Wanneer zitten in wandelwagen

Hey meiden,

Mijn zoontje is nu bijna 4,5 maand en vind het niet meer prettig om in de wandelwagenbak te liggen. Hij past er nog wel in (al duurt dat niet lang meer denk ik met zijn 68,5 cm!! ) Het weer is niet echt lekker geweest de afgelopen weken dus ik heb niet veel met hem gewandeld & als we boodschappen gingen doen zat hij even in de maxi-cosi. Dat vond hij wel prima. Hij kan dan nl alles goed zien etc…

Vandaag hebben we de wagenbak omgezet naar de zitstand zeg maar (we hebben een Bugaboo Cameleon). Hij zat daar goed in en was tevreden. Nu vraag ik me alleen af of dit wel goed voor hem is, aangezien hij nog niet zo oud is en hij nog niet te veel mag zitten. We hebben we 3 standen waar we hem in kunnen zetten; helemaal liggen/half liggen en helemaal rechtop en dus zitten. We hebben hem vanmiddag in die middelste stand gezet.

Hebben jullie hier ervaring mee??

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Inderdaad, nog lang niet helemaal rechtop zetten hoor. Pas als 'ie goed kan zitten, anders belast je z’n rug en heupjes teveel. Half liggend/liggend is prima lijkt me. Hebben we hier ook gedaan. Vindt Dani het leuk om veel te kunnen zien?

Groetjes!

rico’s cruiser staat ook in half zit, zodat hij dus wel rond kan kijken maar niet echt rechtop zit.
dat doen we nu ongeveer een maandje en het gaat goed dus dat is het voornaamste

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dani vindt het heel erg leuk om veel te kunnen zien
Dat is wel prettig hoor, want ik ging bijna niet meer met hem wandelen, omdat hij het niet leuk vond. Mijn vriend is nu al 2 keer op papa dag (zaterdag) met hem wezen shoppen, toen nog in de maxi-cosi, en dat vond hij prima!

ja mooi is dat he, rico wurmde zichzelf elke keer omhoog in de wagenbak dus dat schoot niet op vandaar dat we de kinderwagen hadden verbouwd

nog even en dan ligt ruben ook klem in kinderwagen…heb op cb gevraagd en zolang als ze niet helemaal rechtop zitten (het liefst wel liggen, of halfrecht op) mogen ze best in wandelwagen…
alleen oppassen met tocht want kinderwaen is beschutter als wandelwagen (zeiden ze met een streng oog op het cb) werd er bijna bang van

groetjes!!

karin

In de half-ligstand moet het goed gaan.
Wel controleren of de hele rug netjes ondersteund wordt.
Lekker om zich heen laten kijken

M.

Hier net het tegenovergestelde. Wij hadden de wagen ook omgebouwd en Julia er half liggend ingezet, maar ze verdronk er helemaal in. Ze is echt nog veel te klein en zakte helemaal weg in de stof. Het zag er best zielig uit! Ze kon ook niks meer zien, dus nu gebruiken wij nog steeds de maxi cosi op de wagen. Gaat perfect, ze kan lekker veel zien! Maar Saro, goede vraag, ik wilde dit ook graag weten! Wij wachten nog even, tot ze iets groter is en niet meer helemaal in de wagen wegzakt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mooi, dan hou ik de wagen zo . Kan ik lekker met hem gaan wandelen, zal inderdaad goed opletten dat zijn rug wel goed steunt en hou de stand dan op half liggend/half zittend.

Het wordt aankomende week als het goed is erg lekker weer!!

quote:
Het wordt aankomende week als het goed is erg lekker weer!!

daar hopen we allemaal op, hahaha
we zijn allemaal toe aan een beetje zonneschijn!!

groetjes!!

karin

hallo,

Ik had Emma ook met 4,5 maand in de wandelwagen, wel in de half ligstand, vond ze geweldig en ging erg goed.
Ze verkopen bij sommige bebywinkels zitverkleiners voor in de buggy… daardoor zitten ze wat steviger, erg handig voor de kleintjes.

groetjes Gidget

Net heerlijk met mijn mannetje gewandeld (in de half ligstand van de wandelwagen ) Hij vond het volgens mij wel erg leuk en zat lekker om zich heen te kijken. Ook nog even gezellig bij een vriendin langsgeweest en daarna nog een kleine stukje gewandeld, maar toen lag Dani lekker te slapen.

Het is voor mij best al even geleden dat ik met hem ben wezen wandelen en zomaar even op visite ben geweest met hem, zonder dat ik gespannen achter die wagen liep van…oh als hij maar niet gaat huilen etc etc Ik ben daar echt een muts in hoor, maar nu was het echt een relaxed ritje. Komt ook lekker door het weer denk ik. Morgen maar weer even misschien

Fijn! En hou dat relaxte gevoel vast. Lekker in de zon elke dag, geniet er maar van. Ik moet morgen weer werken, dus morgen gaat niet. Vandaag wel eventjes, heerlijk inderdaad. Denk je er wel aan om zonnebrand op die kleine te smeren als 'ie teveel in de zon zit en je geen parapluutje hebt ofzo? Ik weet het, ongevraagd advies, maar hier vorige week een iets te rood neusje omdat ik dus beide níet had…ik heb er dus van geleerd en net baby-zonnebrand met factor 50 gehaald. Laat de zomer maar komen!

Groetjes!

ja dat klopt dat een kinderwagen bak beschutter is, daar heb je ook zo’n ding voor die je over de bak kan leggen als hoes zeg maar…met een kapje (net zoals bij een pet) in ieder geval wel bij onze cruiser.
nu ligt ie elke keer kou te lijden dus hopelijk wordt het snel zomer…alhoewel…het is vandaag erg lekker weer!

@ Mriek, dat vroeg ik me vanmiddag inderdaad nog af of ik al zonnebrand moet gaan smeren. Hij zat nu nog helemaal beschut onder de kap van de kinderwagen, maar toch de zon schijnt natuurlijk wel.
Ga ook maar even de zonnebrand kopen…enne altijd goed hoor om (ongevraagd) advies te geven Liever een tip teveel dan dat Dani volgende week met een rood verbrand neusje loopt. Zijn papa is dan wel half indonesisch, maar de blanke huid heeft hij toch echt van mij (ook de blauwe ogen en blond haar trouwens, haha terwijl papa zwart haar en bruine ogen heeft)

ow dat is wel bizonder over het algemeen is bruin dominanter dan blauw hier mamma;s bruine ogen :smiley: en niet pappa blauw grijs

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

haha…ja dat dachten wij ook. Het was ook 1 van de eerste dingen die ik zei toen ik Dani voor het eerst zag…“wat is hij blank”
Verder is het wel net papa van vroeger, alleen dan de blanke versie

Grappig Saro, dus je ziet er weinig Indonesische trekken in? En verkijk je niet op de voorjaarszon, die kan al heel verraderlijk zijn en helemaal bij zo’n babyhuidje dat nog nooit een straal zonlicht heeft gezien.

Groetjes!

ikke blij met dat ongevraagde advies … zet Jurian gerust in de zon zonder dit te doen… dus vanaf nu smeren maar… bedankt voor tip!

You’re welcome.

Groetjes!