Wanneer beginnen met zwemles

idd vanaf 5 jaar, hier ook vanaf dilploma A,
Veel zwembaden bieden zwemles aan vanaf de leeftijd van 4 jaar.
Maar de motoriek van een kind is met 4 jaar nog niet voldoende ontwikkeld.
(dat zeggen ze hier tm )!!
dus niet sterk genoeg enzz…

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 17 May 2012 23:01:59

Gewijzigd door - Nemo op 17 May 2012 23:07:17

vanaf 4 jaar hoef je nog niet zoveel hoor, de lessn die je dan krijgt zijn::::

(volgens mij op volgorde dus daar zit nogal wat tijd in… is een tien stappen plan en dit valt onder stap 1, ga ze er niet alle 10 neerzetten (daar zit namelijk ook a b en c tussen maar pas op het einde natuurlijk)

-Rechtop onder de douche staan, ogen open. achteruit in het water laten vallen.
-Vormen van verplaatsen in het water, verdragen van spetters, ogen open.
-Bellen blazen aan de oppervlakte en in het water
-Drijven op buik en rug; zelfstandig gaan staan
-loop-spring en stapvormen gericht op watergevoel
-aanleren borstcrawl met benen (spetterbenen)
-aanleren rugcrawl met benen (spetterbenen)

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 May 2012 08:19:41

Hier op zijn vroegst met 5 jaar … Gewoon omdat Jurian er niet het jongetje voor is om eerder te gaan. Hij vind zwemmen nooit leuk! (net zijn moeder) en ik vind dat ze al zoveel moeten als ze 4 zijn… dus eerst maar jaartje school en dan zwemles …

Hier wachten we ook tot 5 jaar. Nora mag op dansen als ze vier is en de school is dan net nieuw. Dat vind ik wel even genoeg.

Mini-boy: Kon je niet slapen, of had je nachtdienst?

Lfs

hahaha … ik zit onverwachts in het nachtleven. We hebben brand gehad bij ons in het verzorgingshuis dus nu een afdeling extern gegaan omdat er zoveel schade is. Daardoor moeten wij nu zelf de nachten oplossen (anders wisselde we per week)

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Hij gaat voor de zomervakantie niet meer naar school, maar begin september. Ga eerst maar eens kijken hoe dat gaat en dan op zwemles.

Maar neig nog steeds naar toch proberen hoe de les gaat ook al is hij dan nog geen 5. Hij kan al zoveel, dat ik het eigenlijk zonde vind te lang te wachten. De dingen die jij noemt mamavanrico, kan hij al. Hij springt al gewoon het water in en zwemt dan direct onder water door een gat etc. Tenminste zwemmen kan hij nog niet, maar sparteld dan met zijn benen om onderwater vooruit te komen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers