Wanneer de yoghurt?

Wanneer geven jullie yoghurt? Eva krijgt het nu na de warme maaltijd. Maar ze is nu al 2x gillend wakker geworden van de dorst. Ze mist haar laatste HEILIGE fles, die is weggevallen met die yoghurt. Laatst viel ze echt aan op het water, terwijl ze dat normaal niet drinkt. Haar schema:

07.30 uur: pap
10.30 uur: rijstwafel met wat drinken (probeer ik, drinkt ze zelden)
12.00 uur: sneetje brood met 120 cc
15.30 uur: potje fruit
18.00 uur: potje eten met 100cc yoghurt/kwark

Is dat niet veel te weinig vocht? Geven jullie met 9 maanden meer dan 1 fles? Ik denk dat ze te weinig drinkt…Ik twijfel ook weer over dat hele potje fruit, omdat mijn zus er weer over begon en zei dat er 7 suikerklontjes in zitten…Maar Eva lust het wel! Ik weet nu niet waar de yoghurt in haar menu hoort…en of ze dus wel genoeg vocht krijgt. Advies please!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Waarom laat je de laatste fles wegvallen door die yoghurt?

Ik zou lekker nog een fles geven als je merkt dat ze het niet trekt tot de volgende ochtend. Onze meiden zijn 4 en 5 en die krijgen ook nog iets van sap voordat ze naar bed gaan. Ik vind vanaf het avondeten tot het ontbijt de volgende ochtend veel te lang.

Groetekes, Sje

Als het goed is en daar ga ik toch ook maar van uit zit er in de potjes geen toegevoegde suiker alleen de suikers uit de vruchten zelf en 7 suikerklontjes!!! dan zou die fruithap mierzoet moeten zijn en ik weet niet of hjij wle is geproefd hebt maar ik vindt ze vaak behoorlijk zuur
In gewoon fruit zitten ook suikers, geeft zij haar kinderen dan geen fruit??

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Er zitten niet letterlijk 7 klontjes suiker in potjes fruit. Dat lijkt me echt stug. Ze zal wel ooit gehoord hebben dat het zoetgehalte van de fruitsuikers in zo’n potje overeenkomen met 7 klontjes suiker.

Ik zou me er echt geen moment zorgen over maken. Als er echt letterlijk 7 klontjes suiker in die fruitpotjes zaten, kwamen ze echt niet door de keuring hoor.

Groetekes, Sje

Sorry dat ik het zeg Rainbow maar wat kan jou zus mieren, koopt ze alleen maar biologische spullen voor haar kinderen en zo ook?

ls Eva het lekker vind gewoon lekker geven hoor. Enne Morgna krijgt ook gewoon nog wat te drinken (melk voor dat ze naar bed gaat tenzij ze echt te moe is.)

Groetjes,

Michèle

Jesse eet ook hele potjes hoor niks mis mee.
Waarom doe je het niet zo. Werkt hier goed.
Ik geef na zijn groente 100ml Yoghurt en rond 19.00-19.30 Gewoon 90ml + 3 Schepjes. Soms gaat het helemaal op maar meestal voor de helft, Dan heeft hij nog wel wat te drinken voor het slapen.
Verder heb ik precies hetzelfde schema als jou hoor

Liefs

Lilypie

Ik geloof inderdaad ook totaal niet dat er letterlijk 7 suikerklontjes in Olvarit zitten. Anders zou geen enkele moeder dat toch geven aan haar kind? Eva geniet altijd van het fruit! Ik zou wel bv 's ochtends de ene en 's midags de andere helft kunnen geven. Hoewel ze de hap ook in 1x verorbert! Maar dan toch maar een (klein) flesje na het avondeten? Ik denk anders dat ze wel weinig drinkt! En volgens het cb mag dat flesje nog wel zeker tot 1 jaar.

@ Michele: nee, mijn zus is absoluut geen biologisch type haha. Wel een hele kritische met het idee van ‘wat ik doe is goed’. Zij gaf ook potjes, maar wel maar een half fruitje. Het vreemde is, dat haar kinderen veel chips (elke dag een mini-zakje) en snoep eten. Ze zijn niet dik, maar ze krijgen wel veel. Vind ik dan! Ze zegt het wel als tip, maar ik vraag me dan af of het allemaal niet te veel is. Maar waar we het al eerder over hadden hier: ze zouden de potjes dan wel kleiner hebben gemaakt he!

@rainbow laat eva gewoon lekker van der fruit genieten en of je het nu in 1 keer gefft of 's morgens de helft en 's middags de andere helft dat blijft hetzelfde. Je zus lekker laten mieren en als ze het de volgende keer zegt zeg jij gewoon iedere dag chips is pas slecht

Groetjes Michelle

En gewoon een klein flesje geven hoor. gewoon verdelen. Gisteravond wilde hij maar 20 ml drinken dus ze geven zelf echt wel aan wanneer ze vol zitten.
Ik vind dat je lieve Eva gewoon moet laten genieten van haar fruitje

Liefs

Lilypie

Op deze leeftijd hebben ze niet meer dan 2 flesjes melk nodig. Wij geven Tim 1 keer pap en 1 keer een flesje bij de boterham. Verder gewoon ander drinken zoals diksap, thee en water. Als ik het schema van Eva zie krijgt ze erg weinig ander drinken. Ik zou haar dus toch wat vaker ander drinken dan melk gaan aanbieden, zodat ze s’nachts niet zoveel dorst heeft. Tim krijgt na het eten zijn yogurt en voordat hij gaat slapen nog wat water.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Ja, inderdaad drinkt ze niet veel. Maar ze lust niks anders dan melk! We proberen het wel, maar ze weigert (tenzij ze dus heeeel veel dorst heeft) om wat anders te drinken! Vervelend, want ze moet echt meer en ook andere dingen gaan drinken! Ze gooit de beker alleen gewoon weg of likt er een beetje aan. Dat is het.

Ik weet dat het beste is om uit een beker te drinken maar als je het is uit een fles probeert

Groetjes Michelle

hier gaat t tot nu toe goed zonder avondfles (is nu pas de tweede avond zonder), maar als ik idd merk dat ze er nog wel behoefte aan heeft ga ik m ook gewoon weer geven.
en wat betreft de rest van de dag, gewoon maar blijven proberen komt vast wel een keer goed. Lindsey moest er eerst ook echt niks van hebben, nu nog niet altijd maar t gebeurt steeds vaker dat ze d’r flesje/beker water of diksap gewoon leegdrinkt.
en als je de fles tussen de middag ietsje ophoogt, of hoeft ze niet meer dan 120?

liefs,
Rinske

Nee, ik geef haar gewoon 120 cc, omdat ze dan ook al een broodje op heeft. Misschien lust ze ook best 150+5? Van het cb mochten we 's avonds nog een 180+6 geven, naast de yoghurt. Ik moet even bekijken wat we doen. Het mopje ligt nu met koorts in bedje. Opeens kreeg ze het. Wilde ze’s avonds haar tagliatelle niet hebben. Ze was doodop en ligt nu helemaal knock out. Zielig he?

We blijven de tuitbeker gewoon aanbieden. Eens zal ze het lusten hoop ik, anders zit ze straks met 18 jaar nog aan een speen!

ach t arme moppie!!
en zeker bij Eva, als zij d’r eten echt niet meer hoeft nou dat zegt volgens mij wel wat. echt heeeeeeeeeel erg zielig, ik hoop dat ze niet echt ziek wordt!

ik geef hier ook tussen de middag een heel broodje en dan 150+5 erbij, meestal drinkt ze die leeg en soms ook niet. is in ieder geval te proberen. en 's aovnds zou ik dan gewoon nog lekker d’r melk geven, blijkbaar heeft ze er gewoon nog behoefte aan.

ik zie t alweer helemaal voor me, zo goed als volwassen maar nog wel steeds aan de flessen babymelk hahahahaha

liefs,
Rinske

Ons vreetlapje laat inderdaad NOOIT wat staan, alles gaat op tot de laatste korrel. Nou ja, meestal dan. Nu at ze 3 hapjes en toen deed ze haar mondje stijf dicht. Ik hou het goed in de gaten, want anders mag ze mrogen niet gaan spelen op het kdv.

Hoeveel geef je na de groentenhap dan nog Rinske? Een hele fles? Ik vind die 150+5 's middags wel een goed idee!

na de groentehap geef ik nu ca. 100 gram yoghurt of kwark en dat ging er gister dus prima in. en daarna eigenlijk geen fles meer, maar wat ik al zei dit is de tweede dag zonder avondfles dus moet nog maar kijken hoe dat verder gaat.
vandaag (zoals je dus al had gelezen ) geen yoghurt. maar ze slaapt heerlijk dus t zal wel goed zijn.

liefs,
Rinske

Wij mogen nu overgaan op halfvolle melk, dus dat doen we nu sinds een paar dagen. Maar daarvoor kreeg Tim 180+6 bij zijn boterham. Was volgens het CB geen enkel probleem. Dus als jij naar 150 cc gaat is dat denk ik prima. Gewoon kijken of ze dat in ieder geval opdrinkt. Vervelend dat ze nog niets anders wilt drinken. Idd gewoon aanbieden en dan zal ze het toch op een gegeven moment wel gaan drinken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Misschien moet je proberen om de fruit en rijstwafel om te wisselen? Jurian wilde eerst ook nooit drinken uit tuitbeker … maar na lang proberen toch gelukt. Maar hij krijgt die smiddags na zijn slaapje om 16.00 uur … misschien zijn ze dan ook dorstiger??

Dus schema hier:
pap
fruit
brood +120cc melk
diksap/koekje
warm eten/toetje.
water (3 slokken)

Misschien proberen de sap eerst in haar flesbeker te geven ipv tuitbeker? Kijken of ze het dan wel wil.
Evt Yoghurt om 20.00 uur geven ipv na het eten?

Succes …

Is Eva al een beetje opgeknapt Rainbow?? Misschien een tandje??

En hier krijgt Morgan ook soms nog der fles hoor ipv een tuit want anders wordt het een knoeiboel (zal straks eens kijken naar een antilek beker) en ze kan der fles wat beter hanteren.

Groetjes,

Michèle