Wanneer doorslapen?

Begrijp me niet verkeerd Amy moet van mij nog niet doorslapen maar ik ben gewoon erg benieuwd wanneer jullie kindjes allemaal gemiddeld door zijn gaan slapen?
En dan bedoel ik niet van 19.00 tot 7.00 natuurlijk Maar van 23.00/24.00 tot 6.00/7.00.
Het moet hier vanaf volgende week beter gaan, aangezien mijn vriend een zware depressie heeft en de zorg voor Amy eigenlijk alleen op mij neerkomt. Ook ben ik degene die het gezin draaiende moet houden.
We zijn gister voor het eerst met Amy naar het cb geweest en daar zeiden ze dat het heel belangrijk is dat ik mezelf staande houd en daarom moeten de nachten snel beter gaan. Ook omdat Amy niet meteen na de voeding weer slaapt en nu elke avond zelfs pas 00.30 slaapt!
Dus ik hoop zeker dat het snel beter gaat. Ze bellen ons volgende week om te vragen hoe het gaat en als het dan nog niet beter gaat dan krijgen we hulp.
En dan moeten we misschien over op flesvoeding zodat we de nachten om de beurt kunnen doen.
Maar ik denk niet dat mijn vriend dat kan, een hele nacht op zich nemen. Hij word al gek als Amy maar 5 minuutjes huilt…
Amy slaapt nu 's avonds 00.30 en komt tussen 4.00 en 4.30 alweer en dan tussen 7.30-8.30 's ochtends.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Gewijzigd door - goudvisje20 op 07 Nov 2011 11:50:29

Even offtopic want ik had 2 hele snele doorslapers (va dag 1, Kiam is na 4 maanden snachts weer slechter gaan slapen), maar baker jij Amy in? Misschien dat dat net het kleine zetje voor Amy is dat ze langer blijft slapen… (en ws ook sneller in slaap valt)
Sterkte met de situatie, lijkt mij heel pittig…
Groetjes Nancy

Ik denk dat het vanuit het cb gezien ook niet echt realistisch is, dat ze verwachten dat een baby van 4 a 5 weken al 7 a 8 uur doorslaapt. Ik snap best dat ze willen dat jij er niet aan onderdoor gaat, maar dat ze vinden dat ze in principe vanaf volgende week de nachten doorslaapt, tja ik vind het niet realistisch. Bo was 3,5 maand voordat hij in de nacht niet kwam, had zijn redenen ook wel, waarom hij tot op dan niet doorsliep, en eerlijk is eerlijk, vanaf het moment dat hij medicatie kreeg en de juiste melk, sliep hij ook gelijk 10 uur in de nacht, heerlijk, maar zoiets kun je niet dwingen.

wat betreft je vriend, hij hoeft toch ook niet perse de hele nacht op zich te nemen, met flesvoeding, je kunt het toch ook opdelen, bv hij doet de fles van 0:00 (ik zeg maar wat) waardoor jij bv al om 22:00 naar bed kan, en dan doe jij de fles van 4:30, waardoor jij al een lange ruk aan slaap hebt gehad, en je vriend dan lekker kan doorslapen. En dat zou je ook kunnen omwisselen, dan is het lang niet meer zo uitputtend, voor beiden niet , als nu.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Woezel: Nee het cb wil niet dat ze dan 8 uur slaapt Het cb wil dat ze dan na de voedingen meteen gaat slapen Nu waren we elke nacht tot gisternacht 1-2 uur na de voeding nog wakker. En dat breekt je echt op.

Inbakeren hebben we al geprobeerd, net als nachtlampje, laten huilen, troosten en weer weg leggen, met speentje sussen enz.
Wat ik nu wel doe is Amy 's nachts geen schone luier meer geven en dat werkt want na de voeding van vannacht 4.30 sliep ze 5.00 alweer. Dus dat gaat goed. MAAR ze is dan 's ochtends helemaal nat… Gisterochtend was zelfs haar hele bedje nat. Vanmorgen gelukkig alleen haar romper en haar broekje een heel klein beetje… Dus ja of dit nou de oplossing is?
Ik ga in ieder geval proberen haar vannacht een pamper nr 3 om te doen (ze draagt nu nr2) Misschien helpt het…
Maar nu dus nog 's avonds… 23.00 krijgt ze haar laatste voeding en ze slaapt de laatste avonden dus zelfs pas 00.30! Als ze nou meteen na de voeding zou gaan slapen zou het veel beter zijn…
Snap je hem?
Dat van het doorslapen wilde ik voor mezelf weten Dat staat er ook bij dat ik daar gewoon benieuwd naar ben

Aaaah ok, ja dan snap ik hem, want dat had ik dan weer niet begrepen sorry

Tips heb ik niet echt, een baby die zo jong is, vind ik moeilijk om te laten huilen, aangezien ze nog zo jong zijn en dat nog niet is om uit te proberen, zoals wanneer ze bv 2 zijn.
Je zou de 5 minten regel kunnen hanteren, dat je elke 5 minuten naar haar toe gaat, even troost en dan weer terug legt, misschien dat dit helpt? in het donker, zodat ze niet geod wakker wordt van het licht?
En idd pamper nr3 proberen, misschien dat ze dan niet zo nat is.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wat moeilijk dat je een vriend zo’n zware depressie heeft en de zorg allemaal op jou komt!
Toen ik las dat Amy nog maar 1 x komt tussen 24 en 8 ± vind ik dat best netjes eigenlijk voor een baby, maar dat ze dan niet steeds slaapt is inderdaad wel brekend.
mijn vriend has het ook erg moeilijk als ze ging huilen en vond het ook vermoeiend. Wat ik toen als oplossing had verzonnen is dat hij de flesjes maakt en ik geef ze, dan kon hij snel weer slapen en deden we allebei wat, maar dan moet je wel fles geven inderdaad. Is afkolven niets voor je?
De tip van woezel vind ik ook goed, je vriend op 24uur de fles en jij 1x snachts.

Werkt je vriend ook of dat niet??

liefs Shirley x

Slaapt Amy al wel gewoon vanaf de één-na-laatste voeding? Dus die van rond 19.00 uur? Want dan kan je haar in het schemerdonker in alle rust die laatste voeding geven en dan slaapt ze misschien gewoon door.

En Erik sliep overigens vanaf 4 maanden door, met hulp van onze kant

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

En als je haar nou voor het voeden verschoont? Of doe je dat al? Hadden ze op het cb geen tips over wat je nog kunt proberen? De fles kan, maar als ik het goed begrijp is dat niet echt een oplossing voor je.

Groetjes Natasja

Onze oudste sliep met 7 weken door en onze jongste met 13 weken.

Wat je zou kunnen proberen is een maatje grotere luiers. Deze kan net iets meer urine hebben en dus heb je minder kans op doorlekken.
Toch moet de luier uitraard wel goed sluiten om de billen anders werkt het natuurlijk niet. Weet niet hoe “dik” de billen van Amy zijn! Je zou er altijd over na kunnen denken.

Succes

Als je haar verschoont, sowieso voor de voeding doen, als je dat niet al deed.
Na de voeding zijn ze vaak toch wat rozig en als je ze dan nog gaat verschonen…

Verder kun je er weinig aan doen.
Elk kind is daar anders in.
Hier sliep H vanaf 4 weken door.
De eerste 4 weken kwam ze om 23u en dan om 04u.
En daarna om 23u en dan om 08u.
Maar dat is echt wel uitzonderlijk.

hoi,
Ons meisje sliep met 4 weken door van 23-7. Dat vond ik bizar snel en het verschilt enorm per kindje en ze houden hun eigen tempo aan.
tis geen kritiek hoor, maar ik lees dat je geprobeert hebt om Amy in te bakeren, een nachtlampje, laten huilen, troosten, speentje…best veel verschillende dingen…ik dacht toen ik dat las…ze is nog zo jong, misschien heeft ze wat meer tijd nodig om er aan te wennen voordat je iets nieuws probeert…
In ieder geval vind ik je enorme doorzetter dat je zo sterk bent en veel op je neemt. Je bent nog maar een paar weken geleden bevallen en nog lang niet aangesterkt natuurlijk.
Knap hoor!
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb haar hiervoor altijd VOOR de voeding verschoont. Lijkt me ook wel zo logisch Maar pas nu ik haar helemaal niet meer verschoon rond half 5 gaat ze weer meteen na de voeding slapen.
Laten huilen vind ik zelf ook 10 keer niks hoor. Ik leg haar liever weg als ze slaapt.

Vannacht is het echt goed gegaan en ik merk meteen aan mezelf dat ik me dan ook beter voel.
Gister kreeg ze 23.00 weer haar laatste voeding. Ze was wel erg moe maar ze had wat krampjes en viel dus niet meteen in slaap. Gelukkig sliep ze dit keer 00.00 uur! In plaats van 00.30. Dus ik sliep ook 00.00 en toen kwam ze weer 04.30 uur. Ze bleef alleen weer wakker na de voeding dus ik dacht meteen oh oh… Ik heb haar toen maar verschoond, want ik dacht als ze toch wakker blijft… Ze had dus een pamper nr 3 aan en er zat bijna niks in. Daar had ze het dus wel mee kunnen doen tot de ochtend, maar goed weet ik dat ook weer.
Ze had dus haar buikje vol en een schone luier en heb nog even haar tegen me aan gehouden en over haar rugje gewreven en ze hoefde ook geen boertje meer te laten. Dus toen heb ik haar gewoon wakker in bed gelegd en heb haar niet meer gehoord!
Het gaat dus de goede kant op en hopelijk hebben we de hulp van het cb dus helemaal niet meer nodig

Uhm… van mij kun je geen tips verwachten…
Seth sliep pas met een jaar door.

Hij kreeg dan wel geen voeding meer in de nacht, maar sliep zeer zeker niet door! Tot wel 20x per nacht ben ik eruit geweest… achteraf gezien had ik het misschien anders aan moeten pakken, maar dat is altijd makkelijk kletsen achteraf

Wat sliepen jullie kindjes allemaal snal door in ieder geval!
Liefs, Anne

Pfff vermoeiend dit… De laatste 2 dagen heeft Amy ineens een heel ander ritme en dus ook 's avonds en 's nachts… Wat nu uitkomt op dat ze weer 2 nachtvoedingen heeft En ook blijft ze weer wakker na de voeding?? What did i do??
Vrijdagavond kreeg ze 21.30 een voeding en toen zijn we 22.30 gaan slapen. Daarna kwam ze 00.45 en sliep ze pas weer 2.15… Toen kwam ze 5.45 wat een rottijd want toen maakte ze Sylvie wakker… 6.15 sliep ze weer en heb ik haar in bed gelegd en ben ik naar Sylvie gegaan dat ze weer moest gaan slapen omdat het nog veel te vroeg was. Gelukkig luisterde Sylvie en werd 6.45 weer wakker…
Gisteravond had ze 19.30 een voeding en sliep ze 21.30 dus we zijn 21.50 uur gaan slapen. Toen kwam ze om 00.30 en sliep ze 1.00 uur weer. Maar daarna kwam ze 5.00 uur alweer Pffff en toen ging ze pas 5.45 slapen en rara, Sylvie werd weer wakker… Dus ik Amy weer op bed gelegd en weer naar Sylvie toe. Weer gezegd dat ze weer moest gaan slapen, dat alle andere kindjes en papa’s en mama’s ook nog slapen en dat Amy nog slaapt. Ze ging gelukkig weer even slapen maar was wel 6.30 wakker en wilde er toen echt uit.
Gelukkig omdat papa 's ochtends met Sylvie er uit gaat kon ik zaterdag tot 9 uur slapen en vanmorgen tot half 9.
Nou hoop ik echt zo dat Amy weer terug gaat naar 23.00 uur laatste voeding en 5.00 uur de eerste, want dat waren toch iets langere nachten als dit!

Er is idd geen peil op te trekken! Of je moet het helemaal omgooien en dat jij het ritme bepaald van Amy.
Bij onze oudste hebben we dat wel gedaan. Om de 4 uren voeding, sliep ze dan maakte ik haar wakker. Toen ze nog wat kleiner was, was de voeding natuurlijk om de 3 uur.
En daarbij legde ik haar op vaste tijden in haar bed. In de kinderwagen wilde ze niet slapen.
Sommige mensen in mijn omgeving vonden het raar dat ik zo’n strak ritme had met mijn dochter. Maar onze meid had het echt nodig. Ze werd een stuk vrolijker van haar ritme. Na een twee weken had ze zelf het ritme te pakken en hoefde ik haar niet meer wakker te maken voor de fles.
Ik wist daarna waar ik aan toe was en zij ook. Ze sliep met 7 weken door!

Volgens mij zit er rond 5 weken een sprongetje. Kan goed dat ze daar last van heeft.

Groetekes, Sje

Oh nee he Sje niet nu alweer Denk je er eindelijk van af te zijn met Sylvie Haha
Maar ik hoop het maar, dan gaat het in ieder geval weer over Maar ze is wel 10 dagen te vroeg geboren dus dat moet je er af trekken toch? En dan zou ze nog maar 3 week en 3 dagen zijn?

Ja, die moet je er eigenlijk vanaf trekken, dus dan zou het weer niet per se een sprongetje hoeven zijn. Hoewel de omschrijving wel zo klinkt.

Groetekes, Sje

Jeetje ze wil vandaag ook ineens helemaal niet in haar bedje slapen
Vanaf de eerste voeding van half 9 heeft ze maar 1 keer weer boven geslapen! Dat was tegelijk met Sylvie…
Telkens als ze als een blok slaapt en we leggen haar in haar bedje is ze meteen wakker!
Toch een sprongetje dan?

@Pjukje: Vanaf hoeveel weken gaf je om de 4 uur voeding?

Gewijzigd door - goudvisje20 op 06 Nov 2011 16:02:50

Zou goed toch een sprong kunnen zijn hoor en dat ze zich niks aantrekt van het feit dat ze 10 dagen voor de uitgerekende datum geboren is. Het zijn allemaal duidelijke sprong-symptomen!

Groetekes, Sje