Weten jullie al wanneer jullie gaan beginnen met zwemles. Of mensen met oudere kindjes, wanneer zijn jullie begonnen?
Ik zwem al met Tim sinds hij 4 maanden is iedere week. Nu vroeg ik aan de juf van het baby/peuter zwemmen wanneer ik het beste kon starten met lessen. Zij gaf aan dat het zonde zou zijn om te wachten, omdat Tim al iedere week zwemt. Dus al zo goed watervrij is etc. dat we gewoon gelijk na zijn 4e door moeten gaan met lessen. Misschien even een paar maandjes wachten met school maar meer ook niet. Als het niet gaat dan kun je altijd nog stoppen.
Maar nu had ik het er ook in een ander zwembad over en die zeiden voor zijn 5e moet je niet beginnen. Heeft helemaal geen zin, want kindjes kunnen zich dan helemaal niet zo goed concentreren en het duurt dan alleen maar langer. Wij vinden het verschrikkelijk als er kindjes van 4 jaar al naar zwemles komen zei die juf. Maar we mogen ze niet weigeren.
Ik twijfel dus. Ik neig het meeste naar bijv. 4,5 jaar. Dan heeft Tim al wat maandjes school achter de rug en is daar gewent. En dan starten met lessen. Of zeggen jullie nog langer wachten?
Groetjes,
Sandra