Maar het gaat nu al langer goed dan het ooti eerder heeft gedaan, en hij is ook zo gemotiveerd nu! Hij zegt ook steeds dat hij zich zo veel beter in zijn vel voelt nu hij weet dat we samen zo ons best doen. Het was ook een soort circeltje geworden waar we allebei niet meer uit konden komen. Vooral dat geerger aan elkaar. Ik erger me aan het feit dat hij niet opruimde, dus deed ik dat ook maar niet meer, en dat vond hij weer iritant, zodat hij nog minder deed, en zo weer van mijn kant terug. En dat niet alleen met opruimen, maar met alles.
We stoppen er nu samen energie in, en dat geeft ook weer energie!
Ja ik weet welke sportschool je bedoeld, maar hij wil wel echt met begeleiding sporten enzo, met voedingsadvies en allerlei shakes enzo, Daar betaal je 50 euro per maand voor hier, hebben we eerder gedaan. En das icm met sauna en zonnebank en alles wat je maar kan bedenken. Ik weet wel zeker dat we dat straks kunnen betalen, maar durf het nu even niet aan, want er staat mij nog een heel UWV verhaal te wachten met ziektewet en zwangerschapsuitkering, en het UWV kennende zal dat maanden op zich laten wachten! Een extra vaste last er bij durf ik dus nog even niet aan.
En daar komt bij dat een verplichting voor mijn vriend misschien nog even te veel van het goede is. Hij wil eerst op eigen houtje een beetje vet verbranden, want er is aardig wat aan gegroeid sinds wij samen zijn, haha!