Want ik ben altijd de kleinste(arm in het gips)

Nou, een goed begin van het weekend. Onze Jessin is bijna 5 en gisteren waren 2 buurjongetjes hier aan het spelen. Nu hebben we een muurtje van een cm of 80 hoog en normaal gaat Jessin daar niet op. Na het eten dus nog even buiten spelen en ik zie Jessin achterover van het muurtje donderen. Een zucht van verlichting dat hij in elk geval niet met zijn achterhoofd op de daaronder weer gemetselde bloembak donderde. Maar hij huilde vreemd. Ingetogen maar intens. Jessin is een snoepkous, maar een snoepje wilde hij niet. Pijn aan zijn ellenboog en wilde niet zijn arm bewegen. Ik bel niet snel naar een ha post, maar binnen 10 min wist ik dat er echt iets meer aan de hand was dan alleen schrik. We mochten meteen komen en eenmaal daar was hij een stoere vent en gaf amper een kik. Waarop die huisarts zei “als mama het zeker wil weten mag je op de eerste hulp een foto gaan maken”. Waarop ik een beetje verbaasd reageerde van natuurlijk wil een mama het zeker weten, dat willen alle mamas en ook papas ( die was ook mee ). Na ja, bla bla bla fotos gemaakt en er was geen breuk te zien, maar wel heel veel vocht/bloed in het gewricht wat dan wel betekend dat er een breuk zit maar dan waarschijnlijk in de groeischijf. Dat werd dus een gipsje. Ik vroeg hem op de eerste hulp tijdens het wachten waarom hij op dat muurtje was, want hij weet toch dat dat niet mag en doet het anders ook niet. Waarop hij zei "ik wilde groter zijn, want ik ben altijd de kleinste". Tjonge jonge, dat had ik niet kunnen verzinnen hoor, hij is inderdaad veel de jongste. Is de jongste binnen de familie maar daar hoor ik hem nooit over.......tot nu. Hij vind het gips maar niks, maar volgens mij zit het niet goed. Ik heb op zijn kamertje gelogeerd en ondanks de paracetamol was hij elk uur wel wakker van pijn. Zometeen heeft hij zowiezo een stuwingscontrole op de eerste hulp nog, maar ik hoop echt niet op nog zon nachtje want dit is met name voor hem heel zielig.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 31 May 2010 10:05:22

Ach, arme man!!
Vervelend van zijn arm, maar ook vervelend dat het hem blijkbaar zo dip zit dat hij altijd de jongste is…
Weet niet zo goed wat je eraan kunt doen, behalve nog een kind

Maar wel sterkte met de ‘grote’ man!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ah gossie ja het zit niet mee de kleinste te zijn en dan wil je een keer groot zijn en gebeurd er zit. Hopelijk gaat het snel beter met hem en kun jij ook weer slapen.

Groetjes,

Michèle

Wat zielig. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Over z’n arm en over het feit dat 'ie altijd de kleinste is.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat vervelend dat hij gevallen is en nu in het gips zit.

Heel veel sterkte en ik hoop dat hij snel hersteld is.

Groetjes,
Sandra

och arm mannetje! ik snap dat je geschrokken bent,
echt zielig, ik hoop dat alles goed gaat in het ziekenhuis en dat hij heel erg snel opknapt.
is niks als die kleintjes zo’n pijn hebben.
Hoe is het nu met jou? beetje van de schrik bekomen?
beterschap met je mannetje!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

wat zielig voor hem!! hoop dat die zich snel beter voelt

en dan word er automatisch gedacht … die bezorgde mama laten we maar een foto maken voor ze morgen weer voor de deur staat… nou mooi dus dat je het wel liet doen!!artsen denken al gauw dat mama overbezorgd is maar eeh wij kennen onze kindjes toch het beste en weten dus echt wel wanneer er echt iets mis is

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

De controle was goed, binnen 10 minuten stonden we weer buiten. Hij vind het maar niks stoer. Een rondje intratuin en daar stoere nieuwe vijvervisjes uitzoeken vanochtend, maakte weer veel goed voor hem.
Mama schrikt niet zo snel. Ik vind het niet leuk voor me ventje natuurlijk, maar hij had ook heel lelijk op zijn kop kunnen vallen op de rand van de stenen bloembak eronder. Dat had ik dan wel griezelig gevonden.
Ik denk wel dat hij nu snapt waarom hij er niet op mag.

ooh fijn dat het goed was! En hoe bevallen de visjes?
Je mag tegen de pijn toch wel gewoon pijnstilling gebruiken? of heeft ie niet veel pijn als hij in het gips zit?

fijn dat de controle goed is gegaan
hoe lang moet hij in het gips blijven.?
een beetje extra verwennen mag in zo’n situatie
maar idd hij zal denk ik niet snel meer op dat muurtje klimmen en groter word hij echt wel hoor mijn zoon was ook altijd de kleinste van de klas tot hij in een groeispurt zat ging 1 maat per maand de lucht in ik bleef shoppen voor hem

Jawel, hij krijgt ook paracetamol van me. Alleen geen zetpil want dan is de hysterie compleet. Vloeibaar dan maar.

quote:
Ach, arme man!! Vervelend van zijn arm, maar ook vervelend dat het hem blijkbaar zo dip zit dat hij altijd de jongste is.. Weet niet zo goed wat je eraan kunt doen, behalve nog een kind

Maar wel sterkte met de ‘grote’ man!
Liefs, Anne

hahaha Tja, er zal er toch altijd 1 de kleinste zijn vrees ik

Hij is zeker niet de kleinste van de klas, maar gewoon de jongste in onze families. Blijkbaar vind hij dat toch minder. Maar aangezien hij Kimmie ook als familie beschouwd en we hem nogmaals vertelden dat Kimmetjes baby zelfs nog geboren moet worden en dus ieniemini is, ziet hij ineens een ander lampie branden. Daarbij hebben we afgesproken dat we een volgende keer als hij even groter wil zijn, even hulp vraagt aan ons

O en hij moet tot volgende week maandag in het gips, dan gaan ze het eraf halen en kijken hoe hij het dan bewegen kan. Dus hopenlijk is het hier met een ruime week gedaan.

Gewijzigd door - Asje op 29 May 2010 10:48:44

o dan had ik het verkeerd begrepen ja dan nog even wachten tot kimmie’s kleintje dr is
hahaha hulp vragen als je wat groter wilt zijn wat schattig

o dat valt dan nog wel mee dan hopen dat het goed zit na een week al duurt een week natuurlijk erg lang voor een vijfjerige

haha ja, ik snap m.
heb je sinaspril dus? of heb je ook vloeibare pcm wat niet van sinaspril is? rico vind sinaspril namelijk om te kotsen.

Ach die arme kleine man! Alle beterschap en sterkte voor hem!

Groetekes, Sje

ach ventje toch!!

Lexje is ook nog kleiner dan jessin hoor!!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

AAAAAAAAAA arme man
Hoop dat het snel minder word de pijn
Dikke knuffel voor hem

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Och goss het arme mannetje, hopelijk heeft hij snel minder pijn.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Met de pijn gaat het nu goed, maar stoer vind hij dat gips dus echt niet. Het liefste verstopt hij de boel zodat er geen aandacht aan hem geschonken word. Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt voor de volgende week.
Ik maak me er wel zorgen om, wellicht had ik beter even niet moeten googlen. Want
Op de foto was geen breuk in het bot te zien, wel een hoop vocht wat duidde op bloed, wellicht afkomstig van een breuk/breukje in de groeischijf van de elleboog.
De groeischijf is kraakbeen, geen bot maar van groot belang voor het goed groeien van de arm. Bij een grote breuk groeit er bot voor terug en dat belemmert de groei van het armpje. Zoals ik dus lees op het net.
Heb net gebeld voor een afspraak, gevraagd of hij dan nieuw gips krijgt. Waarschijnlijk wel vertelde de dame me, maar met zekerheid kan ze het niet zeggen. Er zullen ook eerst nieuwe foto`s gemaakt worden.
Op de eerste hulp zeiden ze dat over een week dus terug moet komen en dan het gips er dan af gaat en ze even kijken naar het bewegen. Dus ik dacht dat het wellicht maar een ruime week gips zou worden. Maar na mij speurtocht op het net en wat verhalen van anderen, zal het daarmee nog niet gedaan zijn. Nu vind ik dat gips niet erg, wat moet dat moet als het maar in orde komt ook al vind hij zelf niks. De nieuwigheid zal er voor iedereen gauw af zijn en de aandacht ervoor dan ook.
Maar ik maak me zorgen om die groeischijf, want als deze beschadigd is dan kan dit vervelende gevolgen hebben. Misschien weet iemand van jullie er meer van toevallig ?

We gaa nduimen dat alles goed komt. Enne google is indd niet alleen leuk

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers