Wakker maken

Thijmen is dik 7 maanden en mijn vraag is maken jullie je baby s’ochtends ook wakker voor het eten???

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

door de weeks wel, dan wil morgan nog wel eens slapen om 6.00 maar in het weekend laat ik haar zelf komen. Helaas is dat ook om 6.00 vaak

Groetjes,

Michèle

Oh dat is jammer… Hoop je een beetje uit te kunnen slapen in het weekend… Thijmen moet ik vaak wakker maken…

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ja als ik mazzel heb komt ze om 7.00 maar later heb ik nog nooit meegemaakt. Ja toen ze nog een nachtfles kreeg maar daarna niet meer. En dan nog was het vaak 6-7 uur

Groetjes,

Michèle

Ja, gewoon wakker maken (wel rustig aan natuurlijk )
Door de week moet ie gewoon naar de oppas,
dus op tijd het bed uit.

M.

Dani wordt zelf meestal tussen 07.00 en 08.00 wakker, Als hij naar het KDV moet dan maak ik hem rond 07.00 wakker en anders laat ik hem slapen tot hij wakker wordt, maar niet later dan 08.00 uur, want anders wordt de laatste voeding weer zo laat. Maar meestal wordt hij dus zelf wakker.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor voedingen geloof ik…Het hangt er ook vanaf hoe oud de kleine is vind ik, want als je niet uitkomt met voedingen is het wel vervelend.
Als mijn zoontje in een sprong zit, en onrustig heeft geslapen, slaapt hij wel eens uit in de ochtend, ik laat hem dan slapen tot half 9. Zo ook als er kiezen hebben zitten klieren in de nacht. Dat zijn uitzonderingen.
Normaal gesproken wordt hij zelf rond half 8 wakker.

Groetjes van Christa

Ik maak dylano ook niet wakker, maar die heeft nog nooit van uislapen gehoord, uiterlijk 7 uur is hij wakker

Groetjes Michelle

haha Michelle dus Dylano maakt jou wakker dan andersom

Als Dani slecht geslapen heeft 's nachts of hij is een beetje ziekig dan laat ik hem ook uitslapen (meestal wordt het dan niet later dan 08.30) en maak ik het met de voeding gedurende de dag wel goed. Maar ben verder een voorstander van een beetje rond het zelfde tijdstip eten.

We beginnen hier de dag om 7.00 uur, doordeweeks en in het weekend. Erik is altijd al voor die tijd wakker, maar 7.00 uur is vroeg genoeg wat mij betreft. Dan halen we 'm uit bed en krijgt 'ie z’n pap. Toen 'ie nog nachtvoeding had 'ie bv. om 4.00 uur nog een klein flesje gehad, maar ook dan begonnen we om 7.00 uur met de eerste voeding. Hij en wij bleken wel te houden van elke dag hetzelfde ritme…

Groetjes!

Ik heb het weten te rekken tot kwart voor zeven. Ze was om half vijf al wel wakker maar tul gegeven en toen heeft ze tot zo 6 uur geslapen. Pappa heeft haar toen nog wel een tul gegeven met weggaan maar ze heeft niet meer geslapen. Gewoon door der bed liggen scharrelen, maar om kwart voor wilde ze er echt uit. Ze ligt nu achter me in de box te spelen. Heb nu even geen zin om achter haar aan te rennen

Groetjes,

Michèle

Ik draai me nu net om om even te kijken naar der. Zit ze op haar knieen rechtop en is ze bezig om zich tot stant op te trekken. Ze zit het niet dat ik het zie dus ze is heel geconcentreerd en terwijl ik dit typte hoorde ik heel hard boem en stil en toen een brul. Ze wilde dus toch gaan staan en is haar evenwichtverloren en achterover gevallen, Maar ja dat ze haar denk ik nog wel vaker gebeuren… Maar het is weer over en ze ligt weer met de activity center te klooien.

Groetjes,

Michèle

Wat goed! Jeetje, bij haar vergeleken is Erik zo traag als str*nt in een trechter…haha. Mijn nichtje van nog net geen 7 maanden kruipt ook al hoorden we gisteren, ongelooflijk. Die meiden zijn snel!

Groetjes!

als ze in dit tempo door gaat loopt ze inderdaad met 9 maanden. Het is ook niet zo gek dat ze zoveel eet op het moment dit kost natuurlijk ook allemaal heel veel energie. Maar ik las van de week dat jij zei dat Erik lang was he. Ze zeggen dat kleine compacte kindjes sneller lopen en zo dan lange want die hoeven minder omhoog te houden zeg maar. Enne mijn ma liep ook met 9 maanden… Dus ze zou het niet van een vreemde hebben.

Groetjes,

Michèle

Toen Danique nog maar een paar maanden was moest ik haar wel wakker maken voor de voeding, maar tegenwoordig niet meer. Sinds ze ongeveer 3,5 maand is wordt ze zelf wakker. Meestal is dat rond deze tijd. Dan ligt ze lekker te gillen en gekke geluidjes te maken. Dus das op zich niet gek wakker worden… Voor ons dan

Ik hoef Eva nooit wakker te maken, ze is altijd rond 07.00 uur wakker en in het weekend laat ik haar scharrelen tot 07.30 uur. Dan is het pap eten, aankleden en lekker spelen. Ze heeft nu zelf de mand onder de box naar voren getrokken (ok, had 'm natuurlijk wel wat naar voren geschoven) en ze is nu echt o-ve-ral mee aan het spelen. De boxmand is een speelgoedparadijs!

Wat goed zeg, dat Morgan zich al optrekt! Het dochtertje van een collega van mij kan al een beetje ‘lopen’ als je haar aan haar armen vasthoudt, maar Eva doet dat echt nog niet. Terwijl die toch niet lang is. Hoewel? Ik weet eigenlijk niet? Ze tijgert liever de hele kamer rond en ze is wel erg actief. Ach, komt allemaal vanzelf. Met mama’s geklets denk ik dat ze eerder snel kan praten! En ach Mriek, elk kindje is anders hoor en Erik kan vast andere dingen weer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik laat Joey altijd zelf komen. De laatste weken is dat tussen 7 uur en half 9, heel verschillend dus… Hij huilt nooit, dus soms laat ik hem van 7 tot 8 ook wel lekker spelen in bed, en dan luister ik vanuit mijn bed naar zijn gebabbel Soms val ik dan nog even in slaap, maar meestal word ik door dat geklets al zo enthousiast, dat ik niet kan wachten om zijn kamertje in te lopen, en begroet te worden door een brede glimlach

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

@Wil: als Bo om 19.30 uur moe is, doe je hem dan toch lekker naar bed? Dat kan best hoor, 12-en-5-uur ertussen.

@Michele: klopt, hij heeft een lange rug en is dus snel uit evenwicht gebracht. Is ook wel logisch dat kleinere kindjes sneller mobiel zijn, dus ik probeer me niet al te druk te maken. Ik was toch ooit zo overtuigd van de natuur die zichzelf wel regelt?

Groetjes!

Ik heb de meiden volgens mij nooit wakker gemaakt. Die werden vanzelf op een ‘mooie’ tijd wakker…behalve op de dag dat ik naar de KA moest, ging ik er vanuit dat de meiden wel optijd wakker zouden worden…mooi niet dus, had ik me dus ook fijn verslapen, ze hadden volgens mij gewoon geen zin toen, haha.
Sliepen ze nou echt te lang dan maakte ik ze wel wakker, dan hadden ze hooguit 1,5 tot 2 uur langer geslapen dan normaal.

Over voedingstijden heb ik me nooit druk gemaakt, deed het wel zo dat ze uiteindelijk toch voldoende binnen kregen.

Lijkt mij wel, dat halve uurtje zal het verschil denk ik niet uitmaken. Anders voor de zekerheid het cb even vragen, hij is tenslotte wel te vroeg geboren. Weet niet of dat nog meespeelt, maar wil het niet op mijn geweten hebben dat het toch nog niet zo’n goed idee is en ik hier zeg van wel…

Groetjes!