Wat betalen jullie voor de peuterspeelzaal

Vrijdag kreeg J een brief mee dat de ouderbijdrage van de peuterspeelzaal wordt verhoogd. Per dagdeel was het 14,50 en dit wordt verhoogd naar 17,50. J gaat 3 dagdelen per week, ofwel 12 per maand, ofwel een verhoging van 36,00 per maand! Ik vroeg me af of onze peuterspeelzaal nou altijd aan de goedkope kant zat of dat ie nu gewoon erg duur is.

Gewijzigd door - SeeSeeEm op 12 Nov 2007 22:43:29

Het nieuwe tarief voor ons is voor twee dagdelen 45,60 euro.
Dus omgerekend 22,80 per dagdeel.
Dus eh…vergeleken bij ons betalen jullie nog “weinig”

Groetjes, mamma van Stephan

eeh hallooooo, ik betaal per maand 28 euro, voor 2 ochtenden van 1/2 9 tot 1/2 12. dusse is het bij ons dan zo goedkoop??

groetjes Kim, mama van

en

kdv is nog duurder maar ja daar had je het niet over hier bij de peuterspeelzaal betalen ze ook zo n 36 euro per maand voor twee ochtend delen

groetjes marielle mama van tanja

Gewijzigd door - zaan5 op 14 Nov 2004 14:16:44

Wat een verschillen!

Ik betaal straks dus voor 2 dagdelen, 35,00 per maand of 3 dagdelen 52,50 per maand.

ik betaal nu 44 voor 2 dagdelen en voor 3 moet je 66 betalen,en vanaf januari word het 48 euro voor 2 dagdelen

Dat is een mooie prijs, wij betalen bijna 35 euro.
Maar ik weet dat ze in Den Bosch en omstreken al gauw 70 euro of meer betalen.
Is geloof ik inkomen afhankelijk daar.
Dus we zitten nog niet zo slecht.
Dat is dan voor 2 dagdelen (1 ochtend en 1 middag).

Groetjes Mim

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/baby4/010315/0/2/1/+10" alt=“Lilypie 4th Birthday” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mimpie op 14 Nov 2004 16:30:17

Hier is het ook afhankelijk van je inkomen en met een eigen bedrijf val je automatisch in de hoogste categorie.

Maar ik vind de verschillen wel ENORM hoor!

Hoe krijg je dat voor elkaar Kim? Zo weinig? Jullie hebben ook een eigen bedrijf toch?

is een psz van een openbare school, dus niet inkomensafhankelijk

groetjes Kim, mama van

en

Zo heeeee, tijd voor de basisschool dus
Nee hoor, lekker nog een jaartje “thuis”! Het gaat al hard genoeg

Hier is het inkomens afhankelijk en wij betalen voor jordy voor 2 ochtenden 58 euro

Tries

Liefs Tries

Wij gaan vanaf januari 45 euro per maand betalen voor 2 ochtenden (zelf eten en drinken meegeven, niet inkomensafhankelijk).

Ik vind de prijs behoorlijk gestegen want als ik het me goed herinner betaalden we 7 jaar geleden 45 gulden.

ik dacht: ah, misschien aardige indicatie wat ik kan verwachten, maar het varieerd nogal he?
dus zal toch effe moeten informeren hier.
dit gaat om de peuterspeelzaal, va welke leeftijd gaan ze daar heen?
groet, Mo

hier vanaf 1 jaar inschrijven en dan kunnen ze met 2.5 jaar terecht maar op sommigen ook al op 2 jarige leeftijd

groetjes Kim, mama van

en

Hier mogen ze officieel geloof ik inderdaad ook vanaf 2 jaar al naar de psz, maar ze hebben liever dat het kind al 2,5 jaar is.

Hier mogen ze al met 2 jaar naar de psz. Wij betalen 37 euro per maand. Dit is voor 2 ochtenden in de week. Overigens zijn alle door jullie genoemde bedragen een schijntje vergeleken met de bedragen die je kwijt bent voor het kinderdagverblijf. Ik betaal nu ongeveer 300 euro per maand voor 2 dagen in de week en dat is na belastingaftrek en tegemoetkoming van m’n baas.

Een kinderdagverblijf is inderdaad stukken duurder. Zit er qua dagindeling niet veel verschil tussen een kdv en een psz?

Belachelijk als het afhankelijk is van je inkomen. Ik vind het helemaal niet nodig dat een peuterspeelzaal (of muziekschool) mijn inkomen weet. Zal allemaal wel met subsidies te maken hebben, maar ik vind het een inbreuk op mijn privacy. Dan moeten ze die maar via een belastingaangifte verrekenen, maar ik vind dat een peuterleidster niets met mijn salaris te maken heeft. Voor zover ik het weet, is het bij ons gelukkig niet van toepassing.

Bij ons mag je ze inschrijven wanneer je wilt, maar ze worden pas geplaatst vanaf circa 2 jaar en 3 maanden. Als ze veel ruimte hebben, mag je kind eerder komen, Mats mag dan ook iets eerder komen, die zal dan 2 jaar en 2 1/2 maand zijn.

Een dagdeel is trouwens 3 uur bij ons. Je mag de kinderen brengen tussen 08.45 en 09.00 en weer ophalen tussen 11.45 (vanaf dat tijdstip staan ze klaar met jas aan en al) en 12.00.

Zo te horen valt de hoogte hier dus wel mee, behalve als ik het met Kim vergelijk.

ja die inkomens afhankelijke psz bestaat hier ook wel, maar almehoela als je weigert je inkomen op te geven betaal je gewoon het hoogste bedrag en da’s 53 euro ofzo p maand
wat het verschil is tussen psz en kinderopvang is wel groot hoor, ik breng sofie tussen 8.30 en 8.45 en haal haar op tussen 11.15 en 11.30

dit is geen opvang cq creche, dit is gewoon een basis speelzaal als voorbereiding op een kleuterschool, een creche is toch echt voor mama’s die moeten werken cq willen werken en daar betaal je dan inderdaad ook voor

groetjes Kim, mama van

en

Hier idem dito Armanda.

Maar ik vind het wel allemaal nogal krom.

Er is hier namelijk een regel dat als het je tweede kind is dat gebruik maakt van de SKL (Stichting kindercentra) dat je dan voor dat tweede kind een stuk minder hoeft te betalen.

Nou is het dus zo dat de tweeling van mijn vriend naar de buitenschoolse opvang gaan, 3 dagen per week (is ook van de SKL).
Dat zijn dus, net als Stephan, kids van mijn vriend.
Oftewel: Stephan is dan het derde kind dat gebruik maakt van de SKL en we horen dan in aanmerking te komen voor die “korting” (wat ons de hélft aan kosten zou schelen).

Maar…wat denk je dat de SKL zegt? Jullie betalen inderdaad voor de andere twee kids (alimentatie) en Stephan is inderdaad het 3e kind dat dan gebruik gaat maken van de SKL, MAAR…de 3 kids staan niet allemaal op hetzélfde adres ingeschreven (zelfde woning-adres bedoel ik). Dus gaat het om die reden niet door.

Pfffff…idiote regeling…heb je dus helemaal niks aan.

Ach…wie weet ben ik wel de enige die zich hier druk om maakt,haha!

Gewijzigd door - Bieb op 15 Nov 2004 20:28:08

bianca… daar zou ik me dus ook druk over maken… allemaal dezelfde achternaam en papa maar niet onder dezelfde regeling vallen grrrrr

groetjes Kim, mama van

en