Gisteravond ging Eva, zoals gewoonlijk, weer heel zoet slapen. We hoorden haar de hele avond niet, maar 's nachts werd ze huilend wakker. We lieten haar maar even, meestal valt ze dan weer in slaap. Maar nu bleef ze huilen, steeds harder. Toch maar even eruit. Ze zat in bed met haar speen in. Ik pakte haar op en meteen was ze stil. Ik legde haar terug met haar lichtgevende Winniepop en ze leek tevreden. Maar na een kwartier was het wéér brullen. Deze keer haalde mijn vriend haar eruit. Weer was ze stil. Zodra we haar wilden terugleggen, was het krijsen! Het was erg koud op haar kamer, een graad of 16! Ze slaapt in een fleece slaapzak en haar nekje was gewoon warm. Niet zo warm als normaal, maar wel gewoon ok. We probeerden haar toe te dekken met een extra dekentje, maar na een kwartier was het weer hetzelfde verhaal. Uiteindelijk hebben we haar bed naar onze kamer gesleept en toen viel ze gewoon in slaap. Natuurlijk ligt ze nu gewoon weer in haar eigen kamer.
Het is zeker NIET de bedoeling dat ze voortaan bij ons slaapt! Ze heeft dit eigenlijk ook nooit? Heel soms wordt ze overstuur wakker door iets, maar dan slaapt ze wel weer in. Maar nu wilde ze niks! Wat zou het geweest kunnen zijn? En als het kou is, wat kan ik dan meer doen dan haar in de slaapzak leggen met een dikkere pyjama aan?
Groetjes Rainbow, trotse mama