Wanneer lieten jullie de avondfles eraf

Hallo,

Ik heb even een vraagje. Dion 8,5 week krijgt zijn laatste fles om 22.00/22.30 we moeten hem dan uit een diepe slaap halen voor de fles. Daarna gaat hij weer op bed en slaapt meestal door tot 8 uur (doet hij al vanaf 3 a 4 week). Aan de ene kant wil ik wel proberen om binnenkort de laatste fles eraf te halen en kijken of hij dan ook doorslaapt. Wil dan proberen de laatste fles om 20.00 te geven. Hij krijgt nu 5 flessen van 150/5 mss zou ik dan 4 flessen kunnen geven van 180/6 en de laatste 210/7. Moet donderdag naar consultatie bureau toe dus dan wordt hij ook weer gewogen en ik denk dat hij inprincipe meer voeding mag qua gewicht. Hij is nu nog super tevreden met de voedingen.
Onze oudste zoon sliep met 3 maand ook van 8 tot 8 zonder problemen.
Wat is jullie mening hierover of ervaring.

Dion is nog maar één maand hè, da’s natuurlijk wel een stuk jonger dan 3 maanden. Ik persoonlijk vind hem nog te jong om de laatste fles er al af te halen. Ben benieuwd wat je CB erover zegt. Hier ging de laatste fles eraf toen Erik ruim een half jaar oud was.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja ik ben het eens met Mriek. Ik vind Dion ook nog te klein om die laatste fles nu al weg te laten.

Mijn zoontje kreeg zijn ‘avond fles’ tot 4 maanden ongeveer daarna sliep hij netjes van 8 tot 8. Hij is nu 1.
Ik gaf mijn zoontje zijn laatste fles trouwens altijd zonder dat hij er wakker van werd.

Gewoon flesje maken…kindje zachtjes oppakken fles erin en klaar.
Ze drinken hun flesje meestal heerlijk leeg terwijl ze zalig doorslapen.
Daarna nog even lekker slapend boertje laten en hupsakee weer terug in bed.

Groetjess

Wel graag goed lezen.
Dion is geen 1 maand maar 2 en ik wil het binnenkort proberen dus niet nu gelijk al.
Ik was 3 week geleden bij de dokter en vroeg hem over hoe lang je tussen de fles kan laten en zijn antwoord was niet van 18.00 tot 8.00 maar van 22.00 tot 8.00 kan prima en de handen dichtknijpen en als ze wat ouder zijn kan er best meer tijd tussen zitten. Ik heb meer vertrouwen in een dokter die zelf ook nog in baby’s zit dan iemand van het consultatiebureau die alles volgens het boekje doen. Als je merkt dat je kindje suf of minder reageerd als hij de fles krijgt en er zit meer tijd tussen weet je dat je eerder de fles moet geven.
Ik vertel altijd alles op het bureau of ik nu wel of geen commentaar krijg als ouder weet jezelf wat goed is voor je kind en je kind geeft zelf wel aan of hij honger heeft of niet en lekker in zijn vel zit.

Goed, ook al is 'ie twee maanden, dan vind ik dat nog jong om die avondfles eraf te laten. Maar als je 'm om 22.00 uur wil geven, dan laat je 'm er toch niet af? Ik snap het niet meer. Om 22.00 uur die laatste fles deden wij ook, dus als je bedoelt dat jullie de avondfles ook op die tijd willen geven, dan ben ik van mening dat dat heel goed kan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wij zijn gestopt met de laatste fles toen Senne 11 weken was. Dat is op zich vrij vroeg maar wij hadden hetzelfde als jullie. We moeste haar uit een hele diepe slaap halen. Wij hebben haar een keer laten slapen na de fles van 5 uur en de laatste fles om 9 uur gegeven. Dat doen we nu nog steeds. Ik denk dat we met 6 maanden de fles vervroegen naar 8 of 7 uur…

Gewoon een keer proberen… succes!

Groetjes van Sascha en Senne

Ik schrijf ook dat ik straks dus niet nu al wil proberen de fles van 22.00 eraf te halen. We willen dan de laatste fles om 20.00 willen geven of wanneer Dion zou aangeven, mss komen we dan op 4 voedingen uit maar dan gaan we de cc ook aanpassen per fles.
Bij Marijn werkte dit prima en was erg tevreden. Nu weet ik dat niet alle kinderen hetzelfde zijn. Ik vind het gewoon zielig om Dion uit een diepe slaap te halen voor een voeding, zit ik zelf ook niet op te wachten om uit mijn slaap gehaald te worden en dan gelijk moet eten.
Het is ook geen pre dat dit zo moet straks, er is maar een die er op moet doen en aangeeft of hij er tevreden mee is en dat is Dion.

Je topicnaam is, wanneer lieten jullie de avondfles eraf… Dus denk dat dat voor een stukje verwarring zorgt.

Bij Danique hebben we ook vrij snel die laatste fles naar 10 uur verplaatst. Ook zij sliep hartstikke vast als ze om 11 uur nog een fles kreeg, vaak sliep ze ook gewoon door tijdens het drinken. Ik zie er geen probleem in.

mirte was 5 maanden toen ik stopte met de laatste fles om 23.00
ze dronk hem niet meer leeg. Nu krijgt ze de laatste fles om 20.00 en gaat prima

Groetjes Gytha

ja ik ben in een keer gstopt. Omdat ze er telkens maar 50 van op dronk op een gegeven moment.
en het ging ook gelijk goed

Groetjes Gytha

Als Dion het geen probleem vind die fles een uur eerder te krijgen, lijkt me dit geen probleem. Wij hebben Tim altijd wakker gemaakt voor de fles van 23.00 uur. Hij dronk de fles dan zo leeg en sliep weer verder tot de volgende ochtend. We moesten hem ook altijd voor zijn eerste fles wakker maken. Met 3 maanden hebben we Tim niet meer wakker gemaakt en sliep hij ook gewoon door tot de volgende ochtend. Maar volgens het CB was dit te vroeg, ondanks dat hij boven gemiddeld was met gewicht. We zijn hem dus toen weer gaan wakker maken, totdat hij 5,5 maand was. Toen hoefde dit niet meer van het CB en zijn we er in 1 keer mee gestopt. Ook toen sliep hij gewoon verder, ondanks dat hij eerst wel de hele fles in 1 keer leeg dronk. Dus Sugar S je kunt gewoon proberen wat ze doet als je haar niet meer wakker maakt. Hier ging het dus wel goed, ondanks dat hij 200 cc eerst nog leegdronk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Monique,

Wij hebben de late avondfles bij Gerben laten vervallen toen hij drie maanden was. Hij kreeg vanaf die tijd 4 flessen van 210 + 7. De laatste fles tussen 19.00 en 20.00 uur. Wij hebben hem in het weekend gewoon een keertje laten liggen en zeiden tegen elkaar, komt hij nu vanacht weer, dan komt morgen de late fles weer. Ook ik vond het zielig om hem uit z’n diepe slaap te halen. Dus ik zou het gewoon een keertje proberen !!! Ik ken wel meer die met 2 maanden al op 4 flessen zaten.

Groetjes Marleen

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

SugarS wij zijn met Marijn in een keer gestopt met de laatste fles zonder problemen.

Ik denk dat we over een week of 2 de laatste fles eraf halen bij Dion, hij is dan 2,5 maand en dan proberen 4 flessen van 210.
Dion slapend de fles geven is geen optie hij wordt dan toch wakker en voor de fles verschonen we hem altijd is ook wel nodig want de luiers zijn altijd heeeel vol.

Bij Jesse zijn we net vorige week gestopt met zijn laatste fles van 23u weg te laten. Jesse is volgende week 6 maanden.We hebben eerst een maand de voeding van 0u naar 23u verzet. Hij merkte er echt niets van en werd niet eerder wakker. Nu geven we om 2030 zijn laatste flesje, dit 180 water en 6 scheppen Nutrilon Goede Nacht(met de gedachten dat dat misschien wat helpt). Hij wordt nu wel 2 uur voor zijn normale tijd wakker en dan geven we expres niets maar gaan naar hem toe om de 10 minuten om zijn muziekje aan te doen en een kusje te geven. Vaak zijn we hier wel een uur mee bezig. Dan slaapt hij eindelijk en na een uurtje is het tijd om zijn flesje te krijgen. Allemaal heel dubbel en moeilijk. Jesse heeft altijd moeite met veranderingen en van ervaring weet ik dat als ik dit een weekje zo vol hou hij het straks heel goed doet en heerlijk slaapt op zijn nieuwe tijden.

Helemaal super SugarS.
Ik denk soms dat ouders meer last van de verandering hebben dan de kinderen. Vond het toen ook spannend om de laatste fles weg te laten. Ik dacht dan zul je zien dat ze 's nachts weer komen maar dat was niet het geval gelukkig.

Dus moeders vanaf nu zelf ook lekker door slapen he geniet ervan.

Hallo Hallo,

Ik heb ongeveer de zelfde vraag maar toch iets anders …
mijn zoontje is nu 13 weken en weegt 6 kilo,
hij drink 190 water met 6 schepjes voeding, Waarvan de laatse fles tussen 23.00/24.00 uur van de Forte is dat vult wat meer,

Hij slaapt ongeveer altijd vanaf een uur of 21.00/21.30 tot die laatste fles, Dan moet ik hem altijd wakker maken … als de fles leeg is valt hij weer terug in slaap en slaapt dan door tot 09.00 uur …

Wat kan ik eraan doen om het zo op te bouwen dat ik rond 20.30 uur de laatste kan geven zodat die rond 21.00 uur slaapt tot weer smorgens ???

gr. tilla

p.s ik heb gehoord dat ze dan Bambix in de laatste fles erbij doen,
maar wil dat eigenlijk zonder de Bambix willen … Omdat hij zo ook al lang doorslaapt …

Gewijzigd door - angel-eyes op 17 Dec 2009 20:50:17

Angel-eyes hoe laat geeft je de een na laatste fles en hoeveel flessen krijgt je zoontje? Als hij 5 flessen krijgt zal ik proberen 4 voedingen te geven en dan in elke fles meer zodat hij wel aan zijn cc komt en daardoor veranderen de tijden ook omdat hij dan minder snel honger heeft en dus elke fles qua tijd iets opschuift.
Dit wil ik straks ook proberen.
Ik heb bij Marijn nooit bambix of forte gebruikt voor de nacht. Een vriendin van me deed het ook en haar zoontje kwam toen juist eerder.

Die krijgt die meestal om 20.00 uur soms iets eerder soms iets later dat ligt eraan wat we allemaal gedaan hebben die dag …

Maar meestal toch 20.00 uur

Hij krijg nu 5 flessen van 180 water met 6 scheppen = 200 voeding maar hij heeft er al niet genoeg aan want moet vannavond gaan verhogen !

Groetjes

En wat zeg jij, Afbouwen of ineens proberen zo ???

Groetjes mama van menno.