Wanneer minder slapen

Even een slaapvraagje.

Afgezien van de dagen met de oren merk ik dat morgan minder lijkt te willen slapen. Het was altijd zo:

6.00 wakker
7.30-8.00 uurtje slapen
10.00 uurtje slapen
12.00 twee uurtjes slapen
15.30 uur tot anderhalf uur slapen

Maar op de dagen dat ze thuis is lijkt ze dat uurtje van 8.00 niet meer te willen. Ik had haar net in bed gelegd en no way dat ze ging slapen. Ik heb me even gedouched en zo en haar er maar weer uitgeplukt. Ze is ook niet vervelend of zo. Nu net na der fruitje wreef ze in der ogen en ze is ook vertrokken nu (gelukkig want ik heb een feestje op me werk voor alle leeftijden en zij mag mee, is het niks zijn we ook zo weer weg).

En ook in de middag lijkt ze dat laatste uurtje niet altijd te willen pakken. Ze is nu 9 maanden. Is dit een moment dat ze minder gaan slapen of verschilt dat per baby???

Groetjes,

Michèle

hoi, ze mag inmiddels ook wel naar 2 slaapjes. Is best veel wat ze nu slaapt.
bv om 9 uur en om 14 uur een slaapje…

Lastig is het om verandering in slaaptijden te brengen.

Ja is het inderdaad ook. Ze slaapt nu al vanaf 9 uur en ik hoop tot een uur of half elf 11 uur. En dan vanmiddag nog een slaapje. Maar ze heeft soms dagen dat ze niet naar slaap lijkt te talen en dagen dat ze alleen maar slapen wil lijkt het wel. Ik vind het dan moeilijk om te zeggen nu wel en nu niet. Al mag ze van mij wel slapen als ze heel moe is hoor.

Groetjes,

Michèle

Hier heel in begin 3 slaapjes gehad maar dan aan eind van de dag ipv heel begin van de dag.

Nu al heeel lang 2 slaapjes 1 van uur smorgen en 1 van 2 uurtjes smiddags.

Dani is nog wel een stukje jonger, maar heeft op dit moment ook meestal 3 slaapjes en soms 2 als hij in de middag lang slaapt.
Meestal na zijn fruit rond 09.30 en dan 's middags. Als hij 's middags heel lang slaapt (bijvoorbeeld tot een uur of half vijf) dan laat ik het laatste slaapje eruit, maar meestal gaat hij rond 18.00 ook nog even naar bed voor een kort slaapje van meestal maximaal 1 uur.

Nu is Dani niet al om 06.00 uur uit zijn bed, maar tussen 07.00-08.00. En hij is gemiddeld 2 uur wakker steeds.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dylano slaapt 'smorgens meestal van 9 - 11 en 'smiddag van 2 tot half 4 als ik geluk heb en dan om half 7 - 7uur weer.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi
Emma zit ook al heel lang (vana ong 6 maanden) op 2 slaapjes.
Van 10 tot 12 en van half 4 tot 5 ongeveer…
Alleen op het KDV slaaptze 3x maar dan korter…

Groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wauw wat een lange stukken slapen jullie schatjes! Mijn Lieve doet dat niet. Ze slaapt bij mij wel 5 (!) keer op een dag, maar nooit langer dan een uur achter elkaar. Bij de oppas is haar slaappatroon weer anders.
's Nachts slaapr ze wel 11 -12 uur achter elkaar, dus we hebben niets te klagen hoor. En 5 keer op een dgaj een uurtje iets voor jezelf doen is ook heerlijk.
Maar ben wel erg benieuwd of ze weer eens langere slaapjes gaat doe overdag. Heb eigenlijk geen zin om daar veel moeite voor te doen, bijvoorbeeld door haar na een uurtje slaap gewoon in bed te laten, want dan zet ze een keel op! Herkent iemand dit?

hoi
Hoe oud is ze dan? Emma heeft nl tot een maand of 4 a 5 ook heel veel korte slaapjes gehad… Bij ons is het zo gekome omdat Emma het deed. Ik laat haar ook niet huilen na een uur slapen, ze gaat dan toch niet verder. Dus ik denk dat het per kind verschillend is. wel heb ik haar op een gegeven moment niet elke keer weer op bed gelegd, iets langer wakker houden en op (redelijk) vaste tijden op bed leggen. Zo is ze eraan gewend, maar dit was wel omdat ik merkte dat ze het daarop heel goed deed.
Hoe doe je het dan met weggaan? slaapt ze makkelijk in de wagen (Emma niet!), Emma slaapt alleen in de auto…

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Sanne word ook altijd rond 6 uur wakker. Die heeft momenteel ook 4 slaapjes. Was altijd 3, maar we zijn sinds kort naar 3 flessen gegaan en heeft nu 4 slaapjes.
6 uur wakker en krijgt ze een papflesje
8-9 uur slapen
9 uur weer wakker
9.30 fruithapje
11-12 slapen
12 uur fles
14- 16 slapen als ze dat red tot 16 uur.
16 uur groente
18 -19 slapen
19.30 papflesje
20 00 naar bed tot 6 uur.
Ik weet inmiddels wel dat geen dag het zelfde is met Sanne. Zeis inderdaad niet vervelend eronder als ze wakker is. Ik zou het graag anders willen maar we kunnen haar moeilijk dwingen. Zou wel makkelijker zijn als ze wat langer wakker zou zijn en de slaapjes naar 3 of 2 gingen. Komt vanzelf wel denk ik dan maar. Komt ook dat ze om 6 uur al wakker is. Afgelopen woensdag was ze pas om 7.30 wakker en toen had ze dus 3 slaapjes. Ideaal.

Het scheelt dat Lieve tot 7:30 uur slaapt, anders had ze geen 5 maar 6 slaapjes gehad denk ik. Lieve is trouwens nu 4,5 maand oud
Toen ze ongeveer 3 maanden oud was begonnen de korte slaapjes standaard te worden. Ik ben vlak na die tijd gestopt met inbakeren, maar daarvoor had ze het eigenlijk ook al.
Bij de gastouder slaapt ze wel langere stukken. En bij de creche, waar ze over 1,5 maand heengaat, slapen de babies twee uur 's middags. Daar schijnen ze zich aan aan te passen… Maar op dit moment is het hier het volgende schema:
7:30 wakker, fles 1 en spelen
9-10 slaapje 1
10-10:45 spelen
10:45-11:45 slaapje 2
11:45-13 wakker, fles 2 en spelen
13-14 slaapje 3
14-15 spelen
15-15:45 slaapje 4
15:45-17:15 wakker, fles 3 en spelen
17:15-18 slaapje 5
18-20 wakker, spelen en badje, fles 4 (om 19 uur)
20-7.30 slapen

Vind het niet erg, zo’n druk schema. Ben al blij dát er een schema is, en dat ik af en toe tijd voor mezelf heb!

Lindsey zit inmiddels ook al een tijdje op twee slaapjes per dag.
meestal om 9.30 uur en dan een uur tot anderhalf uur als ze wilt en 's middags om ca. 14.00 uur en dan anderhalf tot twee uur en dan 's avonds weer om 19.30 naar bed.
het scheelt natuurlijk ook wel dat Lindsey er hier om uiterlijk 8 uur 's ochtends uit is. maar ik snap dat dat niet anders is ivm werk.
ik zit er hier zelfs al over te denken om d’r ochtendslaap er niet meer standaard in te houden. vaak zat wil ze gewoon echt niet slapen en kan ik elke 10 minuten gaan kijken omdat ze dan ligt te huilen (niet jammeren maar echt het ‘ik heb helemaal geen zin om te slapen-huilen’).

liefs,
Rinske

Vandaag waren het er weer drie. We hadden haar om 9.00 weggelegd weer en toen 1.5 uur. Om 12.00 twee uur geslapen en zo tegen half vijf weer en toen 1.5 uur. Ze was niet vervelend maar ze bleef maar in der ogen wrijven dus dan moet ze gewoon plat. En ze sliep ook alle keren meteen. Dus het zal nog een beetje wisselen hoeveel al weten we wel dat het al minder is dan daarvoor maar het is nou eenmaal een slaapkop al vonden pappa en mamma dat vanmiddag niet zo erg. Wij hebben ook nog even geslapen.

Groetjes,

Michèle

haha dat is idd wel erg lekker. doe ik hier ook nog lekker hoor als ik erg moe ben ga ik ook lekker even plat wanneer Lindsey ligt te slapen.
en hier is het ook per dag weer aan kijken, ook hier in oogjes wrijven is gelijk naar bedje toe.

liefs,
Rinske

Ja ik weet inmiddels al wel dat het slaapje van 7.30 weg is want ze is helemaal wakker nu en staat in der box mee te dansen met de muziek van babytv en is erg druk met haar activitycenter. Dus na het fruitje gaat ze weer slapen. Ik wou alleen dat ze eens ging zitten. Het is wel leuk dat ze kan staan, maar ze doet geen enkele moeite te gaan zitten wat weer erg vermoeiend is want gister wilde ze drinken maar ik moet haar altijd in der wipper zetten omdat ze alleen op de buik kan liggen en dan kan ze niet drinken. En dan wordt ze weer zo boos

Groetjes,

Michèle

Dylano hanteert een logischer volgorde eerst zitten nu kruipen en nu op knieen zitten dan zijn ze trouwens ook al verdomd groot dat ze overal bijkunnen hahahaha, ben bang dat die nu ook binnen no-time staat zet al 1 voetje neer al hij op zijn knieen zit en zich ergens aan vast heeft.
Morgan gaat niet zitten Michèle die gaat gelijk lopen

Liefs Michelle

Ja dat zal me niks verbazen, al moet ze theoretisch ook kunnen zitten dan. Want als ze het evenwicht heeft om te lopen dan moet ze ook kunnen zitten lijkt me. Want ik kan haar niet in haar wipper houden om te drinken natuurlijk.

Trouwens in denk dat we nu op 3 slaapjes gaat zitten. 8.30-10.00 12.00-14.00 16.00-17.30

Groetjes,

Michèle

Zijn mooie tijden toch wou dat ik dat bij dylano er zo inkreeg En als je ze zittend wegzet blijft ze dan ook niet zitten Michèle?

Liefs Michelle

Nope, Ze rolt/ valt op der zij en dan gaat ze of kruipen en als ze in der box zit meteen staan. Ze staat echt voortdurend. Soms zet ik haar maar even in der wipper en ik masseer elke avond der beentjes en der voetjes. Ze zit overigens wel op der knieen.

Groetjes,

Michèle

dan hoeft ze alleen nog maar te leren der voetjes er onderuit te halen
Staat ze alleen in de box of ook aan tafeltjes enzo?

Liefs Michelle