Wanneer winterschoenen kopen?

Vorig jaar kocht ik aan het einde van de zomer alvast de winterschoenen voor zoonlief. Hij groeide in die tijd nog 1 maat in drie maanden dus maat bepalen was toen makkelijk…Maar nu, nu groeien zijn voeten opeens een stuk minder snel… Ik weet dus even niet wanneer ik het beste de winterschoenen kan gaan kopen vanwege zijn maat. In welke maand gaan ze de winterschoenen eigenlijk ook al weer dragen? Pfff, ik ben het even helemaal kwijt.

Hangt van het weer af

Ik heb ze al, dochter loopt er ook al op! Want de sandalen staan voorlopig goed opgeborgen in de kast! Hier groeien haar voeten heel langzaam, dus dat durfde ik wel aan! Wel lastig te bepalen anders!

Manderijn

Om eerlijk te zijn heb ik niet speciale winter of zomer schoenen voor Bo. Hij heeft gewoon 1 paar schoenen van dure en goede kwaliteit, 1 paar van scapino (bob de bouwer of cars) en 1 paar sandalen( voor als het zomer is) en 1 paar sportschoenen (voor de peutergym). De schoenen die ik heb zijn gewoon normale, dus ik snap eigenlijk niet echt wat je bedoeld met winterschoenen, of bedoel je gewoon laarsjes daarmee?
Bo heeft nu deze schoen in het blauw in maat 26 aan. Ik heb deze schoen ook in het bruin en een paar in groen achtig kleur in maat 27 en 28 (gekocht bij de outlet winkel van schuurman en daardoor goedkoper dus een voorraad aangemaakt, scheelt een boel en het zit hem goed)

Kijk als er nou veel sneeuw ligt, koop ik ook nog wel sneeuw boots (de goedkopere variant ) voor hem, zoals afgelopen winter, maar verder zijn deze schoenen naar mijn idee ook goed voor de winter, herfst, lente en af en toe (zoals nu) ook in de zomer, want ja, om nou sandalen te dragen met dit weer, dat kan niet. Hij heeft ze wel , want op de mooie dagen is dat wel lekker, sandalen!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ook hier net als bij Woezel geen zomer of winterschoenen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Voor jongens is het volgens mij makkelijker om niet specifieke zomer- of winterschoenen te hebben, voor meiden is dat meestal anders.

In de zomer is het toch meer wit en andere lichte kleuren die verkrijgbaar zijn en voor de winter zijn er meer laarzen dan schoenen te koop voor meiden is mijn ervaring.

Ik heb donderdag de nieuwe winterlaarzen voor de dames al gekocht. Ze krijgen hier per seizoen altijd 1 paar merkschoenen/laarzen en dan koop ik altijd in een andere kleur nog wel goedkopere erbij. En in de zomer hebben ze natuurlijk ook nog sandaaltjes en slippertjes.

In de winter ben ik bijv. zo’n muts die bij bruinige kleding geen zwarte laarzen aan geeft. Dat moet dan ook iets van bruin zijn. Aangezien de mode meer zwart-grijstinten heeft tegenwoordig is het dus 1 paar zwarte merklaarzen en 1 paar bruine goedkope laarzen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Aug 2011 11:26:59

Dylano past zijn winterschoenen nog, dus ik wacht nog ff. Ik vind wel verschil tussen zomer en winterschoenen bij jongens hoor.

Want wat woezel laat zien vind ik echt een zomerschoen, bestaat niet dat Dylano die in de winter aankrijgt
Hier in de winter hoge schoenen, vind ik veel stoerder

Liefs Michelle

Ik vind dat voor jongens bijv. sneakertjes het hele jaar door wel kunnen. Maar toch heb ik voor zoonlief ook wel zomer- en winterschoenen hoor.
Sandalen wilde hij dit jaar niet, maar wel een beetje opengewerkte schoenen zeg maar. Ehm… dat klinkt stom.
zo iets maar dan blauw met rood.
En nog een paar van die hoge gympen.

'swinters zijn het hier gewoon sneakertjes. Hoge schoenen vind ik wel stoer, maar kan hij niet zelf aandoen… en ik ga bij een kind van 6 echt niet steeds zijn schoenen meer aan doen!

Hij loopt prima op scapinoschoenen, dus ik ga voor hem echt geen dure merken kopen. Hij verslijt ze zo snel!!
€35,- vind ik eigenlijk wel maximaal voor hem.

Dochter heeft wat moeilijkere voeten, namelijk smalle voetjes met een hoge wreef.
Voor haar lijkt het wel een onmogelijke opgaaf om leuke schoentjes te vinden… Dus zijn we aangewezen op een speciaalzaak met ook breedte- en hoogtematen.

Nu voor de zomer hebben we deze maar dan in t blauw/zilver:

Die loopt van voren eigenlijk maar net over de teentjes en heeft dus geen last van haar hoge wreef.
Die waren -in de aanbieding- €58,- … Normaal 80
Tja helaas… ben bang dat we voorlopig toch aan de duurdere schoenen vastzitten. Maar dan koop ik wel gewoon 1 paar, en dan misschien nog een paar goedkopere die een beetje ruim zitten ofzo, om op te spelen.
Zolang ze deze nog aankan (kan ook prima met mooie sokjes) laat ik het even zo, en dan idd in september ofzo maar weer eens shoppen…

Op de foto is dat meisjesschoentje denk ik een grotere maat trouwens, die lijkt ook verder over de voorvoet door te lopen. Bij maatje 22 is dat voorstukje echt maar heel kort, en zie je net niet het spleetje tussen dr tenen

@Michelle, vind je Bo zijn schoenen echt zomerschoenen? goh, eigenlijk nooit zo over nagedacht. Eerlijk gezegd, heb ik die in de winter gekocht, en er waren eigenlijk alleen maar van dat soort schoenen, dus had niet het idee dat dit zomerschoenen waren. Nu ga ik niet meteen winterschoenen halen , want nog steeds vind ik dat deze ook heel goed kunnen voor in de winte en zomer, maar het is maar net denk ik wat je gewend bent. Moet er wel bij zeggen, dat als er bv veel sneeuw ligt, zoals vorig winter, dan heeft bo ook echt wel sneeuwboots aan, want die zijn dan lekker warm en lopen beter.

Het paar wat ik hier liet zien zijn 74,95. Ik heb ze in de outlet dan goedkoper omdat ze afgeprijsd waren. daarnaast nog 1 goedkoper paar van scapino, ongeveer 22,95. Meestal van cars of bob de bouwer. Dan afhankelijk van het seizoen, sandalen of sneeuwboots, gemiddeld ook 30 euro per paar. En sprotschoenen voor peutergym, maar die haal ik ook bij scapino voor 9,95

liefs woezel

Ligt aan mj hoor woezel niet aan jou Ik ben echt van de hoge schoenen voor jongens Maar die zijn zomers wel wat warm al had hij wel hoge gympen van de zomer (welke zomer?) maar die zijn te klein.

Ik ben meer van zoiets maar staat in de zomer zo gek

wel liefst zonder klitteband ed maar die hoogte

Liefs Michelle

Gewijzigd door - miremady op 14 Aug 2011 18:55:02

Gewijzigd door - miremady op 14 Aug 2011 18:58:59

geen idee… ik weet wel dat rico de hele zomer dichte schoenen moest dragen OF op blote voeten moest lopen ivm zijn slechte voetjes. vond dat wel sneu…maar deze schoenen waren wel licht van kleur dus ze konden wel door als zomerschoen. hij draagt ze nu dus ook gewoon nog en ik laat hem ze dragen tot hij eruit is gegroeid, winter of niet maar moet er over een maandje of anderhalf toch wel aan geloven. maar moet jij serieus om de 3 mnd nieuwe schoenen kopen? ik hooguit 3 paar schoenen per jaar!

@michelle , ja die schoenen die je laat zien zijn idd speciaal voor de winter! Moet ook eerlijk zeggen, Bo zit nu voor het eerst al bijna 5 maand in dezelfde maat schoenen. Hij is van vorig jaar april tot afgelopen jaar april van maat 21 naar maat 26 gegaan, idd ook elke 2 maanden nieuwe schoenen. Dus in het begin van de winter had hij toevallig ook laarsjes, maar das meer omdat ik dus al nieuwe schoenen moest hebben , omdat zijn oude te klein waren. En nu ik er over nadenk heeft hij dus eind maart de schoenen gekregen die ik hier boven heb laten zien, toen was het niet echt mega koud meer. Nu heb ik dus van dat zelfde type en merk 2 paar op voorraad , 1 maat 27 en 1 maat 28. (ze werden nu opeens voor 20 euro aangeboden in de outlet van schuurman) Mijn hoop is (misschien ijdele hoop) dat hij dus volgend zomer over gaat naar 28, en aankomend winter dus maat 27 zal krijgen, en dan zal hij dus een extra paar er bij krijgen van scapino, maar misschien dat ik dan ook wel zulke hoge schoenen koop. Is toch idd wat warmer!en dan hoeft hij ook geen speciale snowboots te hebben!!

liefs woezel

Bij Seth is het tot nu toe eigenlijk steeds geweest dat hij voor een nieuw seizoen een nieuw paar schoenen moest.
Ongeveer begin/half september zou ik wel voor winterschoenen gaan kijken. Nu zijn er al veel winterschoenen binnen. Seth heeft halverwege juli nieuwe schoenen gekregen en ik hoop dat hij daar ook een deel van de winter mee kan doen.
Hij heeft nu kobaltblauwe schoenen.

Ik hou niet zo van die hoge schoenen, of nou ja… ze staan Seth gewoon niet

Verder heeft hij altijd gewoon 1 paar schoenen en meestal een paar (regen)laarzen erbij. Nu in de zomer hebben we niet eens sandalen gehad, en ik ben er blij om, gezien het weer.

Liefs, Anne

Ik hoop voor je mee Woezel

Anne het is mar goed dat er verschil in smaak is anders liepen ze allemaal in hetze;fde

Liefs Michelle

Ik heb voor aaron verschillende soorten schoenen.
Voor de zomer had ik sandaaltjes die bij de tenen dichtwaren (ik hou niet van teentjes die je kan zien) en zijn nikes en filas en hij paste zijn schoenen van vorig jaar nog (1 paar) en die heeft ie dus ook aangehad.

Wij hebben voor de zomer (past ie ook nog) nog maat 25 van vorig jaar staan.
Aaron zijn voeten zijn al een jaar maat 25!
Dan heb ik nog sneeuwlaarzen van vorig jaar (past ie ook nog) en zwarte hoge schoenen met klitband die ook nog van vorig jaar zijn…goh wat kom ik er dit hjaar goedkoop vanaf!!!

Heb alleen nog wel nieuwe nike air max gekocht want die zie je alle pubers hier ook in de winter dragen (maat 26) dus daar kan ie ook nog mee vooruit.

Gr, Danielle

Waaaat? Zijn er kinderen met 6 paar schoenen? Dat vind ik wel érg veel! Zelfs IK! Haha. Ik wil voor Eva half september kijken voor een paar laarzen, ik heb gave gezien van Shoesme. Die zijn erg duur, dus ik koop er dan een paar goedkope schoenen bij. Daarvoor ga ik ook graag naar Scapino. Of naar Dolcis, al vind ik die schoenen ook al vrij aan de prijs. Ze heeft dan nog een paar regenlaarsjes en dan vind ik dat prima qua hoeveelheid. Nu in de ‘zomer’ heeft ze slippers van Havainanas (niet vaak aan helaas), een paar dichte Lelly Kelly ballerinagympen, en een paar sandalen. En regenlaarzen.

Ik vind dat er weinig schoenen zijn voor meiden inderdaad, het zijn vooral laarsjes. Vind ik wel jammer, want in de winter vind ik mooie (veter)schoentjes of dichte schoentjes ook mooi onder een broekje! Raar eigenlijk?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@rainbow: ik weet niet of je op mijn verhaaltje doelt maar ik schrijf er ook bij dat er veel van vorig jaar nog is he dus ik heb dit jaar 2 paar gekocht voor de zomer en 1 paar alvast voor de winter.

Gr, Danielle

@Inge
Inderdaad…iedere drie maanden nieuwe schoenen, maar wat ik al schreef: ze groeien nu dus niet meer zo hard

@iedereen
Onder winterschoenen versta ik inderdaad de half hoge schoentjes. Zoonlief zit veel achter op de fiets of op zijn eigen fiets en dan zijn die lage schoenen van de winter echt te fris aan zijn beentjes omdat zijn broek omhoog schiet bij de enkels.

Ennuh…hier ook veel schoenen vrees ik:
klompen (2,50 - tweedehands), nepcrocs (5,00), regenlaarzen (13,00), halfdichte schoenen (10,00 - uitverkoop) en teva sandalen (10,00 - ideaal voor op vakantie, kon ie zo mee het water in). Oh en hij had goedkope sportschoentjes voor in de vakantie maar die liggen al in de kliko. En nog een paar sportschoentjes voor peutergym, maar die heb ik voor een euro bij scapino gehaald :smiley:
Maar voor de winter wordt het: één paar winterschoenen, regenlaarzen en sneeuwlaarsjes.

Ik denk dat ik ergens in september een zaterdagje prik en samen met hem schoenen ga zoeken. Tis net een vrouw, want hij vindt het geweldig… Vooral als hij heeeeeeele grote schoenen mag passen, de clown!

Ja wij zijn die mensen met meer dan 6 paar schoenen! whoops, maar dan koop ik ze ook niet hoor, ik krijg ze!
We hebben sportschoenen (2 paar adidas, geloof ik)
wandelschoenen (nette voor naar school ook)
slippers, schoenen voor het zwembad (die zijn er niet voor, maar gebruiken we er voor, zijn nike sandalen) croks, regenlaarzen (2 paar), klompen, en sandalen! erg he! hihihih sommige worden nu te klein, maar we hebben er nog een aantal in de kast liggen (maat 26-27)

Seth heeft nu maat 24, net 6 weekjes. Ik denk dat hij hier nog wel even mee kan doen.

Liefs, Anne