he wat een nare gevolgen kunnen zo’n val hebben. Maar helaas asje de enige ervaring die ik heb met groeischijven er 1 te missen in mijn been. Ook lastig maar niet hetzelfde.
Groetjes,
Michèle
he wat een nare gevolgen kunnen zo’n val hebben. Maar helaas asje de enige ervaring die ik heb met groeischijven er 1 te missen in mijn been. Ook lastig maar niet hetzelfde.
Groetjes,
Michèle
Nou, ik ben wel zo van “zoals het is is het dan toch of ik er me nu druk maak of niet”( whahaha dan maar liever niet), maar als het om je kindjes gaat wil je met dit soort dingen wel weten waar je aan toe bent zodat je er ook op kunt inspelen. Zo dacht ik eerst dat hij volgende week van zijn gipsje af zou zijn, maar nu blijkt die kans helemaal niet zo groot. Dus vertellen we hem maar liever dat hij volgende week een nieuw gipsje krijgt. Blijkt dat niet zo te zijn, dan is dat alleen maar mooi meegenomen voor hem. Maar ik wil volgende week het fijne weten van het breukje in de groeischijf van meneer de dokter hoor. Want de eerste hulp is dus blijkbaar niet zo van de uitleg.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Je hebt groot gelijk. Hij moet er toch nog zijn leven mee doen en zeker als iets nog groeit kan het maar beter goed groeien. Enne dat de SEH niks uitlegt dat weet ik.
Groetjes,
Michèle
Ik hoop dat het allemaal meevalt volgende week Asje, en dat ze er even goed naar kijken!
Liefs, Anne
Nou, toch inderdaad vandaag een nieuw gips gekregen. Wel echt zwemgips en aangezien ze geen oranje hadden een blauwe. Foto`s zijn niet opnieuw gemaakt aangezien je de groeischijfjes hierop niet kunt zien. Een beetje moeilijk was het om te zien of hij nog pijn had toen zijn oude gips eraf was want hij zal dat niet snel zeggen. Een mama die het stiekum toch zag en een bepaalde beweging maakte duidelijk dat het wel nog wat zeer deed. Standaard is hiervoor 3 weken gips omdat het gewricht er anders te stijf van word. Dus nu over 2 weekjes mag het er weer af. Maar het grootste leed is geleden nu hij hiermee mag zwemmen en gewoon kan douchen. Whahaha hij vroeg me meteen of hij vandaag al in het zwembad mocht. Helaas is het weer er vandaag niet naar.
Fijn dat hij het nu in ieder geval wat minder erg vind. Wist niet eens dat je gips had waar je mee kan zemmen en douchen
Liefs Michelle
Oh fijn dat ie het nu minder erg vind. En Michelle das een soort plastic geloof ik dat ze dan om hebben.
Groetjes,
Michèle
Ja eerst een soort kous over de arm, daarna een soort kunsstof tape. Beetje open grove gaas achtige tape die ze dan nat maken en er dan omheen wikkelen als een soort verband. Het geeft eventjes af in eerste instantie. Deze tape hebben ze dan in verschillende kleuren en je hoeft er niet op te wachten, maar het duurt een half uur voordat het echt helemaal hard is. Dus eigenlijk is het geen echt gips meer maar kunsstof. Je mag er mee douchen en zwemmen in chloorbaden. Niet in bv een zwemvijver of zee. Want het water komt dus ook er tussendoor, droogt wel gewoon na een uurtje maar als het niet echt schoon water was dan kan dat eronder toch op de huid gaan irriteren. Zeker nu het warm is en het dan onder zo`n gips of kunststof lekker kan gaan broeden, is dus een zwemvijver of de zee niet echt aan te raden.
Hadden ze dat maar toen ik klein was. Ik heb midden in de zomer bijna 8 weken van mijn enkel tot mijn lies in het gips gezeten maar daar mocht ik echt niet mee zwemmen hoor
Groetjes,
Michèle
Ik was laatst in het Elysium met mn vriendin die SEH arts is. Er liep toen een meisje met een gipsarm zo het water in. Mn vriendin zei direct: Zo, die kan morgen weer langs de dokter, want je mag met geen een soort gips het water in! Dus in het Haga ziekenhuis hebben ze dit soort gips nog niet.
Beterschap voor de kleine man!
liefs
Na ja, dit is dus geen gips maar kunststof. Ik heb speciaal naar zwemgips gevraagd waarmee hij mocht zwemmen en dat was deze.
wat fijn dat hij dr mee mag zwemmen, alleen nu hopen op mooier weer
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
och het arme ventje, veel beterschap.
maar of ik heb het gemist of je hebt het nog niet verteld, maar hoe zit dat nu dan? als je op rontgen de groeischijf niet kunt zien. hoe weten ze dan of het goed zit?
Zulk soort gips heb ik ook gehad, je haalt je er je handen aan open als je erlangs schuurt bij wijze van spreke maar ik mocht daar niet mee douchen ed. Maar is intussen misschien ook wle weer verandert
Liefs Michelle
quote:Nou, deze niet hoor want als het zo`n gemeen spul was geweest had ik liever gips gehad.
je haalt je er je handen aan open als je erlangs schuurt bij wijze van spreke
Op de foto van de SEH was geen breuk in het bot te zien. Wel veel vocht dus bloed in de elleboog en dat duid dan toch op een breuk. Groeischijfjes zie je niet op de foto, want dat is kraakbeen en geen bot. Dus de conclusie is dan dat er een groeischijfje gebroken is. Nieuwe foto`s zijn daarmee dus overbodig omdat je de groeischijfjes er dan toch niet op zult zien. Aan de groeischijfjes dus kraakbeen daar kun je niks aan doen, dat groeit ook niet weer aan elkaar geloof ik. Alleen in extreme gevallen bij een hele grote breuk word er een operatie gedaan om ervoor te zorgen dat er geen bot gaat groeien op de plaats van de breuk, dan zetten ze vetweefsel ertussen om dat te voorkomen. ( ja ja lang leve internet )
Ik denk wel dat we de groei van zijn arm zo nu en dan even moeten controlleren.
Fijn dat hij dit gips heeft gekregen, dan heeft hij er minder last van!
Wist ook niet dat het bestond!
Liefs, Anne