Waar moet je heen met een dode egel?

Zaterdag is er bij ons in de straat een egel doodgereden. Hij lag recht op straat, met al zijn ingewandjes eruit. Ik kwam er langs met Eva en ze zei: ‘Kijk mama, beestje!’ Ik zei wel eerlijk dat de egel dood was. Toen zei ze: ‘Ja, kan niet meer praten he?’ Hahaha. Maar goed. Toen we terugkwamen van de AH had iemand dat beestje weggesleept en in de bosjes gelegd. Je ziet 'm nu nog steeds heel goed liggen. Elke keer als we erlangs komen, zien we 'm. Hij is nu nog ‘heel’, maar straks gaat 'ie lekker liggen rotten en stinken. Vol met maden ofzo. Geen lekker idee als je daar zelf langs loopt en ook niet met kind. Eva weet nu dat hij er ligt en kijkt er dus ook naar. Nu heb ik zelf weinig zin om dat beestje weg te halen, maar hij mag wat mij betreft wel opegehaald worden. Enig idee waar je dat kan vragen? Bij mijn zus lag ooit een dode kat met één oog eruit. De gemeente wilde 'm niet opruimen en uiteindelijk moest mijn zwager hem bij HUN thuis in de kliko doen. Anders keek mijn nichtje er steeds naar…Dat ding was helemaal stijf! HORROR. Iemand een ander idee?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Valt dat niet gewoon onder de reinigingsdienst die normaal ook huisvuil komt ophalen? Hebben die niet een aparte afdeling voor dit soort meldingen?

Groetekes, Sje

Hier wordt dat ook niet opgeruimd volgens mij hoor. Moeten we het ook in de kliko gooien. Doodgereden katten worden overigens door de dierenambulance opgehaald en dan kijken ze of de eigenaar te achterhalen is zodat die ingelicht kunnen worden.

Groetjes,

Michèle

Hm, dan laat ik 'm toch maar liggen. Hij ligt ver van ons huis vandaan, als 'ie nou in onze tuin lag bij wijze van, zou ik 'm opruimen. Nu laat ik 'm denk ik maar liggen, of ik meld het even bij de reinigers als ik zie?

Je kunt ook afwachten. Grote kans dat katten die 's nachts rondzwerven het diertje meenemen om thuis als cadeautjes aan hun baasjes te geven.

Groetekes, Sje

Wij hebben het af en toe! (niet egels maar andere dieren, laatst nog een kamelion) die hebben we begraven in de tuin! En Jada heeft een tekening gemaakt! hahahah Dierenuitvaarservice! Ik hoop dat ze die egel snel kunnen ophalen, kun je het niet in de groene kliko gooien?

Hihihi, vanzelf opgelost. HE’S GONE! Waarheen? Geen idee! Gelukkig maar, het was zielig en vies!

Toch de kat van de buren die hem mee naar huis genomen heeft als cadeautje!

Groetekes, Sje

misschien had hij zich vergist en zat hij nog in zijn winterslaap

Oh dan was het een Alzheimer-egel!

Groetekes, Sje

haha

Je weet zeker dat het niet deze egel was??

Groetjes,

Michèle

Er is ook een heel mooi liedje over een egeltje:

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Michele: hahaha gaan we weer met foto’s smijten haha net als toen met die lelijke hond
ik hou heel veel van dieren maar moest meteen aan een foto van een dode egel denken, en toen sloeg ik mijzelf voor mn harses want dat is wel heel erg stom van me

@Hanna: hoe kom je erop

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Jun 2011 21:20:55

@ Inge nou ja dit is wel een lelijk maar wel heeeeeel bijzonder beest, het is namelijk een egel zonder stekels. Hij heeft een huidziekte waardoor al zijn stekels uiitgevallen zijn. Het arme beessie.

Groetjes,

Michèle

oejeej dat is heftig ja… hoe kom je nou weer op die foto dan?
maarre je bent er zeker van dat het geen “chinese naakt ezel” is?

Een psoriasis-egel is het waarschijnlijk!

Groetekes, Sje

Ieieieieie, deze is wel erg VIES! Ik vind egels meestal wel lief eigenlijk, vandaar dat het zo zielig was dat deze helemaal ‘open’ lag. Gatver trouwens, ik wist niet dat katten zo’n heel ding mee kunnen slepen? En dan? Vreten ze die dan op? Sorry, ik hou van dieren, maar weet er niet veel van…Daarom hebben wij ook de superdieren he? Hahahaha! Wat daar allemaal voor gedrochten bij zitten…God heeft de meest rare ‘creatures’ gemaakt!

Volgens mij eten katten ze niet op, maar ze zien het gewoon als prooi. Dode vogeltjes en muizen nemen ze ook graag mee naar huis als cadeautje voor hun baasje.

Ik heb geen katten, maar ik heb weleens gehoord dat je dan als baasje eigenlijk niet boos moet worden of vies moet reageren, want het is een cadeautje voor je. Dus je moet eigenlijk heel blij reageren. Brrrrrrr…

Groetekes, Sje

quote:

@Hanna: hoe kom je erop

Zal vast verveling geweest zijn Net zo’n liedje als Flappie he

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie