Wanneer gewoon kraanwater?

Hoi…

hier weer een vraag…
Vanaf welke leeftijd mag je kleine gewoon kraanwater met melkpoeder? Ons zoontje had in het begin veel last van darmkrampjes maar merk hier niet veel meer van. Wel heeft hij nog heel weinig ontlasting (hooguit 2x in de week) maar verder geen pijn oid. Nu wilde ik eigenlijk voor thuis (bij andere neem ik liever wel de fles bronwater mee) gewoon kraanwater gebruiken… kan dit ?? of is dit gewoon kwestie van uitproberen?

kran water kan gewoon hoor als je het maar kookt en aflaat koelen ik heb nooit anders gebruikt

mijn schoonzusje deed warm water (zonder verder te koken) en poeder … schudden en klaar…!

maar moet je water uit de kraan eerst koken??

He mini-boy,

Dat is toevallig, wij zijn ook net overgestapt van bar le duc naar kraanwater. De krampjes zijn natuurlijk over en door de groente en fruit heeft Erik nu meerdere poepluiers per dag (had er vroeger een moord voor gedaan, maar denk nu af en toe: alweer een? Haha).

Je hoeft kraanwater niet eerst te koken als het gewoon ‘zacht’ water is zeg maar. Dus weet niet hoe hard of zacht het water bij jullie is, maar hier hoeft het in ieder geval niet. Ik doe koud water, poeder en dan in de magnetron. Loopt prima.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

oh oh al ik jouw antwoorden lees dan heb jij al heel wat moorden op je geweten

maar hier eet zoonlief nog geen bijvoeding … dus … moet ik daar misschien toch nog even mee wachten en kijken hoe hij daarop gaat reageren … maar hij wil het echt nog steeds niet… ben het nu al bijna week niet meer aan het geven dus … ga deze week beginnen met groente ipv fruit… ben benieuwd!?

Maar toch zou ik liever wel gewoon water gaan gebruiken… lastige keuzes soms he!! … kan natuurlijk ook eerst het gewone water gaan gebruiken en kijken wat manneke gaat doen?!

Dat ik nog op vrije voeten ben is een wonder…

Maarre, gewoon eens proberen. Ik denk dat zijn darmpjes het nu wel aan moeten kunnen, de krampjes komen denk ik echt niet terug. Ik denk dat dat wel goed moet komen.

Gewoon met warm water uit de kraan? Is je schoonzusje blond?
Warm water uit de kraan moet je nooit gebruiken i.v.m. bacteriën, legionella etc.

Of gewoon koud kraanwater nemen en dat verwarmen in de magnetron of gekookt water gebruiken.

Groetekes, Sje

Wat je ook kunt doen Mini-boy om die kleine man langzaam aan gewoon kraanwater te laten wennen: 150 gekookt water en 30 koud kraanwater en dan poeder erbij.

Als dat een paar dagen goed gaat, ga je over op 120 gekookt water en 30 kraanwater.

En zo door tot je uitkomt op 30 gekookt water en 150 kraanwater. Als dat nog steeds goed gaat, dan gewoon overgaan op het gebruik van koud kraanwater als basis.

(Overigens ik ben nu uitgegaan van 180ml voor het aanmaken van voeding maar mogelijk zit jij op andere hoeveelheden).

Groetekes, Sje

Hoi…

Ik heb nooit anders gebruikt als vanaf het begin af aan water uit de kraan!
Nooit geen problemen mee gehad.
Verwarmen in de magnetron…dan poeder erbij…schudden …klaar!!!

Ik heb een fles bar le duc klaar staan in geval van nood als we weer eens zoveel uur zonder water zitten, dat ik dan toch Aaron de fles kan geven.
We hadden een maand geleden een halve dag geen water, heel de buurt zonder…nou dan is het makkelijk als je een fles achter de hand hebt.

Verder altijd gewoon water uit de kraan hoor!

Groetjes Danielle

Hier kook ik het water altijd. Wij in De Haag hebben hard water dus niet echt geen succes. Eerst ook bronwater, maar gekookt gaat ook prima hier.

Groetjes,

Michèle

Den Haag? Woon je in Bezuidenhout? Daar gaat de postcodeloterij Jackpot vallen deze week!

Groetekes, Sje

Ha ha ha nee helaas. Ik heb er wel jaren gewoond. Sterker nog 2593 was de oude postcode van mijn moeder. Maar ik speel lotto

Groetjes,

Michèle

Ik gaf eerst borstvoeding en toen ik op flesvoeding ben overgegaan hebben we ook gewoon water uit de kraan gebruikt. Inderdaad nooit warm water gebruiken, maar koud water en dan even opwarmen in de magnetron. Ik kreeg op een gegeven moment commentaar van een paar tantes die zeiden dat je helemaal geen kraanwater mag gebruiken. Dus toen heb ik het voor de zekerheid bij het CB nagevraagd. Zij zeiden dat het onzin was om het eerst op te warmen of bar le duc te gebruiken. Het drinkwater in Nederland is van goede kwalititeit om te drinken, ook voor baby’s. Maar goed zoals met zoveel dingen zijn de meningen overal anders en het ene bureau is het andere niet. Dus als je je eigen leidingwater niet vertrouwd, gewoon eerst opwarmen. Of inderdaad voorzichtig een keer proberen of het goed gaat.

kraanwater koken en dan aflaten koelen zo heb ik het altijd gedaan

de bacterien gaan dan dood

Nou heeft Morgan daar nooit water gekregen, maar wat het CB zegt klopt niet helemaal. Maar het oude huis van mijn vader had nog loden leidingen. Hij vertikte het om water te drinken daar of te douchen.

Groetjes,

Michèle

Da’s inderdaad het gevaar van loden leidingen, Michèle. Lood is giftig. Dus in huizen met loden leidingen moet je al helemaal geen warm water uit de kraan gebruiken om voeding aan te maken. Nou komen die loden leidingen in de huizen van de laatste decennia niet meer voor, maar je zult maar in een heel oud huis wonen en er geen erg in hebben dat er loden leidingen liggen. Brrrrrrrrrrr…

Groetekes, Sje

Dit huis was 400 jaar oud. Zelfs de originele wenteltrap zat er nog in. Het was mijn geboortehuis. Mijn vader is verhuist. Ze gaan het huis renoveren en er dure appartementen in maken. Alleen de gevel blijft staan…

Groetjes,

Michèle

Volgens mij raden ze aan om de eerste 6 maanden afgekoeld gekookt kraanwater of Bar le Duc te gebruiken en na 6 maanden gewoon kraanwater.

Ik heb het in ieder geval wel zo gedaan. Voelde voor mij goed.

Lilypie 6 - 18 Ticker

ik heb fleswater (SPA Reine, dat scheen de beste te zijn, haha concurrent Bar le Duc, gebruikt en ook regelmatig water gekookt en in fles gedaan en dan in de koelkast maar ik heb dan ook heel weinig flesjes moeten maken.
Wij hebben nooit voedingen opgewarmd in de magnetron er is namelijk een onderzoek geweest en wetenschappelijk bewezen dat het kankerverwekkend is en bepaalde stoffen vrijkomen. Maar ja zoals alles wat is tegenwoordig niet schadelijk he. Wij hadden de luxe om een flesverwarmer te hebben gekregen bij de geboorte en die gebruiken wij. Volgende week wordt ons kleine spruit 1 jaar en vanaf dan mag hij half volle melk en mee-eten uit de pot tenzij dat dit te laat is dan raden ze aan potje apart aan te houden.

Groetjes

Ps. Misschien eens zoete appel proberen met Erik en wat vanille erdoor doen dat verkopen ze ook vanaf 4 maanden is dat en kun je door vers fruit doen.

wij hebben ook de luxe van een flessenwarmer in 2 minuten (pfft de eerste duurde ruim 10 minuten!)…

Ons werdt dit aangeraden ivm de krampjes die door de stralen van magnetron kunnen worden veroorzaakt… en of het waar is of niet … het was de moeite om het te proberen want krampjes zijn zooooooooo zielig!