Waar ik al bang voor was,niet drinken!

Senne is vrijdag geopereerd, dr keel en neusamandelen zijn er uit gehaald.

Nu eet ze alles, is er bijna niets meer aan haar te merken maar ze drinkt niets!
Niet warm, niet koud… niets!
Nu kan ik alles wel opvangen met fruit, vla, ijs en yoghurt maar ja,
normaal is het niet.

Wat kan ik nu het beste doen?

Groetjes van Sascha en Senne

Ik zou als ik jou was gewoon even de KNO arts bellen, om raad te vragen. Die hebben haar behandeld, en die weten er vast wel raad mee!
Vervelend joh dat ze niks wil drinken…
Ik zou het niet te veel opdringen tenzij je merkt dat ze uitdroogt, maar als ik het zo lees dan is dat niet het geval!

Succes!

Nathanael is van 10-06-09

Tja als ze wel alles eet, zou ik denken dat drinken toch geen probleem zou moeten zijn…
Maar misschien dat ze het zelf gewoon nog een beetje eng vind?

Idd pakjes wordt hier ook altijd goed uit gedronken, of eens een keer iets nieuws dat ze nog niet kent, dan willen ze vaak uit nieuwschierigheid wel wat drinken.

KNO arts zegt ook dat er niets mis is als ze wel eet… ws een angst van haarzelf. Als ze drinkt vertrekt ze ook geen spier dus zeer doet het niet lijkt mij dan. Vrijdag heeft ze een hele beker ijskoude melk gedronken, 3 uur na de operatie!

We proberen het nu ook aan te bieden in vele vormen
Flesje, tuitbeker, antilekbeker, bidon, pakje, gewone beker…

Het probleem is ook dat ze iets een paar dagen interessant vind en daarna niet meer. Pakje is zoooo vorige week Wat dat betreft is het ook een echte peuterpuber aan het worden. En dat komt nu even samen. De eerste 2 dagen had ik ook zoiets van dat komt wel maar ja, vanmorgen had ze ook een beetje dunne ontlasting… miss nog van de narcose? Dus dan wordt het drinken vrij belangrijk.

Miss is het theeserviesje een idee, alleen hebben we dat niet…

Net heeft ze wel weer redelijk wat gedronken (ong 80cc) uit een gewone beker samen met papa…

Ze had trouwens ook oorontsteking, dat kan natuurlijk ook meespelen…

dat ligt waarschijnlijk aan dr keelamandelen die eruit zijn gehaald want normaal gezien met alleen een neusamandel operatie drinken ze redelijk goed.
heb je wel flink koud drinken enzo gegeven na de operatie? dit dient namelijk dat de wond sneller dicht "schroeit"
hier mogen ze het ziekenhuis trouwens niet verlaten als ze nog niet gedronken hebben omdat er dan iets niet goed kan zijn (kan…hoeft dus niet)
huh heeft de kno arts liever dat ze wel eet en niet drinkt? het hoort toch juist andersom te zijn?
of bedoel je dat hij bedoeld dat als ze wel eet dat er niks mis is met de wond?

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Feb 2011 15:06:53

@mamvanrico Tuurlijk hebben we geprobeerd om Senne drinken en ijs te geven, anders mag je niet naar huis! Ze dronk ook wel, maar pas na een kwart broodje tonijnsalade van mij Maar ze vind het gewoon eng om te drinken.

De KNO arts heeft zoiets van als ze kan eten kan ze zeker ook drinken, eten is pijnlijker… dus is er ws niets mis… als het niet veranderd eind vd week terugbellen.

inderdaad wat vreemd zeg
maar waarom denk jij dan dat ze het eng vind? want juist…eten is pijnlijker dus waarom zou ze dat niet eng vinden dan.
lukken lauwe drankjes wel?

Ook hier word momenteel het hele repetoir uit de kast getrokken om te laten drinken.

Dus indd afwisseling pakjes, serviesje, mama’s waterfles, een klein drinkflesje van zichzelf die hij normaal in zijn keukentje heeft etc. Enn ook alle soorten en smaken van water naar thee en dan weer sap. Ik heb een geluk hij eet 's morgens pap. Nu eigenlijk helemaal niet goed omdat hij vol slijm zit maar is toch al gauw 150 cc wat ik binnenkrijg
Ze moeten om niet uit te drogen (anders als ze diaree of overgeven) 200 cc vocht binnenkrijgen, en mag een dag minder zijn,met koorts erbij liefst 400 cc Toevallig vandaag bij de ha gevraagd

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@miremady: Ach, heeft je mannetje het alweer zo te pakken? Wat heeft ie… weer vol op zn longetjes? Vervelend dat ze dan niet willen drinken hè? Je kan het ze ook nog niet duidelijk maken dat dat het beste is voor ze… heeft hij ook AB of puffers? Fijn dat je het even hebt neer gezet dat ze “maar” 200 cc nodig hebben om niet uit te drogen, ben ik blij mee! Weet wel dat dat het minimale is maar het is toch een richtlijn voor mij…

@mamavanrico: Ik denk dat ze het eng vind, weet het niet zeker. Ze heeft het altijd nog gedaan als ze keelontsteking had, wel eten en niet drinken. Ik zou ook juist denken dat je dan eerder drinkt dan eet… dus ik weet ook niet wat het dan anders zou kunnen zijn? Het is en blijft een rare druif qua drinkgedrag

Vandaag heeft ze “al” ong 200 op en een peer.
En 3 boterhammen… er zit dus vooruitgang in!

Ze sliep vanmorgen tot 930 en nu van 13 tot… (ze ligt er nog op)

Dylano is indd weer ziek, aan allebei de oren oorontstekingen en zijn longen weer.

Fijn dat ze in ieder geval die 200 cc op heeft en een peer.
Ik was ook blij met die richtlijn hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

quote:
Fijn dat ze in ieder geval die 200 cc op heeft en een peer. Ik was ook blij met die richtlijn hoor

Liefs Michelle

In totaal heeft ze nu 330 aan sap op, 2x vla en een half waterijsje… vind het wel netjes!

Hier nog 1 dametje die vandaag wel heel weinig drinkt. Ik denk 50 cc die er ook alweer uitgespuugd is. Ze is duidelijk ziek, vanmiddag maar even naar de huisarts. Momenteel gaat er niets in en heb ik nog geen Pamper verschoond ?!?

Groetjes Esther

@esther2107 Ben je nog bij de huisarts geweest?

Sterkte met je dametje…!

Nou je zal het niet geloven Sascha, na haar middagslaap, ze viel als een blok in slaap gelukkig, … had ze me daarna ineens praatjes? was de koorts gezakt en dronk ze aardig wat weg. We zijn even wezen stemmen en een boodschap wezen doen, ging goed en in overleg met de assistente kijk ik het even aan.

Ze is niet 100%, heeft nauwelijks gegeten (beetje fruit) maar wel voldoende gedronken. Haar ogen stonden vanmiddag ook beter als vanmorgen … de ass zei nog, bij kinderen weet je het nooit. Het ene moment ogen ze hartstikke ziek en het andere moment lijkt het weer weg te zijn. Nou idd … Zoals vandaag had ik haar nooit mee gemaakt, je bent als moeder denk ik dan extra bezorgd, ik wel hoor! Hoop dat ze nu goed de nacht door komt en morgen zien we wel verder.

Groetjes Esther, mama van Fabienne

Ze drinkt nog steeds heel slecht… 's ochtends een beker melk, 3 slokjes sap bij het fruit. En om een uur of 5 1 grote beker sap… dat is het.

Gisteren op het KDV heeft ze heel veel gedronken, thuis vertikt ze het!

Hou de plasluiers in de gaten, zolang ze er 3 per dag heeft krijgt ze genoeg vocht binnen, anders even overleggen met ha / KNO-arts.
groetjes

@Linette; Dank je voor de tip!

Ik geef haar tussendoor wel yoghurt om het vochtgehalte hoger te krijgen
dus dat komt wel goed. Gisteren zijn we uit eten geweest en kreeg ze voor het eerst een flesje appelsap met een “groot” rietje en je raadt het al… binnen no-time was het flesje leeg! (is nieuw hè, dus interessant) Tuttebol!

Oh pff wat een opluchting! Nou dan heb je de ideale truc voor nu !