Vroeg wakker

Michele@ dat hoop ik want dan is het tenminsete tijdelijk… Weet jij of het sprongentijd is? ( mijn boek kwijt…!)
Mriek wat SUPERschattig dat Erik nog naast jou ging slapen! Ik zou dat ook wel willen met Minke maar die is altijd klaarwakker als ze eenmaal wakker is, jammer want zou het ook echt te lief vinden.

Dat hoop ik ook Mriek, maar lijkt erop dat hij het gewon koud had. Bo is niet vaak ziek, maar als hij ziek wordt, dan zie en merk je het ook aan andere dingen. Aangezien dat nu het geval niet is, is mijn gok toch echt dat hij het koud had. Voel me daar best wel slecht over, ook al had hij een dikkere slaapzak al aan, met een hemd en lange mouwen trui en een kort pyama broekje. Toch blijkbaar niet genoeg. Wel zielig, probeert hij dat duidelijk te maken, en heef mama het pas na 4 dagen vroeg wakker door!!! Maar goed, ik dacht dus echt, als het kou is, waarom komt hij dan niet vaker in de nacht, en waarom altijd om 500!!
Maar het is wel zo, dat toen het zo ontzettend warm buiten en binnen was, ik heel veel verhalen las dat kindjes slechter sliepen enzo. Bo sliep juist heel goed, tot soms wel 900!! Toen het weer wat begon af te koelen, werd dat weer wat eerder, uiteindelijk 700/730 maar nu dus opeens 500. Hopelijkis de combi sleeper idd de oplossing en zal hij morgen lekker doorslapen tot 630, dit omdat hij morgen naar het kdv moet.
HIj slaapt overigens nog steeds. Hoorde hem net wel uitrekken, maar hij is weer in slaap gevallen. ZIt nu echt te twijfelen wat te doen. Hem eruit halen, want hij moet ook nog brood, of toch nog even laten liggen tot max 1330/1400 en dan brood. HEt is dan wel een beetje laat voor brood, maar aan de andere kant denk ik weer, hij heeft de slaap nu blijkbaar ook nodig. Normaal eet hij altijd tussen 1200/1230 dus een keer een uitzondering maken is toch niet erg?

liefs woezel

quote:
hij slaapt overigens nog steeds. Hoorde hem net wel uitrekken, maar hij is weer in slaap gevallen. ZIt nu echt te twijfelen wat te doen. Hem eruit halen, want hij moet ook nog brood, of toch nog even laten liggen tot max 1330/1400 en dan brood. HEt is dan wel een beetje laat voor brood, maar aan de andere kant denk ik weer, hij heeft de slaap nu blijkbaar ook nodig. Normaal eet hij altijd tussen 1200/1230 dus een keer een uitzondering maken is toch niet erg?

liefs woezel

Probleem opgelost, had het nog niet getypt en meneer is aan het kletsen hahahaha, ga hem er maar snel uithalen !

liefs woezel

@Linette, het was zeker lief! Erik doet het normaal ook nooit hoor, maar blijkbaar was hij stiekem toch nog niet heel wakker?

@Woezel, ik hoop dat het inderdaad de kou was. En joh, logisch toch dat je er niet direct aan dacht? Moet je jezelf niet kwalijk nemen hoor. Hopelijk is het morgenochtend niet zo vroeg bij jullie!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Pffffff… Vanmorgen was het 415!!! Hij lag er gisteren dus een uur eerder in, want hij moest vandaag naar het kdv, en dus op tijd er uit. Nou , dan komt hij dus een uur eerder!! HIj heeft dus echt dat hij na ongeveer 10 uur slaap, wakker wordt, huilend. HEt is dus niet kou, en uiteindelijk, na van alles geprobeerd te hebben, toch maar een pap fles gegeven, want ik ben zoooooooo moe!!! De wallen die ik heb, daar kun je inmiddels een marathon op lopen!!
Na die pap fles heb ik hem nog twee keer gehoord, maar daarna sliep hij, en ik moest hem om 640 dus wakker maken…
Hoe kan dit nou, waardoor is dit? Echt zolang ik maar weet waarom, dan kan ik er misschien iets mee, acepteren zelfs misschien, maar nu ik niet weet waar het aan ligt, blijf ik er mee bezig. Hij is niet ziek, het is ook niet zo dat hij uitgerust is, want hij wordt huilend wakker, dus wat is het dan wel?

liefs woezel

En wat krijgt hij binnen aan voeding en vocht op een dag? Eet en drinkt hij voldoende? Hoe laat krijgt hij zijn avondeten en toetje?
Een heleboel mensen zullen het stom vinden maar Jack ( 2,9 jaar) krijgt van mij gewoon altijd nog een beker warme melk voor het naar bed gaan. Hij drinkt het graag en zo is zijn maagje lekker warm gevuld voor het slapen gaan. Jack ligt dan om 1930 uur a 2000 uur op bed en slaapt dan tot half 8 a 8 uur de volgende morgen.
Als hij geen melk drinkt zou ik alternatieven proberen, tot aan een pyamapapje toe ( 's avonds dus he voor het slapen gaan, NIET om 415 uur!). Want zijn en jouw nachtrust zijn gewoon Very Important toch?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

dit is wat hij gemiddeld op een dag eet:
ontbijt - 1 boterham en 2 luchtige crackers 200 cc karnemelk
1 tot 2 stuk fruit in de ochtend 200 cc diksap
lunch: 2 boterhammen en 1 luchtige cracker 150 cc karnemelk
In de middag 150 cc diksap en een koekje (of fruit, afhankelijk van hoeveel hij in de ochtend had)

avond eten 1730 ongeveer 250 gram, en een toetje van zeker 150 cc soms wel 200 cc
vlak voor het naar bed gaan 150 cc diksap.

De ene dag dirnkt hij meer dan dit, afhankelijk van het weertype (is het erg warm of niet) maar dit is meestal het minimaal

Ik had vandaag toevallig iemand aan de lijn die ook zei, heeft hij dan niet gewoon honger, want in dat geval kan hij er ook niks aan doen. Voor het zelfde geld zit hij in een groei spurt, en heeft hij het gewoon nodig, zegt ze. Ze gaf ook aan, proberen om het avond eten net ietseerder te doen , dus rond 1700/1715 en dan voor het naar bed gaan dan de pyama pap (rond 1930) en dan kijken wat hij doet in de ochtend. Mocht het zijn dat hij alsnog blijft komen, dan toch om 500 een pap fles als hij daarna verder slaap, is een fase zegt ze, groeit hij vanzelf over heen.
Ik weet het niet, ik wil in ieder geval in de avond dat dan toch proberen, en nu ik er over na denk, de vorige keer dat ij dit had, is hij in maat ook gegroeid idd, dus misschien klopt het wel wat ze zegt. Maar ik had verwacht dat hij nu op een leeftijd is dat hij toch met gemak tot 700 ofzo kon slapen, heeft hij eerder ook gedaan.

liefs woezel

@ Christa: prima toch dat hij nog lekker wat melk krijgt. Als hij daardoor lekker slaapt! Dani krijgt de melk sinds een paar maanden niet meer, maar dit komt meer omdat hij het zelf laat staan. Toen ben ik ermee gestopt.

@ Woezel jeetje 0415 wat een tijd. Zou het van Bo echt zijn dat hij echt die fles nodig heeft? Of is het misschien gewoon een volhouder en probeert hij jullie toch uit. Ik zeg overigens niet dat je het niet moet doen hoor, ik bedoel ik weet niet wat ik zou doen als Dani ook rond dat tijdstip wakker zou worden etc, dus dit is zeker geen aanval hoor.
Ik zou hem denk ik rond zo’n tijdstip echt gewoon laten of misschien heel even heen gaan en uitleggen dat hij moet slapen. Rond 06.00/06.30 is anders, dan is het toch echt bijna ochtend (al is 06.00 uur ook nog wel heel vroeg).

Wat vroeg!!! Ik snap dat je toch weer die papfles ging geven hoor, je nachtrust is je heilig tenslotte. Geen idee wat het kan zijn. Groeispurtje? Hopelijk is het snel over!

Groetjes,
M

Ja precies, nachtrust is heilig. En als hij vanaf 600 komt, dan kan ik er best mee leven, maar veel eerder, dat is mij echt te vroeg!! En ik heb het nu een week aangekeken, maar het is elke ochtend raak. Lijkt mij toch dat als het uitproberen is, dat hij na een dag of 3 het wel een keertje door heeft en er mee ophoudt. Er is dus wel wat , maar wat… Het enige wat ik mij kan bedenken is dus of ontzettende honger wat veroorzaakt kan worden door een groeispurt, of (en dat is wat mijn collega zei) groeipijn. Dat had haar dochter erg gehad, en had ook fases (wanneer ze dus een groeispurt had) dat ze ook zo vroeg kwam, en dan zachtjes huilde. Dus dat zou ook nog kunnen , maar wat doe je daar aan?
Ik denk dat ik vanaf morgen eerst probeer in de avond een pap fles te geven vlak voor het slapen gaan, kijken of dat effect heeft, en anders toch maar in de ochtend, hopend dat het snel weer over is. Maar hij slaapt daarna gelukkig wel door.

liefs woezel

Je zou denken dat een papfles niet helpt tegen groeipijn, maar misschien dat de warme pap een troostend effect heeft? Hoe dan ook, als het dat is of een groeispurt, dan is het tijdelijk en zal Bo vanzelf weer doorslapen. Ik hoop dat dat heel snel het geval is meis!

Groetjes,
M

k denk idd dat het ook meer een troostend effect heeft, wat lekkers dat warm is, even bij mama op schoot etc, en niet zozeerd dat het dan zou helpen tegen de groei pijn. Vanmorgen hoorde ik hem eerst om 530, hij riep toen 2 keer “baby, baby” en daarna kwam hij om 600. Dus toch wel iets langer dan de nachten ervoor.
Ik hoop ook dat het een fase is, en dat het snel over is. Ik houd jullie op de hoogte!

liefs woezel

Sterkte, ik denk aan je

Groetjes,
M

Das lief, maar ik hoop voor je dat je niet om 500 aan mij denkt, want dat houdt dat Erik ook aan het rotzooien is!! hahahaha

liefs woezel

Haha, daar heb je gelijk in. Alhoewel Erik zich de laatste tijd ook weer rond 6.00 uur meldt hoor, dus dan denk ik aan je vanaf die tijd. Oké?

Groetjes,
M

is goed, hou ik je aan!!

liefs woezel

Groetjes,
M

Gisteren heb ik nog even met Inge (van RIco) op msn gepraat over dit topic. Zij gaf aan dat ik Bo misschien een speen kon geven. Eerst wilde ik dit niet echt , want ja, hij is er al zo lang van af…Zou het echt zonde vinden als hij nu weer vast aan een speen zit, maar ja, zoals het nu gaat is het ook niks, en het is wel zo, beter een speen, dan een fles pap wat eigenlijk nachtvoeding is als je kijkt naar de tijd!!!
Dus mama had Bo zijn speen weer opgezocht en goed gereinigt.
Vanmorgen om 511 werd Bo weer wakker huilend, ik er gelijk naar toe, lampje aan zodat ik ok kon zien wat ik deed. Bo richte zich al liggend wat op zodat hij mij aan kon kijken, en ik hield de speen voor. Hij hapte meteen en ging weer liggen. Heb toen het lampje uitgedaan en ben weg gegaan. En wat denken jullie??? Hij werd om 815 pas wakker!!!
Ik hoorde hem rond 730 even iets kletsen, maar hij werd weer stil dus heb mij zelf ookw eer omgedraaid, en om 815 riep hij MAMA, MAMA maar dan op een vrolijke zeer uitgeruste manier!!!
Heerlijk!!!
IK hoop dat dit de oplossing dus is, vind het namelijk wat minder erg om er naar toe te gaan om hem snel de speen te geven , als hij daarna zonder morren weer verder slaapt!!
Maar is het niet raar dat hij nu opeens de speen weer wil?Wat zou daar de reden van zijn?

liefs woezel

Goh, goed idee van Inge! Misschien is dat zuigen aan de speen voor hem de troost die hij op dat moment zoekt en eerder kreeg via de fles? Erik heeft ook nog steeds een speen hoor bij het slapen. Tuurlijk is het zonde dat Bo eraf was en hem nu weer gebruikt, maar uiteindelijk is hij nog jong en kan je het straks alsnog weer afwennen. Toch? Heerlijk dat je zo lekker hebt kunnen slapen!

Groetjes,
M

Ja precies, zat ik ook al aan te denken, dat hij via de fles pap, zijn zuigebehoefte kreeg, dus de troost die hij zocht, maar dat hij de voeding zelf helemaal niet nodig had!! Op zich is het ook niet erg dat hij voor de nacht in bed een speen heeft, zolang iedereen maar lekker slaapt, alleen zo typisch dat hij dat nu opeens wil. Maar goed, zolang iedereen slaapt vind ik het helemaal goed!!

liefs woezel