Hmmmm…waar zit de baby gebruiksaanwijzing ook alweer? Ik dacht dat ik inmiddels goed aanvoelde wat Julia wil, maar nu snap ik opnieuw niets van haar. Op zich is ze heel lief en rustig, maar ze doet opeens anders. Na de kerst, waar ze twee dagen lang werd doodgeknuffeld door opa’s, oma’s, ooms, tantes, neefjes en nichtjes (dat vond ze prima), was ze wat rustig. Dat leek me normaal, want ze was volgens mij totall loss door alle drukte. Normaal liet ze zich dan rustig in bed leggen, maar nu is dat een drama. Ze wil ook niet lang met hetzelfde spelen. Eigenlijk doet ze dit anders dan normaal:
- bij het slapen gaan MOET ze opeens haar speen, terwijl ik die liever niet geef als ze gaat slapen.
- ze wordt 's nachts wakker met steevast een poepluier. Altijd handig bij een ingebakerd kindje. Zodra ik haar dan weer fris terugleg, is het brullen tot de speen in het mondje gaat.
- ze drinkt de ene keer de fles goed leeg, de andere keer laat ze 100 cc staan. Vanochtend gaf ze de hele fles over.
- ze heeft vuurrode uitslag van het vele vegen met de natte doekjes. Gelukkig helpt de zinkzalf wel.
- ze poept zich suf, soms wel 7x per dag (was 2x). Steeds kleine beetjes (nat scheetje), maar het stinkt dan wel en dus verschoon ik meteen.
- ze grijpt vaak naar haar oortje, legt haar handje tegen haar hoofd aan
- ze wil geentertaind worden. Niks een kwartier in de box, mevrouw wil 5 minuten box, 5 minuten op de arm, 10 minuten in de stoel…Ze vermaakt zich niet zo goed en gaat dan ‘zeuren’. Gisteren in de IKEA was ze overigens een beeldje, zo rustig!
- als ze op schoot zit, helt ze steeds naar voren, alsof ze wil gaan zitten.
Het zal wel weer een sprongetje zijn, maar welk dan? En herkent iemand dit gedrag? Julia is meestal rustig, maar nu is ze onrustig en wil ze niet slapen, zelfs als ik aan haar zie dat ze duidelijk oververmoeid is…TIPS PLEASE? Sje, sprongetjes-adviseuse, HELP! En andere experts natuurlijk ook!
Groetjes Rainbow, trotse mama