Wanneer andere schoenen

Morgan is lekker aan het stappen. Oke nog niet zeker genoeg om haar ook richting winkel te laten lopen, maar ze gaat heel goed. Ze heeft nu buiten gympies van de Hema (10 euro), soort bontlaarsjes van H&M en lakschoentjes van de markt. Op zich niks mis mee maar ook geen schoeisel van een echte schoenenwinkel. Wanneer moeten we hier aan geloven???

Groetjes,

Michèle

Toen Minke ging lopen heb ik meteen bij een schoenwinkel schoentjes gekocht. ( want ze liep ook meteen veel ) Ze waren wel duur ( 50 euro ofzo) maar het schijnt wel dat kinderschoenen dat nou eenmaal zijn… Je moet ( als je ze zelf koopt) de neus nog een beetje kunnen indrukken als je ze aantrekt bij Morgan, dat heeft die mevrouw in de winkel ons iig geleerd. Dus niet zoals bij jezelf precies passend maar eigenlijk net iets te groot.
groetjes!

Als een kindje 3 weken goed zelf los loopt is het aan te raden om echte schoenen te gaan kopen.

Groetekes, Sje

En goed los lopen is niet zomaar weer gaan kruipen of zoals vandaag helemaal nog niet gelopen hebben. Das wanneer ze eigenlijk alleen maar lopen toch Sje??

Groetjes,

Michèle

Ja, wanneer ze 3 weken zelfstandig goed los lopen.

Groetekes, Sje

Oh dan hebben we nog even en hoeft het niet meteen deze maand. Denk dan begin december of zo. Laat ze eerst inderdaad maar wat makkelijker en stabieler rond gaan stappen.

Groetjes,

Michèle

5 weken nadat Tim los kon lopen heb ik zijn eerste echte loopschoentjes gekocht.

Daarvoor was het ook lekker weer en heb ik hem zoveel mogelijk lekker op blote voetjes laten lopen. Zo leren ze het echte lopen ook beter. Maar ja op een gegeven moment liep hij zo goed en kroop hij helemaal niet meer. Dus toen zijn we echte schoentjes gaan kopen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb natuurlijk net zo veel ervaring als jullie, haha weinig dus!
Maar Nayaro die loopt nu ruim 5 weken … maar hij liep vanaf zijn 1e wandelingetje meteen hele dagen, hij heeft sindsdien amper gekropen alleen door zn kruiptunnel! haha
Dus ik had voor zijn verjaardag 1 week eerder goeie stevige hoge schoentjes gehad , en die heb ik aangedaan… Ik merkte bij hem dat hem dat echt houvast geeft, als hij schoenen aanheeft, voelt hij zich stukken zekerder …
Laat hem wel nog steeds op blote voetjes oefenen hoor , maar kheb nu ook pantoffeltjes gekregen met een hard zooltjes, dus die krijgt hij ook aan, want koude voeten vind hij niks … Dan komt tie met zn schoenen/toffels na me toelopen, en wijst dan na zn voetjes! hahaha , kmoest zo lachen de 1e keer dat hij dat deed .

Anti slip sokken/pantoffels ben ik geen voorstander van …
Ik vind dat het niet echt helpt, Nayaro slipt dan nog weg :S

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Die van de hema ben ik heel tevreden over Preciousbaby. Morgan loopt daar heel makkelijk op en slipt ook nooit weg.

Groetjes,

Michèle

Oké, maar zijn dat dan echt sokken ook of gwn schoentjes?
Want dan is het wel de moeite waard om even te gaan kijken!

Antislip sokken (echt sokken zijn dat) van de Hema werken inderdaad uitstekend! Kimo rent er ook het hele huis mee door en wij hebben een gladde, stenen vloer. Zeker een aanrader.

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Toevallig hebben wij voor Dani gister echte schoenen gekocht. Hij heeft al best een grote maat (23!) en de babyschoenen van bijvoorbeeld de Hema zijn voor hem te klein. Die had ik vorige week gekocht (maat 80-86), maar passen dus niet.
We zijn naar een speciale kinderschoenenzaak gegaan, aangezien ik me goed wilde laten informeren. We hebben nu de eerste schoentjes gekocht,. Deze hebben een flexibele zool en zijn dus voor kindjes die net kunnen lopen.
Thuis loopt Dani gewoon op blote voeten of op anti slip en op KDV ook, maar dit is voor als we buiten op pad gaan. Sokken is dan veel te koud. Nou moet ik zeggen dat hij buiten nog niet echt loopt, maar dat zal over een maand wel anders zijn denk ik.
Hij kan er wel redelijk goed op lopen (ziet er echt weer heel anders uit met schoenen aan).

Dus ja volgens mij kan je nog best wachten met kopen van echte schoenen en heeft Morgan nog genoeg aan de schoenen die je nu hebt. Maar als ze ook echt buiten stapjes gaat doen etc zou ik ze zeker kopen.

quote:
Oké, maar zijn dat dan echt sokken ook of gwn schoentjes? Want dan is het wel de moeite waard om even te gaan kijken!

Nee echte sokjes en ik zweer er inderdaad ook bij. Prenatal heeft ze ook maar die zijn maar voor 3 maanden en Hema voor 6 (0-6mnd en dan 6-12 en dan 12-18, prenatoal is 0-3, 6-9 enz) betaal je dus helemaal meer.

@ Saro ja doen we ook nog hoor, ze heeft zeker even genoeg aan wat ze heeft. Enne vanavond was het ook weer meer kruipen dan lopen omdat ze zo moe was. Dus 100% zitten we nog niet op.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 02 Nov 2009 18:44:29

Hoi
Ik heb voor Emma 2 paar 1ste loopschentjes gekocht (omdat ze ook veel in het bos loopt) I heb 1 paar van een goede schoenenwinkel hier, waren 40 euro. En een paar van de scappino die heten dr.Visser die zijn speciaal ontworpen voor net lopende kindjes. tussen de 35 en 45 euro…

Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wij hebben ook 2 paar schoenen van dokter Visser en Aaron kreeg ze aan toen hij ging lopen en net als bij Nyaro gaf hem dat meer stevigheid en vertrouwen.
Dus ghier…ging hij lopen en kreeg meteen schoenen…en nou rent hij voortaan

Gr, danielle

Lilypie Tweede Ticker

Wij hebben voor onze dochter toen ze net begon met lopen “babyproof” schoentjes gekocht van het merk shoesme, dat zijn heel flexibele schoentjes. Daar kunnen ze met goed grip op de vloer de eerste echte stapjes etc leren zetten… Ze zijn duur, maar op goede schoenen moet je na mijn idee niet bezuinigen.
Toen onze dochter eenmaal zefstandig liep hebben we van shoesme de walkproof variant gekocht. Daar zijn de zolen ook nog altijd flexibel van, maar wel echt bedoelt voor verdere buitenwandelingetjes…
Schoentjes zijn leuk en zitten goed om het voetje. let er wel op dat als je de schoentjes koopt, je een duimlengte over hebt vanaf de neus van het schoentje tot aan de grote teen van je kindje. Hebben ze nog wat ruimte en groeien ze niet meteen die schoen weer uit.
Succes en veel plezier met shoppen!

Nora stapt heerlijk op haar Klavertje 4 schoentjes. Bij de Nelson gekocht voor 40 euro. Geschikt om mee buiten te lopen. Voor binnen hebben we gewoon sokjes met antislip van de Hema.

Wij hebben de schoentjes gekocht toen ze een maand los liep. Daarvoor had ze voor kleine stukjes buiten lopen schoentjes van de scapino voor 25 euro. De kwaliteit is minder dan de klavertje 4 schoentjes, maar goed genoeg voor als ze alleen kleine stukjes loopt buiten. Merk weet ik even niet uit mn hoofd…

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik weet geen antwoord op je vraag.
Maar loopt morgan serieus al aan het handje buiten rond? zonder de kinderwagen? wat stoer!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090929/GYPG.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“48” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/A3iGp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 05 Nov 2009 15:45:05

Dani heeft vandaag met zijn nieuwe schoentjes zijn eerste stapjes buiten gezet. Een paar dagen geleden ook geprobeerd, maar toen ging hij gelijk in de kruipstand, haha. Niet zo fijn voor zijn nieuwe schoenen. Vandaag opnieuw even bij ons voor en daar liep hij hoor onze stoere man!!! Op zijn nieuwe schoenen achter de poes aan van de buren, haha zo schattig.
Hij wilde ook nog regelmatig even kruipen buiten, dus dit weekend toch ook nog maar even wat goedkopere schoentjes kopen voor buiten

@ Inge. Nee daar is Morgna te eigenwijs voor die loopt het liefst los en dan meteen de weg op. Alleen loopt ze nog niet lang genoeg, ze gaat nog regelmatig in kruipstand.

Groetjes,

Michèle