@Sandra: nee ik ook niet, om de reden die ik boven jouw bericht schreef
Wanneer met Eva naar buiten als Max er is?
hoor mijn kindje echt wel spugen als ze boven zijn is de baby foon ook aan
het is ieder voor zich natuurlijk wel of niet je kindje alleen thuis laten
ik zou het niet kunnen
trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder
Dames ff ter aanvulling.
Ik ben echt niet drie kwartier weg, dat vind ik echt veel te lang. Hooguit een kwartier, twintig minuten ofzo. Maar dat vinden jullie denk ik ook al veel te lang.
En inderdaad er kan natuurlijk altijd iets gebeuren als we weg zijn. Gelukkig kennen ze in de buurt onze routine, Lieke heeft altjd veel bekijks, dus mocht er iets gebeuren dan valt het wel op. Bovendien zou er natuurlijk ook iets met mij kunnen gebeuren als ik alleen met de kinderen thuis ben of met Lieke in de tuin en dat valt niemand op. Zo heeft m’n schoonmoeder ooit opeens een toeval gekregen toen me man nog een baby was. Ze was helemaal van de wereld en de kleine was toen helemaal alleen.
Nogmaals in het begin durfde ik het ook niet maar je wordt wel iets makkelijker. Als Lieke in bed lag durfde ik nog niet eens de was op te hangen zonder babyfoon.
Maar inderdaad iedereen zijn eigen manier.
Als ik al even weg moet als rens slaapt dan breng ik de babyfoon bij de buren. Nou heb ik het hier wel ideaal want er is een speeltuintje achter ons huis en daar heb ik goed bereik met de babyfoon. Wel heb ik overal door het huis rookmelders opgehangen zodat ik ook gewaarschuwd wrd voor brand.
Maar goed als het niet lukt om max in de wagen mee te nemen zou ik eva gewoon wat vaker in de tuin laten spelen. Koop evt wat leuke nieuwe dingen voor buiten zodat ze voorlopig weer even vooruit kan.
groetjes Ramona
ja ieder moet het voor zich weten, maar als een brand uitslaat kan het snel gebeurd zijn binnen een kwartier.
dan hoeft je kind nog niet eens verbrand te zijn maar wat denk je van die rook die de longen binnenkomt.
Ik wil niemand aanvallen, dat is niet mijn bedoeling, ik probeer jullie alleen attent te maken op wat er kan gebeuren.
Tja, dan zal ik eens iets vertellen waar ik me eigenlijk heel erg voor schaam (plaatsvervangende schaamte dan)! Mijn zus is dus een hele “makkelijke” mama. Als ze dit zou lezen trouwens is er geen hek van de dam, want ze weet hoe ik erover denk… Ze heeft 3 kinderen. Die zijn nu 7, 5 en 4 jaar. Als de oudste 2 op school zaten (nu zit de 3e ook op school, maar toen nog niet), liet ze de 3e gewoon in bed liggen, 's ochtends of 's middags om boodschappen te doen… IN EEN ANDERE STAD!!! Of ze ging rustig schoenen kopen 20 min verderop!!! Ik heb me hier zo boos over gemaakt! En ze was gewoon niet voor rede vatbaar… “ach kan toch niks gebeuren, alle apparatuur staat hier uit en de buren lopen ook niet in 7 sloten tegelijk…” Maar het kan dus ook idd dat jou iets overkomt en je kind zit daar maar thuis alleen! Ik doe het dus zelf ook helemaal niet, nog geen 5 minuten! We hebben er zelfs eens over nagedacht dat als ze het huis uit was en de 3e was nog alleen thuis om het kind uit bed te halen (mijn moeder heeft de sleutel) en mee te nemen… dan mocht ze zelf uitzoeken hoe of wat… Gelukkig was het toen snel gedaan met de slaapjes en nam ze haar overal mee naar toe… Kon elke keer wel janken als ik het weer hoorde van mijn moeder!!!
Mijn zus is daar ook heel makkelijk in. Zij liet haar dochter van toen 4 ook gewoon even alleen, toen ze haar zoontje naar een feestje moest brengen. Ik zou dat nooit doen. Als ik moet betalen bij de benzinepomp, doe ik de deuren van de auto op slot en hou ik de auto steeds in de gaten. En ik zal ook nooit bv even snel een paar postzegels ofzo kopen terwijl Max en Eva in de auto zitten, ook al zijn de deuren dicht. Ik wil de auto per sé zien. Ik vind het zelfs met een babyfoon geen fijn idee dat ik weg ben. Met Eva zou ik het nog wel durven, maar bij Max niet. Die verslikt zich best vaak en komt dan even adem te kort. Ik zou doodsbang zijn dat hij zou stikken! Ik ben misschien wel overbezorgd, maar ja, iedereen is anders!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Soms denk je ‘oh even 2 minuten pinnen dan kunnen ze wel in de auto blijven zitten…’ tot ik dit verhaal hoorde.
De buurvrouw van mijn schoonzus ging haar kindjes op het schoolplein halen. Ze had een dochtertje in de auto zitten maar die bleef altijd zitten omdat mama zo terug is. Nu kwam ze terug met de andere kinderen en… stond er iemand tegen haar auto te trappen. Ze dacht wat een idioot! Maar wat bleek … de auto zal vol met rook. Ze hebben met spoed het kindje wat in de auto zat naar het ziekenhuis moeten brengen, die heeft het overleefd met heel veel brandwonden. Het was een wonder dat ze dit overleefd heeft… '!
Hier dus altijd dit in mijn achterhoofd waardoor ik ze gewoon meeneem uit de auto. Tja voor tanken dan niet … maar dan is mijn oog gedurig in de auto! Ik moet mijn kindjes kunnen zien anders moeten ze ermee uit…
@ mini boy jeetje zeg wat zasl ze geschrokken zijn. Maar was er een oorzaak waarom de auto in brand gevlogen was???
En ik laat morgan nooit alleen, ja als ze slaapt zit ik in de tuin in de zomer maar verder eigenlijk nooit. Ja laatst 1 keer moest ik 3 deuren verder een pakketje ophalen, maar de lieve buuf bleef kletsen en toen voelde ik me zo ongemakkelijk omdat morgan alleen in bed lag dat ik de volgende keer wel even wacht met mijn pakketje halen
Groetjes,
Michèle
Ben ik dan zo’n slechte moeder?
Als Senne slaapt (van 11 tot 13 uur) dan laat ik de honden even plassen.
Mijn vriend laat ze om half 7 uit en dan kunnen ze echt niet wachten totdat Senne wakker is geworden, gegeten en gedronken heeft…
Ik ben hooguit 10 minuten weg en ik doe het altijd om 12 uur, zodat de kans dat ze wakker wordt heel klein is.
Geef me jullie meningen alsjeblieft…
Groetjes van Sascha en Senne
jij bent geen slechte moeder! Je moet ook een goed baasje zijn.
ik laat shadow ook uit als rico slaapt, maar dan ben ik geen 10 minuten weg maar hooguit een minuut en dan zie ik de woning gewoon omdat ik haar dan even een plaspauze laat doen bij de boom voor de woning.
nou moet ik zeggen dat als we een tuin hadden ik shadow daar een plaspauze zou laten doen als rico slaapt… en ik heb het geluk dat shadow METEEN plast als ze buiten is omdat ze nog een pup is en nog niet zindelijk, daardoor moet ze ook heel erg na een paar uur dus dat scheelt in tijd. maar ik ga niet vrolijk een half uur met de hond naar buiten met de babyfoon mee in de hoop dat er dan niks gebeurd in huis.
@Mini-boy: tjeee wat heftig! jeee het zou je kind maar zijn wat erg!
pff… is altijd schrikken zoiets.
met het kindje verder alles oke daarna?
Gewijzigd door - MamavanRico op 30 Oct 2010 18:05:23
Je kunt idd nooit voorzichtig genoeg zijn. Maar in een andere stad boodschappen gaan doen terwijl je kind op bed ligt? Never. Ik laat Rens hoogstens even alleen als hij slaapt als ik even naar de buurvrouw moet ofzo, maar dan heb ik de babyfoo gewoon bij me en die is echt heel scherp ik hoor hem daardoor gewoon ademen.
Speeltuintje is hier direct achter de poortdeur en dan kan ik Rens gewoon horen als het raam openstaat en neem ik de babyfoon mee. Maar verder durf ik echt niet. Wat dat betreft ben ik blij dat Rens niet altijd meer z’n m8iddagslaapje doet want anders zou ik nergens komen straks met de baby denk ik.
Moet ik even boodschappen doen(=hooguit 10 minuten weg want het dorp is hier heel klein) Zet ik de babyfoon bij de buurvrouw. Ik durf hem echt niet alleen te laten zonder dat ik hem kan horen. En als ik de babyfoon bij me heb hier in de straat dan sta ik binnen een minuut binnen als het moet.
En een klein babytje zoals max alleen laten? Nooit. Dan maar in de tuin spelen oid.
Ik zou dan ook veels te bang worden voor verstikking oid.
Nou moet ik trouwens zeggen dat wij een hele fijne babyfoon hebben die meteen signaal afgeeft als hij geen bereik heeft. Vind ik ideaal en wel zo veilig. Van die oudere modellen waar je zelf een zender moet op zoeken willen nog wel eens van de frequentie afraken zonder dat je daaar erg in hebt. Echt eng.
Sascha@ ik ben blij dat jij ook even snel je hond uitlaat, want dat doe ik dus ook om dezelfde reden als jij! Ik ga altijd een blokje om met Joep als de kinderen slapen. Ik ben dan zo’n 5-10 minuten van huis. Ik zorg wel dat er geen machines aanstaan en dat de lichten uit zijn. Verder de deuren goed op slot. Ik gebruik ook geregeld de babyfoon als we bv even 's avonds koffie drinken bij de buren. ben juist heel blij met dat ding !