Wat betekend de naam van jou kind?

Wij hebben de naam “Noah” gekozen juist om de betekenis, en omdat hij uit de bijbel komt.

Noah (of Noach) is Hebreeuws en betekent “rust of troost”.

Ik zelf heb niets met het geloof, maar de volgende baby wil Chris toch ook wel graag uit de bijbel met een betekenis.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

zoon 1 heeft de betekenis vertrouwen
zoon 2 heeft de betekenis winnaar
zoon 3 heeft de betekenis het gloed van de zonopkomst

mijn man heeft de betekenis de baas

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Nora betekent naast trots vanuit het Arabisch licht van God. Ik noem haar altijd (eigenlijk zonder er bij stil te staan) mijn zonnetje. Dat is ze ook echt. Ze is zo vrolijk en energiek, ze licht echt de ruimte op waar ze binnen komt! :smiley:

Haar tweede naam is Zwaan, vernoemd naar mijn lieve oma, die in karakter echt een voorbeeld is.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Als Morgan een jongetje was geweest had ze Collin geheete wat overwinnar van het volk betekend ook weer een machtige en krachtige naam. Ik zat trouwens even te kijken nog maar mijn schoonzus (DE schoonzus) heet Mirjam wat bitter betekend. Over je naam eer aan doen zeg.

Voor wie het leuk vind kijk eens op http://www.babybytes.nl/namen/

Hier kun je ook zien hoeveel mensen de naam aan hun kindje gegeven in een bepaald jaar en wat mensen met deze naam van hun naam vinden.

Groetjes,

Michèle

He dat is leuk Michele…

De naam Noah is in 2008 (zijn geboortejaar) aan 447 jongens gegeven en stond het op plaats 24.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Eva is natuurlijk de stammoeder van alle mensen, de eerste vrouw op de aarde! Haar naam betekent ‘de leven gevende’, omdat iedereen van haar afstamt. Wij vonden het gewoon een mooie naam en hebben 'm daarom gekozen. Voor een eventuele tweede dochter zijn wij nog op zoek naar net zo’n korte, simpele naam. Dus kom maar op! Een jongen weten we al, die naam is ook kort en krachtig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

quote:
Eva is natuurlijk de stammoeder van alle mensen, de eerste vrouw op de aarde! Haar naam betekent 'de leven gevende', omdat iedereen van haar afstamt. Een jongen weten we al, die naam is ook kort en krachtig!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/aAh0p2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Adam

Haha!

Zo had ik laatst onze meiden ook tuk. De actrice die Megamindy speelt was zwanger en die had al een zoontje: Wolf.
Dus toen vroeg ik aan de dametjes “Hoe zou het volgende kindje gaan heten als het een meisje is?”. Ze hadden geen idee!

Ik zei “Roodkapje natuurlijk!”. Zaten ze even heel raar te kijken!

Groetekes, Sje

quote:
Eva is natuurlijk de stammoeder van alle mensen, de eerste vrouw op de aarde! Haar naam betekent 'de leven gevende', omdat iedereen van haar afstamt. Wij vonden het gewoon een mooie naam en hebben 'm daarom gekozen. Voor een eventuele tweede dochter zijn wij nog op zoek naar net zo'n korte, simpele naam. Dus kom maar op! Een jongen weten we al, die naam is ook kort en krachtig!

Helaas Rainbow dat was Eva niet. Eva was de tweede vrouw van Adam. Lilith was zijn eerste vrouw alleen zij weigerde zich onder adam te schikken maar vond dat man en vrouw gelijke rechten diende te hebben en is om deze reden uit het paradijs gegooid.

Overigens is Lilly wel een heel mooie naam niet vanwege lillith hoor. Lilly betekend gewoon lelie of wat dacht je van lotus.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 06 May 2010 14:17:54

Verschillen van meningen en geloof hierin Michéle. Bij ons geloof is het nl wel Eva die de 1e vrouw is.

Oooo, Eva zal héél vaak aan moeten horen waar Adam nou toch is! Ach ja! Maar bij ons is het inderdaad Eva, de eerste vrouw. Zo staat het ook bij alle namenbetekenissen. Maar eh…ik vind Lilly ook een lieve naam, maar dat kan dan weer Lully worden…Moeilijk!

Bij mij stond Eva of Evi ook op nummer 1 … maar tja je moet het samen leuk vinden hé.

Leuke meiden naam:
Amber

@ Rainbow en Mini boy. Klopt inderdaad per geloof is het verschillend. Maar ik vond dat ik het voor mijn gevoel wel even melden moest, niet om jullie te pesten hoor

Maar toegegeven Lilith is wel uit veel geschriften verwijderd omdat zij niet in het plaatje paste.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 06 May 2010 16:14:03

haha wat interesant michele, dat wist ik helemaal niet! wel een mooie naam trouwens
ik weet eigenlijk helemaal niet wat mijn naam betekend, Rijco’s naam betekend helemaal niks, die staat niet aangeschreven ofzo, wel reinard of RIJK hahaha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ha ha ha tja Inge ik heb een heel brede interesse en ik lees heel erg veel. Ik sta ook voor veel dingen open. Vandaar dat ik al zei het was niet om te pesten dat van Lillith.

Enne Rijco kan ik ook niet vinden maar jou naam wel.

Inge (Duitse gemengdenaam)
mytische vruchtbaarheid god

Groetjes,

Michèle

Leuke Topic Inge!

Heb net ook even gekeken en Thoby betekend: God is good.

Erg grappig!

Groetjes
Margot

Jesse betekent ‘geschenk’ en zo zagen wij het ook echt als een heel welkom geschenk in ons leven.

quote:
Voor wie het leuk vind kijk eens op http://www.babybytes.nl/namen/

Hier kun je ook zien hoeveel mensen de naam aan hun kindje gegeven in een bepaald jaar en wat mensen met deze naam van hun naam vinden.

Groetjes,

Michèle

De naam ‘Erik’ staat niet in de top-50 van jongensnamen die in 2008 zijn gegeven. Wij zijn dus heel uniek geweest!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Seth stond op plaats 217, ook best wel uniek

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Anne:

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker