Waar eet jullie baby zijn "hapje"

oke mag ik effe?

oke het cb raad bijvoeding nog af, ofja raad af ze LEKEN het beter te wachten tot 6 maanden. omdat er sommige allergieen voorkomen in de familie, en dan hebi k het niet over koemelk eiwit, maar gewoon over hooikoorts of huisstofmijt ofzoiets.
kindjes waarvan GEEN allergieen bekend zijn in familie, daarbij is eht toch net zo goed mogelijk dat ze negatief reageren op een bepaald soort voeding? Michele, jou Morgan b.v. met de sperzieboontjes.

waarom zou ik dan niet met 4 a 5 maanden mogen proberen wat fruit of groente te geven? hij vind die pap niks, terwijl hij wel toe is aan “meer” dat merk ik echt aan alles!.

aangezien het CB het vaker fout heeft gehad, (en dan bedoel ik dit mbt tot rico’s KISS-klachten) en ik toen ook mijn eigen gevoel ben gaan volgen, en dat achteraf dus maar goed ook was, waarom zou ik dan nu niet mijn eigen gevoel volgen?

ik heb ZELF geen allergieen en mijn vriend ook niet, en daar in de hele familie trouwens niet.
maar ja

(K)Kuzjes!

Bij ons CB gaven ze bij 4 maanden aan dat we mochten beginnen met een groente of fruit hapje en mijn vriendin zit bij een ander CB en daar gaven ze aan pas bij 6 maanden. Het verschilt dus inderdaad heel erg. Maar als het echt niet had gemogen bij 4 maanden, dan zouden CB’s dat ook echt wel zeggen. Mijn vriendin is ook met 4 maanden begonnen.

Als jouw gevoel zegt dat je dat wil doen, dan moet je het gewoon doen. Beste is dan om bij. 3 dagen hetzelfde te geven om te kijken of je kleine er op reageerd. Als dat niet zo is dan kun je iets anders gaan geven.

Bij Morgan van Michelle was het uiteindelijk geen reactie op de sperzieboontjes, maar waren het warmteplekken.

Gewoon in de gaten houden en als je merkt dat het niet gaat, dan stoppen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Het is al een keer eerder ter sprake gekomen, maar de rede waarom het niet gepromoot wordt met 4 maanden is omdat een baby zo lang mogelijk maar minimaal 6 maanden bv moet krijgen en dat promoten ze wel. Ik heb 3 verschillenden mensen van het cb uit moeten leggen dat ik geen bv geven kan. Ik ben op mijn 193 geopereerd aan een borstverkleining en dat was een offer dat ik maken moest. Ik had ook niet echt een keuze. Dit probeerde ze mij te verwijten. Hallo ik had niet eens meer normaal kunnen staan als ik het niet gedaan had. Maar dat terzijde. Het wordt dus niet afgeraden, maar ook niet gepromoot omdat dat niet mag. Het is wel waar dat als je een kindje voor 6 maanden gluten geeft je hier een intolerantie voor kan kweken, dus daar houd ik me ook netjes aan. Verder gaan wij het gewoon weer proberen als ze 5 maanden is. Ze had wel wat last van haar darmen dus dat klopt wel dat die nog gevoelig zijn dan.

En inderdaad Morgan haar sperciebonen allergie waren waarschijnlijk inderdaad warmte vlekken. Het was toeval dat ze op dat moment opkwamen. Maar 100% zeker weten we het als ze over 2 weken weer sperciebonen krijgt. Maar ook dan weer 3 dagen lang een paar hapjes en gaat dat goed dan door naar de bruine bonen, en de rest. En dan gaat mamma zelf koken voor het meisje want dan is ze 6 maanden en dan mag het echt, maar het mag en niet zoals het cb zegt moet. Ze hebben tot 8 a 9 maanden om te leren eten. Daarna wordt het noodzaak, dit in tegenstelling wat sommige mensen denken en zeggen. En Met 1 eten ze met de pot mee.

Groetjes,

Michèle

nou michele het is zelfs nog erger bij mij op het cb zegt de arts wat anders dan de wijkverpleegkundige hahaha dus daar is gewoon geen touw aan vast te knopen ik w8 dan wel iets langer omdat door nick zijn eczeem bijwerkingen moeilijk te zien zijn maar ik vroeg het aan mijn huisarts en die zegt dus ze mogen het met 4maanden al maar als je kindje zijn nieren en maag nog niet helemaal goed ontwikkeld zijn kan dat ook voor zware gevolgen lijden daarom idd ten alle tijden de eerste maand met proberen maar een paar lepeltjes per keer doen en geen heel of half potje en mijn huisarts is helemaal geen fan van de borstvoeding hype want voor sommige baby’s is fles melk wel degenlijk gezonder dan de borstvoeding van de moeder b.v moeders die roken of gewoon eel ongezond eten de eerste maand is heel belangrijk en daarna maakt het tegenwoordig niet zo heel veel verschil meer.
en idd wat michele zegt klopt gewoon je eigen gevoel volgen en kijken of je kleintje het zo ie zo wel al wilt
groetjes wen

Lekker geregeld inderdaad bij jullie. Ach als ik tegenwoordig iets zeker wil weten of omdat ik het niet vertrouw bel ik even de ha. Zeker nu ik weet dat ze op cb niet eens warmteuitslag van allergie kunnen onderscheiden. Echt als ik hun der gang laat gaan, gaan ze straks nog zeuren over het feit dat morgan nog geen volle bos haar heeft… ( ze is zo goed als kaal )

Groetjes,

Michèle

hahah jah hoe komt dat dan???

zeker te veel aaitjes over het bolletje heh

hmmm die van mij heeft veel haar :S

Gewijzigd door - XXwendyXX op 20 Jan 2009 18:40:04

Ik was ook tot mijn eerste kaal. Net toen mijn ma de hoop op begon te geven kreeg ik een bos waar merendeel jaloers op is… dus ik maak me totaal geen zorgen. Loop ik ook niet de hele dag te zoeken naar elastiekjes, strikjes en speldjes

Groetjes,

Michèle

Die…rot borstvoedingsmaffia! Nu snap ik eindelijk waarom ik Julia ook geen fruit en groente mag geven nog! En maar zeggen dat ze het niet nodig hebben, dat het alleen leuk is voor de ouders dat geknoei, dat ze het uitpoepen zonder dat het lichaampje het opneemt…Ik had het niet eens door!

Vandaag irriteerde ik me alweer omdat ik bij ETOS geen babyzegels kreeg toen ik twee pakken voeding kocht. ‘Dat is pas bij voeding vanaf 6 maanden’. Want ja…ze mogen het niet promoten…Alsof mama’s die hun kindjes de fles geven slecht zijn! Ik zat me in de auto op weg naar huis te ergeren. Ik kan er ook niks aan doen, want, net als Michele, heb ik ook een operatie gehad (ook de mama’s lijken op elkaar hahaha)…alle melkkanaaltjes zijn doorgesneden…Ik loop er niet mee te koop, niet iedereen hoeft het te weten, want anders bemoeien mensen zich dáár weer mee…maar verwijten kreeg ik wel. Dat ik dus geen bv gaf. IK KON HET GEWOON NIET. En ik me maar verdedigen!

En nu weet ik dat ik dus OOK slachtoffer ben van de bv-maffioso! Hmmm…ik wacht tot Julia vijf maanden is en dan ga ik toch langzaam proberen. Ik doe gewoon wat ik ZELF wil!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Vandaag iets geweldigs meegemaakt op het cb. Ik kwam met Erik bij de arts en ze zei als eerste: “Duidelijk een borstvoedingsbaby, zo lekker groot als 'ie is.” Dus ik zei: “Nou nee hoor, vanaf z’n vierde week krijgt hij volledig flesvoeding.”

Oftewel: flesgevoede kindjes zijn net zo gezond als borstgevoede kindjes. Heeft ze zichzelf mooi voor lul gezet…haha!

GO MRIEK! GO MRIEK! GE-WEL-DIG! Ik had die kop wel willen zien!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

HAHAHA! Ze keek ook heel beduusd, zo van: “Hè, k*t.”

Mijn dag was goed! En het bewijs is geleverd: de bv-maffia kan opgedoekt worden!

Ha ha ha dat heb ik ook hoor met Morgan. Zo lekkere bolle toet zeg mevrouw die krijgt zeker goed te eten van u. Ja hoor wel 5 flessen per dag. Alleen de enige sporende arts op het cb bij ons die heeft zoiets van meid gewoon fv geven daar worden ze ook groot van. Echt dat is gewoon een wereld griet. Een stuk jonger dan de rest en normaal denkend. Maar ja dat is net als met goede mannen ze zijn er wel maar ze zijn schaars

Groetjes,

Michèle

Mriek dat is echt een openbaring he
ach een vriend van mij zegt altijd: ik ben ook met de fles gevoed en ik ben ook groot geworden

(K)Kuzjes!

ohw en joeppieee ik ben aardig op weg lid

(K)Kuzjes!

Groot worden doen ze zeker, als je er maar iets in stopt…

Op naar de volgende promotie Isa

En ja er iets instoppen is wel makkelijk en dan meer dan alleen een tul natuurlijk. Ze blijven anders zo slank

Groetjes,

Michèle

ik heb 6weken borstvoeding gegeven maar viel elke keer flauw na het geven van voeding hele lage bloeddruk (90/35 was het laagste) zelfs het cb zei toen ga flesvoeding geven en wilde rustig afbouwen en meneer koos zelf liever voor de fles en hij groeit als kool dus vind het beetje onzin die hype maar dat is met alles zo eerst bijvoeden vanaf 6maanden toen vanaf 3maanden nu weer 4 of tog maar 6 dus gewoon doen wat je zelf het beste lijkt

bij mij ook zo’n geval, syndroom van renault, en toch weken doorzetten echt PIJNLIJK

(K)Kuzjes!

ja maar je wilt tog het beste voor je kindje en door die hype heb ik tog langer gedacht dat het slecht zou zijn als ik zou opgeven

ja ik ook ze zeiden na 4 dagen al stop er maar mee, mar ik heb het 5 weken volgehouden, en mn tepel was gewoon ZO wit niet normaal ik dacht dadelijk sterft ie af ofzo ik moet wel stoppen dat doet pijn! zowel stoppen als doorgaan, maarja door die pijn kreeg hij te weinig binnen omdat het de melkkanaaltjes helemaal afsloot, dus ik moest wel.

(K)Kuzjes!