Gewoon even nieuwsgierigheid hoor, maar waarom zijn jullie ooit op ikkeben terrecht gekomen?
Ik geloof dat ik mij toen Joey een paar weken was afvroeg of andere kindjes al een beetje gingen spelen, en vroeg me af wat je dan al zoal kon doen. Daar heb ik op gezocht op google, en toen kwam ik hier terrecht. En nooit meer weg gegaan, al bijna een jaar dus Ik zag van de week dat ik inmiddels al junklid ben geworden, haha! Ik kan me helemaal niet meer voorstellen dat ikkeben er niet meer is!
Ik denk wel eens had ik het maar direct na de geboorte geweten toen ik dagelijks met mijn handen in het haar zat vanwege Joey’s krampjes en vele huilen… Nu de volgende straks geboren word heb ik wel direct een berg collega-mama’s die ik om raad kan vragen, en daar ben ik zooo blij mee
Waarom op ikkeben?
Hahaha ikkeben blijkt een googlevriendje, want ook zo kwam ik hier ruim 5 jaar geleden binnen. Lekker blijven plakken ook en inmiddels veel lieve/dierbare vrienden erbij.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Ik zat eerst op een ander forum en daar vroeg ik raad omdat morgan zoveel spuugde, maar daar kreeg ik heel rare reacties en het gevoel dat ik niet serieus genomen werd. Naar google, blijkbaar het toverwoord voor Ikkeben, kwam ik hoer terecht met de vraag wat Morgan kon hebben. Degene die mij toen heel erg geholpen heeft wandelt hier niet meer rond, maar ook van andere mamma’s heb ik veel steun gehad, zeker toen Morgan Kiss bleek te hebben. Ze was toen 8 weken oud dus ik zit al ruim een jaar hier. Overigens heb ik ook met alle andere ‘problemen’ genoeg hulp en advies gehad. Ook als het niet over de kids ging en dat vind ik gewoon heel fijn hier dat Ikkeben echt een deel van je leven uitmaakt waar het ook wel eens even over iets anders gaat dan de kinderen. Al zijn die natuurlijk waar Ikkeben om draait
Groetjes,
Michèle
Ik zit er nog niet zo lang bij, pas toen Nora een maand of 8 of 9 was volgens mij. Toen ik zwanger was, zat ik op een speciaal zwangerschapsforum om een bij te praten over de kwaaltjes en leuke, spannende dingen. Toen Nora eenmaal geboren werd, werd ik daar zo door opgenomen, dat ik helemaal geen behoefte had aan een forum oid. Na een aantal maanden dacht ik: ik kijk nog eens op dat forum, omdat zij ook per maand een forum over babies hadden. daar gebeurde alleen zo weinig, en ik wilde weten wat normaal was in de ontwikkeling, omdat Nora zo snel leek te gaan. En jawel… via google op ikkeben gekomen, waar ik al veel verhalen las die me bekend vorkwamen! En tja, bijven plakken he!
Eerlijk gezegd hoop ik op een gegeven moment wat minder te komen, omdat dat betekent dat ik boeiender werk heb. Ik post nu voornamelijk op mn werk, thuis ben ik vaak druk met andere dingen. Ergens zou ik liever werk hebben dat me zó opneemt dat ik helemaal geen behoefte heb andere dingen te doen… ik ben nu aan het orienteren en alles. En als het zover is, hoop ik thuis ook een laptop te hebben, zodat ik makkelijker beneden op de bank wat kan posten 's avonds. Nu vind ik het vaak ongezelllig om naar boven te gaan terwijl man (en soms kind afhankelijk vand e tijd) beneden zijn. Maar ik kan ikkeben niet meer missen hoor!
Liefs!
En ook hier het toverwoord GOOGLE hahahaha, de meeste geloof ik. En indd blijven plakken
Het is hier gewoon gezellig
Liefs Michelle
ik was net bevallen en had wat vraagjes en zo ook via google hier terrecht gekomen, en wat gezelzen te hebben, me toch aangemeld!
Het is een beetje verslaving geworden hahaha.
zit hier al van 2007 dus alweer een tijdje.
En ja nu niet zoveel vragen meer maar wellicht kan ik dat andere moeders helpen en ja de gezelligheid hier he?! Daarom blijf ik lekker komen.
Groetjes Gytha
Het was overigens mijn mannetje die de weg via google naar ikkeben vond. Hij bleef in eerste instantie plakken. Ik was echter veel thuis toen ik omwille van onze dochter thuis bleef ineens en dus nam ik het over blijkbaar. We lezen wel veel smamen. Nog steeds bespreken we ikkeben dingetjes zo nu en dan.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Ja ikkeben is ook wel een van de eerste resultaten als je iets op google intypt over kinderen, dat valt me nu nog wel eens op!
Maar het feit dat iedereen na een antwoord op een dringende vraag zo blijft plakken zegt wel dat ikkeben gewoon superleuk is
Mijn vriend kan zich er niet zo veel bij voorstellen dat ik dit zo leuk en handig vind. Maar als we weer eens iets niet weten over Joey, dan zegt hij wel, anders vraag het even op ikkeben! hahaha Normaal zou een man zeggen, bel het cb of de huisarts, hihihi!
Hoi,
Ik kwam ook na veel omzwervingen hier. ik kon nergens echt goed mijn vraag kwijt over obstipatie. Kreeg toen niet echt veel respons maar was wel even verder gaan lezen en dacht nou hier wil ik ook wel iets over zeggen of goh hebben hun dat probleem ook en zo ben ik nu al weer z’n volgens mij 2,5 jaar lid. En nog steeds lees ik graag mee en stel ik zo nu en dan toch nog een vraag. Ookal zit ik niet meer in de veel vragen fase meer. Maar wie weet komt dat binnenkort wel weer. We gaan ondanks alles toch nog een poging wagen zwanger te worden.
groetjes,
@asje
Ik denk niet dat veel mannen dat doen ik heb bewondering voor je man. Mijn man zul je hier niet zo snel zien lezen en schrijven.
lon106
Ja, ik ook via google!!
Mijn vriend zij dat ik misschien via internet wel contact kon krijgen met andere mama’s, en dat ik zo lekker over baby’s kon praten.
En ja, het kan!!
Liefs, Anne
Ook via google :D, toen ik 4/5 weken zwanger was en ben hier ook blijven plakken, nu zo’n 14 maanden en dat worden en nog wel meer! hahah!
Liefss Shirley.
Mervin luisterd wel altijd naar me en hij weet ook dat ik dingen vraag hier. WEl grappig als ik dan het zelfde antwoord krijg dan zegt ie altijd meteen ja ja hun neem je wel een en pappa niet he (lachend) of zie je wel dat ik een goede pappa ben.
En als er iets met een van de kindjes is en ik vertel dat dan vraagt ie later wel hoe het met ze is. Dus hij leeft mee op afstand
Groetjes,
Michèle
Ik ben op ikkeben terecht gekomen na de geboorte van Dani. Ik zat met zoveel dingen, erg onzeker en had gewoon echt even steun & tips nodig! Die heb ik hier echt gevonden!!! Zo blij ben ik met het forum. Gek eigenlijk he dat je hier zo mee bezig kan zijn.
En ook ikkeben gevonden via google.
Ik ben hier terechtgekomen omdat ik de rauw-eiwit-op-luieruitslag-tip uit wilde roeien. Ik zag dat die tip hier gegeven werd op het forum en ik kon daar alleen maar tussenspringen als ik lid werd.
En toen ben ik blijven hangen.
Groetekes, Sje
Ook via google (het wordt eentonig) ongeveer een maand na de geboorte van Erik. Ik had volgens mij een vraag over krampjes en vond hier het antwoord. Omdat het er zo gezellig uitzag ben ik ook blijven plakken. Dus nu al ruim 13 maanden en dat worden er vast wel meer!
Groetjes,
M
@Michèle, ja zo is het ook begonnen inderdaad.
En nu ben ik een smeer-geen-yoghurt-op-schimmelinfecties-offensief begonnen!
Groetekes, Sje
Huh? Dat had ik je ook wel kunnen vertellen dat je dat niet moet doen… Ik heb hem gelezen.
Groetjes,
Michèle
Gewijzigd door - Michèle op 12 Oct 2009 12:51:30
ik ben hier al vanaf 25-11-2001 toen was dit net allemaal opgericht,en kim kon ik al van een ander forum dus ben ik heerlijk hier heen gegaan,en ik zit er nu nog steeds,wel minder als in de begin jaren…maar geregeld zal je me hier nog voorbij zien schuiven
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
zoeken zoeken zoeken naar de gouden tip over een huilbaby. Vreselijke tijd was dat. Mama zat veel te huilen als hij ook lag te huilen. Zat letterlijk helemaal tegen depressie aan. Kon echt niet van mijn kindje houden… wat zeg ik … ik had medelijden met mensen die zwanger waren opdat moment! Dankzij het forum ikkeben heb ik toen heel veel begrip gekregen. De gouden tip had niemand … maar je voelt je alleen al gesteund als men met je meeleeft. Je kan je verhaal 24 uur per dag kwijt … je kan dingen met mensen delen. En nu nog… Daarom blijf ik lekker plakken.