Wanneer tv kijken?

De topic titel zegt het al, wanneer zetten jullie je kindjes voor de tv? Ik ben daar misschien een zeikerd in, maar ik vond het nooit nodig om Tim al zo jong tv te laten kijken. Nu komt hij op een leeftijd dat ik zoiets heb van hij mag best af en toe tv kijken. Maar ja dan is de vraag wanneer? Tim kan zo lief zelf spelen dat ik alles kan doen als hij bezig is. Ook als ik sta te koken etc. En dan heb ik zoiets van moet ik hem nu voor de tv gaan zetten terwijl hij lief aan het spelen is. Hij kan zichzelf zo goed vermaken. Laatst dacht ik er s’ochtends een keer aan de tv aan te zetten. Toen heeft hij een half uurtje teletubbies gekeken en dat vond hij helemaal geweldig. En als jullie je kindjes voor de tv zetten, na hoe lang zet je hem weer uit?

Groetjes,
Sandra

Nadat Dani en ik gegeten hebben in de ochtend zet ik altijd de tv aan. Meestal is dat rond 08.30/09.00 en dan is Zeppelin op tv met Koekeloere/Huisje Boompje Beesje/Teletubbies etc en dit vind hij erg leuk om te kijken. Hij zit er dan niet bijvoorbeeld een uur voor ofzo, maar als hij iets hoort wat hij leuk vind (bijvoorbeeld begintune van de teletubbies) dan rent hij naar de tv en gaat dan heel aandachtig kijken.
Merk nu dat hij op een leeftijd komt dat hij het ook steeds beter kan volgen en dingen gaat nazeggen en doen van de bijv. de Teletubbies.

Ik ga me dan bijvoorbeeld omkleden/keuken even aan kant maken of gezellig met hem meekijken.

De rest van de dag staat de tv eigenlijk niet aan.

Ik doe overigens de tv niet aan om even zelf iets te kunnen doen, maar meer omdat hij het gewoon leuk vind. Ondertussen is hij meestal aan het spelen.

Lilypie Pregnancy tickers

Hier zit Saar voor de tv als ik Job in bed doe en papa aan het afwassen is.
En smorgens bij het ontbijt kijken we tv.
Job kijkt Zappelin of een dvdtje en Saar kijkt mee, of babytv.

Jesse kijkt naar Sesamstraat ( als we op tijd thuis zijn) hij speelt onder tussen wel, maar als hij iets leuks hoort kijkt hij en hij vindt het ook erg leuk. En soms kijkt hij op de dvd naar het zandkasteel. Maar eigenlijk overdag kijkt hij nooit tv.

Liefs

Lilypie Third Birthday tickers

Hier verschilt het tussen pappa en mamma. Bij mamma is het zo:
di, wo en vrijdagochtend kijkt ze terwijl ze haar brood eet of Nick Jr (Kai lan) en Zappelin (olivia en een stukje sesamstraat), 's middags kijkt ze soms ATWT mee maar meestal speelt ze, op zaterdag kijkt de nick jr en dan meestal diego en pieter post terwijl we ontbijten. Daarna gaat ie uit en gaan we douchen en ik zet dan de rest van de dag tot ongeveer 18.00 de radio aan. Dan gaat ze alleen eten omdat pappa later is en dan kijkt ze ook nog even een uurtje tv. Op maandag kijkt ze meer tv want pappa is makkelijk met de tv aan hebben, maar dan staat ie merendeel op discovery en zo net als op zondag. Op donderdag brengt pappa haar naar het kdv en kijkt ze meestal even Dora nog.

Dus het verschilt hier wie er is pappa of mamma maar gemiddeld kijkt ze een uurtje per dag.

Groetjes,

Michèle

Joey kijkt elke ochtend zeppelin, voor de teletubbies en het zandkasteel gaat hij echt zitten, maar andere progrmma’s kijtk hij af en toe op van het spelen. Ik vergeet soms om hem uit te doen…
's Avonds kijkt hij sesamstraat, en af en toe tussendoor een dvd van bumba. Soms ook wekenlang niet, maar nu hij op zijn verjaardag een nieuwe bumba-dvd heeft gekregen weer wat vaker

Groetjes Anouk

Luka vind de Teletubbies helemaal geweldig, dat is eigenlijk het enigste wat hij leuk vind om naar te kijken en waar hij ook echt naar kijkt.
Verder vind hij tv niet boeiend. Ik kijk 's middags soms Oprah of Dr. Phil ( ligt wel aan het onderwerp!), maar meneer kijkt dan niet eens naar de tv.

Als hij ouder is en tv meer begrijpt mag hij van ons niet langer dan een uur per dag tv kijken. Hij mag dan kiezen wat hij wil zien.
Daar moeten papa en mama dan ook aan geloven, dus geen Oprah of Dr. Phil meer voor mij…

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

@Sandra lekker uitlaten dan als hij zelf lekker bezig is. Dylano kijkt 's morgens meestal de teletubbies en het zandkasteel, maar als hij lekker bezig is zet ik hem niet aan. Vind het belangrijker dat hij lekker speelt dan voor de tv hangt.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

In de chtend tijdens zijn ontbijt heb ik ned 3 er op staan, voor de al eerder genoemde programma’s. Hij zit dan in zijn kinderstoel, maar zodra hij daar it is, dan gaat hij spelen, en kijkt helemaal niet meer naar de tv. Als ik heel eerlijk ben, heb ik de tv de hele dag aan staan als ik thuis ben, of de radio, 1 van de 2. Vind het anders zo stil in huis, maar het interesseert bo dus helemaal niks. De rest van de dag kijkt bo ook niks op tv, behalve een keer sesamstraat ofzo, maar dat is niet vaak. HIj speelt liever. Ik denk (maar dat is mijn mening) dat als je er niet al teveel oplet, en bv zoals ik , de tv de hele dag aan hebt staan, de aantrekkingskracht er vanzelf af gaat, en ze liever spelen. Het is dan niet leuk meer. Maar goed, dat is mijn idee he, weet niet of dit ook zo is.

liefs woezel

euh… nooit

Hier staat de radio eigenlijk altijd overdag aan!
(mama kan niet tegen stilte) Silver kijkt eigenlijk helemaal nooit naar de tv!
Ze kan heel goed zelf spelen en is hier dan ook behoorlijk druk mee! S’ avonds voor dat ze naar bed gaat dan zet ik nog wel eens een dvd-tje van nijntje op dan swingt ze met haar hoofdje mee met het begin en het slot liedje maar kijken ho maar! Als we hier of daar op visite zijn en de tv staat aan dan kijkt ze hier ook niet naar ( geen aandacht voor) en ik vindt het wel prima zo! maar als die aandacht wel een keer komt dan vindt ik het ook geen probleem als ze eens een programma-tje kijkt!
Gr,
Monique mama van Silver

Hier kijkt Seth in de ochtend tv. Sesamstraat en soms wat erna komt. Dit alleen als we niet op tijd weg hoeven.
En 's avonds kijkt hij televisie als ik aan het koken ben, een dvd van barbapapa.

In totaal kijkt de ene dag geen tv, en de andere dag een uurtje.
Overdag is hij altijd uit!
En als hij lekker zit te spelen, zet ik hem ook niet voor hem aan als ik ga koken.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ook hier in de ochtend HBB en de Teletubbies en 's avonds Sesamstraat en nog even een DVD van het Zandkasteel of Nijntje.

Als ik aan het koken ben in de avond moet Senne nu nog in de box, omdat ik anders altijd met een schuin ook naar haar moet kijken ivm de honden…
In de ochtend zet ik ze ook even in de box om de vaatwaser uit te ruimen ed.

Ik vind het nu nog te eng om die 3 alleen en zonder toezicht in de kamer te laten…

Groetjes van Sascha en Senne

Jasper kijkt alleen s’ochtends max. een half uurtje tv (ned 3), ik zet hem in de kinderstoel (of in de wip met een flesje drinken) op veilige afstand van de tv want als hij het zelf voor het zeggen heeft staat ie het liefst met z’n neus tegen het beeldscherm aan.
Heb ook wel eens een dvd-tje van Bumba gespeeld, dat vind ie wel leuk en gaat ie meegillen, zwaaien of klappen.
We doen het zo min mogelijk (aangezien we zelf zo’n beetje tv verslaafd waren en de hele dag de tv aan hadden staan was dat voor ons best even wennen!) en als de kleine man s’avonds in bed ligt gaat de tv voor ons weer aan!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

op de dagen dat ik moet werken kijkt Lindsey eigenlijk geen tv. de dagen dat ze thuis is (donderdag, zaterdag en zondag) kijkt ze 's ochtends naar bumba, zandkasteel en een stukje sesamstraat en 's middags kijkt ze dan nog even naar dora.

als hij er geen behoefte aan heeft zou ik t lekker zo laten.

liefs,
Rinske

Bedankt voor jullie reacties.

Aan de ene kant heb ik idd zoiets van ik laat het zo, want hij kan zo lekker alleen spelen en vraagt er niet om. Aan de andere kant heb ik zoiets van hij vond het zo leuk toen ik laatst de teletubbies aanzette. Hij ging er meteen helemaal voor zitten. Misschien gewoon heel af en toe eens. Hij kan later nog lang genoeg tv kijken.

Groetjes,
Sandra

Hoi hoi,

door het feit dat Lisa om 6 uur af en toe al wakker is, zet ik 's ochtends de tv aan op Nick Jr. (baby tv is niet leuk genoeg meer helaas, kende ik net alle liedjes grrrr…). Ze zit dan bij mij op schoot en zo worden we samen gezellig (hoe gezellig kan het zijn om 6 uur…) wakker. Op een gegeven moment heeft ze geen zin meer en gaat ze spelen. Verder hetzelfde liedje als ze 's middags uit bed komt en 's avonds voor ze naar bed gaat… Ik denk alles bij elkaar een uurtje. Als ik echt een slechte dag heb (ivm de fibromyalgie) staat de tv wat vaker aan min of meer als vermaak (ja ik weet het ontaarde moeder hihi…), zodat ze niet steeds aan me komt hangen. Maar over het algemeen vermaakt ze zichzelf goed…

Groetjes Yvonne

Bij ons sheelt het ook of papa of mama thuis is. Als ik thuis ben met haar kijken we s ochtends een half uurtje en s avonds na het eten staat hij meestal wel aan, maar niet voor haar en zij kijkt dan ook eigenlijk niet.

Als mn man met haar thuis is, staat ie veel vaker aan, maar toch kijkt ze meestal niet langer dan een half uurtje. Hij gaat ook sneller een dvd tje met haar kijken, ik doe dat ook wel, maar heel af en toe. Tinkerbell is ook voor mama wel leuk

Maar als het er bij jullie niet in zit, zou ik het ook niet helemaal in je schema brengen. Af en toe is leuk maar k zou het lekker zo houden als ik jou was.

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Rens kijkt 's ochtends meestal naar de teletubbies en het zandkasteel, dat vind hij echt heel leuk. Maar dat is ook niet elke ochtend. Heel soms kijkt hij 's middags naar bumba als hij niet wil slapen en jengelig is. En heel af en toe kijkt hij 's avonds sesamstraat maar vaak genoeg ook niet. Merk wel dat ik nu wat strenger moet worden wat betreft televisie kijken want hij vraagt er zelf regelmatig om en ik vind het niet goed dat hij heel de dag kijkt.
Rens is behoorlijk actief en zeker nu hij niet meer alle dagen een middagslaapje doet is het af en toe echt even een rustmomentje voor hem. Voor de rest van de dag is hij meestal druk met rennen en spelen ed.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier meestal ook 's morgens even als Neeltje slaapt, Minke kijkt dan zandkasteel terwijl is sta te strijken oid. Verder mogen ze voor het slapen 's avonds altijd teletubbies zien en vaak als ik kook Sesamstraat. Bij elkaar een uur denk ik, soms korter soms wat langer. Ik vind dat ook geen probleem, zolang ze de rest van de dag maar lekker spelen en buiten zijn . Overiegsn kijken ze hier niet continu, tussendoor zit Minke de hele tijd te kletsen en te spelen. Neel is nu wel helemaal gefascineerd door de teletubbies haha!