Was ie eindelijk helemaal beter zet het WEER op

Bij deze heropen ik mijn oude topic weer ivm rico die toen bij de dokter is geweest, het hele verkoudheids verhaal incl. ontstoken ogen, hoesten niezen etc etc etc…

Ik ben nu een week gestopt met de ventolin omdat buiten zijn traanogen het al een week vrij goed ging. en sinds eergisteren begon hij weer te snotteren.
Nu, 2 dagen verder zijn zijn ogen weer ontstoken aan het raken, Hij hoest zich weer een breuk, en begint ook weer met niezen.
Het is niet zo dat hij WEER ziek is, hij wordt gewoon blijkbaar nooit helemaal beter.
Nu zijn we bij mijn ouders en ik heb dus wel de puffer bij maar niet de airo chamber ofzoiets…
mooi shit dus.
geen koorts verder, maar hij snurkt behoorlijk in zijn slaap, overdag ook trouwens omdat hij geen lucht krijgt door zijn neus.
Ik ben dus ook weer begonnen met neusspray sprayen.
Het lijkt mij niet gezond dat hij maar niet beter wil worden.
Ik denk nog steeds aan een hooikoorts reactie, wat ze wegdrukken omdat het niet kan voordat ze 4 zijn. (niet worden aangetoont in ieder geval…ZEGGEN ze)
Rico zelf wordt er volgens mij ook behoorlijk chagerijnig van want zo’n erge bui als hij vandaag had, het was 1 en al krijs partij. heel zn hoofd zit weer vol verkoudheids troep

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 01 May 2010 20:41:18

Wat vervelend meid dat het niet helemaal lekker met Rico gaat.
Succes bij de dokter morgen!!

Succes morgen, balen dat het nog steeds kwakkelen is.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, dat lijkt mij ook verstandig. Zo te lezen zit Rico niet lekker in zijn velletje.

Beterschap met je ventje!

Groetjes Bianca

beterschap voor Rico!

Wat naar dat hij zich steeds zo rot voelt.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Arme Rico. Succes morgen.

Liefs

ja ik weet ook niet wat het is, blijkbaar zit er iets niet goed anders was ie toch allang beter?
Rijco kwam aanzetten met dat het misschien hooikoorts was, aangezien zn ogen steeds zo tranen, en dat hij zo gauw de buiten deur open gaat gaat staan niezen enzo.
maar het is ook s’nachts heel erg met zijn hoesten,
ik durfde laatst niet eens te gaan slapen omdat hij er niet uit kwam en het leek alsof hij er bijna in stikte.
en dan die rare bultjes op zijn buik die hij had,
toen ik de assistente aan de lijn had zei ze dat de symptomen (in de volgorde hoe ik ze vertelde) op mazelen leek, en of hij de bmr had gehad.
ik zei dus: ja maar dat is toch al weer even geleden lijkt me stug dat ie daar nu pas ziek van zou zijn.
maar ze zei toen van: meestal hebben ze dan ook koorts, en ontstoken ogen, droge hoest en een dichte neus, daarna ook vlekjes en weer koorts.
maargoed die vlekjes zijn nu bijna weg dus ik weet ook niet hoe of wat.
zijn ogen zijn niet meer zo pusserig ontstoken maar sinds die “ontsteking” echt weg is traant hij bij het leven.
overdag is hij gewoon vrolijk, hij kan alleen niet goed eten omdat zijn neus zo dicht zit.
vandaag had hij appel, en hij kreeg ineens geen lucht meer,
ik klopte dus tussen zijn schouderbladen in zodat het eruit zou schieten, nou er schoot wel wat uit maar wat er ook vast zat, zat dieper, en hij werd helemaal rood. Rijco trok m snel uit zijn stoel en hield m dus horizontaal en ook kloppen.
uiteindelijk gaf ie echt over, en brulde hij de boel bij elkaar.
dus echt stukjes eten waar hij goed op moet kauwen is niet echt een optie.
is ook nooit echt een optie geweest… ik vraag me ook af waarom brood eten wel lukt maar met appel lukt het dan weer niet.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Oef dat is schrikken als er iets blijft steken in de keel. Bah, ik heb het ook eens gehad met Nick en ben me rotgeschrokken. Misschien moet je het een tijdje wat pureren?
En het kan zijn dat hij ondanks de prik toch de mazelen krijgt… Hopelijk weet je morgen meer.

Groetjes Bianca

Heeft Rico vaker last met het eten van stukjes fruit?
Zoontje van een vriendin van mij eet wel gewoon brood en avondeten, maar fruit in stukjes absoluut niet. Hij is ook constant verkouden en koorts.
Uiteindelijk bleek bij de dokter (nadat hij al een paar een antibioticakuur had gehad) dat hij een neusamandelinfectie had (kan zijn dat hij daardoor wat moeite had met stukjes fruit). Deed verder niet pijn bij hem ofzo, maar zijn neusamandelen gaat er wel binnenkort uit.

Jeetje, wat vervelend dat Rico nog steeds zo aan het kwakkelen is!
Ik hoop dat de dokter er morgen een verklaring voor heeft.

Liefs, Anne

rico heeft altijd wel “moeite” met kauwen
hij slikt 9 van de 10 x gewoon zijn eten door.
ik ga dit ook zeker even ter sprake brengen bij de dokter en zoiezo ook bij het cb.
want in meer dingen zijn we momenteel aan het twijfelen.

Ik weet niet of jullie het je nog herinneren maar bij de geboorte dachten ze aan het down syndroom vanwege zijn oog plooi en de horzontale doorgetrokken handlijn.
enfin… dit was niet het geval.
maar nu wordt zijn plooi groter bij zijn oogjes, en het lijkt dat zijn nekje vergeleken bij de rest kleiner is.
dit werd al eerder opgemerkt, maar toen zeiden ze dat dat kon zijn omdat rico onder het gemiddelde valt met zijn gewicht en boven het gemiddelde met zijn lengte.
maar ik weet niet of ik dat wel zo logisch vind.

Ik zou het je niet kunnen zeggen. Maar een huisarts moet je op deze vragen toch zeker antwoord kunnen geven lijkt mij!!
Succes morgen en ik ben benieuwd naar wat er uit komt.

Groetjes Bianca

Wat vervelend dat je zo aan het kwakkelen bent met Rico.

Fijn dat je morgen bij de huisarts langs kan, want dit kan idd niet zo langer.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

dankje.
ik zat net even na te denken, maar hooikoorts komt volgens mij niet voor bij kinderen onder de 4 jaar.
ik weet niet zeker… maar volgens mij heb ik dat ooit ergens gehoord.
kinderen onder die leeftijd kunnen wel degelijk soortgelijken klachten hebben maar daar hebben ze een andere naam voor geloof ik.
weet niet meer hoe ze dat noemen.
ik was trouwens vergeten te vertellen dat rico’s neus poliepen al heel groot waren bij de geboorte.
de ka zei toen dat dat weg moest trekken, maar misschien toch ook even na laten kijken morgen.
hij ligt nu al vanaf 12 uur te slapen, het arme schaap is helemaal op van vanacht.
ik ook eigenlijk, ik heb onderhand wallen van hier naar timboektoe

Hoi hoi,

wat vervelend dat Rico weer aan het kwakkelen is! Maar ik zou idd even goed naar de amandelen en de binnenkant van de neus laten kijken, want het klinkt wel of er iets “mis” is in die richting! Ik heb het bij een vriendin meegemaakt en bij haar moesten alledrie de kids de amandelen laten verwijderen. Zowel neus als keel… maar kan ook iets anders zijn idd… laat je kind ff helemaal binnenste buiten keren, want zo schiet het ook niet op… En dat over het syndroom van Down… dat kunnen ze toch ook in het bloed zien? Ze hebben dan toch een chromosoom extra in het DNA? Kunnen ze volgens mij heel simpel controleren… Maak je daar trouwens maar niet te druk om, want zoals ik Rico zie op foto’s heeft hij niet alle kenmerken (voor zover de zichtbare op foto’s)… Veel sterkte maar weer!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Oh meid, wat rot dat Rico nog steeds niet de oude is. Hij is best vaak ziek… Arm schaapje. Ik ben benieuwd wat er dan is. Komt hooikoorts niet voor bij kindjes onder de 4 dan? Het is wel toevallig dat hij steeds niest zodra hij buiten is? En dat Down…kan het dan dat zich dat pas later openbaart? Ik bedoel, als Rico geen Down heeft (en volgens mij heeft hij dat echt niet, want ik herken die kindjes meteen), dan is dat nu toch ook uitgesloten? Of snap ik dat niet goed? Wat zou dat oogplooitje dan kunnen zijn? En zijn nekje? Ik denk inderdaad dat wat Yavahn zegt klopt, dat ze dat in het DNA/bloed kunnen zien. Ik zou even tegen de arts zeggen van dat plooitje…eens kijken wat hij zegt! Beterschap en zelf ook lekker even bijslapen, dat heb je ook nodig meis!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Potverdorrie inge!, heel veel beterschap voor rico, en hopelijk kan de ha je morgen wat meer vertellen.
Dikke knuf voor rico.

Gr Patries

Oh! Hopelijk is-ie snel weer beter.
Ik denk aan julie!

Liefs
Tanja

over dat downsyndroom, dat is meteen na de geboorte getest he, met het bloed uit de navelstreng.
daar zaten we juist 6 weken in angst over, maar er bleek niets aan de hand te zijn.
het zal ook wel niet het down syndroom zijn, ik herken die kindjes idd ook meteen Rainbow.
het is meer dat bepaalde dingen "meer gaan opvallen"
ik weet ook niet…

ik kom net bij de dokter vandaan.
Rico’s neus amandelen waren groter dan die van andere kindjes van zijn leeftijd, maar dat was met de geboorte al bekend, ze zeiden toen al: kindjes hebben altijd grotere neus poliepen dat trekt nog weg.
maargoed het trekt niet voldoende weg. dus als het volgend jaar ind e winter nog niet weg is, moet hij naar de kno arts om dan te laten beoordelen hoe of wat. In de zomer heeft ie er nooit last van.

Ze had zijn longen nog beluisterd, daar zat het niet.
het was echt een infectie in de bovenste luchtwegen. Omdat hij nu s’nachts zo blaft en amper lucht krijgt daardoor (de slijm b.v.) hebben ze Ventolin meegegeven, en dat kan geen kwaad.
ook een inhalator hulp stuk voor peuters. wat wel prettig is.
die moet hij 4 x per dag krijgen.
over 2 weken weer terug en mocht het erger worden dan eerder terug komen.
trouwens, als kind heb ik chronische bronchitus gehad totdat ik ongeveer 20 was.
ze zei dat ze het zo niet kunnen noemen bij kindjes van rico’s leeftijd, het zeflde als met de hooikoorts. dat noemen ze anders. Ze zei de naam wel maar WEER ben ik die vergeten.
als ie 4 is zou hij daar echt op getest kunnen worden dus dat heeft nu weinig zin.
Ziet er toch wel sneu uit zo’n inhalator met hulpstuk op zn gezicht. arme ziel.
hij vind het niet erg trouwens, want hij vind het ook grappig om in die stapelbekertjes van hem (speelgoed dus) heel hard te gaan hijgen haha dus dat doet ie ook in dat ding
nou afwachten weer dus.
ohja en die vlekjes/bultjes waren een reactie op zijn koorts. wat ik overigens al wel dacht maar toch, je bent bezorgd.

@Rainbow: Weet je wat het is, hij is niet echt vaak ziek, maar het gaat nooit helemaal weg, waardoor het telkens weer op komt zetten als het weer raar doet.
je hoort altijd wel dat zn neusje verstopt zit, dat ie altijd wel een soort “verkoudheid” heeft.
maar hoesten had ie voorheen nog nooit gedaan.
ohja die griep in december was dan nogal heftig, (met die uitdroging weet je nog, dat hij in het ziekenhuis lag) maar daar was ie ook nog niet helemaal van bijgekomen, aangezien zijn halsklieren vanaf toen helemaal opgezet waren, wat wil zeggen dat zijnw eerstand nog lang niet op pijl was.
en als ie dan al die verkoudheids reacties heeft en het weer gaat rommelen, krijgt ie weer makkelijker koorts.
ben allang blij dat ie geen ontsteking in zijn oortjes heeft gehad, want dat lijkt me helemaal drama. Ik hoop dat zijn weerstand snel weer normaal wordt… maar als daar de neus amandelen voor uit moeten, om dat voor elkaar te krijgen… dan moet dat maar. Alleen willen ze dat nog afwachten omdat ie zo jong is.

Laat Rico maar weer even lekker bijkomen dan. Gelukkig is er niets ernstigs wat gelijk verholpen moet worden. Het wordt nu mooier weer en dan zijn de kindjes ook niet meer zo snel ziek dus lekker aansterken voor dat jochie.
Trouwens hooikoorts kan wel bij die kleintjes hoor. Ik heb Nick vorig jaar laten testen. Dit omdat zijn papa last van hooikoorts heeft gehad. Maar er kwam niets uit.
Verder in de gaten houden en als je het niet vertrouwd weer terug naar de huisarts. Hopelijk helpt die puf een beetje om hem wat meer lucht te geven. Gelukkig vindt hij het niet erg

Groetjes Bianca