VSM kuurtje

Morgan is nu al bijna anderhalve week goed verkouden weer. En ze heeft de ene snotluier na de andere. Ik heb een kuurtje nissykind van VSM staan. Ze lijkt op zich wel wat op te knappen maar weet niet hoe lang het nog duurt en we worden beide (ik en Morgan) gestoord van dat verschonen ook. Zal ik het even aankijken of haar toch even 7 dagen zo’n kuurtje geven. Ik weet dat ze weerstand op moet bouwen, maar het kind ligt nu meer in haar blote bips dan anders lijkt het wel

Groetjes,

Michèle

Wat denk je zelf? Lullige vraag, ik weet het, maar wat zegt je gevoel?

Voor mezelf gesproken zou ik het doen, het is tenslotte homeopatisch en als je ziet dat zij er langzamerhand erg flauw van is…

Bespaart ook een hoop luiers tenslotte…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

He toevallig… hier nl gisteravond met die kuur gestart! Jurian hoest heel veel en is erg vol… naast de kuur ben ik ook nog de Luuf aan het smeren… maar het helpt allemaal nog niet veel… kuur moet echt zijn tijd hebben… maar kan echt geen kwaad dus… lekker geven! soms hebben ze even een duwtje nodig om op te knappen… daarna bouwen ze wel weer die weerstand op!

ui naast het bed en snot verdwijnt als sneeuw voor de zon…

Ui heb ik staan loesie daarom ben ik er zo moe van. Maar jullie hebben gelijk. Ik twijfel te veel aan mezelf net als met die 160cc.

Misschien weer eens even een stapje terug doen en weer me B12 gaan slikken want ik ben geloof ik een beetje erg te moe op het moment. Maar dan gaan we daar morgen lekker mee starten.

Groetjes,

Michèle

meid het maakt helemaal niet uit dat je er onzeker van wordt, als morgan kon praten was het een stuk gemakkelijker natuurlijk, het is altijd zoeken wat je het beste kunt doen.
snap ook dat je ontzettend moe bent, ik heb het ook, zat al te denken, ligt het aan het weer en combi met drukte hiero, of ijzer tekort.
“genoeg fruit eten” zegt mijn oma altijd haha, maar dat helpt niks

(K)Kuzjes!

en hoest ze ook?
want je hebt ook prospan, dat is een kruiden mixje en het is ook allergeen misschien is dat iets?
en het hoofdeinde iets omhoog wil ook nog wel is helpen met verkoudheid met die luuf wat jij zei op dr borstje en rug (beetje maar)
de dokter had mij gisteren bij rico geadviseerd als hij moeite kreeg met de fles om dan kleine flesjes wat vaker te geven. maar ja dan ligt dat ook weer overhoop dat wel… en verder heb heb ik rico gisteren in een eucalyptus badje gedaan. nouja het zijn maar tips. heb ook otrivin baby neusspray extra care met vit.b dat werkt wel goed voor zijn verstopte neus alleen mag je dag maar een week ofzo gebruiken en moet dan een paar dagen stoppen om het neusslijmvlies te beschermen. (het is dan wel weer net zo hard terug gekomen helaas)

(K)Kuzjes!

Ja ik kan haar bedje wel weer omhoog zetten al slaapt ze wel goed en nee ze hoest niet. En insmeren met luuf doen we ook al. Neusspray niet want het zit wel los verder. Enne helaas is ze gevoelig voor zwitsal in het bad dus die zit er niet in. Maar de verkoudheid zit los, alleen wil ie niet overgaan. Dus ze slikt al dat snot in enne nou ja wat er in gaat moet er ook uit… Je snapt hem al. Maar morgenochtend gaan we met de vsm beginnen.

Gelukkig zijn haar flessen geen probleem, we stoppen soms even omdat ze dat zelf aangeeft en dan haalt ze even diep adem door haar mond, maar oh wee als ze der fles niet terug krijgt.

Groetjes,

Michèle

je hebt ook een snot verwijderaar. dat is zo’n pompje, ik weet niet of het werkt maar ik heb er goede verhalen over gehoord. rico heeft dat niet nodig want die niest lettelijk in mijn gezicht, MET inhoudt haha, kleine smeerpijp.

ja ik denk dat een combinatie van meerdere dingen beter zullen helpen dan maar 1 ding.
waarom ga je niet voor de zekerheid maandag langs de huisarts? dan ben je tenminste gerustgesteld en ze zitten er niet voor niets(F)

(K)Kuzjes!

die kuur moet ehct gaan werken binnen een aantal dagen darna gaan minderen en dan stoppen

Oh maar ik maak me geen zorgen hoor Inge. Ze is goed verkouden. Maar omdat iedereen het heeft over ze moeten weerstand opbouwen. En daar ben ik ook echt een voorstander van alleen dit met die luiers is echt niet leuk meer. Ga ook proberen om de nutriton iets af te bouwen al zal daar echt het snot in haar broek niet van komen. Echt wat Rico in je gezicht niest heeft morgan in haar luier. Ene dat pompje heb ik ook, maar het zit te hoog om er goed uit te zuigen.

Groetjes,

Michèle

hmm van die snot luiers
ja ik weet niet bij rico hoor, hij heeft al meer dan een week niet “normaal” gepoept (hij poept elke dag!) ik weet niet of het ook de verkoudheid is, want het komt echt omhoog hij poept gewoon naar achteren ofzo haha.
het is gewoon niet leuk meer. maar goed of dat het dus verkoudheid of zn tandjes zijn, of misschien omdat ik pap ben gaan bijgeven. ik weet het dus ook niet meer, we zitten dus alle 2 met ons handen in ons haar.
hij heeft geen verhoogde temp ofzo, het is echt alleen dat poepen van meneer, en zijn verkoudheid/tandjes en tja kwijlen doeti e zoiezo veel de laatste tijd en die rode wangetjes…kan denk ik ook van verkoudheid komen niet? ik ehb ook altijd rode wangen als ik verkouden ben…ook als ik kiespijn heb trouwens

(K)Kuzjes!

Morgan heeft nu soms 3 (!) verschoningen achter elkaar. Ze kan niet niezen of zuchten en haar broek zit vol. 10 verschoningen op een dag is het record. Dit gaat geld kosten zo.

Groetjes,

Michèle

zoveel poepluiers bedoel je dus?
en ook zovan tot halverwege dr rug dat het de luier dus uitkomt?
ja ik zit ook te gissen hiermee want ik weet dus niet of het buikgriep is of van de pap aangezien zn temp normaal is. maarja elke keer zo’n dunne ontlasting lijkt me ook niet gezond

(K)Kuzjes!

Ja soms wel, maar sinds ik een maat grotere luiers heb blijft het binnen de grens van de pamper zeg maar. Nee is ook niet goed vandaar die kuur enne misschien toch een schep nutrix extra erin. ik zit pas op 2 scheppen. WAnt dit is echt niet leuk meer.

Groetjes,

Michèle

ik zito ok op 2 scheppen michele…
ik vind het ook niet leuk meer, (en voordat je erover begint ik gooi nu dus niet alle rompers meer weg haha) ik heb al denk ik deze week 9 rompertjes schoon moeten schrobben omdat ze echt tot boven toe vol zaten. Rico zn ontlasting is ook erg dun. ik weet niet of jij weet hoe dat komt? omdat het al zolang is…misschien ga ik maandag toch effe met mijn vriend mee die naar de huisarts moet, zodat ik het haar kan vragen. want ik wordt er een beetje tureluurs van.
maar het is elke keer TIJDENS de nutrix fles. en het begon volgens mij toen ik pap begon te geven OF toen ik een paar dagen nutriton door de voeding had moeten doen vanwege dat spugen (gaat nu trouwens weer redelijk…)
heb jij een advies?

(K)Kuzjes!

Je zou altijd eerst bv. de pap níet en wél de nutrilon kunnen geven. Blijft de ontlasting dan dun, dan weet je dat het niet van de pap komt. Als je dan ook de nutrilon laat staan en het blijft goed, dan komt het van de nutrilon. Als je dan weer pap gaat geven zou het dus goed moeten blijven, z’n ontlasting. Volg je 'm? Gewoon maar ff uitproberen.

Groetjes!

Bedoel dus nutriton ipv nutrilon, lekker verwarrend ook…

vandaag heeft hij het weer niet gehad, hij had gisteren ochtend dus wel een spuitluier en gisteren na de laatste voeding met nutriton (en mriek ik snapte hem hoor) had hij weer normale ontlasting, die naar voren ging ipv naar achter haha en het was ook wat dikker…misschien toch een buikgriepje gehad? hoelang duurt zo’n buikgriep bij baby’s normaal? want het cb zegt altijd dat als een baby ziek is het snel weer over is, maar ik vind een week/anderhalf niet echt snel…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan is vandaag wel gaan hoesten, maar we zijn ook met de kuur begonnen vandaag. Ik hou het hoesten wel even in de gaten. Maar haar bed staat omhoog, de luuf is gesmeerd, het uit staat in haar kamer enne ze slaapt. Oh ja heeft een van jullie nog een alternatief voor het eucaliptusbad van zwitsal?? Morgan kan namelijk niet tegen zwitsal.

Groetjes,

Michèle