Waar is de baby gebruiksaanwijzing?

Hmmmm…waar zit de baby gebruiksaanwijzing ook alweer? Ik dacht dat ik inmiddels goed aanvoelde wat Julia wil, maar nu snap ik opnieuw niets van haar. Op zich is ze heel lief en rustig, maar ze doet opeens anders. Na de kerst, waar ze twee dagen lang werd doodgeknuffeld door opa’s, oma’s, ooms, tantes, neefjes en nichtjes (dat vond ze prima), was ze wat rustig. Dat leek me normaal, want ze was volgens mij totall loss door alle drukte. Normaal liet ze zich dan rustig in bed leggen, maar nu is dat een drama. Ze wil ook niet lang met hetzelfde spelen. Eigenlijk doet ze dit anders dan normaal:

• bij het slapen gaan MOET ze opeens haar speen, terwijl ik die liever niet geef als ze gaat slapen.
  • ze wordt 's nachts wakker met steevast een poepluier. Altijd handig bij een ingebakerd kindje. Zodra ik haar dan weer fris terugleg, is het brullen tot de speen in het mondje gaat.
  • ze drinkt de ene keer de fles goed leeg, de andere keer laat ze 100 cc staan. Vanochtend gaf ze de hele fles over.
  • ze heeft vuurrode uitslag van het vele vegen met de natte doekjes. Gelukkig helpt de zinkzalf wel.
  • ze poept zich suf, soms wel 7x per dag (was 2x). Steeds kleine beetjes (nat scheetje), maar het stinkt dan wel en dus verschoon ik meteen.
  • ze grijpt vaak naar haar oortje, legt haar handje tegen haar hoofd aan
  • ze wil geentertaind worden. Niks een kwartier in de box, mevrouw wil 5 minuten box, 5 minuten op de arm, 10 minuten in de stoel…Ze vermaakt zich niet zo goed en gaat dan ‘zeuren’. Gisteren in de IKEA was ze overigens een beeldje, zo rustig!
  • als ze op schoot zit, helt ze steeds naar voren, alsof ze wil gaan zitten.

Het zal wel weer een sprongetje zijn, maar welk dan? En herkent iemand dit gedrag? Julia is meestal rustig, maar nu is ze onrustig en wil ze niet slapen, zelfs als ik aan haar zie dat ze duidelijk oververmoeid is…TIPS PLEASE? Sje, sprongetjes-adviseuse, HELP! En andere experts natuurlijk ook!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Vraag jij nou nog waar de babygebruiksaanwijzing is? In het oei-ik-groei-boek natuurlijk. Sprong tussen week 14,5 en 19,5.

Ze zit er MIDDENIN!

Sterkte met de kleine pittige dame!

Groetekes, Sje

Rainbow geloof me als ze nu onze meiden omwisselen merken we in gedrag niet eens dat het gebeurt is. Een voorbeeldige kerst en nu totaal onhandelbaar. Ze is boos, dood moe (maar niet willen slapen) inverzadigbaar, chronisch aandacht te kort en niet te genieten. Vanacht wilde ze steeds haar speen, en als hem had en ik draaide me om dan meteen weer uitspugen.

Heb je je sprongenbijbel al?? Lees hem, en probeer er achter te komen wat ze uit de winkel haald, doe ik ook. Ben er nog niet achter wat Morgan uitzocht heeft. Als ik het weet probeer ik dat te stimuleren bij haar en vaak is ze er sneller weer vanaf. Alleen tot die tijd is ht doorbijten. Ik heb het cb alleen gebeld vanwege het onverzadigbare en ik mag gelukkig met nutrix starten en we gaan ook met groente beginnen. En vrijdag de stad maar weer in want ze groeit ineens als kool. Ben bang dat 62 ook geen lang leven heeft… Ze lijkt zichtbaar te groeien.

Groetjes,

Michèle

En als je de sprongenbijbel niet bij de hand hebt, dan zit ik hier gewoon regelmatig het sprongen-evangelie te verkondigen!

Groetekes, Sje

Ha ha ha ja maar jij weet ook niet wat onze meiden gaan kiezen Sje en hoe lang ze er over gaan doen

Groetjes,

Michèle

Ik vind het ook helemaal niet erg moet ik zeggen dat ik hier thuis uit de sprongetjes ben met die kleuters van mij. Zelfs de peuterpuberteit hebben we al achter de rug!

En dan nog…heb in het afgelopen half uur 3x gezegd dat ik niet wil dat ze Assepoestertje spelen omdat ik het bibbediebibbedieboe hartstikke beu aan het worden ben. En elke keer beginnen ze toch weer Assepoestertje te spelen.

Ik praat gewoon Nederlands maar ergens tussen mijn mond en hun oortjes wordt het Chinees!

Groetekes, Sje

Ha ha ha dank je sje we weten wat ons te wachten staat met onze meiden… Ach wees blij dat ze niet helemaal idolaat zijn van Mary Poppins… Zeg dat maar eens snel achterelkaar.

En ja peuterpuberteid, kleuterperiode, pubertijd… waarom wilde we ook alweer kinderen???

Groetjes,

Michèle

Ik wilde kinderen omdat ik hoopte dat mijn kinderen de enige 2 ter wereld zouden zijn die niet mee zouden doen aan peuterpuberteit en bij wie de oortjes wel werkten! Maar helaas…

Groetekes, Sje

Ha ha ha ja zeggen dat ze ooit da afwas kunnen doen is niet netjes he…

Nee ik snap je, maar ja ondanks de oortjes en het puberen houden we toch van ze.

Groetjes,

Michèle

Ja, en dat voelen ze dat we toch wel van ze houden. Daarom durven ze ondeugend te zijn. Kleine slimmeriken!

Groetekes, Sje

Ha ha ha ik weet het. Hier een dame die weinig geslapen heeft vandaag. Ze ligt nu te slapen. Vanacht de eerste papfles en hopen dat ze dan beter doorslaapt.

Groetjes,

Michèle

Spannend!

Ga je nog uitproberen met eerst een klein lepeltje nutrix of gelijk een dikke fles?

Hou het gebruik van Nutrix wel in de gaten he?! Het is rijstebloem en dat heeft een stoppende werking. Dus zodra je merkt dat ze problemen krijgt met haar ontlasting, stoppen met Nutrix.

Groetekes, Sje

Ja ik weet het Sje. We beginnen ook met het minimum in de fles. Dus maar twee eetlepels. Enne eerst een fles Mriek. Ze gaat hem als eerste en als laatste fles krijgen voorlopig dus nog even geen tijd om te knoeien. Misschien in het weekend…

Groetjes,

Michèle

Haha, verstandig. Ben benieuwd of het iets wordt!

2 papflessen op een dag? Is dat niet wat veel?

Groetekes, Sje

Nou ja op de dag heeft ze stervende honger. Ik kan het met moeite rekken tot net 4 uur. En voor de nacht dacht ik. Ik begin nu om 6.00 met een fles door de weeks en dan krijgt ze om 20.00 fles 4 en dan laat ik haar komen voor fles 5. Met om de 4 uur of minder kom ik heel raar uit 's avonds. Alleen in het weekend krijgt ze om 7 uur de fles.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben nooit een papfles voor de nacht gedaan. Kan niet goed zijn zo’n overvolle maag. Nou moet ik zeggen dat onze meiden t/m 6 maanden borstvoeding kregen dus veel pap was er niet te maken wat dat betreft. Daarna gingen ze over op een ochtendfles pap.

Groetekes, Sje

We proberen het Sje, op dit moment is ze gewoon te hongerig om niks te proberen. Mijn moeder is hier en heeft haar twee (!) dagen niet gezien en die ziet zelfs dat ze gegroeid is… Echt wat ik zeg het is niet aan te slepen…

Groetjes,

Michèle

Ga morgen maar vast kleertjes maatje 134 kopen voor de zekerheid!

Groetekes, Sje