Wakker maken

Maken jullie je kindje weleens wakker om weg te gaan? Bijvoorbeeld om 's-avonds naar een verjaardag te gaan? En hoe gaat dat? Lenna is nu bijna 3 maanden…

Heey,

Wij gingen weleens 's avonds weg toen hij heel klein was.
Hebben we misschien maar 3x gedaan hoor.
Hij sliep toen heel slecht 's avonds, en was rustig tot 12 of 1 uur wakker, dus dat kon weinig kwaad.
We legden hem dan in de bak van de kinderwagen te slapen.
Hebben we trouwens nooit naar een verjaardag gedaan, maar alleen als we naar vrienden even op bezoek gingen.

Maar buiten die paar keer niet meer gedaan. Het is gewoon rustiger voor hem om ;s avonds thuis te zijn. En hij heeft zijn slaap nodig.

Nu (hij is 13 maanden) doen we het alleen nog als we bij iemand eten, en leggen hem daar even op bed en nemen hem daarna mee.
Verder blijft er anders gewoon 1 van ons thuis of komt er oppas.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Lenna slaapt 'savonds wel, vanaf een uur of 6… ik dacht al dat t beter was om haar niet mee te nemen, leek me logisch, al zie ik het om me heen nogal eens gebeuren… maar was benieuwd wat anderen ervan dachten! Ik ga haar dan niet wakker maken om mee te nemen, denk trouwens niet dat ze in de reiswieg wil slapen…

overdag regel ik mijn afspraken zodanig dat ik hem niet wakker hoef te maken, net zoals zijn bedritueel heeft hij nu ook een kinderwagenritueel voeden, verschonen spelen dan in het kinderwagen/autostoel. s’avonds weet ik nog niet. hij is pas 11 weken oud, ben 1 keer naar mijn schoonouders geweest (2uur rijden) ging ook logeren maar had er dik spijt van omdat hij zijn bed heel erg miste. zou het nu ook gauw genoeg niet meer doen tot hij wat ouder wordt en dan wel in een campingbed zal slapen. verjaardag ofzo weet ik ook nog niet wat ik dan zou doen, misschien zou ik het overslaan…vind het idd ook zielig voor de mijne is 7 uur bedtijd en die slaapt dan hele nacht door vind dan zielig om hem mee te sleuren.

goede topic trouwens, zal even kijken of ik goede tips tegenkom die ik zelf nog niet heb bedacht

Ja ik ben ook benieuwd naar tips! Maar denk toch dat ik nog even moet wachten, aan de ene kant… want Lenna is best gauw van slag als ze even in haar ritme is verstoord… aan de andere kant vind ik dat ik haar moet leren wennen aan weggaan enzo… want wil niet thuisblijven omdat zij nergens in een ander bedje wil slapen! Als ik ga werken moet ze dat ook kunnen… maar ja ze is nog zo klein he… soms wil ik te snel en dan krijg ik er vast spijt van…

Wakker maken 's avonds om weg te gaan hebben wij nooit gedaan, het lijkt me zielig om een kindje uit zijn slaap te halen dan mee te nemen naar een drukke omgeving om daar vervolgens weer verder te moeten slapen. Tygo is nogal uit zijn doen als je hem uit zijn ritme haalt dus ik zou het niet eens durven haha… Maar als de verjaardag 's middags is gaat het prima. Wij zorgen er meestal voor dat hij zijn ochtend slaap lekker thuis heeft. Dan iets eerder uit bed, fles geven op de veraardag, lekker spelen en knuffelen met de mensen daar en dan als hij moe is weer naar bedje daar.
Werkt bij ons prima zo maaar elk kindje is anders natuurlijk…

Hoi wij hebben het nooit gedaan, maar wij zijn een van de weinige hier. Tis hier heel normaal om je kind 's avonds op bed te leggen, eruit te halen als je naar de verjaardag gaat, daar weer in bed te leggen en dan als je naar huis gaat er weer uit te halen. Ik heb 1 vriendin die dat dus ook niet doet, maar de rest vind dat doodnormaal hier. Wij hebben of oppas of 1 van ons blijft thuis.

Gr Patries

Ja hier zijn er ook die de kindjes gewoon savonds meenemen en ze op de verjaardag de fles geven en dan op schoot houden… op een gegeven moment zijn ze het zat en beginnen te jengelen… ze zijn van mening dat t kindje er aan moet wennen dat papa en mama weleens naar een verjaardag/op visite gaan… willen niet altijd savonds thuisblijven… en ze zeggen zolang je dat niet vaak doet moet t kunnen. Maar ik vind het ook zielig! En ik zou er ook zenuwachtig van worden, mijn kind jengelen en heel de kamer vol visite en ik weet bijna zeker dat ze toch niet gaat slapen dan savonds bij een ander. Overdag zou nog wel gaan denk ik…

Nee, wij hebben het nooit gedaan. Als we weg wilden zorgden we voor een oppas. Ik ben erg van regelmaat en rust en dat krijg je niet als je je kind wakkermaakt en meeneemt voor een verjaardag… Ook al is het maar 1 keer. Ik deed het gewoon niet. Nu nog niet. En mocht er geen oppas zijn dan bleef 1 van ons wel thuis of we gingen gewoon een andere keer overdag…

Groetjes Bianca

Op die manier zou ik het echt niet doen hoor! Wakker maken en dan op schoot houden 's avonds op visite.

Wel zijn wij toen Seth 7 weken was met de familie een weekendje weg geweest, ging trouwens heel goed!
Hij had gewoon zijn eigen ritme, en sliep in een campingbed.
Toen we daarna thuis kwamen is hij gelijk in zijn eigen bed gaan slapen in een ledikant.
Dus dat was hier geen probleem!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb morgan nooit wakker gemaakt om 's avonds nog weg te gaan. Wel kwamen we wel eens 's avonds thuis, maar we probeerde dat het eerste jaar zoveel mogelijk te beperken Ook voor onzelf omdat ze pas met 8.5 maanden doorsliep en ik blij was als ik bijtijds naar bed kon

Groetjes,

Michèle

Wij hebben het ook alleen met de kerstdagen gedaan maar verder nooit. En toen hebben we haar na de middagvoeding mee genomen en daar op een rustige kamer haar fles gegeven voor ze daar naar bed ging. Ze vond de drukte toen ook maar niets (Senne is een echt RRR-meisje)

Ik vind het zo sneu om haar 's avonds haar uit een diepe slaap te halen om haar mee te sjouwen Ik ben eerlijk gezegd best een huismusje dus ik vind het ook geen probleem eigenlijk

Groetjes van Sascha en Senne

Wij nemen onze dochter ook overal mee naar toe. Dus moeten haar ook wakker maken. Zij maakt er geen probleem van. Slaapt direct weer verder. En ook als we weer thuis komen gaat ze direct in haar bed en slaapt direct weer verder.

Ik zie ook geen problemen om het niet te doen.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Hoi Egberta,

Als je dochter het geen probleem vind ist wel fijn! Toen ze nog jonger was ook niet? Heerlijk hoor dat ze overal gewoon verder slaapt en ook weer als jullie haar thuis in bedje leggen! Klinkt ideaal.

Groetjes Elly

We hebben vanaf het begin dat ze klein was haar overal mee naar toe genomen. Ze is vorig jaar April geboren, de maanden erna hadden we best veel feestjes, verjaardagen enz enz. Om elke keer oppas te regelen voelden we beiden niet veel voor. Ook omdat ze toch nog voeding moest hebben. Dus ging ze mee.

Idd erg makkelijk dat ze overal wil en kan slapen.
Als je ook graag wilt dat je kleintje mee gaat, lekker doen. Ga bv de eerste avond naar vrienden of naar je naaste familie. Kun je oefenen hoe het gaat. Mocht het helemaal niet gaan kun je ook zo weer naar huis.
Ik denk dat als je veel langer wacht je kindje idd nergens anders wil slapen. Maar die keus zal je zelf moeten maken.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Toen ze nog maar een week of 3 oud was hebben we ze wel meegenomen naar mn schoonouders bijv. naar een verjaardag en dan sliep ze boven in een bedje, dat ging goed. Maar nu ze iets groter wordt wil ze al moeilijk ergens anders slapen, en dan word ik n beetje zenuwachtig… maar zou het wel graag willen! En dan lees ik dat de meeste t ook niet doen, lastig! Haha, kdenk er nog eens goed over na…

Toch is het zo dat niet alle kinderen dat zo even makkelijk doen. Onze oudste deed het nooit, gaat nu beter maar mees hoeven we het ook niet bij te doen. Maak niet uit of je dat vanaf het begin doet of niet, een kindje doet of doet het niet. Maar … lijkt me wel heerlijk als je kindje overal slaapt.

Gr Patries

Hoi,

Als je kindje s avonds al op bed ligt dan ga je die toch niet wakker maken om mee te nemen naar een verjaardag?
Lekker laten slapen, en zeker de eerste paar maanden of 1 van jullie gaat op verjaardag of anders niet.
Als je kindje groter is en al doorslaapt kun je samen op verjaardag en oppas regelen.

En trouwens al die drukte op een verjaardag is helemaal niet goed voor zo n kleintje.
Iedereen zal hem/haar willen zien of op schoot willen en daar wordt een kindje alleen maar moe van. Zal jengelig worden en hardstikke moe zijn.
Zal s nachts ook nog eens minder goed slapen.
En het schema is ook nog eens in de war.

Groetjes Lisan.

@ lisan, je moest eens weten hier bij ons in het dorp. Ik vind dat ook belachelijk, wij doen dat absoluut niet, maar wij krijgen weer het commentaar dat wij dat dus niet doen. Wij doen te moeilijk volgens die andere, Tja so be it denk ik dan.

Gr Patries

@ Patries,

Laat die anderen maar kletsen.
Jullie zijn toch de ouders en bepalen hoe je het doet.
Jullie doen het hardstikke goed.
En als je je kindje wel wakker zou maken en meenemen heb je de volgende dag een vreselijk vermoeid, jengelig kind.

Ik houd bijv. van vaste tijden om te slapen. Dat vinden sommige mensen ook raar.
Dan wordt er gezegd: ook op het weekend om … slapen.
Ja hoor zeg ik dan, ook op het weekend.
De oudste gaat rond half 7/7 uur slapen en de jongste om 6 uur.
Wij vinden dit heerlijk en hebben zo nog wat aan onze avond.
Hier in de straat lopen sommige kindjes van 2/3 jaar om 21.30 s avonds nog beneden.
Moeten zij weten, maar ik vind het niks. Die horen allang op bed te liggen.
Ze zijn tenslotte nog klein.

Groetjes Lisan.