Wanneer eerste (vroege) echo

hoi allemaal,
de titel zegt het al, wanneer hadden jullie je eerste vroege echo?
De huisarts heeft nl geregeld dat ik maandag a.s. mijn eerste echo heb, maar dan ben ik pas 5 weken en 4 dagen…
is dit niet veel te vroeg om iets nuttigs te kunnen zien?
Ik ben zo bang dat het allemaal niet duidelijk is en ik als nog me zorgen loop te maken… Daarom was ik benieuwd, wie heeft er wel eens een vroege echo gehad, en wat was er toen te zien?

groetjes gidget

[img]http://lb3f.lilypie.com/Jw9np1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Normaal is de eerste echo tussen 10 en 13 weken.

De echo die je maandag gaat krijgen, zul je hoogstwaarschijnlijk het hartje nog niet zien kloppen. Dus niet schrikken! Dat is ergens rond de 6-7 weken geloof ik.

En het kindje ziet er ook nog niet uit als kindje. Het is meer een garnaaltje eigenlijk.

Mijn zus heeft hele vroege echo’s gehad in haar eerste zwangerschap en ik ben erbij geweest toen ze met 6 weken een echo had. Dat was het eerste moment dat er een kloppend hartje te zien was (in een garnaaltje). Op de echo’s ervoor was alleen een vruchtzakje te zien met een vruchtje erin.

Groetekes, Sje

Ik had mijn eerste met 6 weken en 1 dag.
Niet standaard inderdaad, maar ik was ongepland zwanger, en dan kun je ook haast gelijk, om te kijken hoe ver je bent!
Je ziet inderdaad heel weinig, maat je ziet wel wat hoor

Ik had mijn eerste echo rond de 10 weken. Houd er rekening mee dat het een inwendige echo is, omdat het vruchtje nog zo klein is dat ze het met een uitwendige echo wellicht niet kunnen vinden.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Bij de verloskundigenpraktijk waar ik ben is het standaard zo dat je met 8-12-20 en 34 weken een echo krijgt. Is nog niet lang hoor, bij mijn eerste zwangerschap was dit niet zo.
De eerste is om te kijken of de vrucht op de goede plek zit en of hij intact is. En die met 34 weken is om de ligging te beoordelen.

Door omstandiggheden had ik met 5 weken ook een echo in het ziekenhuis, en dat is inderdaad inwendig want anders valt er gewoon niks te zien.
Je ziet dan een vruchtzakje en verder niets. Geen kloppend hartje ofzo.

Met 8 weken kon het bij mij gewoon via de buikwand maar ook dat is lang niet altijd zo. Het hangt er ook vanaf of je wat voller bent qua postuur of niet. Bij een normaal postuur kan je vaak beter een echo maken vanaf de buitenkant bij zo’n korte zwangerschap.
En het heeft ook nog met je darmen te maken. BIj mijn eerste zwangerschap lagen die er steeds voor maar nu kon je het al supergoed zien met 8 weken. Nou ja, dan nog maar een boontje met een knipperlichtje hoor
Met 12 weken weer echo gehad, nu 1,5 week geleden en DAN is het ineens wat! Eeen compleet spartelend mensje met armen en benen en zelfs konden ze al zien of de vaten van en naar het hart toe goed liepen! Ongelooflijk!!!

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

hoi,
bedankt voor de reacties. Ik heb bij Emma ook vroege echo’s gehad, maar niet zo vroeg!
het is omdat ik meerdere miskramen heb gehad. Ik vind het gewoon heel "eng die eerste paar weken van het zwanger zijn, als ik de 7 weken voorbij ben valt er al een last van me af. Maar goed ik vroeg dus aan de huisarts of hij het goed vond als ik vrij vroeg voor een echo ging, omdat ik zekerheid wil hebben dat het er zit en dat het goed zit. maar ik doelde meer op 6,5 a 7 weken…
hij regelde dit en in eerste instantie dacht ik fijn, hoe eerder hoe beter, maar nu ben ik bang, dat als er niet veel te zien is (en zeker nog geen hartje) ik dan alsnog in de stress zit of het hartje wel gaat kloppen…

Nou is het zo dat de echo vrijdag (dan ben ik 6wk en 1 dag) de “nabespreking” van de echo met mijn gyneacoloog (waar ik met emma 9mnd heb gelopen) heb, ik hoop dat zij dan misschien nog even wil kijken voor een hartje…

groetjes Gigdet

[img]http://lb3f.lilypie.com/Jw9np1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

quote:
Ik had mijn eerste met 6 weken en 1 dag. Niet standaard inderdaad, maar ik was ongepland zwanger, en dan kun je ook haast gelijk, om te kijken hoe ver je bent! Je ziet inderdaad heel weinig, maat je ziet wel wat hoor

zag je toen wel een hartje kloppen?

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/Jw9np1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - gidget op 19 Feb 2011 20:33:38

Nee…
Een boontje zie je… haha!

Ik heb na Tim ook 3 miskramen gehad, dus kreeg ik vroege echo’s. Maar die waren vanaf 7 weken en een paar dagen. Zodat je in ieder geval zeker wist dat er een hartje moest kloppen. Wanneer je geen miskramen hebt gehad is je eerste echo rond de 10 a 12 weken en dat is de termijn echo. Die kreeg ik ook gewoon als 2e echo. Persoonlijk zou ik niet voor de 7 weken een echo willen hebben. Net wat je zegt er is zo weinig te zien en ook het hartje zal nog niet kloppen. Maar goed dat is persoonlijk. Als je het echt wat later wil kun je dan niet bellen dat je het 2 weken later wil? Dan ben je 7 weken en 4 dagen en dan is er zeker een stuk meer te zien en zal het hartje kloppen.

Heel veel succes in ieder geval en ik hoop dat alles gewoon goed blijft gaan.

Groetjes,
Sandra

Ik heb nog nooit een miskraam gehad hoor, maar bij Sylvie en ook dit keer weer heb ik bij 8 weken de eerste echo. Dan kan je het hartje zien kloppen en inderdaad wat de rest zegt zie je een ‘boontje’
Ik had bij Sylvie en waarschijn nu dus ook weer bij 8 week, 12 week en 20 week. En ik heb geen idee of mijn verloskundigenpraktijk ook de nieuwe regel van met 32 of 34 week een ligginsecho heeft dus dat zien we dan wel

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik zou ook bellen om de echo wat later in te plannen. Want je hebt hier in feite nog niet zo gek veel aan.
Of mss gewoon een extra echo met 8 weken? Waarom niet denk ik dan…als het jou gerust stelt…

hoi,
Ik denk dat ik aan mijn gyn vraag of ik dan nog een echo mag op een wat later tijdstip, idd rond de acht weken. Maar ik denk dat het zo vroeg gepland is omdat de miskramen steeds tussen de 6,5 en 7,5 wk zijn geweest.

groetjes Gidget

Ja en daarom heb je dan eigenlijk niet veel aan deze echo, tis nog te vroeg en je kunt er toch niks aan zien als in een kloppend hartje…
Ik hoop toch dat je wat rust kan vinden, ik weet hoe spannend de eerste weken zijn hoor!
En dat houd niet op (althans bij mij niet) bij een goede echo met 8 weken! Want dan nog zijn de eerste 3 maanden gewoon afwachten geblazen!!!

hoi,
ik werd gisteren gebeld dat de echo niet door kon gaan omdat de echoscopiste ziek was. Dus nu heb ik vrijdag bij mijn gyn een echo en gesprek. als zij het niet voldoende vind, kunnen we alsnog voor de week erna een echo bij de echoscopiste plannen. Prima dus.
Ik heb mijn eigen echo’s nagezocht, en met 6.0wk was er een kloppend hartje te zien… Ik hoop dat dat nu ook weer zo is.

ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben er op dit moment niet zoveel mee bezig omdat ik emma ziek thuis heb, die leidt me we af!

groetjes Gidget

hoi,

Ik ben vanochtend bij de Gyn geweest. Zij zag meteen het vruchtje, zag er erg mooi uit. zij schatte het wel minder ver. Ik schrok daarvan, maar zij stelde me gerust. het is op dit moment een goede en “intacte” zwangerschap. Maar de hartactie kon ze nog niet duidelijk genoeg zien om te zeggen dat ze hem zag.
Maar 8 maart mag ik terug komen, en dan gaan we nog eens kijken.
Ik ben dus een beetje gerustgesteld omdat er wel degelijk iets zit en groeit. Maar echt rustig zal ik pas worden als ik die 12 weken voorbij ben, denk ik.

Komende week vind ik erg spannend, omdat dit mijn “miskramen week” is…

Groetjes gidget

Mooi dat het goed lijkt, ook al zie je nog niet zo veel!
8 Maart is het straks zomaar, en dan zul je inderdaad veel meer zien.

Snap je ongerustheid helemaal, maar maak je niet al te druk… Stress komt een zwangerschap absoluut niet ten goede. Dus probeer ondanks je eerdere miskramen (ik weet het makkelijk gezegd…) toch ook wel een beetje te genieten…
Wat toevallig ook 8 Maart Dan is mijn eerste echo

hoi,
grappig die 8 maart!
ik ben ook wel rustiger, en omdat ik Emma om me heen heb, heb ik ook weinig tijd om erbij stil te staan…

groetjes Gidget

Ja grappig he Wanneer moet jij? Ik moet 8.30 Ik ben dan ongeveer 9 week zwanger En jij?
Ja ik heb dat ook hoor, omdat ik Sylvie heb ben ik lang niet zo veel met mijn zwangerschap bezig als bij haar
Daarbij komt ook dat ik toen echt de ontwikkeling van de baby van week tot week volgde omdat alles nieuw was Nu heb je het al eens meegemaakt

hoi
ik moet om 15,40uur. Ik ben dan bijna 8 weken.

groetjes