Wat denken jullie over het KISS-syndroom?


#1

Het vorige bericht dat ik geplaatst heb ging over buikkrampen en het slechte drinken van mijn zoontje. Heb op internet gezocht en kwam terecht op sites met info over het Kiss syndroom. Had hier nog nooit eerder van gehoord, maar ik herken zoveel dingen! Is het Kiss-syndroom bij jullie bekend? En, zo ja, ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover? Heeft een van jullie dit bij jullie kinderen meegemaakt? Het CB doet weer wat onverschilliger, zo van wacht nog maar even een maandje. Maar ik zit mooi met een kind (4 mnd oud) dat huilt bij het drinken en na drie weken nog steeds zo weinig drinkt, terwijl zijn buikje rammelt van de honger! Alvast bedankt voor je reactie…!


#2

Ik ken iemand die een zoontje heeft met het Kiss-syndroom.
Ik ga ff voor je kijken voor info.
Het bestaat wel degelijk alleen doen sommige cb’s er inderdaad nogal onverschillig over

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?


#3

Ben ik weer even.
Heb vandaag weinig tijd i.v.m. twee verjaardagen.
Maar heb je al eens gedacht aan een osteopaat?
Ik heb daar van anderen heel veel positieve verhalen over gehoord!!
Misschien is er alvast iets te vinden op internet over een osteopaat en wat hij doet.
Nogmaals, ik heb veel goede ervaringen gehoord van andere moeders.
Wie weet heb je daar wat aan…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Gewijzigd door - Bieb op 22 May 2005 09:59:42


#4

Dank je wel Bianca, voor de moeite! Ik ga eens kijken wat het precies is een osteopaat. Het is in ieder geval goed om te weten dat moeders veel positieve ervaringen hebben. Ik ben erg benieuwd of mijn zoontje het heeft, het zou een hoop verklaren! Of hij is gewoon een eigenwijs mannetje…

Veel plezier op de verjaardagen!


#5

Ik zou het aankaarten bij je huisarts.
Ik heb verder geen ervaring met KISS of een osteopaat.

Sterkte en succes ik hoop dat je snel een oplossing vindt.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).


#6
quote:
Ik zou het aankaarten bij je huisarts. Ik heb verder geen ervaring met KISS of een osteopaat.

Sterkte en succes ik hoop dat je snel een oplossing vindt.


Ja, dit zal ik inderdaad ook doen…ik heb wel gehoord dat (kinder)artsen het KISS-syndroom nog niet helemaal serieus nemen, maar dit weet ik niet hoor, ben benieuwd wat hij ervan zegt! Wat je zegt, als er maar een oplossing komt…en als hij het niet heeft kan ik dat in ieder geval uitsluiten! Vind het namelijk vooral zielig voor hem.


#7

Hoi Esther, heb je al wat kunnen vinden over osteopathie?
Ik zal nog eens kijken of ik kan vinden wat ze er over schreef (degene met dat zoontje met Kiss)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?


#8
quote:
Hoi Esther, heb je al wat kunnen vinden over osteopathie? Ik zal nog eens kijken of ik kan vinden wat ze er over schreef (degene met dat zoontje met Kiss)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?


Ik heb wel een site gevonden: www.osteopaat.biz, die ga ik straks eens uitgebreid lezen…heb de hele middag gewandeld met Jonathan, die sliep tenminste daardoor en ik heb nog een behoorlijk aantal pondjes over van de zwangerschap (was 20 kilo aangekomen), dus geprofiteerd van het mooie weer!

Hartstikke aardig als je zou willen kijken…als en wanneer je tijd hebt uiteraard! Ga straks nog even kijken op internet, maar ben erg benieuwd naar mensen die het (ook) hebben meegemaakt of die er wat van afweten…

Hoe waren je twee verjaardagen??

Groetjes, Esther mamma van Jonathan (4mnd)


#9

Ik heb ff wat gekopieerd alvast.
Misschien heb je er wat aan.

Klachten bij baby’s en kinderen
Kinderen met onregelmatige schedeltjes m.n. na moeizame bevallingen
Huilbaby’s, onrustige kinderen
Motorische achterstand
Klachten na doorgemaakte blessures
Stoornissen van allerlei aard, zoals oorpijn, buikklachten

Indicaties voor osteopatische behandeling van baby’s en kinderen.
Hieronder volgt een opsomming van indicaties welke geschikt zijn voor osteopatische behandeling. Deze is vanzelfsprekend niet volledig, maar is bedoeld om een indruk te geven van wat al zo in aanmerking kan komen voor osteopatische behandeling.
– darmkrampjes of kolieken en acute buikpijn
– buitensporig huilen bij pasgeborenen
– buitensporig braken bij pasgeborenen
– plagiocephalie (asymmetrisch vastzitten van schedelnaad, kroonnaad of lambdanaad) of scheefhoofd
– voorkeurshouding of dwangstand van het hoofd
– astma
– exceem en allergieën
– keel-, neus- en oorproblemen zoals overmatige voorhoofdholteontstekingen, verkoudheden, middenoorontstekingen, kee- en neusamandelonstekingen
– gedrag- en leerproblemen zoals hyperactiviteit, dyslexie, dyspraxie
– epilepsie, cerebrale verlamming
– bedplassen
– wervelkolomaandoeningen zoals scoliosis (scheve rug)
– ontwikkeling van de tanden
– vooraf, tijdens en na ortodontische behandeling

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?


#10

Echt hartstikke bedankt Bianca, ja er zitten wel een aantal symptonen bij die Jonathan ook veel heeft. Ik krijg echt zo’n “klik”! Misschien dat ik morgen gewoon eens ga bellen met zo’n osteopaat. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar… je weet maar nooit…!


#11

Nee, inderdaad, het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.
Maar iemand die ik “ken” die kwam er pas achter toen haar zoontje al ruim 1 jaar was. Tot die tijd lopen “klooien” zeg maar en niet echt serieus genomen.
Wie weet wordt er toch iets gevonden dat heel “simpel” op te lossen is.
Er schijnt trouwens een goeie osteopaat in Amersfoort te zitten.
Is niet echt ver van waar jij woont.
Als je wil kan ik de naam van die osteopaat wel voor je achterhalen…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

P.S. welke symptonen herken je dan? En heeft Jonathan eigenlijk ook moeite om zijn hoofdje op te tillen? En hoe was je bevalling dan? Supersnel? (dat schijnt ook regelmatig invloed te hebben)

Gewijzigd door - Bieb op 22 May 2005 20:57:36


#12
quote:

P.S. welke symptonen herken je dan? En heeft Jonathan eigenlijk ook moeite om zijn hoofdje op te tillen? En hoe was je bevalling dan? Supersnel? (dat schijnt ook regelmatig invloed te hebben)

Gewijzigd door - Bieb op 22 May 2005 20:57:36


Wat vervelend voor die kennis van jou, dat moet zo vermoeiend geweest zijn! Gelukkig dat ze de oorzaak gevonden had! Het is jammer dat het CB (tenminste hier) ouders er toch niet op wijzen dat dit een mogelijke oorzaak kan zijn, dat kan een hoop stress schelen zeg!

Ja, heb inderdaad een snelle bevalling gehad! Hij was 10 dagen overtijd, wel veel voorweeen gehad, maar toen mijn vliezen braken was hij na 2 1/2 uur geboren. Hij was 8,8 pond bij de geboorte.

Mijn zoontje huilt echt ontzettend veel, ook ineens zomaar zonder duidelijke reden. We liepen de eerste maanden zo’n 18 uur per dag met hem in ons armen. Verder heeft hij heel veel last van zijn buikje/darmkrampjes, ook accuut, opeens gaan die beentjes omhoog en huilt hij hard. Verder heeft hij een duidelijke voorkeurskant en vind ik zijn hoofdje aan die kant wat afgeplat. Volgens het CB niet noemenswaardig, maar toch… probeer de andere kant wel zoveel mogelijk te stimuleren. Verder heeft hij een heel gevoelig huidje, tegen eczeem aan, maar vaseline lanette zalf helpt wel goed. Hij is wel vrolijk verder maar heel onrustig en kan slecht slapen. Ook beweegt hij zijn hoofdje steeds van links naar recht, links, rechts etc., gelukkig gaat dit wel wat beter nu. De voeding is het grootste probleem bij hem, heel in het begin kon hij de borst niet goed pakken en begon steeds te huilen, de kraamzorg zei dat hij driftig was en dat sommige kinderen de borst niet willen/kunnen pakken. BV nog wel gelukt maar toch wegens omstandigheden al snel over op de fles, zelfde verhaal. Steeds huilen, fles weigeren, dan weer heel gulzig, huilen, weigeren, etc. Ook wil hij nooit in je arm liggen, vind ie niet prettig, en tijdens het drinken legt hij zijn hoofdje opzij, hij kijkt je niet aan zeg maar…en wil alleen drinken als ik met hem loop, echt zulk raar gedrag!! En daar probeer ik dus een verklaring voor te vinden. Verder is hij motorisch wel bij en is zelfs heel sterk. Wel vind ik dat zijn hoofdje altijd een beetje scheef ligt. Zo zijn er nog een paar dingen…

wat een verhaal he? Wat ik zeg, verder is het een gezonde en lieve jongen hoor en misschien zijn het gewoon babykwaaltjes, maar toch vind ik het raar!

Nou, als je de naam van die osteopaat weet, heel graag, altijd fijn om een referentie te hebben, vind je niet? Als het niet teveel moeite is hoor!

Nou, ik duik m’n bed maar in, morgen weer vroeg op! Slaap lekker!

Groetjes, Esther mamma van Jonathan (4mnd)


#13

Toch wel “apart” sommige dingen…zoals dat weg kijken enzo…

Het heeft trouwens ff geduurd maar ik heb de naam e.d. van die osteopaat

Chris Vos
www.osteopathie-vos.nl

Tel.nr. heb ik ook, maar weet niet of ik dat hier op de site zal zetten.
Dat mail ik je dan wel als je het hebben wil.

Die internetsite van hem lijkt me wel handig.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?


#14

Even 1 voorbeeldje van die site!!

Hieronder geef ik een voorbeeld van een osteopathische behandeling bij een huilbaby.

Huilbaby

De ouders kwamen met hun baby van twee maanden oud in de praktijk. De baby huilde vrijwel altijd als hij op zijn rug lag, ook keek de baby bij voorkeur naar links en de achterkant van zijn hoofdje was aan de linkerkant iets afgeplat. Als de baby op zijn buikje op de arm lag of op de buik van één van de ouders, huilde de baby niet en kon de baby de slaap wèl vatten. Tevens moest hij vaak overgeven (reflux). Na onderzoek bleek dat de eerste nekwervel niet goed naar rechts draaide.

Dit heeft als gevolg dat als de baby op zijn rug ligt, het hoofdje en de nek een druk krijgen, die pijnlijk is voor de baby. Als hij op de buik ligt, heeft hij deze pijnlijke druk niet. Hierdoor komt er ook druk op een hersenzenuw (N. Vagus), waardoor deze zenuw geïrriteerd raakt en de regulatie van het maagklepje verstoord (deze zenuw zorgt voor het open en dicht gaan van het maagklepje). Dit verklaart het spugen van de baby.

Na 2 behandelingen waren de klachten verholpen en kon de baby beter het hoofd draaien. Tevens spuugde de baby niet meer, wat aangeeft dat het maagklepje nu beter functioneert.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?


#15

Hai Bianca,

Echt hartstikke bedankt hoor, daar heb ik echt wat aan. Ga de site bekijken. Tel.nr. kan ik wel vinden in de site.

Wat zielig toch zeg, voor zo’n baby’tje. Ben je net op de wereld…

Misschien is het gek maar Jonathan huilt dus niet persee als hij op z’n rug ligt…nou, ik ga wel een afspraak maken in ieder geval, want heel veel symptomen heeft hij wel, babykwaaltjes in tienvoud! Ik neem nu liever het zekere voor het onzekere vooral omdat het wel gevolgen kan hebben in de toekomst.

Aan de ene kant hoop ik dat het het is, dan heb ik een verklaring, aan de andere kant hoop ik van niet, en groeit hij er misschien gewoon overheen. Maar…als het zo makkelijk op te lossen is!

Wat wel apart is, is dat sinds ik daar aan denk deze week, het een beetje beter lijkt te gaan!

In ieder geval…morgen heb ik een afspraak bij de huisarts voor een verwijsbriefje (geen staking!)

Voor nu: slaap lekker !

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan


#16

Nou, dokter wilde er helemaal niets van weten. Zegt dat het nooit bewezen is en vindt het erg dat ik me nu al zorgen maak, omdat ik zei dat het gevolgen kan hebben in de toekomst als je het niet behandeld…

Heb over twee weken een afspraak bij de kinderarts, leg het nog wel aan haar voor…!

Vind het best lastig dit soort dingen…maar probeer maar op m’n gevoel af te gaan…

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan


#17

Zat er dik in, dat ze er niks van willen weten…
Ga inderdaad ook gewoon op je eigen gevoel af hoor! (en natuurlijk naar het advies van de kinderarts luisteren, hihihi )
Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?


#18

dank je nou, ik hou het wel in de gaten…gelukkig is hij nog erg jong stel dat het wel zo zou zijn, dus ben wel op tijd…!

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan


#19

Hallo Etty,
Ik heb net je berichtjes gelezen over je zoontje. Je vraagt naar de mening van anderen over het Kiss-Syndroom. A.s. vrijdag wordt mijn jongste zoontje 1 jaar oud. Net als bij mijn eerste zoon (nu 4 jaar), was het een zeer snelle bevalling. De eerste 2 weken leek alles prima te gaan, maar beide kinderen begonnen na zo’n 2 weken verschrikkelijk te huilen. Ik zal even in het kort vertellen wat er allemaal aan de hand was. Borstvoeding verliep niet goed, het aanleggen lukte niet echt en als ze dronken, dan was het steeds maar voor even, steeds het hoofd wegdraaien en weer huilen. Borstvoeding om de anderhalf uur, waarbij elke voeding zo’n 3 kwartier in beslag nam. Veel overgeven, steeds alle melk er weer uit en weer huilen, nouja… schreeuwen. Steeds verdrietig kijken, met een hulpeloze blik in de ogen. Troosten hielp niet. Moeilijk slapen etc. Het CB gaf allerlei adviezen, maar echt niets hielp. Ik moest minder borstvoeding geven en het schreeuwen negeren, we moesten hem inbakeren, ze zijn naar de fysio geweest, het ziekenhuis, kinderartsen etc. Het huilen/schreeuwen werd alleen niet minder. De kinderen even in een wipstoeltje neerzetten of in de box leggen was er ook niet bij, alleen lopen met de kleine op de arm zorgde voor wat rust in zijn lijfje. Overdag en s’nachts liepen we dan door de kamer in de hoop dat hij weer ging slapen. Nooit eens een paar uurtjes lekker slapen, nee, steeds een half uurtje(als hij dat al volhield. Af en toe ging het wat slapen betreft wat beter, maar dan hadden we meer het idee dat dat kwam omdat hij bekaf was, dan dat het echt beter ging. Met de jongste zijn we naar een Orthomanuele therapeut geweest. Dit omdat we via o.a. de kraamverzorgster informatie hadden gekregen over het Kiss-syndroom en mijn schoonzus en zwager toevallig bij een andere moeder in de in wachtkamer van die arts zaten. Zij vertelde van de behandeling en de klachten die haar kindje voor de behandeling had. Omdat het hele verhaal behoorlijk overeen kwam hebben wij ook een afspraak gemaakt. Met voorang konden we er gelukkig ook terecht. Hij was toen 2 1/2 maand oud. Yardi (zo heet onze jongste zoon)is op een maandag bij die arts geweest. Hij constateerde dat zijn bovenste nekwervel vastzat en heeft dan met een zachte beweging hersteld. Halverwege de behandeling moest hij ophouden omdat Yardi helemaal niet meer te troosten was(zoals zo vaak). Een week later moesten we voor de zekerheid terug komen. De terugweg in de auto was Yardi rustig, hij heeft niet eens gehuild!!! De dagen erna was het weer helemaal mis, schreeuwen!!!Maaaaar vanaf die vrijdag… een heeeeeel ander kind!!! Echt!! On-ge-lo-ve-lijk!!! Die maandag er op heeft hij alles weer nagekeken, maar hij gaf aan dat hij verder niks kon vinden! Wij vonden het allemaal best!! Het ging ineens echt zoveel beter!! Yardi kon ineens slapen, zo maar een paar uur achter elkaar!! Hij had ineens verschillende huiltjes, voor honger, vieze luier etc. Ineens was hij ook te troosten als er iets was, hij keek anders uit zijn ogen en was VROLIJK!! Ik kan er echt nog uren over praten. KISS bestaat!! En er is iets aan te doen!!Toen we het verhaal vertelden bij het CB en dat hij dus nu niet meer huilde etc. gaven ze aan dat dat zoiezo wel een keer was opgehouden… De rest van de reacties van het CB zal ik maar even niet beschrijven. Het CB… wij gaan er nu alleen nog maar heen voor de noodzakelijk prikjes. Zowel bij de eerste als bij de tweede hebben wij er niks aan gehad. Natuurlijk hoeft het niet meteen na de eerste behandeling helemaal goed te gaan, maar je kindje knapt er zeker van op! Zoals ik al zei; Yardi wordt a.s. vrijdag 1 jaar. De laatste tijd huilt hij weer veel en vanaf januari is hij wel heeel erg vaak ziek. Hij is steeds verkouden(wat natuurlijk wel vaker gebeurd bij kinderen)maar Yardi eet dan ook niet meer zo goed, geeft weer over, is veel aan de diaree, slaapt onrustiger etc. Hij heeft al 2 keer antibiotica gekregen omdat hij alleen nog maar in zijn bedje kon liggen en verder niks meer kon. Ook nu weer werd er door de huisarts en het CB aangegeven dat het allemaal wel weer over zou gaan. Maaaar we hebben toch maar weer een afspraak gemaakt bij de therapeut. De laatse weken begon Yardi zich ook weer te overstrekken etc. Afgelopen maandag zijn we heen geweest en wat bleek?? Zijn bovenste nekwerveltje zat weer vast, maar nu aan de andere kant. Dit is dus weer verholpen, ook nu weer veel gekrijs na de behandeling, maar ook dat ging weer over. Hij geeft nu nog steeds (zomaar ineeens) over en wil niet echt gaan slapen en schreeuwt weer. Maaaar ook deze keer zal het even een paar dagen duren voordat alles weer is hersteld, daaar gaan we dan maar vanuit. Niet alleen voor de kleine en de oudste, maar ook voor ons en de directe omgeving is het best zwaar. We gaan er maar weer vanuit dat de behandeling weer aan zal slaan en hij als een vrolijk mannetje zijn eerste verjaardag zal vieren!
Ik hoop dat jij (en misschien anderen) iets aan mijn verhaaltje hebt/hebben en dat het ook met jouw zoontje snel beter zal gaan!! Sterkte… Mail gerust als je iets wilt vragen!!
Groeten Ilonka


#20

Jee, wat super dat je je verhaal hier zo uitgebreid neer hebt gezet zeg!
Ik hoop dat deze laatste behandeling inderdaad weer goed aanslaat (maar dat zal ongetwijfeld) en alvast gefeliciteerd met zijn eerste verjaardag!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en…?