Wanneer tv kijken?

Hier is het heel wisselend. Hij kijkt denk ik meer dagen niet dan wel. Wij hebben allebei sowieso een ‘hekel’ aan ontbijten voor de tv. Een maaltijd (maakt niet uit welke) is een momentje samen en daar hoort geen tv of muziek bij (maar dat is onze mening hè ).

Wij zijn wel voorstander van dvdtjes (omdat we alle vaste tijden van de programma’s gewoon vergeten ). We weten zo ook wat hij kijkt en vaak vindt hij het heerlijk om steeds hetzelfde weer te zien (tot hij het bijna kan dromen!). Hier is Brum nu heel erg favoriet. En Hoelahoep. Maar die kijken we via uitzendinggemist zodat ik een onderwerp uit kan kiezen wat hem op dat moment erg boeit.

Sandra, als hij er niet om vraagt, zou ik dat gewoon zo laten Hij heeft nog een heel leven voor zich waarin hij vaak genoeg voor de tv zal willen hangen

Bij ons gaat de TV rond 08.00 uur aan, dan kijkt Eva zeer geboeid naar De Wereld Is Mooi of iets van K3. Dan kijkt ze later op de ochtend wat hap snap. Ze kijkt even een minuut ofzo en gaat weer verder met spelen. Ze zit nooit echt heel geboeid voor de TV, behalve dus voor De Wereld Is Mooi/K3. Wij laten wel redelijk vaak een DVD zien van Plop, zeker nu met Max is dat soms wel handig. 's Avonds kijkt ze geen TV. Moeilijk te zeggen hoe lang ze per dag kijkt, omdat het dus maar korte momentjes zijn en ze alleen komt als ze een tune ofzo hoort (bv van de Tweenies). Verder rent, kleit, speelt en rommelt ze de hele dag, dus ik maak me niet zo druk over hoe lang ze TV kijkt. Maar als Tim er niet zo’n behoefte aan heeft, zou ik hem lekker laten spelen met zijn speelgoed hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers