Nou, een goed begin van het weekend. Onze Jessin is bijna 5 en gisteren waren 2 buurjongetjes hier aan het spelen. Nu hebben we een muurtje van een cm of 80 hoog en normaal gaat Jessin daar niet op. Na het eten dus nog even buiten spelen en ik zie Jessin achterover van het muurtje donderen. Een zucht van verlichting dat hij in elk geval niet met zijn achterhoofd op de daaronder weer gemetselde bloembak donderde. Maar hij huilde vreemd. Ingetogen maar intens. Jessin is een snoepkous, maar een snoepje wilde hij niet. Pijn aan zijn ellenboog en wilde niet zijn arm bewegen. Ik bel niet snel naar een ha post, maar binnen 10 min wist ik dat er echt iets meer aan de hand was dan alleen schrik. We mochten meteen komen en eenmaal daar was hij een stoere vent en gaf amper een kik. Waarop die huisarts zei “als mama het zeker wil weten mag je op de eerste hulp een foto gaan maken”. Waarop ik een beetje verbaasd reageerde van natuurlijk wil een mama het zeker weten, dat willen alle mamas en ook papa
s ( die was ook mee ). Na ja, bla bla bla fotos gemaakt en er was geen breuk te zien, maar wel heel veel vocht/bloed in het gewricht wat dan wel betekend dat er een breuk zit maar dan waarschijnlijk in de groeischijf. Dat werd dus een gipsje. Ik vroeg hem op de eerste hulp tijdens het wachten waarom hij op dat muurtje was, want hij weet toch dat dat niet mag en doet het anders ook niet. Waarop hij zei "ik wilde groter zijn, want ik ben altijd de kleinste". Tjonge jonge, dat had ik niet kunnen verzinnen hoor, hij is inderdaad veel de jongste. Is de jongste binnen de familie maar daar hoor ik hem nooit over.......tot nu. Hij vind het gips maar niks, maar volgens mij zit het niet goed. Ik heb op zijn kamertje gelogeerd en ondanks de paracetamol was hij elk uur wel wakker van pijn. Zometeen heeft hij zowiezo een stuwingscontrole op de eerste hulp nog, maar ik hoop echt niet op nog zo
n nachtje want dit is met name voor hem heel zielig.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Gewijzigd door - Asje op 31 May 2010 10:05:22