Warmte

Hallo,

Misschien een rare vraag. Maar ik ben nogal warm voor de warmte… tenminste dit staat dan weer zo raar omschreven. Hoe weet ik nou of onze knul het niet te warm of te koud heeft. Hoe leggen jullie bijvoorbeeld jullie kindjes nu in bed?
Hij heeft een romper met een pyama aan, gaat nog in een slaapzak en een heel dun lakentje erover. Hij slaapt hier goed bij, voelt niet te warm of te koud aan.
Ik heb ooit zo’n folder gelezen waarin staat dat warmte erg gevaarlijk kan zijn voor kleintjes in bed en dat ze niet meer wakker kunnen worden. Ik zou willen dat ik die folder nooooit gelezen had. Zelfs als we met hem gaan wandelen in de wagen, vrees ik het ergste, zeker met het weer van de afgelopen dagen.

Iemand tips of advies?

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jesse slaapt in en romper en een redelijk dikke slaapzak zonder dekentje… Gaat prima hij voelt altijd normaal aan.Zelf heb ik het ook altijd warm dus snap dat je zo denkt.

Liefs

Denk dat je het prima doet zo! Jurian slaapt ook met pyama/slaapzak/en deken over hem heen… dus nog iets warmer. In het nekje kan je voelen of hij het warm / koud heeft. Dat geen de juiste temp van lichaam aan. Dus koude handjes wil niet zeggen dat hij het koud heeft…

Jurian zweet heel erg, altijd natte haren als ik hem uit bed haal (smiddags). Maar nekje voelt niet heel warm aan… dus laat ik hem zo gewoon slapen… evt keertje extra binnen lopen om te voelen aan zijn nekje. De nachten koelen nog best af… dus dan hoef je echt niet bang te zijn dat hij/zij het te warm heeft.

Weet niet wat slechter is warm/koud? Heb het nooit gehoord dat ze dan niet wakker kunnen worden? Waar heeft dat mee te maken? Suikerspiegel?

Ik weet niet precies waar het mee te maken had. Dat de baby erg sloom wordt ofzo. Op kou schijnen ze wel weer te reageren door te beginnen met huilen.
Baal er zo van, dat ik die folder heb gelezen. Dus als je het niet heel erg vind, zoek ik 'm ook niet meer op.

Zoals van het weekend met die warmte moet ik mezelf echt overtuigen, van kijk, die kindjes liggen toch ook warm in wandelwagens en kinderwagens!
En thuis denk ik dan, moet hij nu alleen een romper aan, of ook gewoon kleren…

Groetjes Jolanda

Ken je gevoel wel hoor… zo ben ik zelf een erge kouwkleum. Ben dus ook heel de dag bezig met het verkleden van Jurian. Lange mouw / korte mouw. Op de fiets jas / geen jas… GRRR

hier hetzelfde probleem!
Ik ben een enorme koukleun, papa helemaal niet, die loopt oin de winte nog met een t shirt, waar ik 3 lagen aan heb!!! Dus over Emma ook altijd onenigheid. Dan sta ik klaa met een vestje voor haar en hij met een truitje met spagetti bandjes!! wordt er gek van! Ik ben atijd bang dt ze het koud heeft, hij dat ze het warm heeft! erg lastig, konden ze het zelf maar zeggen.

Emma slaapt in een romper, in een slaapzakje (niet dik) met een lakentje, het wordt op haar kamer niet koder dan 25 graden, in deze dagen. Ze slaapt er prima op, wel een btje zweet…

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier ook wat koeler gekleed hoor.
haar kamer wordt inmiddels ook al echt niet kouder dan 25 graden. 's nachts slaapt ze in een pyama met dunnen slaapzak en overdag in d’r romper met een lakentje. is voor haar echt voldoende. en inderdaad je kan jezelf geruststellen door af en toe is in zijn nekje te voelen.

liefs,
Rinske

Wat een hete kamers allemaal! Bij Eva gaf de babyfoon gisteren 26 graden aan! We leggen haar overdag in haar kleertjes en een slaapzak zonder mouwen OP de dekens. 's Nachts gaat ze alleen in een romper in een slaapzak met mouwen en dan onder een zomerdekentje met lakentje. Af en toe doen we de ventilator aan als ze er niet is en ze slaapt overdag met het raam op (rolgordijn dicht). Gaat prima. Ik ben ook een koukleum en bang dat ze het koud heeft, maar dat valt reuze mee!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lindsey’s kamertje is inderdaad behoorlijk warm, ligt ook nog is onder een plat dak waar de hele ochtend lekker de zon opschijnt. nu is het bijvoorbeeld ook alweer 28 graden in d’r kamer. ik zit er over te denken om een campingbedje aan te schaffen en die in onze kamer te zetten (daar schijnt 's middags de zon en is het 's ochtends nog wel wat koeler) zodat ze dan 's ochtends in dat campingbedje op onze kamer even kan slapen. heb zo’n campingbedje toch nodig voor vakanties enzo dus kopen moet ik m toch.

liefs,
Rinske

Wil, hier in Eindhoven is het nog heeeeeerlijk warm! Eva ligt nu zonder mouwen in bedje. Groot gelijk dat je Bo wel lekker warmer heb ingepakt, ik vind het ook zielig als de armpjes koud zijn!

En Rinske, goed plan van dat bedje! Had ik zelf nog niet aan gedacht!

Groetjes Rainbow, trotse mama

tja zo af en toe gaat er ineens een lampje branden, en daar moeten we dan gelijk maar gebruik van maken. zo vaak komt t niet voor hahaha

liefs,
Rinske

Hier een romper zonder mouwen en een slaapzak (dun) zonder mouwen en ze voelde prima aan vanmorgen en ze slaapt ook goed. Ik heb wel op advies van Marsel een wit lakentje voor der raam gespannen en dat helpt wel.

Groetjes,

Michèle

Hey hey

Als het TE warm is, kunnen ze heel diep in slaap raken en idd zodanig dat ze evt. niet meer wakker worden. Maar dan is het wel heel bont hoor. Dat gebeurt niet zomaar.
Zolang je erbij bent is niks aan de hand. En zolang de kids nog wakker worden voor drinken en eten en verder alert zijn, goed poepen en plassen… hoef je je nergens druk om te maken.
Tuurlijk zullen ze zweten met hitte, da’s logisch, maar als je ze evengoed dik inpakt in bed en het dus niet ventileert, dan heb heb je kans op wiegendood door warmte .
Geen zorgen!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik zal het proberen me niet meer zo druk te maken voor wiegendood. Ik ga 's nachts dan ook wel eens kijken inderdaad of het wel goed gaat. En dat gaat het natuurlijk ook altijd.

Rinske, wij hebben hier ook een campingbedje. Ik gebruik 'm nog wel eens buiten met het mooie weer zoals afgelopen weekend. Dan kan de kleine man lekker buiten in zijn campingbedje rommelen met zijn knuffeltjes. Slapen doet hij er dan niet in, veel te bang om iets te missen. Maar ik heb absoluut geen spijt van de aanschaf. Ook als we op visite gaan nemen we hem tegenwoordig mee, voor het geval we buiten zitten (of ook binnen eigenlijk) Hij heeft dan net wat meer bewegingsruimte.

Groetjes Jolanda

Hier ook een campingbedje buiten als alternatieve box. Ideaal. Alleen sleep ik het niet mee van hot naar her voor zomaar een bezoekje want dat is me te veel werk zonder rijbewijzen

Groetjes,

Michèle

ik heb hier nog de makkelijkheid van het niet kunnen kruipen, dus heb ik lekker een opblaasbadje waar ik een boxkleed in heb gelegd met d’r speeltjes. maar een campingbedje daarvoor in de plaats is ook wel ideaal.

liefs,
Rinske

Hoi,

Zolang je maar de slaapzak aan het weer aanpast en ze niet in de nek kletsnat worden is het goed. Wel kan het in de loop van de nacht veranderen. Ik bedoel soms zijn ze wat kouder en soms hebben ze het het warm.
Als ze nu erg zweten in de nek dan zou ik eerder de romper uit doen dan de pyama of de broek van de pyama scheelt ook vaak.
Ik zou me er dus niet al te druk overmaken.

groetjes

lon106

rico heeft alleen een romper aan met korte mouwtjes en een “lente” slaapzak om het zo maar te noemen haha, niet zo dun als een zomerslaapzak en niet zo dik als een winterslaapzak en er zitten ook geen mouwtjes aan.

Over de warmte zelf gesproken… het is echt warm hier hoor!
rico was toen straks mee geweest naar de winkel en nog een eindje gewandeld,
nou we kwamen terug en hij was helemaal suf, we waren niet zo heel lang buiten geweest ofzo hooguit kwartier totaal maar hij kan er niet zo goed tegen lijkt wel, helemaal suf en hangerig.
toen had ik een tuitbeker met water gevuld, en aan m gegeven…ofja hij rukte hem uit mn hand en begon spontaan uit dat ding te drinken terwijl dit de eerste keer is dat ie er echt goed uit drinkt. hij wist m ook precies goed vast te houden en ook hoever de beker omhoog moest zodat de tuit gevuld zat met water. vond het wel grappig maar goed die had dus ECHT dorst

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik was ook even het dorp hier in gelopen met de kinderwagen. Meneer lag snel heel suf in de bak. Ik ben ook niet te lang gebleven (toch ook weer die angst…) en heb hem net snel in zijn eigen bedje gelegd met alleen een romper aan. Binnen wordt het er ook niet echt koeler op!

“ofja hij rukte hem uit mn hand en begon spontaan uit dat ding te drinken terwijl dit de eerste keer is dat ie er echt goed uit drinkt. hij wist m ook precies goed vast te houden en ook hoever de beker omhoog moest zodat de tuit gevuld zat met water. vond het wel grappig maar goed die had dus ECHT dorst”

Wat goed van Rico, heeft dan toch nog een voordeel gehad vanmiddag, haha.

Groetjes Jolanda

Morgan drinkt ook heel goed uit der tuit als ze echt dorst heeft. O het kdv hadden ze haar zonder slaapzak te slapen gelegd alleen met haar broekje en truitje aan. Ging prima en ze was niet te warm. Nu ook weer met een romper en dunne slaapzak.

Groetjes,

Michèle