Wakker worden door kou?

Gisteravond ging Eva, zoals gewoonlijk, weer heel zoet slapen. We hoorden haar de hele avond niet, maar 's nachts werd ze huilend wakker. We lieten haar maar even, meestal valt ze dan weer in slaap. Maar nu bleef ze huilen, steeds harder. Toch maar even eruit. Ze zat in bed met haar speen in. Ik pakte haar op en meteen was ze stil. Ik legde haar terug met haar lichtgevende Winniepop en ze leek tevreden. Maar na een kwartier was het wéér brullen. Deze keer haalde mijn vriend haar eruit. Weer was ze stil. Zodra we haar wilden terugleggen, was het krijsen! Het was erg koud op haar kamer, een graad of 16! Ze slaapt in een fleece slaapzak en haar nekje was gewoon warm. Niet zo warm als normaal, maar wel gewoon ok. We probeerden haar toe te dekken met een extra dekentje, maar na een kwartier was het weer hetzelfde verhaal. Uiteindelijk hebben we haar bed naar onze kamer gesleept en toen viel ze gewoon in slaap. Natuurlijk ligt ze nu gewoon weer in haar eigen kamer.

Het is zeker NIET de bedoeling dat ze voortaan bij ons slaapt! Ze heeft dit eigenlijk ook nooit? Heel soms wordt ze overstuur wakker door iets, maar dan slaapt ze wel weer in. Maar nu wilde ze niks! Wat zou het geweest kunnen zijn? En als het kou is, wat kan ik dan meer doen dan haar in de slaapzak leggen met een dikkere pyjama aan?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dikke winterslaapzak? Sokjes erbij aan? Kruik erbij? Extra (dubbelgevouwen) deken wil ook niet?

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik denk niet dat het met de kou te maken heeft, maar met dromen.
Seth heeft gisteravond flink lopen dromen, en ik ben echt goed een paar keer bij hem geweest, maar hij huilde daarna toch weer.
Is ze wel echt wakker als ze huilt? Of wordt ze wakker van zichzelf? Of…

Ik hoop in ieder geval dat ze vanacht weer lekker slaapt!
Liefs, Anne

Ik zou even kijken wat ze vanacht doet. Mervin heeft het in zijn hoofd dat Morgan der kamer verwarmd is omdat de termostaat op 18 staat alleen dringt het niet tot hem door dat hij niet aanslaat en zij slaapt ook gewoon weer door 's nachts.

Dus even aankijken vanacht en anders inderdaad warmere pyjama of zo.

Enne uitproberen hebben wij ook een week lang gehad he. Elke nacht gillen tot ik het na 4 nachten beu was en boos geworden ben. Toen was het nog 2 nachten klooien, maar minder en nu slaapt ze weer door.

Groetjes,

Michèle

Moeilijk , omdat je natuurlijk niet precies weet waardoor het komt!
Als het echt door de kou is, dan denk ik dat je het wel merkt de aankomende nachten, aangezien het flink kouder gaat worden :S

Maar wat je er aan kan doen?
Meer dan je al gedaan heb, denk ik niet! Een goed warme pyiama, dikke slaapzak, extra deken?!
Kruiken enzo, is natuurlijk gewoon echt verleden tijd. Dat was toen ze vorig jaar kleiner waren, een stuk makkerlijker!
Kzou het even aankijken … & anders een klein kacheltje voor haar kamer kopen, en die snachts dan op lage maar voor haar wel warm genoeg temperatuur laten branden & overdag uiteraard opbergen?!

Geen echt goede tips vanuit deze kant!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Ik denk dat kou goed kan. Wij hadden een paar nachten geleden hetzelfde; Erik overstuur en voelde niet heel koud, maar het kamertje was wel fris. Verwarming ietsje opengezet en het ging beter.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Aangezien haar nekje gewoon warm aanvoelde denk ik niet dat het kou is geweest. Zeker niet omdat ze wel meteen stil was toen ze een van jullie zag. Misschien wakker geworden doordat ze eng aan het dromen was.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

hallo,

ook onze kleine meid heeft last van de koud temp 35,4 vanmorgen 35,5 maar de laatste 3 dagen rond de 35 graden.
ook haar nekje voelt wel warm en lekker rode wangen.
nu heb ik even een vraag ze heeft heel koude beentje’s maar dan bedoel
ik echt heel koud ook in de slaapzak met sokje’s aan.
ook over dag krijg die voetje’s en beentje’s niet warm.
nu heeft ze 2 weken geleden een dagopnamen in het ziekenhuis gehad
en hebben ze bloed moeten prikken en dat lukte niet ook niet in de
voetjes de aders sprongen meteen kapot.
nu haar voetje nog steed bont en blauw zou het daar iets meer te
maken hebben.
weet iemand hier iets van af?

Ik was vanavond zwemmen, dus heeft papa Eva op bed gelegd. Ze ligt nu toch nog onder een extra dekentje (dun), maar voor hoe lang is de vraag. Ze rolt zich meestal meteen op haar buik en neemt de deken dan mee. We zullen het inderdaad zien, wat het is geweest. Ik voel zelf ook dat het kouder is in bed, brrr! Het viel me ook op dat ze meteen een ander kind werd toen ze bij ons zat, dus ik denk ook dat het eerder klooien is of eng gedroomd. Tot nu toe is het stil (vingers gekruist)! Ze heeft vandaag ook niet geslapen, wilde ze niet en daardoor was ze wat huilerig. Hopelijk slaapt ze nu lekker door!

Het zou best de kou kunnen zijn! Aan de andere kant vindt Eva het dus ook wel lekker om bij papa en mama te zijn. Misschien wordt ze wakker van de kou en wil ze lekker opwarmen bij papa en mama.
Ik heb hetzelfde idee ook een beetje bij Dani. Zijn nekje is wel gewoon warm, maar ik ging hem vanochtend temperaturen en het was 35,9!! Ik schrok daar eigenlijk een beetje van aangezien zijn normale temperatuur 36,7 is! Nogal een verschil. Hij lag nog in een slaapzak zonder mouwtjes, deze er dus vandaag aangeritst.
Dekentje heeft bij Dani geen zin, hij draait continu in bed, haha

Had met Nora gisternacht precies hetzelfde, en dacht ook dat het door de kou kwam. Speciaal beneden de verwarming aan laten slaan en een droge luier gegeven en bij kij op schoor warm laten worden. Toen onder haar dekentje terug gelegd en en er even bij gebleven. Na een kwartiertje liep ik weg, nog heel even gepiept en toen sliep ze.
Dus vanacht een dikkere slaapzak aan gedaan, verwarming nog een extra keer aan laten slaan voor we gingen slapen, was het vanochten 24!!! graden op haar kamer! Omdat het beneden blijkbaar veel kouder was, moest d everwarming flink werken om het op temperatuur te krijgen… pfff… tis ook nooit goed!

Ik denk dat het echt wel met temperatuur te maken kan hebben, maar het hoeft natuurlijk niet.

liefs

Bij ons gebeurde het vannacht weer! Rond een uur of 1 begon ze, weer op dezelfde manier als gisteren…We lieten haar even, maar ze hield niet op. Mijn vriend dacht: ‘Laten brullen’, maar ja, je gaat toch altijd 1x kijken, want voor hetzelfde geldt zou ze hebben overgegeven ofzo! Ze zat weer met speen in in bed te grienen. Ik zei: ‘Mama legt je nu op je rug onder het dekentje en dan ga je lekker slapen’. Dat deed ik en ze piepte niet meer. We hadden haar wel eerst een tijdje laten huilen hoor, want we hebben toch wel het idee dat het aanstellerij is. Of kou. We doen de verwarming nu maar aan, al blijft het dan 's nachts toch redelijk koud. Dat heb je met oude huizen vaak. En te heet is ook niet gezond! Ze kan dan ook zo zeurderig huilen en zo zielig, van: ‘Aaaaaaa-haaaaa’. Maar deze keer trapten we toch niet in haar toneelstukje en na 1x is ze dus gewoon gaan slapen, zoals het hoort!

Ha ha ha dit hebben wij dus exact hetzelfde gehad met Morgan Rainbow. Heeft bij ons een week geduurd. Had helemaal niks met de kou te maken maar alles met de sprong. Denk dat Eef daar ook erg last van heeft. Ze is niet voor niks gaan staan he

En hier was het idols vanacht. Ze heeft gezongen in bed vanaf 3 uur. Mamma heeft der dopjes ingedaan en om half zes hoorde is haar even murmelen, en om half zeven was ze pissig dat ik haar wakker maakte. Ha ha ha pech had ze maar moeten slapen vanacht

Groetjes,

Michèle

Wij hebben vannacht ook de verwarming wat open gedraaod op zijn kamer.(het bleek er 14 graden op termometer)
Merk dat hij ook graag warm ligt.
Ik geef hem een romper lange mouw en pyamatje aan en dan nog een payamatruitje daarover (3 lagen dus) en dan winetrslaapzak zonder mouw en nu hoor ik hem niet meer!

Gr, Danielle

Meid, misschien heeft het met lopen te maken. Ze staat nu toch ook los. Sanne heeft dit ook gehad. Niet normaal meer. Het heeft hier 4 a 5 nachten geduurd en daar ging ze. Hopelijk is dat het.
Anders succes.

Groetjes Carolien

Goed aangepakt!

Het is lastig he, als je kindje normaal gewoon lekker doorslaapt denk je áls ze eens wakker wordt snachts dat er echt wel iets aan de hand zal zijn, dat heb ik dan in elk geval. Maar ja, die sprongen… onvoorspelbaar, je kind verandert ineens in een klein monster en manipuleert je waar je bijstaat!

Net hormonen!

Liefs!

Hihihi, wat een leuke reacties allemaal. Als ze zo huilt/krijst, is ze inderdaad echt een monster! WRAUGH! WAAAH! En ze kan ook zo kwaad worden, dan slaat ze echt met haar handje in de lucht, zo van: LAAAAT ME! Je houdt niet van me! Diva-gedrag ten top! Hahaha!

Weet je, het was dus tegen enen en ik zeg notabene tegen mijn vriend: ´Ja, Morgan heeft het ook gehad he! En Michele heeft haar gewoon gelaten!´ Maar dat hielp dus wel. En even naar haar toegaan en zeggen dat er met ons niet te sollen is. Ze vouwde nog net niet haar handjes in bid-houding, maar ze was daarna opeens weer een heilig kindje dat prima sliep! Ik denk ook dat het een sprong is waar ze in zit en als ze nu misschien gaat lopen, heb ik er wel een paar bal-nachtjes voor over! Eva heeft een pyjama met lange mouw aan en dus die dikke fleece slaapzak, maar misschien is een romper met lange mouw ook nog wel een goed idee? Ga ik ook eens proberen, bedankt Danielle!

Oh hou op dat dramatische alsof je haar al een week in de steek gelaten hebt en nooit naar der omkijkt. Echt bijna lachwekkend is het. Maar goed Morgan liep al toen dat gebeurde, maar die babbelt nu heel veel.

Groetjes,

Michèle

En WEER was het bal vannacht. Ja, ik ben een beetje laat met schrijven, we gaan al bijna weer een nieuwe nacht in, haha. Balen. Steeds is het rond 01.00 uur, alsof ze dan in een ander soort slaap komt ofzo. Ze slaapt heel goed in en ze ronkt lekker door…tot 01.00-01.30 uur…Vreemd he? Ze huilde zo vreselijk zielig, dat ik maar weer opstond en haar uit bedje heb gehaald. Ze kwam meteen tot rust en begon alweer te kletsen tegen de vlinder aan het plafond. Ik heb haar even gekroeld en over haar bol geaaid en toen was het goed. Lekker onder het dekentje en ze sliep meteen in. Verder niks meer gehoord! Ik denk dus dat het dan met dromen te maken heeft en met de sprong? Hopelijk is het snel over, want ik begin er nu wel van te balen en mijn vriend ook! De volgende ochtend wordt ze - uiteraard met het dekentje helemaal omgewoeld - vrolijk wakker. ZIJ herinnert het zich al niet meer! WIJ wel! Grrr!

Wat kunnen ze af en toe erg zijn

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers