Wanneer met Eva naar buiten als Max er is?

Ik vind het moeilijk…Voordat Max er was, ging ik altijd 1x 's ochtends en 1x 's middags met Eva naar buiten. Boodschappen doen, even naar de speelplaats…Ze vond dat fijn. lekker uitwaaien en even rennen. Maar nu zit ik natuurlijk met Max, hij slaapt heel veel (ja, hij slaapt eindelijk in zijn doeken!) en dan is er weinig ruimte om met Eva en Max weg te gaan. Want Max moet eigenlijk binnen een uur na het wakker worden weer naar bed…Vanochtend is Eva wéér de hele tijd binnen geweest omdat Max sliep en ze keek naar buiten en riep maar: ‘Mama buiten’. Ze komt op het kdv en in het weekend heel veel buiten, maar het zou ook goed zijn als ze ook meer buiten komt als zij, Max en ik met z’n drietjes zijn. Iemand een idee hoe ik dat kan fiksen zonder dat met name Max overprikkeld raakt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hmmm… Kan Max met die doeken ook in de wagen? Dan kun je lekker de hort op terwijl hij misschien toch weer in slaap valt. En dan kun je naar de speeltuin of de kinderboerderij. Ik ben Nora nu al aan het leren om de wagen vast te houden als ze loopt (gaan we met de buggy boodschappen doen, maar mag ze een gedeelte lekker zelf lopen) en dat gaat hartstikke goed. Als Eva dat ook doet, kun je ook gewoon een eindje gaan wandelen als je een leuk gebied in de buurt hebt.

Daarnaast kun je natuurlijk ook met Eef in de tuin als Max binnen slaapt. Samen de grond vegen, plantjes water geven, even met de bal. Is ze wel lekker buiten bezig, maar ben je toch in de buurt als Max je nodig heeft! (jullie hebben een tuin toch??)

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Weer of geen weer, Joey speelt elke dag buiten, achterthuis. Als het nat is mag hij een half uurtje met laarsjes en oude kleren, en anders lekker dik ingepakt. De deur is gewoon dicht en de poort op slot. Als hij naar binnen wil klopt hij op het raam Kan Eva dat niet? Of bedoel je echt dat je samen weg wil?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Ik denk dat ik het ook zou doen zoals Liske schrijft. Het is niet erg als Max een keer in de wagen een slaapje doet Wij waren daar in het begin ook heel erg voorzichtig mee tot ik zoiets had van: hoe moet ik nu boodschappen doen als ik steeds binnen moet blijven? Hoe moet ik de hond uitlaten als hij slaapt? Ik plande het naar buiten gaan dan meestal op die momenten dat ik wist dat hij onder het wandelen in slaap zou vallen. De onze heeft ook in zijn puckababy in de wagen gelegen. En echt niemand die daar op let hoor Want hij ligt heerlijk onder een dekentje en heeft een mutsje op zijn hoofdje :smiley: Heb denk eenmaal een reactie gehad van: oh, die heeft een lekker warm zakje aan, zou ik ook wel willen!

Probeer het eens een keertje en als het je echt niet bevalt, kun je weer naar huis. En desnoods spreek je met Eva iets af van: kom Eva, we gaan even een stukje wandelen samen met Max, als we terug zijn gaan we samen iets lekkers eten (chipjes, rozijntjes oid). Als je het dan redt tot aan de speeltuin is het meegenomen, als het niet lukt is dat geen probleem en heeft Eva toch nog iets leuks in het vooruitzicht .

Ik snap wel dat je blij bent dat Max eindelijk goed slaapt en dat je bang bent om dit weer te verstoren maar als je iedere dag een kleine wandeling inlast zal hij dat vast niet erg vinden

hey rainbow ja da’s wel weer moeilijk… inderdaad de achtertuin, of misschien voor de deur, zet jij je stoel in de deuropening en dan kan zij een beetje rond rennen… (weet natuurlijk nie hoe jullie wonen ?) of een speeltuintje dichtbij dat je bijvoorbeeld de babyphone aan de buren geeft en zij jouw bellen als ze max horen (of ja dat vind je misschien nie fijn da kan natuurlijk of je hebt geen thuiszittende buurtjes) inderdaad in die doeken in de kinderwagen ? en een soort draagzak ? bedoel nie zo eentje waar zijn benen uitbungelen, want daar is hij misschien nog te jong zijn…
maar je kunt op google ff kijken, gammababy geloof ik dat dat heet, allerlei manieren om met een doek je kind op je lijf kan binden, misschien zit er iets bij wat max prettig vind …

Baby geboren

Lastig hé… Hier nl het zelfde probleempje… Ik ga nu ook vaak met Jurian gewoon achter het huis spelen. Hij buiten spelen en ik ramen zemen/de tuin beetje bijwerken… hij doet dan gezellig met mij mee. Ook neem ik dan gewoon de babyfoon mee… dit voor mijzelf. Heb zelfs een keer gehad dat ik hem toen uitgezet heb omdat hij heel de tijd lag te miepen en ik toen aandacht voor Jurian had en even niet voor hem… Kwam ik later binnen … sliep hij

Ook kijk ik welke slaap hij het onrustigs is en ga ik dan even met ze naar buiten. Dit is meestal eind van de dag …

Ik zou inderdaad ook in de doeken proberen, in de kinderwagen.
Of anders in de draagdoek (die had je toch?), en dan even een wandelingetje maken.

Ook kan je natuurlijk in de tuin met Eva, en dat kan ook als Max slaapt.
En misschien heb je wel een speeltuintje voor de deur, en red de babyfoon dat ook wel…
Succes ermee, en probeer het gewoon een keer. Werkt het niet, weet je het ook!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

baker je je zoonlief in ?
dat kan gewoon ook in de wagen
ik legde er een kussentje naast zo dat hij niet te veel schoof in de wagen
ik liet ze vaak in de wagen slapen zo dat ik lekker na buiten kon met de boys goed voor de oudste maar ook voor je kleintje frisse lucht is voor ieder kind goed

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Ik heb Senne ook weleend ingebakerd meegenomen naar buiten dus wie weet is dat een idee voor Max?

Ik zou het proberen, net als Liske zegt…

Succes!

Groetjes van Sascha en Senne

Ik zou hem inderdaad proberen in de wagen in te bakeren en dan goed uit de wind en zo. En anders eef in de tuin laten spelen en romelen, gewoon een beetje zoeken en proberen denk ik.

Groetjes,

Michèle

Hoi rainbow,

Als max nu echt gewent is aan de doeken. Dan kan je hem bijvoorbeeld een keer per dag of om de dag in de wagen ingebakerd wegleggen zodat je toch even weg kan. Zou het nu niet gelijk doen jullie zijn net begonnen. Misschien eind volgende week een keer uitproberen.
Ik liet mijn dochter ook de tussen ochtend slaap op een gegeven moment in de bak doen. Dan wachte ik even zodat ze kon inslapen en dan als ik zeker wist dat ze goed sliep ging ik weg even boodschappen doen of rondje lopen.

Trouwens wat ontzettend fijn dat ie het oppikt. Wees er wel van bewust dat hij binnen nu en een paar dagen nog een dagje kan( hoeft niet altijd hoor) terugvallen. die dag dan even volhouden.

groetjes

lon106

Fijn dat Max wat slaapt!!!
Zie je wel, de aanhouder wint.

Wat ik doe is gewoon lekker naar buiten gaan met de babyfoon in de aanslag. Onze babyfoon heeft een heel goed bereik en we kunnen prima een blokje om en naar het speelplekje. 's Ochtends gaan we vaak de eendjes voeren, dat is wat verder weg en red de babyfoon niet maar dan ga ik gewoon als Maud net op bed ligt. Dan weet ik nl. dat ze toch min. 45 min. slaapt. Vond ik in het begin lastig om te doen, maar durf ik nu wel. Zorg wel dat ik dan niet heel lang weg ben.

Is trouwens voor ons ook de enige optie want Maud vindt het prachtig in de wagen maar slapen doet ze er echt niet, ook niet gebakerd.

Dit werkt voor ons het beste. Krijgt Lieke ook nog haar aandacht en ik merk ook dat ze het echt ff nodig heeft om buiten te zijn. Vind het trouwens zelf ook altijd erg lekker, zeker wanneer je bijv. ook nog niet zoveel hebt geslapen en het breekt de dag ook wat.

Groetjes, Kirsten

Lijkt me idd lastig Rainbow. Met 2 kindjes heb ik natuurlijk geen ervaring.
Rens was ook erg snel overprikkeld en kreeg toen de tip om 1 uitje per dag maximaal aan te houden(als dat kan) en dan het liefst steeds rond hetzelfde tijdstip. Werkte hier prima.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

@Kammi, ik zou het nooit durven mijn kind alleen thuis te laten en zelf 3 kwartier weg te gaan. Er zal jou maar iets overkomen, dan weet niemand dat er nog een kleintje thuis is. Niet dat het snel zal gebeuren, maar je weet maar nooit. Maar goed dat is mijn mening, daar denkt iedereen natuurlijk anders over.

Als je Max niet kan/wil mee nemen in de wagen, dan zou ik zoals anderen ook al aangeven met Eva in de tuin spelen. Zo kan ze toch nog naar buiten en ben je wel in de buurt van Max.

Groetjes,
Sandra

klopt wat bakmama zegt buiten zijn met je kindjes doet slapen hoor
ik ging elke dag er op uit als het maar droog was
ook ik liet mijn jongentjes vaak de tuin slapen in de kinderwagen bak
netje er overheen en ze sliepen als prinsjes

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

persoonlijk laat ik men kinderen ook nooit alleen thuis
moet er niet aan denken wat er allenmaal kan gebeuren
ik wil je niet bang maken maar ze zullen zich maar eens verslikken of moeten spugen
of er zal maar ergens brand uit breken
ik veroordeel niemand soms is het niet anders en moet je even weg zonder je kindje
maar 45 min kan ik echt niet ik heb mijn zoontje wel een twee min alleen gelaten baby foon op zak men oudste van school halen drie huizen verder
dus kon ik alles in de gaten houden …

misschien een draagzak voor max? heb je je handen ook wat meer vrij dan met een wandelwagen… denk dat dit vrijwel de enige optie is.
trouwens nu ik er zo over nadenk, je hebt ook van die steuntjes voor aan de wandelwagen te bevestigen, waar eva dan op kan staan.
als jij dan met max wandeld kan zij daarop staan en dan hoef je niet constant eva bij te houden als ze weer iets leuks ziet.

Volgens mij kun je best wel even weg met de babyfoon hoor.
Als er iets gebeurt met jou dan moet je man (of iemand) gebeld worden. Daar komen ze gauw achter hoor! En die weet dan dat er nog een kindje thuis is
Je kunt ook op een briefje schrijven dat je nog een baby thuis hebt en dat in je jaszak doen.
Trouwens, als ik beneden ben zou ik ook mijn kind niet horen spugen ofzo. Hebben jullie de babyfoon altijd thuis aan dan??

Ik moet zeggen; ik heb al moeite met de hond uitlaten als rico in bed ligt.
laat staan dat ik vrolijk buitens huis dingen ga doen… baby foon of niet, als er brand uitbreekt reageerd de babyfoon daar echt niet op hoor

@mamavan1tje, met babyfoon vind ik geen probleem. Maar ik zou echt nooit zonder babyfoon weggaan. Maar goed dat moet iedereen natuurlijk voor zich weten.

Groetjes,
Sandra